لزوم یادگیری زبان در دنیای امروزی

لزوم یادگیری زبان در دنیای امروزی

مقدمه لزوم یادگیری زبان دوم

زبان از ابتدای پیدایش انسان خردمند به نوعی وجود داشته و به تدریج به عنوان یکی از وسایل اصلی برای زندگی اجتماعی، پیشرفت کرده، شکل گرفته و بصورت گروه‌های دور و نزدیک به همدیگر و زبان‌ها و لهجه‌های کنونی درآمده است که بعضی‌ها به هم‌دیگر نزدیک‌تر و برخی از همدیگر دورتر هستند.
لزوم یادگیری زبان

اهمیت یادگیری زبان‌های خارجی  

در دنیای امروز، یادگیری چند زبان به مسئله‌ی مهمی  تبدیل شده است. دانستن زبانی خارجی به غیر از زبان مادری خود خیلی مفید است. چه از نظر مالی حساب کنیم و چه اجتماعی.
یادگیری یک یا چند زبان زبان خارجی می‌تواند زندگی شما را به شیوه‌های زیادی بهبود دهد و بر مواردی مانند سلامتی، فرصت‌های شغلی، روابط و رشد و توسعه‌ی فردی اثر بگذارد.
وقتی زبان دیگری را بدانید درهای زیادی به روی‌تان گشوده می‌شود.
در این مقاله ۷ دلیل ذکر می‌شود که می‌گوید یادگیری زبان خارجی چه تاثیری در زندگی شما دارد.

  • بهبود سلامت ذهن:

  • مطالعات زیادی وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی مزایا و اهمیت یادگیری زبان‌هایِ خارجی بدون در نظر گرفتنِ سن و سال است. این مزایا عبارتند از بهبود حواس و حافظه، تمرکز بیش‌تر و بهبود مهارت شنیدن.
آموزش زبان انگلیسی

  • افزایش فرصت‌های شغلی:

  • یادگیری هر زبانی مانند زبان انگلیسی موقعیت‌های شغلی بهتری را فراهم می‌کند. برای تجارت، توسعه و پایدار نگه داشتن جای پایی قوی در اقتصاد جهانی ضروری است. بیش‌تر شرکت‌ها به دنبال استخدام داوطلبانی با مهارت‌های زبان خارجی هستند. اگر شما از قبل کار می‌کنید، دانستن زبانی خارجی شاید باعث به رسمیت شناختن مخصوص یا ترفیع مقام شغلی شما شود. به عنوان کارفرما، به تشویق عملکرد کارکنان کمک می‌کند، خدمات مشتری را ارتقا می‌دهد، و درآمد شرکت شما را افزایش می‌دهد.
    هر چه تعداد زبان‌هایی که می‌دانید بیش‌تر باشد، شغل‌های بیش‌تری در انتظار شماست و برای مشاغل بیش‌تری انتخاب می‌شوید. وقتی در مقابل شخص دیگری برای استخدام قرار می‌گیرید، دانستن یک زبان، مهارت قابل قبولی است که شما را نسبت به سایر کاندیداها، متمایز می‌کند.

کاربرد یادگیری زبان انگلیسی

  • دوستی و ایجاد رابطه:

  • دانستن یک زبان دیگر به شما این امکان را می‌دهد تا با افرادی که به این زبان صحبت می‌کنند، آشنا شوید و رابطه‌ی دوستی برقرار کنید. صحبت به یک زبان دیگر به شما اجازه می‌دهد دوستی‌ها و روابط عمیق‌تری با سایرین داشته باشید.
    علاوه بر روابط و دوستی‌ها، شما با دانستن یک زبان دیگر، می‌توانید با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید و در مباحث و موضوعات هیجان‌انگیزی شرکت کنید که تا پیش از یادگیری آن امکانش را نداشتید.

