تاریخ انتشار:

هزینه های مهاجرت تحصیلی ؛ آزادسازی مدارک به صورت رایگان

هزینه های مهاجرت تحصیلی ؛ آزادسازی مدارک به صورت رایگان
مهاجرت دغدغه افراد زیادی است، همچنین یکی از از بحث‌های داغ این روزها است و اما نکته مهمی که باید در نظر بگیریم، هزینه های مهاجرت تحصیلی است. این هزینه‌ها برای هر فرد بسته به هدفی که دارد، متفاوت است. دانشجویان اغلب به روش تحصیلی مهاجرت می‌کنند و این روش نیز هزینه‌های را بر دوش آن‌ها قرار می‌دهد. این شرایط در هر کشور متفاوت است. در اینجا به برخی از کشورهای پر طرفدار برای مهاجرت اشاره می‌کنیم. 

مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا
در ابتدا مهم است که شما کشور مقصد خود را انتخاب کنید. یکی از کشورهای مطرح و مهاجر‌پذیر کشور کانادا می‌باشد. روند مهاجرت در این کشور در مقایسه با دیگر کشور‌ها با سرعت بالایی انجام می‌شود. همچنین فرهنگ مردم کانادا فرهنگی مهاجرپذیر بوده و انسان‌ها با نژاد‌های مختلف در این کشور زندگی می‌کند. 
هزینه های مهاجرت تحصیلی به این کشور به شرایط فرد بستگی دارد عوامل موثر در هزینه به چند دسته تقسیم می‌شود. 
روش مهاجرت که شامل روش کاری تحصیلی پناهندگی گردشگری و غیره می‌باشد. 
هزینه مقدمات شامل مصاحبه سفارت، پاسپورت، ویزا، ترجمه،ارزیابی مدارک و غیره می‌باشد. 
هزینه وکیل مهاجرتی و هزینه بلیط هواپیما نیز از جمله هزینه‌های مهمی است که برای یک فرد مهاجر وجود دارد. 

 افراد مختلف می‌توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و پست دکترا در کشور کانادا تحصیل کنند. همچنین امکان تحصیل در مدارس نیز برای افراد فراهم است و اما تحصیل در کانادا هزینه بالایی دارد که این هزینه با دریافت بورسیه تحصیلی کانادا کاهش می‌یابد اما به طور کلی برای هر سال تحصیلی باید مبلغی حدود ۱۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار هزینه شود. 
معمولا زندگی مجرد یا سینگلی در کانادا هم پرهزینه تمام می شود.

برخی دیگر هزینه‌ها برای تحصیل در کانادا به شرح زیر است: 

  • هزینه بررسی درخواست: 100 تا 500 دلار کانادا (بستگی به دانشگاه دارد)
  • هزینه ویزای تحصیلی کانادا : 150 دلار کانادا
  • هزینه تمدید مهلت ویزای تحصیلی: 350 دلار کانادا 
  • هزینه ترجمه و ارسال مدارک: 200 تا 600 دلار کانادا(بسته به نوع مدارک مورد نیاز)

هزینه مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان

هزینه مهاجرت به آلمان
علاوه بر کشور کانادا کشور آلمان نیز برای مهاجرت توجه افراد بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. 
امنیت بالا و هزینه های مهاجرت تحصیلی نه چندان زیاد زندگی در آلمان باعث شده است و افراد زیادی جذب این کشور شده و قصد مهاجرت به آلمان را داشته باشد. 
  • برای تحصیل در کشور آلمان لازم است مدارک تحصیلی در مقطع دبیرستان همراه ریز نمرات ارائه گردد.
  • همچنین نمره زبان آلمانی حداقل در سطح b2 لازم است.
  • انگیزه‌نامه و تمکن مالی جهت پرداخت هزینه‌های زندگی در آلمان برای مهاجرت نیاز است.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی در مقطع لیسانس کمتر از 1000 یورو در سال می‌باشد.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی نیز سالانه به طور میانگین 20000 یورو است.
  • مقطع کارشناسی ارشد در کشور آلمان دو سال بوده و هزینه‌های معمول در دانشگاه‌های خصوصی برابر با 25000 یورو می‌باشد.
  • در مقطع دکترا نیز دانشجویان دوره سه الی چهار ساله را طی کرده و هزینه‌های معمول تحصیل در مقطع دکترا در کشور آلمان معمولاً رایگان می‌باشد. 
شرایط تحصیل در مقطع دکترا بدین شکل است که دانشجویان لازم است در ارزیابی اساتید قبول شده و دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند. هیئت داوران باید رای مبنی بر موافقت با تحصیل متقاضی را در این مقطع اعلام کنند. 
مدرک زبان از الزامات تحصیل در مقطع دکترا می‌باشد. همچنین رئیس دانشگاه باید نظر خود را در خصوص حضور متقاضی در مقطع دکترا اعلام کند و سپس حضور در مصاحبه صورت می‌گیرد. 


مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی

هزینه مهاجرت به کره جنوبی
کره جنوبی از کشورهای بسیار تحصیل‌کرده در دنیا می‌باشد و نیمی از جمعیت ساکن در آن آموزش عالی را به اتمام رساندند. 
معیارهای آموزش در این کشور بسیار بالاست و تفاوتی بین مدارس دولتی و خصوصی به غیر از هزینه و آموزش زبان وجود ندارد. 
مهاجرت به کره جنوبی برای تحصیل از گزینه‌های بسیار مناسب برای متقاضیان بوده و افرادی که متقاضی تحصیل در رشته کارشناسی در دانشگاه کره جنوبی هستند باید الزاماتی را رعایت کنند. تسلط به زبان انگلیسی و داشتن نمره آیلتس حداقل پنج و نیم برای دانجویان الزامی ست زیرا دانشگاه‌ها در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. 
داشتن دانش کافی به زبان کره‌ای، گذرنامه معتبر و عدم سوء پیشینه از الزامات دیگر تحصیل در کره جنوبی در مقطع کارشناسی است. همچنین در مقطع ارشد نیاز به ارائه مدرک کارشناسی، انگیزه نامه، معرفی نامه اساتید و رزومه تحصیلی مناسب می‌باشد.
 هزینه های مهاجرت تحصیلی در دانشگاه‌های خصوصی این کشور از حدود 3000 تا 7000 دلار متغیر است. البته دانشگاه‌های ملی و خصوصی فراوانی وجود دارند که هزینه‌های مقرون به صرفه را ارائه می‌دهند. همچنین هزینه دانشگاه ملی معمولا از حدود 2000 دلار تا 5000 دلار در هر ترم می‌باشد که این مبلغ بستگی به رشته تحصیلی و نوع دانشگاه دارد برای مثال برای رشته مانند پزشکی این مبلغ نزدیک به 4000 و برای رشته‌های علوم انسانی 2000 می‌باشد. 

هزینه‌های دیگر مهاجرت تحصیلی

برای مهاجرت از نوع تحصیلی به هرکشوری هزینه‌های مختلفی قبل از اقدام به مهاجرت وجود دارد. از جمله هزینه گرفتن مدرک زبان(آیلتس، تافل، گوته و ....)، هزینه آزاد سازی مدارک (شامل دانشجوهایی ست که به صورت رایگان در ایران تحصیل کرده اند) و ... می‌باشد. 

لغو تعهد خدمت آموزش رایگان چیست؟ 

دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور و گرفتن ویزای تحصیلی دارند لازم است تا به مدارک تحصیلی خود دسترسی داشته باشند. مدارک و ریز نمرات از مهم‌ترین مدارک لازم جهت تحصیل در خارج از کشور می‌باشد. در این خصوص دانشجویانی که در دانشگاه‌های دولتی به صورت رایگان و روزانه تحصیل کردند، دارای تعهد خدمت بوده و مدرک تحصیلی آنها در گروه دانشگاه می‌باشد. 
دانشجویانی که قصد مهاجرت به کشورهای مختلف را دارند باید در ابتدا مدرک خود را آزاد کنند و برای این کار روش‌های مختلف وجود دارد که شامل پرداخت نقدی هزینه، نامه عدم کاریابی و سابقه بیمه می‌باشد. 
دانشجویانی که در زمان کنکور منطقه یک بودن باید به اندازه مدت زمان تحصیل خود نسبت به انجام تعهد اقدام فرمایند و دانشجویان منطقه و ۲ و ۳ و اندازه دو برابر مدت زمان تحصیل خود تعهد دارند. برای مثال دانشجویی که در منطقه ۱ کنکور کارشناسی داده است و چهار سال تحصیل رایگان پرداخته است تعهد به ۴ سال خدمت دارد و دانشجویی که در منطقه ۲ یا ۳ در مقطع کارشناسی تحصیل کرده است و چهار سال تحصیل رایگان داشته است، هشت سال تحت خدمت دارد و اما در مقاطع ارشد و دکترا منطقه بندی وجود ندارد.

