تاریخ انتشار:

تقویت زبان ترکی استانبولی با کدام سریال

تقویت زبان ترکی استانبولی با کدام سریال
یادگیری زبان ترکی استانبولی لذت بخش است. ترکی استانبولی زبان فوق العاده‌ای ست و یادگیری آن قطعاً مزایای زیادی دارد. کشور ترکیه در نزدیکی کشور ایران قرار دارد و سالانه افراد خیلی زیادی به این کشور برای هدف‌های گوناگون سفر می‌کنند.
مقصد ترکیه اولین انتخاب ایرانیان برای سفرهای خارجی می‌باشد. افرادی که به ترکیه سفر می‌کنند دارای مقاصد تجاری، تفریحی، تحصیلی و ... می‌باشند.
تعداد ایرانیان در ترکیه رو به افزایش است و علت انتخاب کشور ترکیه مهاجرت تحصیلی و یادگیری زبان ترکی استانبولی برای ایرانیان این است که ترکیه کشوری بسیار زیبا و دارای جاذبه گردشگری جذابی ست. همچنین برای تحصیل نیز بسیاری از ایرانیان کشور ترکیه را انتخاب کرده‌اند و با آموزش خصوصی زبان ترکی خود را آماده کردند و از مهمترین دلایل این انتخاب نزدیکی کشور ترکیه به کشور ما می‌باشد.



مهمترین دلایل یادگیری ترکی استانبولی


برای داشتن سفری راحت 

صحبت کردن به یک زبان خارجی هنگام سفر بسیار مهم است. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مردم محلی، به انگلیسی صحبت کنند. بنابراین، اگر زبان ترکی را روان صحبت کنید، میتوانید تعطیلات خود را فراموش نشدنی کنید و همچنین خدمات بهتری از مردم محلی ترکیه دریافت کنید.
 با یادگیری زبان ترکی استانبولی، هنگام چانه زنی معاملات بهتری انجام خواهد گرفت و به فرصت‌های بیشتری دسترسی خواهید داشت.
ترکیه بهشت سفر است. استانبول شهری شلوغ و هیجان انگیز است و خط ساحلی ترکیه فرصت فوق العاده ای را برای استراحت در ساحل ارائه می‌دهد.
شما می‌توانید بالن‌هایی که آسمان کاپادوکیا را پر می‌کنند، تماشا کنید و همچنین در ترکیه مناظر زیادی برای دیدن و غذاهای متنوعی برای امتحان کردن وجود دارد.
بنابراین، یکی از بهترین دلایل برای یادگیری ترکی، دستیابی به اکثر این تجربیات است.

ترکی را یاد بگیرید تا با افراد زیادی صحبت کنید

ترکی زبان رسمی ترکیه است، اما کشورهای بیشتری به آن صحبت میکنند. میلیون‌ها ترک زبان در آلمان، قبرس و یونان زندگی می‌کنند که زبان آن‌ها ترکی استانبولی ست. در کل، حدود 80 میلیون ترک زبان در سراسر جهان وجود دارد.
اگر بتوانید زبان ترکی را روان صحبت کنید، میتوانید با همه این افراد ارتباط برقرار کنید. یادگیری زبان ترکی استانبولی  با وجود 80 میلیون ترک زبان، قطعا فرصت‌هایی زیادی در عرصه‌های مختلف برای شما وجود خواهد داشت.

موقعیت جغرافیایی ترکیه

ترکیه از نظر جغرافیایی خاص است. ترکیه بین اروپا و آسیا قرار دارد و کشوری ست که جهان غرب را به خاورمیانه متصل می‌کند. از آنجایی که ترکیه دارای ویژگی‌هایی از هر دو بخش جهان است، کشوری مهم و تاثیر گذار است. اگر به روابط بین الملل و دیپلماسی علاقه دارید، یادگیری زبان ترکی واقعاً می‌تواند برای شما مفید باشد.
از سال 1995، ترکیه و اتحادیه اروپا دارای اتحادیه گمرکی هستند. با افزایش اهمیت بین المللی ترکیه، قطعا فرصت‌هایی برای پیشرفت شغلی شما وجود دارد.

