تاریخ انتشار:

ساماندهی مطالعه با یادگرفتن نکته های دقیق خوانی

ساماندهی مطالعه با یادگرفتن نکته های دقیق خوانی

دقیق خوانی به معنی آن است که همه مطالب را در ذهن ساماندهی کنیم تا بصورت کلاسه شده در حافظه نگهداری شود در زیر راههایی آمده است تا با دقیق خواندن ما را به درک درست مفاهیم و ذهن سپاری یاری رساند در برخی مطالب قبل یادرآور شده بودیم که مرتبه اول مثلا کتاب داستان انگلیسی را معلم خصوصی انگلیسی شما و در کلاس تدریس خصوصی انگلیسی به شما پیشنهاد داده را در مرتبه اول خیلی سریع و گذرا بخوانید سریع و گذرا خواندن را در این مقاله با کمک ما تمرین کنید شاید برای خواندن مطالبی که در تدریس خصوصی زیست هم آموخته اید تند خوانی در ابتدا روش مورد قبولی باشد:

1- محیط مناسب مطالعه برای خواندن دقیق از ملزومات است که باعث تمرکز خوبی در شما بشود: این مکان مناسب مطالعه حتما تخت شما نیست از تخت بیرون بیایید در جایی مناسب بنشینید، به نوعی بنشینید که بر اعضای بدن خود مسلط باشید انگار در یک کلاس درس هستید، بر نوشته های کتاب و جزوه خوب احاطه داشته باشید.
2- وقتی درس میخوانید فقط به همان مطالب توجه کنید اجازه پراکندگی فکر را به خود ندهید: اینکه فلان استاد خوب زبان چگونه کار می کند یا در کلاس تدریس خصوص عربی فلان معلم چه اتفاقی افتاد یا هزینه هر ترم تدریس خصوصی انگلیسی چقدر است را کنار بگزارید و فقط روی مطالب داخل جزوه و کتاب تمرکز کنید، موبایلتان را دور از دسترس بگزارید این روزها وقتی همه موبایل بازی می کنند شما درس بخوانید و تمرین درست یادگرفتن کنید.
3- خلاصه برداری از مطالب : بارها برای خواندن مطالب جمع بندی شده از کلاس تدریس شیمی این مورد را یادآور شدیم که با داشتن خلاصه با یک نگاه مطالب قبلی یادتان می آید. خوبست حتی از خلاصه هایتان در یک یادداشت، خلاصه تر بنویسید تا با خواندن آن مرور کلی تری کنید.
4- نشانه گزاری و خط کشی زیر نکات مهم را فراموش نکنید: هر کسی برای خودش سبکی برای علامت گزاری دارد فقط شما هم به سبک خودتان دسته بندی کنید مثلا برای خواندن درس ریاضی من از معلم خصوصی ریاضی خودم اینطور آموخته بودم که مسائلی را که می دانم می توانم بعدا حل کنم با رنگ سبز نشانه بگزارم و او همیشه فرمتی از نشانه گزاری را هم در کلاس تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی خود یاد می داد.

5- مرتب سازی مطالب و دسته بندی درست آنها : باید موضوع اصلی هر درس را مشخص کنید، سپس نکته های مهم آن درس را تعیین کنید و سپس به نکته های جزئی بپردازید،شکل ها مثالها حاشیه و نمودار ها مسائل جزیی شما خواهند بود.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.