روش آزادسازی مدرک تحصیلی با پرداخت هزینه این روزها با افزایش سرسام آوری مواجه شده است اینطور به نظر می‌رسد که هزینه‌های جدید ۶ تا ۱۰ برابر سال گذشته است و این طور به نظر می‌رسد دانشجویانی که قصد مهاجرت دارند باید هزینه گزافی برای گرفتن مدرک تحصیلی خود پرداخت کنند.
بر اساس ابلاغیه اعلام شده از سازمان امور دانشجویان هزینه آزادسازی مدرک در گروه علوم انسانی برای هر ترم در مقطع کارشناسی و کاردانی مبلغ ۵۹۷۴۳۶۰ تومان است همچنین هزینه آزادسازی مدرک در مقطع کارشناسی ارشد برای هر ترم ۱۰۶۸۰۶۴۰ تومان در نظر گرفته شده است و در مقطع دکترای تخصصی این مبلغ ۱۷۴۷۱۶۰۰ می‌باشد. 
همچنین هزینه برای گروه‌های تحصیلی دیگر بیشتر محاسبه گردیده است و این طور به نظر می‌رسد که گروه هنر بیشتر از سایر گروه‌ها باید اقدام به پرداخت هزینه نمایند. 
این هزینه برای گروه هنر در هر ترم در مقطع کاردانی و کارشناسی مبلغ۸۶۰۹۶۸۰ بوده و در مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۸۵۹۷۲۰ تومان و در مقطع دکترا ۲۴۸۰۹۲۴۰ تومان برای هر ترم تحصیلی است. گروه فنی و مهندسی پس از هنر بیشترین هزینه را برای آزادسازی مدرک به خود اختصاص داده است برای دانشجویان این رشته‌ها هزینه هر ترم در مقطع کاردانی و کارشناسی و برابر با۷۰۲۶۵۶۰ می‌باشد. این مبلغ برای دانشجویان گروه علوم پایه جهت لغو تعهد خدمت آموزش رایگان برای هر ترم در مقطع کاردانی و کارشناسی مبلغ ۶۳۷۴۸۰۰ است و برای افراد با مدرک کارشناسی ارشد علوم پایه برای هر ترم۱۲۵۹۴۱۲۰ و برای دکتری تخصصی این مبلغ ۲۲۴۲۷۵۲۰ تومان است.




هزینه آزمون زبان علاوه بر هزینه آزاد سازی مدارک و لغو تعهد خدمت آموزش رایگان هزینه‌هایی همچون گرفتن مدرک زبان نیز بر دوش افرادی که قصد مهاجرت دارند وجود دارد. برای مثال هزینه آزمون آیلتس در حال حاضر 220 دلار بوده که معادل با 6151400 تومان است. این قیمت با توجه به نوسانات نرخ ارز مبلغی است که سالانه در حال تغییر می‌باشد و این هزینه با افزایش روزانه نرخ دلار افزایش می‌یابد. 
بدون شک افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند نیازمند گرفتن مدرک زبان می‌باشد انتخاب نوع مدرک زبان و سطح و دانشگاه دارد. برخی دانشجوها آیلتس، برخی تافل و برخی نیازمند مدارکی دیگر می‌باشند. 
دانشجویان و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باید قبل از پذیرایی مهارت خود را در زبان انگلیسی نشان دهند و این حالت با داشتن مدرک زبان‌های معتبر نشان داده خواهد شد. اما این راه برای دانشجویان ایرانی آسان نیست افرادی که قصد تحصیل دارند باید هزینه را برای کلاس‌های آمادگی آزمون زبان بپردازند. دانشجویانی که فرصت کافی برای مطالعه زبان را ندارند روش کلاس‌های خصوصی را برای آمادگی آزمون انتخاب می‌کنند. سایت استاد سلام منبعی غنی از اساتید مطرح در خصوص آمادگی آزمون‌ها همچون آیلتس تافل و گوته و غیره می‌باشد. 
در خصوص دسترسی به اساتید حرفه ای می‌توانید به سایت استاد سلام مراجعه کنید و اساتید مجرب را بیابید. با ورود به سایت استاد سلام به معلم خصوصی آیلتس، معلم خصوصی تافل، معلم خصوصی گوته، معلم خصوصی زبان آلمانی و یا هر زبان دیگری دسترسی خواهید داشت.
من نرم افزار خوندم و بعدش به دلیل علاقه‌ای که به راه‌اندازی کسب و کار داشتم در رشته کارآفرینی ارشد گرفتم. الانم در سایت استاد سلام همکاری می‌کنم و درجهت سوالاتی که برای خیلی از افراد و کاربرانمون به وجود میاد، تحقیق می‌کنم و می‌نویسم من هم با شما در حال یادگیری‌ام.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.