تاریخ انتشار:

سیستم آموزش آنلاین برای مدرسه ای که بخواهد به روز باشد با استادسلام مهیاست

سیستم آموزش آنلاین برای مدرسه ای که بخواهد به روز باشد با استادسلام مهیاست

در مدرسه آنلاین استاد سلام چه خبر است؟

پیشگفتار:
تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که آموزش آنلاین چقدر می تواند موثر باشد؟ سهم مدارس آنلاین در آموزش افراد چقدر است؟ 
ممکن است خیلی از شما مدرسه آنلاین را همان کلاس آنلاین استاد سلام بدانید اما جالب است بدانید که این دو کاملا از همدیگر متفاوت هستند. اگر می خواهید درباره مدرسه آنلاین استاد سلام بیشتر بدانید در این مقاله مطالب جالبی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. 
ایده مدرسه آنلاین استاد سلام مدت ها بود که در حال پردازش بود تا برای رونمایی و عملی شدن آماده شود و این امر در ابتدای سال ممکن شد و به دلیل تجربه خوبی که در زمینه برگزاری کلاس آنلاین داشتیم توانستیم نظر مدیر موسسات و مدارس را به سرعت جلب کنیم به ما اعتماد کردند در نتیجه مدرسه آنلاین استادسلام راه اندازی شد. پس بهتر است اینطور بگوییم که کلاس آنلاین بخش مهمی از مدرسه آنلاین شد. در همان ابتدای امر مدارسی از شهرهای کوچک و دور افتاده مانند روستای دهلر قشم با یک جستجوی ساده در گوگل ما را پیدا کردند و درخواست کلاس آنلاین داشتند و پس از برگزاری چند جلسه کلاس برای کل مدرسه درخواست کلاس دادند آنلاین دادند. با حضور مدارسی از بروجرد مدرسه استاد سلام شکل رسمی تری به خود گرفت. تا امروز حدود 60 مدرسه توانسته اند با ثبت نام در مدرسه آنلاین استاد سلام تدریس آنلاین داشته باشند. در این راستا شما چه اقدامی کرده اید؟ در ادامه مطلب درباره موضوعات و مسائلی که در این مسیر اتفاق افتاد صحبت می کنیم. همراه ما باشید:

lms سیستم


در ابتدا خوب است نگاهی داشته باشیم به سیستم آموزشی به صورت آنلاین که به اختصار lms به معنی مدیریت آموزش مجازی. با این سیستم تمامی نیازهای آموزشی به صورتی آنلاین برآورد می شود. به عبارت دیگر آموزش بدون حضور فیزیکی افراد صورت می گیرد بنابراین دانش آموزانی که در یک شهر هم نباشند می توانند از طریق این سیستم به استاد مربوطه متصل شوند. در این سیستم امکان برگزاری آزمون آنلاین وجود دارد و همچنین زمان برگزاری کلاس بین شاگرد و استاد هماهنگ می شود.

سیستم های lms متفاوتی وجود دارند و شما می توانید از شرکت های مورد نظر خود درخواست راه اندازی این سیستم را داشته باشید. ما در استاد سلام مفتخر هستیم که برای موسسات و آموزشگاه ها و چندین مدرسه این سیستم را راه اندازی کرده ایم. به عنوان مدیر یک مرکز یا مدرسه می توانید خودتان اقدام به تهیه lms کنید اما مزیت انتخاب استاد سلام این است که:

1. شما می توانید با ثبت مرکز آموزشی یا مدرسه آنلاین خود در استاد سلام همزمان از دو ابزار برگزاری کلاس آنلاین استفاده کنید. یعنی در صورتی که روی اسکای روم هستید و بنا به دلایلی به مشکل برخوردید کلاس را بر روی ابزار دیگری مانند ادوبی انتقال میدهیم. این در حالی است که شما در صورت تهیه یکی از این ابزارها در صورتی که به اختلال مواجه شوید کلاستان را از دست خواهید داد. در مقاله تدریس آنلاین با ادوبی کانکت واتس اپ شاد اسکای روم ابزارهای برگزاری کلاس آنلاین را معرفی کردیم و معایب و مزایای هر یک را برشمردیم.

