تاریخ انتشار:

برای درک مطلب این نوع درس خواندن را پیشنهاد ندهید

برای درک مطلب این نوع درس خواندن را پیشنهاد ندهید

خوبست به دانش آموزان خود گاهی درس خواندن را یاد بدهید شما به عنوان یک مدرس با تجربه گاهی باید به نکته های ریزتری توجه کنید مثلا در کلاس تدریس خصوصی شیمی خود باید بفهمید دانش آموز شما چگونه درس می خواند، در کلاس تدریس خصوصی فیزیک باید مسئله ها را یک به یک ابتدا برای خود بتواند حلاجی کند به عنوان مثال اگر معلم خصوصی شیمی هستید باید به آنها که برای تفهیم مطالب مثلا در تدریس خصوصی درس شیمی 3 یاد بدهید گاهی خوبست گاهی با صدای بلند برای خود جملات کتاب را بخوانند که این راه محدودیتهای فراوانی هم دارد برای بلند خواندن باید در جای خاصی بود در شرایط خاصی بود اما گاهی برای تفهیم بکار می آید.
از شاگرد خود بپرسید آیا با صدای بلند درس می خوانید؟
دو راه برای درک مطالب هست:
الف) دیداری و سپس معنا کردن ، یعنی یادگرفتن معانی بلا فاصله پس از دیدن کلمه .
ب ) دیداری سپس گفتاری سپس معنا کردن ، یعنی دریافت معنی بعد از مشاهده مطلب وکلمات،خواندن آن(تلفظ کردن)
راه دوم را بلند خوانی می گویند که راه غلطی برای درس خواندن است، سرعت درس خواندن در این راه سه برابر کندتر از راه اولی است، .نمی توان در هر مکان ودر کنار دیگران از این روش استفاده کرد چون باعث آزار دیگران می شود . پس بلند خوانی مکان و زمان را محدود می کند . دروس مفهومی مانند آموزش فیزیک 1 و آموزش فیزیک 2 و آموزش فیزیک 3 را وقتی بخواهند بلند بخوانند بسیار زمان بر است.
فقط اوقاتی که به سختی می توانیم تمرکز کنیم ، بلند خوانی کمی به افزایش تمرکز ما کمک می کند. ولی باید دقت کنیم تا بلند خوانی به یک عادت تبدیل نشود...
با مطالعه در مکانهایی که این عادت ما محدود می شود میتوان تمرین کرد،مثلا روش صامت خوانی را در کتابخانه تمرین کرد همچنین باید بدانید که در بلند خوانی انژی بیشتری هم از شما گرفته می شود و برای تامین انژی بیشتر باید مرتب تغذیه داشته باشید.

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.