تاریخ انتشار:

این 11 مورد برنامه ریزی درسی و مطالعه را به نتیجه درست می رساند

این 11 مورد برنامه ریزی درسی و مطالعه را به نتیجه درست می رساند

یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت و پیشرفت درسی، برنامه ریزی است. برنامه ریزی درسی علاوه بر اینکه مطالعه را هدفمند می کند، به دانش آموزان کمک می کند تا در زمان خود صرفه جویی کنند. مخصوصا که اهمیت این موضوع در دوران کنکور به مراتب بیشتر خواهد بود. فرآیند برنامه ریزی بسیار ساده و در عین حال دارای مراحل مختلفی است.

به یاد داشته باشید که برنامه ریزی درسی، موضوعی کاملا شخصی است. یعنی هر کس باید برای خودش برنامه ریزی کند و تنها می توان از کسانی که در این امر تخصص دارند کمک گرفت.

پس هرگز اجازه ندهید کسی با این عنوان که مشاوراست، معلم است، در رشته ی دانشگاهی مورد نظر شما پذیرفته شده  یا درس خوانده و ....برای شما برنامه ریزی کند. این افراد تنها می توانند شما را در شناخت بیشتر نقاط قوت و ضعفتان راهنمایی کنند. شما تنها کسی هستید که به اصطلاح بر اوضاع مسلطید و از توانایی ها و نیازهایتان آگاهی دارید.

برای این منظور، به نکاتی که در ادامه می آید دقت کافی داشته باشید.

  1. نقاط قوت خود را بنویسید.
  2. نقاط ضعف خود را نیز جداگانه یادداشت کنید.
  3. نسبت به نیازی که دارید، زمان خود را بین درسهای مختلف و به ترتیب اولویت تقسیم کنید.
  4. حتما به یاد داشته باشید که نقاط قوت خود را نیز در برنامه بگنجانید.
  5. هر روز درس بخوانید، همه ی درسها را بخوانید. یعنی اینکه حتی روزهای تعطیل نیز برای درس خواندن برنامه داشته باشید. تعطیلات تابستان و ایام نوروز زمانی هساند که باید از رقبایتان جلو بیافتید. ضمنا همه ی درسها را بخوانید. عمومی ها را نسبت به اهمیت و نیازی که دارید، تخصصی ها را نیز به نسبت اهمیت و نیازی که دارید. به یاد داشته باشید از همه ی درسها امتحان خواهید داشت.
  6. ساعات خواب خود را بهینه کنید. یعنی در شبانه روز 8 ساعت خواب خوب داشته باشید. دیر خوابیدن اصلا خوب نیست. صبح ها زود از خواب بیدار شوید و در بازه های زمانی مناسب استراحت کنید.
  7. اگر به کلاس خصوصی می روید، حتما در برنامه ریزی لحاظ کنید. زیرا شما در تدریس خصوصی ریاضی، ریاضی یاد می گیرید و هنگامی که در تدریس خصوصی حسابان ثبت نام کرده اید، قرار است در این درس پیشرفت کنید.
  8. کلاسهای فوق برنامه را محدود کنید. این محدودیت میتواند به یک کلاس در ایام امتحانات کاهش پیدا کند. مثلا فقط به کلاس خصوصی ویولن برویدو یا یک ورزش سبک را برای فوق برنامه در نظر بگیرید.
  9. از وضعیت پیشرفت خود مطلع شوید. از یک متخصص و مشاور کمک بگیرید تا از بهبود روند مطالعه ی خود مطمئن شوید.
  10. مدام تست بزنید و سرعت خود رت بالا ببرید.
  11. آرامش داشته باشید. گاهی نمی توانید طبق برنامه پیش بروید. نگران نباشید و با آرامش روی روال بیافتید.به سرعت خود را پیدا خواهید کرد.

نکته ی مهم اینست که: از روز اول مدرسه برنامه ریزی داشته باشید و امروز و فردا نکنید.

استاد سلام به همراه تیم متخصص در تدریس خصوصی حسابان، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی ریاضی ششم، تدریس خصوصی ریاضی هفتم، تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل، تدریس خصوصی فتوشاپ ... برای شما بهترین ها را آرزو می کند.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.