یادگیری زبان ترکی استانبولی آسان است

ممکن است از شنیدن این که، یادگیری ترکی دشوار نیست متعجب شوید. از آنجایی که الفبای ترکی دارای حروف لاتین است، افراد بومی انگلیسی به راحتی میتوانند ترکی را بخوانند. تسلط بر تلفظ ترکی نیز دشوار نیست. شما میتوانید بدون نگرانی به صورت روان صحبت کنید. 
اما از دیگر دلایل یادگیری آسان زبان ترکی این است که  مردم ترکیه به شما در یادگیری کمک زیادی می‌کنند و اگر ببینند که سعی در یادگیری دارید در تلفظ، به شما کمک خواهند کرد. این مهربانی ذاتی مردم ترکیه واقعا شگفت انگیز است.

آشنایی با فرهنگ غنی ترکیه

فرهنگ ترکیه بسیار منحصر به فرد است. ترکیه در طول تاریخ غنی و هیجان انگیز خود، سنت‌ها و آداب و رسوم زیادی دارد. و تنها راه برای درک واقعی آنها صحبت کردن به ترکی است. غذاهای ترکی جایگاه ویژه ای در قلب فرهنگ دارند. غذاهای ترکی واقعا فوق العاده است.

دریافت فرصت‌هاش شغلی بیشتر

با یادگیری زبان ترکی استانبولی موقعیت‌های شغلی زیادی در مسیر راه شما قرار خواهد گرفت. لازمه تجارت و کار با کشور ترکیه آشنایی با زبان‌آنهاست.

تحصیل در ترکیه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته است. اگر میخواهید در خارج از کشور تحصیل کنید، ترکیه مکانی عالی برای انجام این کار است و اولین و آسان ترین انتخاب برای ایرانیان به شمار میرود.
 دانشگاه‌های ترکیه دارای سطح بالایی ست و دارای رتبه مناسبی در سطح جهان هستند. بهترین بخش در مورد تحصیل در خارج از کشور در کشور ترکیه، دیدن نحوه زندگی مردم محلی ترکیه است. دیدن زندگی روزمره آنها بینش فرهنگی عالی و دیدگاهی واقعاً جهانی به شما می‌دهد. بنابراین، می‌توانید با یادگیری زبان ترکی، این تجربه‌ی یک‌بار در زندگی را باز کنید.

تفاوت ترکی استانبولی و ترکی آذری در چیست؟

ریشه زبان ترکی استانبولی و آذری یکی میباشد و در زبان‌های گذشته تفاوت این دو زبان کمتر بوده است و مهمترین فرق این دو زبان لهجه میباشد تفاوت این دو زبان بعد از از بین رفتن امپراطور عثمانی به وجود آمد و میتوان اشاره کرد که بیشتر از ۸۸ درصد لغات ترکی از واژه‌های زبان عربی و فارسی است
در پاسخ به این سوال که آیا فردی که آذری زبان است زبان ترکی استانبولی را متوجه میشود؟
باید گفت فرد آذری زبان امکان درک مکالمه روزمره و ساده یک فرد استانبولی را دارد اما درک کلمات تخصصی و یا موضوعات رسمی برای فرد آذری‌زبان امکان پذیر نیست البته باید به این نکته اشاره کرد که آذری زبان‌هایی که تمایل به یادگیری ترکی استانبولی دارند به علت مشترک بودن کلمات و دستورات گرامری این زبان را در مدت زمان بسیار کوتاهی فرا خواهند گرفت.
 یکی دیگر از تفاوت‌های بسیار بارز بین این دو زبان این است که در زبان ترکی استانبولی نوشتار به صورت لاتین است اما در ترکی آذری به صورت عربی است.

تقویت زبان ترکی استانبولی

روش‌های متعددی برای تقویت زبان ترکی استانبولی وجود دارد یکی از روش‌های خوب و مناسب دیدن فیلم و سریال می‌باشد.
تاثیر دیدن فیلم بر تقویت زبان بسیار قابل توجه است. تماشای فیلم، یادگیری زبان را لذت بخش و سرگرم کننده و همچنین به علت دارا بودن جنبه دیداری، یادگیری زبان را تسهیل می‌نماید.
دیدن فیلم و سریال باعث بهبود مهارت‌های زبانی، شنیداری و گفتاری میشود همچنین تلفظ افراد بهبود یافته و دایره واژگان زبان‌آموزان افزایش می‌یابد.

.یکی از سوالات مهمی که پیش می‌آید این است که یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر طول میکشه؟ در پاسخ به این سوال می‌توان اشاره نمود که دیدن فیلم ترکی استانبولی و سریال ترکی استانبولی و موسیقی ترکی استانبولی بیشترین تاثیر را در یادگیری سریع زبان ترکی استانبولی دارد. در ادامه به معرفی فیلم و سریال‌ها می‌پردازیم:

 


بهترین فیلم های ترکی استانبولی

بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان ترکی


استانبول یونایتد

این فیلم محصول مشترک بین کشور آلمان و ترکیه میباشد این فیلم فیلمی ورزشی و درباره هواداران سه تیم فوتبال در کشور ترکیه میباشد این فیلم داستان زندگی مردم ترکیه را بازگو می‌کند و برای یادگیری اصطلاحات عامیانه بسیار مناسب است.