چرا انگلیسی یاد بگیریم؟

  • امکان سفر به نقاط مختلف:

  • در تعطیلات،‌ سفر به مناطقی که با زبان آنجا آشنایی دارید،‌ می‌تواند تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای باشد.
    شما با یادگیری زبان کشور مقصد می‌توانید به راحتی مسیر‌های شهری را پیدا کنید و مردمان بومی آن کشور در مورد مکان‌ها و موضوعات فرهنگی صحبت کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای دانستن یک زبان خارجی این است که آن زبان ممکن است در نقاط مختلفی از جهان از جمله کشور اصلی مورد استفاده قرار گیرد، برای مثال دانستن زبان اسپانیایی در اسپانیا، مکزیک، کلمبیا، آرژانتین، پرو، شیلی، کوبا و بسیاری از کشورهای هم زبان دیگر به شما کمک می‌کند.

لزوم یادگیری زبان انگلیسی

  • بهبود قدرت یادگیری:

  • وقتی زبان جدیدی را یاد می‌گیرید، مغز شما به طور خودکار، راهی برای یادگیری بهتر پیدا می‌کند. تسلط بر یک زبان دیگر می‌تواند آمادگیِ ذهن شما را برای تطابق با یادگیری دانش و اطلاعات جدید، بیش‌تر کند.

لزوم یادگیری زبان

  • لذت بردن از سبک‌ زندگی‌های مختلف:

  • تکلم به یک زبان خارجی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با آثار هنری کشورهای دیگر آشنا شوید. دیگر نیازی به کتاب‌ها و فیلم‌های ترجمه شده یا دوبله شده ندارید و می‌توانید زیبایی آثار هنری را در زبان اصلی‌شان مشاهده کنید.

لزوم یادگیری زبان

  • اعتماد به نفس:

  • غلبه بر ترس‌ها و تردیدها، شناخت بهتر و به چالش کشیدن خود، از مزایایی است که دانستن یک زبان خارجی دارد و عزم و شجاعت شما را بیش‌تر می‌کند. تمرینِ این زبان راهی مناسب برای غلبه بر احساسِ ناامنی و صحبت کردنِ آسان با سایر افراد است.
    ممکن است در جمعی قرار بگیرید که با زبان دیگری صحبت می‌کنند، اگر شما با آن زبان آشنایی نداشته باشید از موضوع بحث آگاهی پیدا نمی‌کنید و در نهایت نظری برای ابراز نخواهید داشت.
    اما اگر در جمعی قرار بگیرید که با زبانی که شما بر آن تسلط دارید قرار بگیرید به راحتی می‌توانید از موضوع آگاه و ابراز نظر کنید و در بحث شرکت کنید اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید.
لزوم یادگیری زبان

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی از چه سنی شروع می‌شود؟


بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی چالش بزرگی برای همه ایجاد کرده است. 
همه ما می‌دانیم یادگیری و آموزش زبان در کودکی به مراتب راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد.شاید گاهی فکر کنید که آموزش زبان دوم به کودک چه لزومی دارد و کودکان برای آموزش زبان انگلیسی وقت زیادی دارند اما طبق تحقیقات انجام شده، اینطور گزارش شده است که سن 6 الی 7 سالگی اوج یادگیری و بهترین سن برای شرکت در کلاس زبان کودکان است.
اما مسئله مهم این است که معمولا کودکان انگیزه و علاقه‌ای برای اینکار ندارند و این علاقه به تدریج از نوجوانی و در برخی افراد در جوانی شکل می‌گیرد. بهتر است بدانید هر چه سن زیادتر می‌شود، مهارت یادگیری زبان دوم به اندازه تسلطی که بر زبان مادری داریم، نخواهد بود و قدرت یادگیری کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود.
بهترین سن یادگیری زبان طبق مطالعات انجام شده قبل از 10 سالگی عنوان شده است.
به بیانی دیگر زیر 10 سال به مراتب یادگیری آسان‌تر بوده، اطلاعات جدید بیشتر در ذهن افراد می‌ماند و وفق شدن با آن نیز راحت‌تر خواهد بود. 

