تاریخ انتشار:

تولید محتوای آموزشی در استودیو آموزشی

تولید محتوای آموزشی در استودیو آموزشی

تولید محتوای آموزشی در استودیو آموزشی


در این مقاله قصد داریم به معرفی استودیو تولید محتوای آموزشی و نحوه اجاره استودیو برای تولید محتوای آموزشی بپردازیم و بیان کنیم که چگونه میتوان جهت اجاره کلاس برای ضبط ویدئوی آموزشی اقدام کرد. در این مقاله همراه ما باشید.
در حال حاضر، آموزش بدون محتوای دیجیتال قابل درک نیست. برای مدت طولانی، اینترنت به عنوان یک ابزار سرگرمی یا یک منبع صرف اطلاعات در نظر گرفته میشد و استفاده دیگری نداشت. اما امروز اینترنت در تمام ابعاد زندگی انسان‌ها وجود دارد.
پتانسیل فضای دیجیتال و اینترنت برای آموزش شگفت انگیز است. در نتیجه، محتوای دیجیتال آموزشی در آموزش امروزی ضروری ست.
تولید محتوای آموزشی از پایه سیستم‌های آموزشی جدید است و یکی از دستاوردهای مهم فناوری می‌باشد. محتوای آموزشی با متن و تصاویر ساده شروع شد اما کم کم در مسیر پیشرفت قرار گرفت.
تولید محتوا در استودیو
 محتوای آموزشی مجموعه ای از عکس‌ها، متن‌ها، انیمیشن‌های صوتی و تصویری را شامل می‌شود. محتواهای آموزشی توسط مدرس و معلم  ایجاد شده و برای اجرا و یادگیری در اختیار دانش‌آموزان قرار میگیرد.
افراد با توجه به توانایی‌ها و مهارت‌های خود اقدام به تولید محتوا میکنند تولید محتواها انواع مختلفی دارند. بسیاری از افراد برای شبکه اجتماعی خود اقدام به تولید محتوا می‌کند تولید محتوا از نوع آموزشی نیز بسیار پرطرفدار است.
این روزها تولید محتوای آموزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در حال حاضر تولید محتوای آموزشی آنقدر فراگیر شده است که تمام مقاطع تحصیلی را در بر میگیرد.
 در سال‌های اخیر، ایجاد محتوای آموزشی از کپی صرف کتاب‌های درسی و آپلود آن‌ها در اینترنت تا اجرای کلیپ و ویدئو و محتوا‌های سازگار با رایانه‌ها، تبلت‌ها یا دستگاه‌های تلفن همراه را شامل شده است و تکامل یافته است.
به این ترتیب، با به کارگیری فایل pdf یا ppt، آموزش‌های ویدیویی، پادکست‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، وبینارها، دوره‌های آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و غیره تولید آموزش الکترونیکی تکامل یافته است که امکان تعامل بیشتر را فراهم کرده است.
این رویکرد جدید در تولید محتوای آموزشی دیجیتال دنیایی از امکانات را باز کرده و آموزش را آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال، به معلمان و دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا در هر مکانی که هستند، به محتوا دسترسی داشته و حتی اگر امکان اتصال اینترنت وجود ندارد دانش‌آموزان بتوانند دانلود فایل مورد نظر را انجام داده و به صورت آفلاین از محتوا بهره ببرند.
همجنین محتوای آموزشی در قالب فیلم میتواند بارها و بارها تکرار شده و آموزش موثری را ایجاد کند.
 بعد از شیوع کرونا تولید محتوای آموزشی از ملزومات آموزش قرار گرفت و همه معلمان موظف به تولید محتوای آموزشی شدند.
همچنین باید گفت تا زمانی که شبکه‌های اجتماعی نبود تولید محتوا آنقدر اهمیت نداشت اما با وجود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تولید محتوا شکل دیگری به خود گرفت.


ابزار‌های مفید و کاربردی برای تولید محتوای آموزشی


قلم نوری

قلم نوری از کجا بخرم : براتون در یک مطلب با تجربه معلم های حرفه ای توضیح دادیم لینک قبل رو بزنید و بخوانید.
قلم نوری چه کاربردی دارد؟ قلم نوری یکی از ابزار بسیار مناسب برای تدریس آنلاین و آموزش مجازی میباشد. قلم نوری به عنوان یک وسیله الکترونیکی ست که حساس به نور میباشد و از آن برای ویرایش متن یا داده ها بر روی صفحه نمایش استفاده میشود.
همچنین با استفاده از قلم نوری میتوان فعالیت‌های نوشتاری، رسم شکل و نمودار را به آسانی انجام داد و از دقت مناسب این ابزار بهره‌مند شد.
قلم نوری از ابزار کاربردی و مفیدی ست که برای آموزش کاربرد بسیار فراوانی دارد. برای استفاده از قلم نوری کافی ست آن را مانند خودکار یا مداد معمولی در دست بگیرید و به جای اینکه بر روی کاغذ یا تخته وایت برد چیزی بنویسید این اقدام را بر روی مانیتور یا گوشی همراه خود انجام میدهید.
به این نکته باید توجه داشت که قلم نوری باید متناسب با کار شما تهیه شود. انواع مختلفی از این قلم‌های نوری در بازار موجود است و معلمان می‌توانند قلم نوری را برای داشتن تدریسی بهتر در فضای آنلاین تهیه کنند.