2. از دیگر ویژگی های انتخاب مدرسه استاد سلام داشتن پشتیبانی تا پایان هر دوره برای اساتید و شاگردان است.

چرا داشتن پشتیبانی مدرسه آنلاین مهم است؟

در وهله اول یکی از خدماتی که سایت برای مدارس آنلاین در نظر دارد پشتیبانی است. دلیلی که ممکن است در ظاهر اهمیت چندانی نداشته باشد اما تا زمانی که اقدام به برگزاری کلاس آنلاین نکرده باشید متوجه اهمیت آن نخواهید شد.

این روزها اکثر مدارس به خصوص در مدارس غیر دولتی از اساتید بازنشسته دعوت به کار می کنند و این یعنی افراد با سابقه که می توان به جرات گفت 80 درصد این افراد از تکنولوژی به دور بوده و هستند. دلایلی مانند سن بالا و بازنشستگی و کم حوصله بودن افراد سبب شده تا در زمینه تکنولوژی پیشرفتی نداشته باشند و برای برگزاری کلاس آنلاین نیز تمایل چندانی ندارند. با اینکه در این مدارس سعی شده بهترین امکانات در اختیار شاگردان قرار بگیرد مانند کارگاه های کامپیوتری که برای آموزش شاگردان تعبیه شده و شاگردان به دلیل سطح مالی و رفاهی بالایی که دارند از امکانات آموزشی آنلاین در منزل نیز بهره مند هستند. ابزار و وسایلی مانند تبلت لپ تاپ گوشی هوشمند و ...باز هم در برگزاری کلاس آنلاین با مشکل مواجه می شوند.

اما در مدارس دولتی که معلم ها از کادر جوانتری انتخاب می شوند می توان امیدوار بود که پیشرفت تکنولوژی برایشان خوشایند باشد و همزمان با آن پیش بروند. هرچند ممکن است امکانات زیادی در اختیار مدارس نباشد و معلم باید با خلاقیتی که ایجاد می کند آموزش متفاوت و بروز تری داشته باشد.

با این حال هستند معلمانی که با وجود جوان بودن از قافله تکنولوژی عقب مانده اند. در زمینه کاری خود بسیار مسلط هستند اما در زمینه دانش آی تی و آموزش های لازم جهت برگزاری کلاس آنلاین اطلاعات کافی ندارند و این امر ربطی به مدارس دولتی یا غیر دولتی ندارد. به طور کلی هستند افرادی که تک بعدی هستند و فقط در یک مسیر می توانند پیشرفت کنند. به هر حال اگر شما جزو این دسته از افراد هستید به شما توصیه اکید می کنیم حتما در کلاس های پایه اصول کامپیوتری و شرکت کنید. در نتیجه پشتیبانی سایت وارد عمل می شود و به ازای تک تک معلم ها آموزش های لازم داده می شود. حتی در بعضی موارد دیده شده که پشتیبان سایت همزمان با معلم وارد کلاس آنلاین شده و در مدیریت کلاس معلم را راهنمایی می کند.

برای مدارس ابتدایی مخصوصا کلاس های اول و دوم ابتدایی که بیشترین ارتباط در آموزش آنلاین با خانواده هاست پشتیبان با مادران دانش آموزان در ارتباط خواهد بود تا جهت حضور در کلاس آنلاین راهنمایی کند و مرحله به مرحله با آن ها پیش رود. در بعضی موارد نیز پیش از برگزاری کلاس آنلاین با معلم ارتباط گرفته می شود تا اطمینان خاطر پیدا کنیم که سوالی باقی نمانده و معلم برای شروع تدریس آنلاین کاملا آماده است.

کلاس آنلاین چه امکاناتی باید داشته باشد؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تدریس آنلاین را به طور حرفه ای انجام می دهند یا قصد حرفه ای تر شدن مهارت تدریستان دارید حتما می دانید که ابزاری مانند واتس اپ حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت. شما برای نمایش صفحات کتاب یا جزوه درسی بهتر است بتوانید از اشتراک دسکتاپ استفاده کنید. لازمه این امر تسلط نسبی به مهارت ورد یا پاورپوینت است. بجای تماس تصویری با واتس اپ در ابزار ادوبی کانکت یا اسکای روم می توانید با فعال کردن اشتراک دسکتاپ بخش مورد نظر از جزوه یا فایل را تدریس کنید و یا با دانلود کتاب درسی صفحات آن را به اشتراک بگذارید. هستند بعضی از اساتیدی که بر روی تخته وایت برد می نویسند و دوربین را به شکلی تنظیم کرده اند که تصویر تخته برای دانش آموز گویا باشد این روش را بد نمی دانیم و اگر تدریس خوبی دارید می توانید به همین شیوه هم ادامه بدهید اما بنا به توصیه استاد سلامی ها کلاس آنلاین استاد سلام را حتما تست کنید.