  • آیا کلاس زبان برای کودکان مفید است؟

  • از مجموع تحقیقات صورت گرفته می‌توان گفت که اگر چه بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی قبل از 10 سالگی و در بازه 6 الی 7 سالگی است، اما بازهم تاکید می‌کنیم که قبل از سن نوجوانی و پیش از 18 سالگی نیز می‌توانید به تسلط خوبی در زبان دوم برسید البته چه بهتر که با یک معلم خصوصی زبان باشد.
    یادگیری زبان در کودکان باعث می‌شوند از حداکثر ظرفیت فرزند خود در جهت آموزش زبان دوم استفاده کنند. چرا که ذهن کودکان در سنین 3 الی 4 سالگی مانند ظرف خالی است که برای پرکردن از اطلاعات دنیایی که در آن قرار گرفتند، قابلیت بالایی دارد.
    از طرفی، تحقیقات مختلفی نشان داده است که از همان سنین کودکی پایه‌های خلاقیت، قدرت تفکر، انعطاف پذیری، هوش اجتماعی بالاتر و قدرت تصمیم گیری در افراد شکل می‌گیرد.

لزوم یادگیری زبان

چگونه در یادگیری زبان موفق باشیم

یک هدف تعیین کنید
برای داشتن شور و اشتیاق، باید یک دلیل قانع کننده برای یادگرفتن زبان داشته باشید.
برای مثال اگر قصد مهاجرت و ادامه تحصیل دارید و یا شغلی دارید که دانستن زبان به شما در برقراری ارتباط و ارتقاء شغلی کمک خواهد کرد. دلیل تان را هرچه که هست حتما بر روی یک کاغذ بزرگ بنویسید و در اتاق تان بچسبانید با این روش شما هر روز به یادآوری می‌کنید که چه هدفی را دنبال می‌کنید و در نتجیه انگیره بیش‌تری برای یادگیری پیدا خواهید کرد.

خواندن و گوش کردن به زبان

وقتتان را برای تلاش جهت صحبت کردن و گرامر و لغت هدر ندهید، به جایش سعی کنید بیش‌تر وقتتان را برروی گوش کردن (listening) و خواندن متون (reading) بگذارید. این یک راه سریع‌تر و کامل برای تسلط برای یادگیری زبان است. همیشه یک کتاب با زبان مورد علاقه خود به همراه داشته باشید و بخوانید.
همچنین به داستان‌های کوتاه، درس‌های تصویری و مقاله‌های صوتی گوش کنید. این کار به شما کمک می‌کنند که سریع‌تر یاد بگیرید.

تمرین روزانه

برای‌اینکه در عرض ۲-۳ ماه مسلط شوید، باید پشتکار زیاد داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما باید ۸-۱۴ ساعت در روز زبان تمرین کنید. بهتر است ۱ ساعت لغت بخوانید، ۱ ساعت مکالمات ساده کتاب‌ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید. سپس ۲ ساعت گوش کنید و ۲ ساعت متن‌های زبان مورد نظر را بخوانید؛ و به همین ترتیب ادامه دهید. 
اگر بیش‌تر روی مکالمه تمرکز کرده اید، گوش کردن را بیش‌تر انجام دهید؛ اما نگران نباشید چون خواندن هم به توانایی صحبت کردنتان کمک می‌کند.

گوش کردن به موزیک 

بسیاری معتقدند بازی کردن و گوش دادن به موسیقی می‌تواند به زبان آموزان در یادگیری بهتر زبان کمک کند. گوش دادن به موزیک ‌های زبان‌های مختلف به شما در یادگیری بهتر و حفظ لغات کمک می‌کند. شما با تکرار کلمات در آهنگ در واقع نحوه صحیح تلفظ و کاربرد کلمه در جمله را هم یادمی‌گیرید.

خلاصه نویسی کنید

در این روش کافیست هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه کردید، در حد ۳-۴ خط نظر خودتان را به زبان مورد مطالعه راجب آن پاراگراف‌ها بنویسید و یا اینکه آن را خلاصه نویسی کنید. بعدها هنگام مطالعه مجدد همزمان همان پاراگراف و ۳-۴ خط خودتان را هم مرور کنید تا تاثیر آن را به وضوح ببینید.