تخته وایت‌برد مجازی


تخته وایت‌برد مجازی از دیگر ابزارهای کاربردی برای کلاس‌های آنلاین میباشد. ارتباط موثر بهتری بین شرکت‌کنندگان توسط تخته وایت برد‌های مجازی ایجاد می‌شود.
چگونه از تخته وایت‌برد مجازی استفاده کنم؟ با اتصال به اینترنت امکان استفاده تخته وایت‌برد مجازی به راحتی فراهم است. با استفاده از این تخته‌وایت برد‌های مجازی میتوان ویرایش لازم را انجام داد و متن و تصاویر مورد نظر را اضافه کرد. همجنین افزودن انواع نمودارها و معادلات ریاضی در تخته‌وایت برد‌های مجازی امکان پذیر است.
همینطور در تخته‌وایت برد‌های مجازی ارتباطات در زمان واقعی اتفاق می‌افتد. تخته وایت‌برد مجازی آموزش را غنی کرده و تعامل مناسب و رابطه بصری خوبی را برای افراد ایجاد میکند.
معلمان با استفاده از این ابزار میتوانند آموزش خود را با کیفیت بهتر و مناسب تری به دانش آموزان خود ارائه کنند.

دوربین‌های مناسب برای تولید محتوا


قبل از صحبت در مورد دوربین‌های مناسب برای تولید محتوا باید گفت بسیاری از افراد از طریق گوشی خود اقدام به ضبط ویدئو میکنند.
 یکی از جذاب‌ترین و اثرگذارترین فرمت‌های تولید محتوا، فرمت ویدئویی video contetnt است و با یک برنامه ادیت ویدیو در گوشی‌های اندروید و یا ios میتوان ویرایش لازم را انجام داد و ویدئو به اشتراک گذاشته شود.
پس اگر امکان تهیه دوربین حرفه‌ای برای شما دشوار است با استفاده از گوشی‌ خود نیز قادرید به راحتی تولید محتوای خود را انجام داده و ادیت‌های خوبی بر روی فیلم خود در گوشی انجام دهید.
با این وجود بسیاری از افراد داشتن دوربین خوب و کار با کیفیت را در زمینه تولید محتوا ترجیح میدهند. مهم نیست که آیا می‌خواهید روی تولید محتوای ویدیویی برای محصول کسب‌وکار کوچک خود کار کنید یا یک ویدیو برای وبلاگ شخصی خود بسازید!
. با انتخاب دوربین مناسب تعداد مخاطبان و دنبال کنندگان و مشتریان خود را افزایش دهید. دوربین‌های معرفی شده زیر دوربین‌هایی هستند که دارای امکانات بالا بوده و مناسب تولید محتوا میباشد.
  • دوربین سونی Sony zv-1 Digital: بهترین برای معرفی محصول
  • دوربین Sony zv-e10: مختص ولاگرها
  • دوربین Gopro hero9 black: یک دوربین اکشن ضدآب
  • دوربین Sony alpha a7s iii: دوربینی با سطح توانایی بالا برای آموزش
  • دوربین Canon eos m50 mark ii: یک دوربین بدون آینه همه‌کاره

نرم‌افزارهای کاربردی و مورد نیاز برای تولید محتوا 


علاوه بر ابزارهای ذکر شده بالا برای تولید محتوای آموزشی، باید از نرم افزارهای مناسب نیز در این زمینه استفاده کرد. بنابراین تسلط به نرم افزارهای گوناگونی که می‌تواند در تولید انواع محتوا کمک کند.
تسلط و استفاده از این نرم‌افزارها برای هر تولید کننده حرفه‌ای محتوا، امری ضروری است. همچنین آگاهی از وجود نرم افزارهای کاربردی جدید می‌تواند خیلی مفید باشد و کار را سرعت ببخشد.

تفکیک نرم افزارهای تولید محتوا بر اساس نوع محتوا 


برای انسجام مطلب و همچنین ایجاد درک بهتر کارایی نرم افزارها، در اینجا تمامی نرم افزارهای بالا را بر اساس نوع تولید محتوا (متنی، تصویری و …) دسته بندی کرده‌ایم. برخی از نرم افزارها ممکن است در چند مورد مشترک باشند.