استفاده از قلم نوری می تواند سبب شود تسلط بهتری برای تدریس آنلاین داشته باشید. در حل مسائل رسم نمودارها و توضیحات برپایه تصاویر استفاده از قلم نوری می تواند کاربردی باشد. قطعا اولین چیزی که به ذهن شما می رسد هزینه بالای قلم است که بر خلاف تصور عموم بعضی از اساتید این گونه بیان کردند که با قیمت مناسب تر هم می شود قلم نوری تهیه کرد و تجربه خود را در " قلم نوری چی بخرم؟ " با شما به اشتراک گذاشته اند. در همین راستا بودند اساتیدی که با شرکت در کلاس های مهارت تایپ و تسلط بر ورد و فرمول نویسی بدون نیاز به قلم نوری تدریس آنلاین انجام می دهند.

سرعت نت مناسب یکی دیگر از مواردی است که پیش از برگزاری کلاس آنلاین باید نسبت به ان مطمئن باشید. قطعی های مدام و وصل نشدن می تواند تاثیر منفی بر روی شاگردان داشته باشد در نتیجه عملکرد شما را زیر سوال ببرد.

از دیگر امکانات کلاس آنلاین می توان به وبکم و میکروفون اشاره کرد که بنا به نیاز مدرس در مهارتی که تدریس می کند دارای اهمیت می شود.

آغاز به کار مدرسه آنلاین استاد سلام با 5 مدرسه


در ابتدای امر 5 مدرسه طی تماس تلفنی خواستار برقراری کلاس آنلاین برای دروس مختلف شدند و بعد از مدتی کلیه کلاس ها و دروس خود را در پنل کاربری خود ثبت کردند و اینگونه مدرسه استاد سلام آغاز به کار کرد. مدارس نمونه و آموزشگاه های معتبری از آمل-مدرسه راه آرام تربیت از روستای دهلر قشم - دبیرستان های سما در مقطع دخترانه و پسرانه تربت جام - دبستانی از یکی از روستاهای گناباد - مدارس در مقاطع مختلف شهر قم اولین ورودی های مدرسه استاد سلام بودند و کم کم این آمار و ارقام بیشتر شد تا جایی که با برگزاری کلاس آنلاین برای 58 مدرسه و برگزاری 3783 کلاس آنلاین همچنان در حال ارائه خدمت هستیم معلمان آنلاین به 8322 نفر رسیدند و در بخش دوره آنلاین قریب به 2000 دوره در حال برگزاری است.

دوره های آنلاین را در بخش دوره ها می توانید مشاهده کنید. اگر استاد هستید شما هم برای برگزاری دوره آنلاین اقدام کنید. در صورتی که دانش آموز هستید با ثبت نام در دوره ها می توانید مهارت های خود را ارتقا دهید.

در ادامه رضایت تعدادی از کاربران مدارس آنلاین را در اختیارتان گذاشته ایم تا همان طور که سبب شدند تا ما برای ادامه مسیر مصمم تر شویم شما را نیز به برگزاری کلاس آنلاین دعوت کنیم:

آقای علی نورایی مدیر دبیرستان مصطفی خمینی روستای هلر جزیره ی قشم اینگونه رضایت خود را اعلام کردند:

ضمن خسته نباشيد و خدا قوت به پشتيباني سامانه استاد سلام

با توجه به تعطيلي طولاني مدارس نظر بر برگزاري كلاس مجازي داشتيم كه سامانه استاد سلام حقيقتا توانست خواسته هاي مدرسه شهيد مصطفي خميني را برآورده كند با برگزاري كلاس به تقريبا ١٥٠ دانش آموز كه علاوه بر سادگي ظاهر سامانه خواسته دبير و دانش آموز كامل برآورده شد و يك بار ديگه از پشتيباني سامانه با توجه به مشغوليت فراوان و با حوصله و سريع انجام خدمات نمودين كمال تشكر دارم.

