تاریخ انتشار:

شرایط پرداخت ادامه حق بیمه و ذکر برخی شرایط

شرایط پرداخت ادامه حق بیمه و ذکر برخی شرایط

پرداخت حق بیمه اختیاری باید بعد از حداقل 30 روز سابقه پرداخت حق‌بیمه صورت گیرد، متقاضی که قبلاً با اشتغال در کارگاه‌ها و مؤسسات اعم از موسسات آموزشی و مثلا تدریس خصوصی ریاضی در موسسه آموزشی مشمول قانون تأمین‌اجتماعی و یا براساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد دارای حداقل 30 روز سابقه پرداخت حق‌بیمه باشد، می‌تواند با مراجعه به نزدیکترین شعبه محل سکونت خود درصورت احراز شرایط مقرر نسبت به ارائه تقاضا، انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌بیمه اقدام نموده و با رعایت ضوابط مربوطه از تعهدات قانونی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و خدمات درمانی سازمان بهره‌مند گردد.
سن متقاضی شرط دوم ادامه بیمه : حداکثر سن پذیرش درخواست متقاضی ادامه بیمه به صورت اختیاری برای مردان و زنان 50 سال تمام در تاریخ ثبت تقاضا است، درصورتی که سن متقاضی بیشتر از سن اشاره شده باشد، پذیرش تقاضا منوط به داشتن سابقه پرداخت حق‌بیمه معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.

ارائه تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اختیاری : مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگی درصورت احراز شرایط قانونی به بیمه‌شدگان اختیاری تعلق می‌گیرد و درصورت بیماری و بارداری، مشمولین می‌توانند از خدمات درمانی واحدهای درمانی ملکی و طرف قرارداد سازمان برخوردار ‌شوند.

بهره‌مندی بیمه‌شدگان اختیاری از مزایای قانون تأمین‌اجتماعی منوط به پرداخت حق‌بیمه است نه اشتغال: بنابراین سازمان درصورت وقوع ازکارافتادگی جزئی تعهدی به ارائه حمایت ندارد، زیرا مسئله ازکارافتادگی جزئی و پرداخت مستمری در این زمینه، در حوادث ناشی از کار مطرح است که در خصوص بیمه‌شدگان اختیاری موضوعیت ندارد.

تعهدات کوتاه‌مدت سازمان تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اختیاری: باتوجه به تعاریف قانونی مربوطه، این گروه از بیمه‌شدگان مشمول دریافت، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک ازدواج، بیمه‌بیکاری و... نبوده لیکن پرداخت هزینه‌های وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) و کمک هزینه کفن و دفن به بیمه‌شدگان اختیاری بلامانع خواهد بود.

نرخ پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان اختیاری 29 درصد است: نرخ پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان ادامه بیمه به طور اختیاری برای استفاده از تمامی تعهدات قانونی مقرر 26 درصد بوده و 3 درصد حق‌بیمه مانند بیمه‌شدگان اجباری به عهده دولت می‌باشد.

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.