با صدای بلند تمرین کنید

یک راه عالی برای بهبود صحبت کردن خواندن متن‌ها را با صدای بلند و شمرده است. حتی اگر اشتباه کنید، بلند خواندن به شما کمک می‌کند که راحت‌تر صحبت کنید. برای بلند خواندن از کتاب یا روزنامه یا هرچیزی که به زبان دیگری است، استفاده کنید. 
حتی اگر شما همه‌ی لغات را نمی‌فهمید، اینکار باعث می‌شود که زبان و مغزتان، گفتن کلمات را تمرین کند و سریع‌تر و آسان‌تر جملاتتان را بسازید.همچنین شما می‌توانید از دوستان و آشنایانی که هم سطح یا در سطوح بالاتر قرار دارند کمک بگیرید و با آن‌ها مکالمه کنید.

یک دفترچه یادداشت داشته باشید

همیشه یک دفترچه کوچک به همراه داشته باشید تا زمانی که لغت جدیدی یاد می‌گیرید، آن را سریع یادداشت کنید و لغاتی که نوشته اید را مرور کنید. با این روش شما دایره لغاتی که به آن‌ها تسلط دارید گسترش می‌دهید.
در هر هفته تعدادی لغت مشخص برای خودتان تعیین کنید و هر هفته تعدادشان را افزایش دهید. 

موضوعات کاربردی را برای خود مشخص کنید

در مورد موضوع‌هایی که دوست دارید در زبان خودتان در مورد آن‌ها صحبت کنید، فکر کنید سپس چیزهایی که برای صحبت کردن آن به زبان مورد نظر لازم دارید را پیدا کنید؛ مثلا اگر دوست دارید در مورد هنر، ورزش یا هر چیز دیگری صحبت کنید، می‌توانید آن‌ها را در وبسایت‌ها، مقالات و مجلاتی که این موضوعات را مورد بحث قرار داده اند پیدا کنید. لیست لغات مورد نیاز درمورد موضوعتان را بنویسید و کلمات و عبارات را یاد بگیرید.
در ذهن خود راجع به موضوع مدنظر سوال طرح کنید و پاسخ سوالات را با توجه به منابع پیدا کنید.
لزوم یادگیری زبان

متودهای یادگیری زبان

هر زبان آموز می‌تواند طبق مسیر مورد نظر خود و کاربردی که در یادگیری زبان مد نظر دارد متود آموزشی خاصی را در پیش بگیرد 

  • به طور کلی متودهای آموزشی به 3 قسمت زیر تقسیم می‌شوند:

  • روش آنلاین:

در این روش شاگرد بر طبق نیاز خود با همراهی استاد زبان انگلیسی مطالب مورد نظر و کاربردی‌تر را مشخص و انتخاب می‌کند و آموزش می‌بیند. در این روش معمولا سرعت پیشرفت کلاس به یادگیری شخص بستگی دارد.

  • روش یادگیری خودآموز:

در این روش منابع مورد نظر را انتخاب کرده و مورد مطالعه قرار می‌دهید.

  • روش یادگیری حضوری:

اغلب کلاس‌ها گروهی و گرامر محور بوده و معمولا آموزش لغت و مکالمه کمتر آموزش داده می‌شود.
به یاد داشته باشید که این شما هستید که باید بر اساس نیاز و استعداد بهترین روش یادگیری را طی کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.


آزمون تعیین سطح  زبان

اگر قصد دارید یادگیری را شروع کنید، می‌توانید قبل از شروع با کمک تست‌ها و آزمون‌های آنلاین یا حضوری سطح خود را بسنجید با اینکار شما در سطحی که باید قرار می‌گیرید و دیگر نیازی نیست که از صفر شروع کنید و در وقت خود صرفه جویی می‌کنید. حتی ممکن است به اشتباه از سطحی بالاتر برای یادگیری وارد شوید و اینکار باعث از بین رفتن انگیزه و اعتماد به نفس شما شود.
اگر در سطحی درست قرار بگیرید و یادگیری را شروع کنید انگیزه و اعتماد به نفس بیش‌تری برای پیشرفت خواهید داشت.
حالا همینجا معلم های استادسلام و هزینه آموزش خصوصی زبان انگیسی را بررسی کنید.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.