نرم افزار‌های تولید محتوای متنی
  • Microsoft Word
  • Ideaflip
  • Grammarly
  • Quora

نرم افزار برای تولید محتوای تصویری
  • فوتوشاپ  Photoshop
  • اسنگیت Snagit 
  • فتوایمپکت Photoimpact
  • نرم‌افزار جئو جبرا Geo gebra
  • نرم افزار  Quora

نرم افزار تولید محتوای ویدئویی
  • تری دی مکس 3dMax
  • افتر افکت Adobe after effects cc
  • کامتازیا  Camtasia
  • آدوب فلش  Adobe flash professional
  • پریمیر پرو  Premiere pro
  • فوتوشاپ Photoshop

نرم افزارهای تولید محتوای آموزشی-الکترونیکی
  • استوری لاین  articulate storyline
  • کامتازیا camtasia
  • آتوپلی مدیا استادیو  autoplay media studio
  • آدوب فلش  adobe flash professional
  • آدوبی آودیشن adobe audition

تولید محتوای آموزشی در استودیو

استودیو آموزشی
در سال‌های اخیر به علت محبوبیت محتواهای آموزشی آنلاین مکان‌هایی در خصوص تولید محتوا برای تولیدکنندگان محتوا وجود آمده است.
این مکان‌ها استودیوهایی هستند که  افراد تولید کننده قادرند به صورت حرفه‌ای و تخصصی محتوای خود را تولید کرده و خروجی باکیفیتی را به مخاطبان خود ارائه دهند.
بسیاری افراد از بلاگرها تا معلمان و کسانی که به هر نحوی در هر شکلی مشغول آموزش یا تولید محتوا هستند، نیازمند فضایی میباشند که تولید محتوای خود را به بهترین نحو و بهترین شکل انجام دهند.
تولید محتوای آموزشی به فضایی کاملاً حرفه‌ای همراه با سکوت نیاز دارد و لازم است امکانات لازم و کافی در این زمینه وجود داشته باشد.
استادیو‌ها باید به تکنولوژی کروماکی یا اتاق سبز مجهز باشند. بسیاری از افرادی که مشغول تولید محتوا هستند نیازمند جذابیت در محتوای خود هستند. استفاده از تکنولوژی کروماکی جذابیت آموزش را چند برابر کرده و باعث جلب توجه  مخاطبین میگردد.
همچنین می‌توان از پرده‌های رنگی (مانند سیاه، سفید،آبی و طوسی) نیز برای ویدیو‌های آموزشی استفاده کرد. بک گراند ساده بسیار پرطرفدار برای مخاطبان است. زیرا با داشتن پس زمینه خنثی میتوان توجه فرد را به سمت آموزش منعکس کرد.
علاوه بر این تجهیزات نور، دوربین، فیلمبرداری و عکاسی و میکروفون از الزامات دیگر استودیو میباشد. علاوه بر این فضای آکوستیک با کف مناسب و مهندسی صدای دقیق باید در فضای استادیو رعایت شود.

انواع روش‌های اجاره استودیو


اجاره برای فیلمبرداری
 اجاره این فضا نیازمند امکانات خاص خود میباشد. پرده کروماکی بک گراند مناسب و .... برای ضبط یک ویدئو آموزشی و تولید محتوای ویدئویی باید توسط استودیو فراهم شود.
اجاره فضا
 برای بهره‌ بردن از فضای استدیو می‌باشد و علاوه بر تولید محتوا ضبط و فیلمبرداری افراد می‌توانند با اجاره این فضاها، جلسات کاری و آموزشی خود را در این مکان برگزار کنند.
اجاره برای صدابرداری
 بسیاری از افراد تمایل به تولید محتوای صوتی دارند. برای تولید پادکست و.... استودیو‌های تخصصی‌ای در این زمینه با در اختیار گذاشتن میکروفون‌های مناسب به افراد تولید کننده، امکان ضبط محتوای صوتی را برای آنها فراهم می‌کنند.
بهترین استودیوها

اجاره استودیو آموزشی در سایت استاد سلام

سایت استاد سلام در زمینه اجاره استودیو برای تولید محتوای آموزشی گام بسیار مناسبی برداشته است و کار را برای افراد تولید کننده محتوا ساده کرده است. اگر شما به دنبال یافتن استودیو آموزشی برای تولید محتوای خود هستید کافی ست به سایت استاد سلام مراجعه کنید.
افراد در سایت استاد سلام قادر هستند استودیو‌هایی که در این زمینه خدمات می‌دهند را مشاهده کرده و به مطالعه ویژگی‌ها و امکانات استودیو‌های مختلف بپردازند و بسته به نیاز خود استودیو مناسب را انتخاب و در جهت رزرو اقدام لازم را انجام دهند.


این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.