تاریخ انتشار:

جریان فیزیولوژیکی یادگیری در حافظه

جریان فیزیولوژیکی یادگیری در حافظه

یکی از این عوامل باعث ایجاد تغییرات فیزیولوژیک در حافظه استرس است که تاثیرات عمیقی روی یادگیری و حافظه دارد.
شما به عنوان معلم خصوصی خوب باید همه نکات یادگیری را فرا گیرید. اگر دانش آموز هم هستید این موارد را به معلم خصوصی ریاضی خود، به معلم خصوصی زبان خود و هر درس دیگری گاهی یاد آور شوید.
معمولا شرایط استرس‌زا مانع از آن می‌شود یادگیری کاملی در شرایط یادگیری مثل تدریس خصوصی و انواع آن از جمله تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی عربی و موارد دیگر اتفاق افتد و در زمان یادآوری از حافظه نیز استرس و اضطراب به عنوان عامل مداخله‌گر مانع بازیابی مطالب یاد گرفته می‌شود (همان چیزی که سر جلسه امتحان اتفاق می‌افتد.)
گفته می‌شود در حین استرس ترشح آدرنالین می‌تواند موجب تاثیرات متفاوتی روی یادگیری داشته باشد. در یک حد معینی از استرس که حد معینی از ترشح آدرنالین را سبب می‌شود، استرس می‌تواند موجب تقویت یادگیری شود. اما اگر استرس خیلی شدید باشد یادیگیری مهار می‌شود.

اخلاق و روحیات و شرایط شخص هم تغییرات فیزیولوژیک ایجاد می‌کند که با فرآیند یادگیری و کار حافظه مرتبط است. به عبارتی یادگیری مطالب در حالت خوشحالی حافظه را تقویت می‌کند و شخص در چنین حالتی بهتر می‌تواند خاطرات را برای خود زنده کند. تغییرات خلق و خو نیز با ترشح برخی هورمونها و تغییرات زیست شیمیایی مرتبط بوده‌اند. حتی محرومیتهای محیطی ، قرار نگرفتن در محیطی مساعد برای شکوفایی استعدادها نیز با تغییرات زیست شیمیایی در مغز گزارش شده است. یعنی افرادی که در محیطهای دارای فقر اقتصادی ، فرهنگی و کمبود امکانات برای یادگیری زندگی می‌کنند، اغلب عملکرد یادگیری پایینتری دارند. برای این عوامل نیز تغییرات فیزیولوژیک را شناسایی کرده‌اند.
البته این در شرایطی است که خود فرد بداند که در شرایط بدیستو ناراضی باشد.

برای جلوگیری از یادگیری ناقص و مطالعه بد باید موارد زیر را از خود دور کنید:

استرس : هم در فرآیند ثبت در حافظه و هم در فرآیند یادآوری از حافظه سبب نقص در کارکرد صحیح مغز میگردد. استرس مفید که باعث ترشح سطح معینی از آدرنالین در بدن می شود می تواند موجب تقویت یادگیری گردد ولی استرس بیش از حد نتیجه عکس دارد.
شرایط محیطی نامناسب : شرایط نامناسب سبب ایجاد وضعیت روحی نامناسب گردیده که باعث ایجاد تنش در عملکر مغز شده و باعث میگردد فراآیند یادگیری مختل گردد
ناراحتی و شرایط روحی بد : حتما در شرایط ناراحتی یا غم اقدام به یادگیری نکنید چون فرآیند یادگیری مختل شده و یادگیری ناقص را در بر خواهد داشت

عوامل موثری که سبب تقویت یادگیری در مغز می شوند :

- خوشحالی و دوری از استرس
- خلق و خوی مناسب جهت مطالعه
- دوری از محرومیت های محیطی
در مقاله های بعدی به موارد مرتبط با تغذیه هم اشاره می کنیم.منتظر راهنمایی های ما برای ایجاد محیطی مناسب در تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی ریاضی،تدریس خصوصی عربی، و تدریس خصوصی زبان هر کشوری باشید.

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.