کدی (Kedi)

کدی از فیلم‌های معروف می‌باشد که مستندی درباره زندگی گربه‌ها در استانبول است. استانبول شهری ست که دارای سگ‌ها و گربه‌های فراوانی است و این فیلم تجربه زیبا و جالبی را برای مخاطبان به وجود می‌آورد دیالوگ‌های این فیلم ساده است و از کلمات بسیار آسانی در آن استفاده شده است اگر در سطح A1 هستید و تازه یادگیری زبان ترکی استانبولی را آغاز کرده اید این فیلم برای شما بسیار مناسب است.

 فیلم گورا (G.O.R.A)

گورا یک فیلم علمی تخیلی است و دارای داستانی سرگرم‌کننده و جذاب میباشد کلمات این فیلم کمی دشوار است و و اگر در سطح متوسط و پیشرفته هستید این سریال برای شما مناسب است و شما را با اصطلاحات مختلف و پیشرفته تر آشنا میکند.

فیلم مردی که دنیا را نجات داد (Dünyayı Kurtaran Adam)

 فیلم مردی که دنیا را نجات داد از فیلم‌های سینمایی برتر اما قدیمی سینمای ترکیه می‌باشد این فیلم در سال ۱۹۸۲ اکران شده است و فیلم شبیه به جنگ ستارگان است دیالوگ‌های این فیلم ساده و قابل فهم برای زبان آموزان می‌باشد. برای افرادی که سطح مقدماتی دارند می‌توانند این فیلم را دیده و از مزایای آن بهره ببرند

خواب زمستانی-Kış Uykusu

این فیلم در مورد عدالت در جامعه ترکیه میباشد فیلمی بسیار معروف و دارای جوایز بین المللی است این فیلم برای افرادی که دارای زبان ترکی استانبولی متوسط هستند بسیار جذاب و قابل توجه است.

بهترین سریال های ترکی استانبولی


بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان ترکی


Love 101

این سریال در فضای یک دبیرستان اتفاق می‌افتد و داستان آن درباره دوستی و عشق است این سریال دارای دیالوگ‌های ساده و قابل فهمی است و همچنین برای افرادی که دارای سطح مبتدی هستند مناسب است.

Hercai 

این سریال در دوران مدرن است بازیگران با لهجه شرقی صحبت میکنند و داستان سریال در شرق ترکیه امروزی میگذرد این سریال علاوه بر تقویت زبان فرهنگ و سنت‌های ترکیه شرقی را نیز به نمایش می‌گذارد این سریال برای یادگیری مطالب و اصطلاحاتی درباره روابط خانوادگی و خانواده‌ها بسیار مفید است.

Love Me As I Am

این فیلم دارای ژانر کمدی و رمانتیک میباشد مکالمه‌های ساده این فیلم برای افراد مبتدی بسیار مناسب است و لغات و اصطلاحات مربوط به عشق و دوستیابی در این سریال وجود دارد.

‏ Bir Başkadır

این سریال پیچیدگی‌های روابط آدم‌ها را به شکل ساده نشان میدهد. این سریال به صورت دقیق بخش مهم و بزرگ جامعه‌ی سنتی ترکیه را نشان میدهد. این سریال برای تقویت زبان ترکی استانبولی برای زبان آموزان مناسب است.

SAYGI 

 این سریال دارای ژانری درام و جنایی ست داستان درباره مردی قدرتمند است که در پی اجرای عدالت می‌باشد. دیالوگ‌ها و اصطلاحات این سریال برای زبان‌آموزان بسیار مفید است.

‏در کنار روش‌های تقویت زبان، در فرآیند یادگیری باید از کمک اساتید حرفه‌ای و متخصص در این زمینه استفاده کرد باید در کنار اساتید خوب و شرکت در کلاس‌ها، از روش‌های موثر دیگر نیز برای تقویت زبان استفاده کرد. سایت استاد سلام منبعی غنی از معلم خصوصی زبان ترکی استانبولی ست.  شما می‌توانید اساتید مطرح و مناسب را در سایت استاد سلام یافته و به آسانی آموزش خود را آغاز کنید.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.