تاریخ انتشار:

6 نکته برای مدیریت دانش آموزتان و کمک به انجام تکالیف مدرسه

6 نکته برای مدیریت دانش آموزتان و کمک به انجام تکالیف مدرسه

بچه مدرسه ای های شیطان و پر هیجان و پر انرژی شاید به فکر همه حاشیه های مدرسه باشند به جز انجام تکالیف!
چه کار کنیم تا دچار کمبود زمان نشود تا فراموش نکند تا الویت بدهد؟

نکته اول : آموزش وقت شناسی
مادر کمک کند تا وقت شناسی را بیاموزد.

نکته دوم :لوازم مورد نیاز او را از ابتدا تامین کنید
هم برای خانه و هم برای مدرسه لوازم و تحریر داشته باشد، حال اگر یکی از آنها را در خانه جا گذاشت برای مدرسه باز هم وسیله دارد.

نکته سوم :تامین آرامش مورد نیاز
همین که فرزند شما از مدرسه به خانه رسید کمی به او زمان استراحت بدهید، بعد از این زمان خانه را آرام مدیریت کنید تا تکالیف مدرسه را انجام دهد، تلویزیون را با صدای کمتر نگاه کنید، برنامه های مورد علاقه او را نگاه نکنید، طوری مدیریت کنید تا برنامه های مورد علاقه او بعد از انجام تکالیف انجام شود.

نکته چهارم :تنظیم زمان مناسب
گاهی دانش آموزان به دلیل بازیگوشی از انجام تکالیفشان در مدت معین خودداری می‎کنند. مثلا فرزند شما امروز بعد از تدریس خصوصی ریاضی اول راهنمایی اش باید پرسش هایی را پاسخ دهد یا باید به پرسشنامه معلم خصوصی شیمی اش پاسخ دهد،.اما هیچ تمایلی برای انجام این کار نشان نمی دهد! در این مواقع والدین می‎توانند با تعیین ساعت برای تکالیف فرزندشان، زمان آنها را مدیریت کنند. باید تا بر حسب مدت زمانی که پاسخگویی نیاز دارد، والدین بالای دفتر یا کتاب فرزند خود زمان را بنویسند.

به عنوان مثال به دانش آموز بگویید که برای پاسخ دادن این پرسش های معلم خصوصی شیمی خود باید 15 دقیقه زمان اینها حل شود و بالای پرسشنامه اش بنویسید از ساعت 6 تا ساعت 6:15 فرصت دارد تا به پرسش هایمعلم خصوصی شیمی پاسخ دهد، در غیر این صورت در دفتر رابط او خواهید نوشت که با تاخیر تکالیفش را به انجام رسانده است. با این روش به مرور فرزندان به قانونمند بودن زمان انجام تکالیف متعهد شده و خودشان می‎توانند زمان مورد نیاز برای مطالعه درسی را مدیریت نمایند.

نکته پنجم : دفتر رابط یا دفتری برای برنامه ‎ریزی
با کمی تامل روی این دفتر می توانید متوجه شوید او چه میزان زمان را برای خواندن درس علوم در کلاس گذرانده و می تواینید بنویسید چه میزان در آموزش زبان انگلیسی خود وقت صرف کرده و کم کم با گذشت زمان متوجه شوید برای درسهای مختلف چه میزان زمان نیاز است. یا اگر احتیاج به آموزش کمکی است مثلا چه میزان احتیاج به تدریس خصوصی زبان دارد چقدر کلاس خصوصی ریاضی راهنمایی احتیاج دارد باید با چه معلم خصوصی شیمی بخواند و ....
این دفتر به خانواده‎ها و همچنین معلمان کمک می‎کند تا ضعف‎های دانش آموز را شناسایی کرده و به اصلاح آن بپردازند.

نکته ششم: انجام تکلیف فقط با شخص دانش آموز
هیچگاه شما به عنوان والدین نباید تکلیف کودکتان را انجام دهید باید خودش تحقیق کند و حتی اگر نتوانست خودش پاسخگو باشد، شما همیشه نمی توانید مسئولیت های او را بع عهده بگیرید.

این نکات خیلی ابتدایی هستند اما در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بسیار تاثیر گذارند.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.