تاریخ انتشار:

5 راهکار برای بهتر شدن آموزش آنلاین

5 راهکار برای بهتر شدن آموزش آنلاین

آیا شما هم به دنبال راه‌هایی برای بهبود تدریس آنلاین خود هستید؟ 

آموزش آنلاین به یک‌ راه فوق‌العاده محبوب برای دانش آموزان و معلمان تبدیل‌ شده است. آموزش‌های آنلاین همانند روش‌های سنتی دارای روش‌های مختلف برای تدریس می‌باشد. با تغییر شرایط جامعه نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا آموزش ها به سمت آنلاین رفته اند و برای آن که در بین اساتیدی که به صورت آنلاین در حال تدریس هستند بتوانید موفق شوید باید اصولی را رعایت کنید که در این مقاله ما به شما راه‌ هایی را نشان می‌دهیم تا کمک کند آموزش آنلاین بهتر و مؤثرتری داشته باشید.

  •  تعامل آنلاین با دانش آموزان
در آموزش آنلاین چون شما حضور فیزیکی ندارید باید کاری کنید تا دانش‌آموز این موضوع را حس نکند و فکر کند شما از اول تا آخر دوره آن‌ها را حمایت می‌کنید، به دانش آموزان اطمینان دهید که در چه روز و زمانی شما آنلاین خواهید بود و چگونه می‌توانند در خارج از ساعات درسی با شما در تماس باشند. این تعامل می‌تواند از طریق پست الکتریکی، فروم ها و یا رسانه‌های اجتماعی باشد.

  • ایجاد یک محیط یادگیری حمایتی
شما به‌عنوان یک معلم آنلاین می‌توانید یک جامعه آنلاین از دانش آموزان خود را داشته باشید و برای رسیدن به هدف از طریق تشویق با یکدیگر تعامل کنید. راه‌اندازی گروه‌های کوچک شبیه گروه‌های مطالعاتی سنتی یک استراتژی برای تشویق می‌باشد. برای دانش آموزانتان یک پروژه آموزشی تعریف کنید و سعی کنید یک جایزه ویژه برایشان مشخص کنید. 

  • استفاده از ابزارهای یادگیری برای آموزش آنلاین بهتر
بهترین معلمان کسانی هستند که ترکیبی از یادگیری آنلاین و سنتی را باهم پیاده‌سازی کنند و محتوایی جالب و هیجان‌انگیز برای تعامل بیشتر با دانش آموزان فراهم آورند. شما می‌توانید از آموزش تلفیقی استفاده کنید. این روزها فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سرشار از ایده برای پرورش و ذهن و خلاقیت است. از اینستاگرام گرفته تا لینکدین و پینترست و دیگر شبکه های اجتماعی. پس از آنکه ایده های مهم و خلاقانه را در ذهنتان پرورش دادید ابزارهایتان را مجهز کنید. از تهیه قلم نوری گرفته تا تهیه پاورپوینت و pdf می توانید تدریس آنلاین خود را بهبود ببخشید.


  • ارائه مداوم بازخوردها
در یادگیری آنلاین انتقادات و پیشنهادات یک جز اساسی است. به‌عنوان یک معلم آنلاین، نظرات به شما کمک خواهد کرد تا یک تجربه آموزشی آنلاین آموزنده و جذاب و انگیزشی برای یادگیرنده داشته باشید. در ادوبی کانکت این امکان برای شما فراهم شده است که بخش نظرسنجی داشته باشید، می توانید در پایان هر کلاس از دانش آموزانتان بخواهید در نظرسنجی شرکت کنند تا بتوانید نقاط ضعف و قوت کلاس آنلاین را بهبود ببخشید. خود دانش آموزان می توانند بهترین راهکارها را به شما ارائه دهند. شما برای آموزش به آن ها در کلاس درس حاضر می شوید پس شاید بد نباشد اگر گهگاهی از آن ها نظر بخواهید.

