تاریخ انتشار:

تغذیه سالم برای کنکوری ها در ماه مبارک رمضان

تغذیه سالم برای کنکوری ها در ماه مبارک رمضان

همان طور گفتیم ماه مبارک رمضان در میان مسلمانان جهان به عنوان برجسته ترین و بهترین ماه در سال شناخته شده و در بین همه مردم از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

همه ما با حلول ماه رمضان با شور و اشتیاق به روزی داری، کمک به نیازمندان، عبادت و دعا می پردازیم.ما کنکوری های عزیز را درک می کنیم که می خواهند مانند بقیه افراد در ماه رمضان اعمال خود را به بهترین شکل به جا آوررند به همین منظور در این مقاله و مقاله قبلی نکته های را برایتان گفتیم تا بتواند به شما کمک کند.

در مقاله قبل روش صحیح مطاله را در ماه رمضان مرور کردیم و امروز تغذیه درست را به طور خلاصه بررسی می کنیم، تا در پایان ماه رمضان با بدن سالم هم روزه های خود را گرفته باشید و هم به برنامه ی درسی، دوره آموزشی و تدریس خصوصی خود آسیبی وارد نشده باشد.

  • اولین نکته ایجاد نظم غذایی و وعده هایی غدایی مکرر است. این نکته به این معناست که در ماه رمضان این نظم را رعایت کنید و غذا خوردن اصلی به سه مرحله سحر، افطار و شام تقسیم کنید و لازم است این سه مرحله کاملاً از هم مجزا باشند .
  • وعده سحری را کامل میل کنید و به آن وقت کافی اختصاص دهید که با عجله تمام نشود.
  • در وعده سحر بهتر است از قند‌های مرکب نظیر نان، برنج و ماکارانی استفاده شود.
  • نکته دیگر در مورد تغذیه در ماه رمضان این است که باید به زمان صرف افطار و شام توجه داشت. نبایستی بدون در نظر داشتن حجم غذای خورده شده در افطار وارد مرحله شام خوردن شد. صرف افطار می‌بایست در اولین فرصت ممکن صورت گیرد تا تداخلی با زمان شام خوردن پیش نیاورد. فاصله زمانی افطار و شام باید آن‌قدر باشد که در موقع صرف شام غذای هضم نشده در معده نباشد.
  • در مقایسه افطار با وعده های معمول غذایی ، افطار را می توان متناظر با صبحانه در نظر گرفت. زیرا مواد غذایی که در صبحانه استفاده می کنیم برای افطار نیز مهم است.
  • باید از مواد غذایی مایع و سبک به همراه ترکیبی ازغلات ترجیحا نان از نوع سبوس دار در زمان افطار استفاده شود. و حتی از مایعات گرم مانند آبجوش و یا چای کم رنگ ب جای آب سرد برای شروع افطار استفاده شود.
  • درفاصله ی بین افطار تا سحر ، حتما آب بخورید.
  • مصرف تخم مرغ پخته، به خصوص در وعده‌ی افطار می‌تواند پروتئین‌های مورد نیاز برای واکنش‌های مغز را فراهم آورد.
  • مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌های گروه b و ویتامین‌e نظیر آجیل و گردو در اکسیژن‌رسانی به مغز و خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد مهاجم به مغز و اعصاب و در تمرکز و حافظه مؤثر بوده بنابراین در وعده‌ی شام بعد از افطار افراد کنکوری توصیه می شود.
  • از مصرف شیر ولرم، چه در وعده‌ی سحر و چه افطار،وهمان طور ماست در وعده های غذایی غافل نشوبد زیرا به علت داشتن کلسیم و فسفر در بسیاری از واکنش‌های سیستم مغزی و آزاد کردن انرژی در بدن نقش موثری دارند دارند.
  • استراحت کافی یعنی حداقل 7 ساعت برای بدن لازم است و بازده کاری را افزایش می دهد.

پس با رعایت کردن این نکات می توانید در ماه رمضان هم از پس کارهایی که یک مقدار نیازمند تمرکز بیش تر هستند مانند تدریس خصوصی ریاضی یازدهم تجربی یا تدریس خصوصی ریاضی انسانی هم بر بیاید.

استاد سلام مرجع تخصصی تدریس خصوصی (تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی ریاضی هشتم، تدریس خصوصی ریاضی هنرستان) برای همه عزیزان در ماه مبارک رمضان آرزوی سلامتی دارد.

طاعات وعبادات همه شما قبول حق

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.