برگزار شده

کلاس و دوره آموزشی نیمه خصوصی آموزش آنلاین برنامه نویسی اسکرچ (مقدماتی و پیشرفته) با آموزشگاه مدرسه آنلاین استادسلام

ثبت نام در کلاس آنلاین نیمه خصوصی آموزش آنلاین برنامه نویسی اسکرچ (مقدماتی و پیشرفته) با قیمت مناسب که آموزشگاه مدرسه آنلاین استادسلام برگزار می کند.

برگزار کننده: آموزشگاه مدرسه آنلاین استادسلام زمان ثبت نام: 1400/07/29 11:03 - 1401/02/30 15:00 زمان برگزاری: 1401/03/18 15:00 - 1401/05/23 16:15 روزهای برگزاری: دوشنبه ها و چهارشنبه ها ساعت 3 تا 4:15 عصر
هزینه دوره: 
600,000 تومان
  • توضیحات دوره
  • سرفصل ها
  • نظرات
دوره برگزار شده است.
توضیحات دوره
نحوه برگزاری: آنلاین
2
حداکثر ظرفیت شرکت‌کنندگان 2 نفر است.

خلاصه دوره :

اسکرچ یک نرم افزار، محصول دانشگاه MIT که هدف از تولید آن تقویت تفکر محاسباتی کودکان می‌باشد.

با نرم افزار اسکرچ کودکان می‌توانند با بهره‌گیری از خلاقیت خود پروژه‌های متنوع چندرسانه‌ای از قبیل انیمیشن، داستان، بازی و … بسازند و این پروژه‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

برنامه نویسی با استفاده از اسکرچ یک روش ایده‌آل برای پرورش خلاقیت و مهارت‌های حل مسئله می‌باشد. به علاوه استفاده از آن به پرورش مهارت‌های کار با ابزارهای فناوری اطلاعات کمک می‌­کند.

یادگیری اسکرچ یکی از بهترین روش‌های تشویق دانش‌آموزان به کسب مهارت است. در این عصر تکنولوژی و رشد روز افزون الکترونیک و ابزارهای دیجیتال نیاز است کودکان از سنین پایین شروع به یادگیری برنامه نویسی کنند. کشورهای توسعه یافته از سنین پایین و در مدارس آن‌ها را تشویق به یادگیری برنامه نویسی می‌کنند.

استفاده خلاقانه ازرایانه باعث می‌شود تا دانش و سواد اساسی ساخت محتوای چندرسانه‌ای و دیجیتال در فرزندانمان تقویت شده و آن‌ها بتوانند ایده‌ها، نظرات و مطالب مورد علاقه‌ی خود را در قالب محتوای چندرسانه‌ای تولید کرده و به دیگران ارائه دهند. برنامه نویسی با استفاده از Scratch یک روش ایده‌آل برای پرورش خلاقیت و مهارت‌های حل مسئله می‌باشد. شرکت در دوره آنلاین اسکرچ آموزشگاه استاد سلام به پرورش مهارت‌های کار با ابزارهای فناوری اطلاعات در کودک و نوجوان و برای هر کسی که می خواهد اصول اولیه علوم کامپیوتر و برنامه نویسی را در یک محیط ساده یاد بگیرد کمک می‌کند.

🎯 اهداف دوره

هدف کلی از یادگیری “اسکرچ” آشنایی کودک و نوجوان با نحوه برنامه نویسی و ساخت برنامه و بازی های خلاقانه و بستر سازی برای کسب درآمد از طریق مشاغل مربوطه در آینده می باشد.

طول دوره و برنامه کلاسی

⏳ 20 ساعت (16 جلسه 75 دقیقه‌ای)

📅 روزهای برگزاری دوره: دوشنبه، چهارشنبه
⏰ ساعت : 15:00 الی 16:15

مخاطبین دوره

شرکت در این دوره برای کودک و نوجوان بین سنین 8 تا 15 سال مناسب می‌باشد.

تخفیف

ثبت نام در دوره آموزش آنلاین اسکرچ از تاریخ 29 مهر لغایت 17 آبان شامل تخفیف 10 درصدی می باشد.


ضمانت بازگشت وجه

در صورت عدم تمایل به ادامه دوره (فقط بعد از جلسه اول و حداقل یک روز قبل از جلسه دوم)، مبلغ پرداختی به موجودی حساب کاربری شما عودت داده می‌شود.


اینترنت داخلی نیم بها

مصرف اینترنت تمامی شرکت‌کنندگان در سایت آنلاین آموزان و در همه کلاس‌ها، نیم بها محاسبه خواهد شد.