  • ایجاد آموزش با محتوای موبایل
شما می‌توانید برای تدریس از تلفن همراه استفاده کنید. در حال حاضر اکثر افراد تمایل استفاده از تلفن همراه را بسیار دارند. شما با به اشتراک گذاشتن محتوای آموزشی به‌صورت الکترونیک در تلفن همراه باعث ایجاد یک محیط یادگیری مثبت و با تعامل بیشتر می‌شود و این کار اعتماد به نفس شما را در روش‌های یادگیری آنلاین افزایش می‌دهد. حتما لازم نیست از ابزارهایی با قیمت بالا استفاده کنید اما مهم این است که از اینترنت خط و گوشی که استفاده می کنید مطمئن باشید. قطع و وصلی های مداوم سر کلاس باعث می شود از جذابیت کلاس شما کاسته شود.

اما در کنار راهکارهایی که ارائه کردیم برای تدریس آنلاین باید قوانینی را رعایت کنیم، قوانینی که در عین ساده بودن می تواند تدریس آنلاین حرفه ای تری برای شما همراه داشته باشد.

قوانین تدریس آنلاین

قوانین تدریس در کلاس آنلاین شامل شناخت فرمت فایل ها، نرم افزارها و سخت افزارهای مورد نیاز کلاس آنلاین می شود. اگر هنوز به این بخش مسلط نشده اید یک معلم خصوصی مبانی مقدماتی کامپیوتر می تواند به شما کمک کند. پس از شناخت فایل ها و فرمت ها از شما انتظار می رود بتوانید بک فایل pdf  و یا یک فایل پاورپوینت را بشناسید، بتوانید هر یک را بسازید و در نهایت بتوانید آن ها را به یکدیگر تبدیل کنید.

از دیگر قوانین تدریس در کلاس آنلاین آشنایی با ساختار سیستم خودتان است تا بتوانید در لحظه مشکل را برطرف کنید. به طور مثال درصورتی که در قسمت بلندگوها و صداها مشکل دارید شما نمی توانید صدای شاگرد را بشنوید و یا دانش آموز نمی تواند صدای شما را بشنود باید بدانید تنظیمات سیستمی خود را کنترل کنید و حتی دانش آموزتان را برای رفع مشکل راهنمایی کنید. این امر بدون شناخت کافی شما از سیستمتان میسر نخواهد شد. یادتان باشد باید در بخش تنظیمات به مرورگر اجازه دسترسی به میکروفون را بدهید. 

یک نکته مهم : اگر درحال ضبط کلاس آنلاین هستید و به سیستم خود هندزفری وصل کرده‌اید به خاطر داشته باشید که صدا در این صورت ضبط نخواهد شد و در واقع شما تنها تصویر را ضبط کرده‌اید.

یک مدرس باید بتواند زبان بدن را نیز در کلاس آنلاین حفظ کند. به بیان دیگر کنترل کلاس آنلاین را به دست بگیرید همان طور که در کلاس حضوری از پس آن بر می آمدید.

در دانش آموزانتان انگیزه فعالیت در کلاس را ایجاد کنید. اینکه شما متکلم وحده باشید و تنها دانش آموزان شنونده، کلاس آنلاین خوبی نخواهدی داشت پس نمی توانید انتظار بازخورد خوب داشته باشید.

اگر مجبور هستید اشتراک دسکتاپ بدهید و دیگر به گفت و گوهای بین دانش آموزان در کلاس آنلاین مسلط نیستید، می‌توانید با گوشی یا لپ‌تاپ دیگری به عنوان دانش‌آموز وارد کلاس شوید.

سایت استاد سلام به شما کمک می‌کند تا کلاس آنلاین با امکانات عالی برای تدریس آنلاین در زمینه‌های تدریس خصوصی ریاضی و کلاس آنلاین ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوص زبان انگلیسی و کلاس آنلاین زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی انگلیسی، تدریس خصوصی تافل، تدریس خصوصی آیلتس، تدریس خصوصی فتوشاپ و دیگر عناوین خود داشته باشید. همچنین با ارائه جزوه‌ها به‌صورت الکترونیکی کمک شایانی به دانش‌آموزان کرده‌است.



استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.