در بخشی دیگر آقای عباسی دبیر ریاضی مدرسه نخبگان قزوین طی نامه ای درباره کلاس آنلاین اینگونه نظر دادند:

سلام وقت بخیر

در اسفندماه ۹۸ با توجه به تعطیلی مدارس، از مدلهای مختلف برای برگزاری کلاس استفاده کردم (کانال تلگرام، گروه واتساپ، فیلمبرداری از تدریس خودم و ... ) اما کلاسهای آنلاین استاد سلام به چند دلیل از بقیه مدلها بهتر بود که در زیر به تعدادی از مزایای کلاس های آنلاین اشاره می کنم

  • تعاملی بودن ارتباط بین معلم و دانش آموز
  • امکان ارتباط چهره به چهره معلم و دانش آموز
  • عدم نیاز به نرم افزار خاص (صرفا داشتن لینک کلاس و اتصال به اینترنت برای شرکت در کلاس کافی است)
  • پرسش آنی دانش آموز در هر لحظه از کلاس (البته با اجازه معلم)
  • امکان استفاده از پاورپوینت، pdf و فیلم و صدا و ...
  • نظارت کامل معلم بر حضور و غیاب دانش آموزان (با توجه به نام کاربری اختصاصی برای هر دانش آموز)
  • نظارت کامل معلم بر روند کلاس و امکان استفاده از دانش آموزان در ارائه درس
  • امکان اینکه دانش آموز پای تخته بیاید و سوال حل کند (دقیقا مانند کلاس عادی)
  • پشتیبانی سایت نیز، خیلی خوب بود و در اسرع وقت به تمامی سوالات و ابهامات بنده، پاسخ می دادند.
  • امکان استفاده رایگان مدارس جهت بررسی امکانات کلاس آنلاین
عملکرد بی نظیر مدیر دبیرستان سینا واقع در الشتر از توابع استان لرستان نیز در این ایام بی نظیر بود:

علیرغم اصرار معلمان جهت برگزاری کلاس ها در ابزارهای پیام رسانی چون واتس اپ و تلگرام مدیر مدرسه کل دانش آموزان را به ادوبی وصل کرد بدین طریق که تک تک دانش آموزان را به مدرسه فراخواند و بر روی لپ تاپ و تبلت و گوشی هی هوشمند ادوبی کانکت را نصب کرد و شخصا راهنمایی لازم را چاشنی کار کرد و تمامی دانش آموزان را در ادوبی ثبت کرد و تا کنون هم بسیاااار موفق در حال تدریس آنلاین هستند.

نگاه خانواده ها به تدریس آنلاین در کلاس آنلاین

متاسفانه نگاهی که خانواده ها به تدریس آنلاین دارند در حقیقت دیدن بخش کوچکی از فعالیت مدرسه و معلم در کلاس آنلاین است. بنابراین تصور می شود که کار معلم ها کمتر شده در حالی که در خانه نشسته اند تدریس آنلاین دارند و کار خاصی را انجام نمی دهند که نگاهی غلط است و در حق معلم ها و کادر مدرسه اجحاف می شود.

در این ایام به واسطه برگزاری کلاس آنلاین کار معلم ها چندین برابر شده است. همزمان که در کلاس درس هستند و باید در حین تدریس توجه به حضور و غیاب و سوالات دانش آموزان داشته باشند پس از پایان زمان کلاس باید به تکالیف رسیدگی شود و به شاگرد پاسخ دهد در عین حال به مدرسه اطلاع دهد.

پس بنابراین از خانواده ها انتظار می رود صبوری به خرج دهند. زمانی که اتفاقی در کلاس آنلاین می افتد مانند قطع و وصلی که ممکن است پیش آید. مشکلاتی که برای وبکم یا میکروفون می افتد. وقتی دیر متصل می شوند چه خودشان و چه معلم, بهتر است با معلم ها و کادر مدرسه همکاری کنند. ممکن است کلاس های مجازی تا مدت زیادی ادامه داشته باشند و آموزش به صورت تدریس آنلاین پیش برود. 


این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.