ارتباط با ما

جهت ارتباط با کارشناس آموزش می توانید با شماره 09037736938 از طریق واتساپ پیام دهید یا بصورت مستقیم تماس حاصل فرمایید.


راهنمای شرکت در کلاس آنلاین

حتما قبل از شرکت در دوره‌های آنلاین، آموزش نحوه شرکت در کلاس آنلاین را در اینجا ببینید.

سرفصل ها
سرفصلها و بازی های 10 ساعته اول :
  • گربه و توپ (بلوکهای زرد یعنی رویدادها یا شروع بازی با پرچم و بلوکهای اول آبی یعنی کدهای حرکت و گام و چرخش چند درجه)
  • توپ و پدل (بلوکهای نارنجی یعنی کنترل و کدهای حلقه ی برای همیشه و حلقه ی شرط )
  • ماز (بلوکهای آبی کم رنگ یعنی حس کردن یا تشخیص وقراردادن کدهای شش ضلعی آن داخل حفره ی شش ضلعی حلقه ی شرط برای حرکت با چهارجهت اصلی صفحه کلید کامپیوتر(بالاو پایین وچپ و راست)
  • سیب و سبد (بلوکهای آبی و کدهای مختصات صفحه ی بازی اسکرچ (X و Y ) و بلوکهای نارنجی یعنی متغیرها برای ایجاد امتیاز بازی)
  • پروانه و خفاش (بلوکهای سبز یعنی عملگرها و قراردادن کدهای بیضی انتخاب تصادفی در جای خالی کدهای X و Y و بلوکهای بنفش یعنی ظاهر و کد حالت بعدی)
  • سگ و گربه (بلوکهای زرد یعنی رویدادها و کدهای ارسال و دریافت پیام و بلوکهای سرخابی یعنی صدا برای پخش صدای شکلک ها و یا ضبط صدای جدید)
  • تکثیر شکلک ها (بلوکهای نارنجی یعنی کنترل و کدهای مشابه بساز و بعنوان مشابه شروع کن و بلوکهای بنفش یعنی ظاهر و کد تعویض حالت شکلک ها)
  • موشک و تیر (ادامه بلوکهای نارنجی یعنی کنترل و کد مشابه را حذف کن و ادامه بلوکهای بنفش ظاهر و کد پنهان شو و ظاهر شو)
  • کوسه و ماهی (درپایان دوره ی مقدماتی مرور و استفاده از همه ی بلوک ها و قرار دادن تعدادی از کدهای آنها و انتخاب پس زمینه ی زیر دریا در قسمت پس زمینه ها)

سرفصلها و بازی های 10 ساعته دوم :
  • افزونه ها (در قسمت آخر بلوکهای رنگی قسمت آبی رنگ انتهایی , اضافه کردن افزونه ها و مجموعه ای از کدهای آماده در افزونه ها مانند: موسیقی و قلم و حسگر ویدیویی و تبدیل متن به گفتار و ترجمه کردن و…)
  • افزونه ی قلم (اضافه کردن کدهای قلم به آخر بلوک های رنگی و کد قلم پایین بیاید و قلم بالا برود و همه را پاک کن همراه کدهای حرکت در کدهای آبی )
  • کشیدن اشکال هندسی (کدهای افزونه قلم بهمراه بلوکهای نارنجی کنترل و کد تکرارکن برای کشیدن اشکال هندسی با قلم اسکرچ مانند: مربع, 5 ضلعی, 8 ضلعی و دایره و...)
  • بازی دویاچند مرحله ای (بلوکهای بنفش ظاهر و کد تغییر پس زمینه به پس زمینه بعدی و بلوکهای زرد یعنی رویدادها و کدهای ارسال و دریافت پیام برای رفتن به مرحله ی بعدی)
  • ماشین حساب (بلوکهای سبز عملگرها و کدهای چهارعمل اصلی جمع و تفریق وضرب و تقسیم بهمراه بلوکهای آبی یعنی حس کردن یا تشخیص و کدهای بپرس و پاسخ درداخل کدهای متغیرها)
  • گسترش صفحه (بلوکهای نارنجی متغیرها و ایجاد متغیری بنام scroll x برای گسترش صفحه ی اسکرچ بهمراه کدهای ضرب و جمع در بلوکهای سبز عملگرها)
  • ماریو قسمت 1 (بلوکهای آبی حس کردن یا تشخیص برای انتخاب یا اسکن کردن رنگ اجزای بازی ساخته شده و مانع های داخل بازی )
  • ماریو قسمت 2 (بلوکهای تشخیص یک یا چند رنگ در شش ضلعی حلقه ی شرط و پرش از روی مانع با کدهای بالا و پایین در قسمت X و Y)
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.