تاریخ انتشار:

پرورش خلاقیت فرزندانمان چقدر در آینده آن ها موثر است!؟

پرورش خلاقیت فرزندانمان چقدر در آینده آن ها موثر است!؟

خلاقیت و نوآوری از قدیم یکی از با ارزش ترین ویژگی های انسان ها بوده است و البته امروزه هم خلاقیت دارای ارزش والایی است زیرا با افزایش علم و تکنولوژی و مهارت های گوناگون نیاز به ایده های جدید و کارآمد پیوسته احساس می شود و از تمام فکر های نو در تمام زمینه ها استقبال شایانی می شود.همچنین بروز خلاقیت در هر فرد هم برای خود او و هم برای جامعه ارزش افرینی می کند.

به عنوان مثال استادی که تدریس خصوصی ریاضی ششم یا تدریس خصوصی حسابان و تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل می کند اگر در تدریس خود از روش های جدید و نوین استفاده کند دانش آموزان بیش تر علاقه مند می شوند و بازده بالاتری دارد.

در یک تحقیق انجام شده 95% از کودکان در فاصله 3 تا 5 سالگی مورد مطالعه قرار گرفته اند از خلاقیت فراوان بهره مند بودند، وقتی همین بچه ها در نوجوانی مورد ارزیابی قرار گرفته اند، تنها 5% آنها به شدت خلاق ارزیابی شده اند.چه اتفاقی برای این بچه ها می افتد!؟

در مدرسه و خانه به آنها می گویند اگر می خواهید برایتان مشکلی پیش نیاید با والدین و معلمین خود بحث نکنید و با سوالات زیاد خود حوصله دیگران را سر نبرید.

آیا دیده ایم که بسیار خانواده ها به فرزندان خود می گویند تو خیلی کم سن هستی تو را چه به این حرف ها!؟و یا توانایی های بسیار کوچکی که در بچه ها دیده اند و آن را نادیده گرفته اند!؟

در حالی که همین کودکان استعداد تبدیل شدن به برجسته ترین نوابغ را داشته اند.همان کودکانی که در دو سال اول زندگی هزاران نکته را یادگرفته و با نگاهی جستجوگر در پی یافتن قوانینی در جهان اطراف خود بوده اند.همان کودکانی که در مدت دو سال یک زبان زنده دنیا را بدون هیچ کلاس آموزشی و امکانات سمعی و بصری فراگرفته اند.

به هر حال شاید من و شما هم در پاره ای از مواقع و در گوشه هایی از صحنه ی زندگی خود، با این حرف ها و نگاه ها مواجه بوده یا هستیم، اما اکنون و در این لحظه می توانیم روند این نگرش ها و باور های دروغین که در ذهن ما و پدر و مادر ها شکل گرفته را تغییر دهیم و بدانیم که تمام انسان ها از کودکی بسیار خلاق بوده اند اما عوامل مختلف باعث بروز و یا عدم بروز آن در سال ها آینده زندگیشان شده است و با توجه به خلاقیت کودکان و روش ها و کلاس های خلاقیت کودکان آن ها را تبدیل به انسان های فوق العاده کنیم، و دست از بهانه جویی برداریم تا بر روی استعداد ها و امکانات فرزندانمان تمرکز کنیم، شاید در همین زمینه ما به تدریس خصوصی و مشاوره خانواده نیاز داشته باشیم!

"بلوغ نتیجه 99% فعالیت و 1% استعداد است"

ادیسون

امروزه برای آن که بازی ، آموزش و هم خلافیت کودکان در کنار هم تلفیق شوند کلاس های گوناگون برگزار میشود که با روشی نوین کودکان خلاق و مخترع را پرورش می دهد.

استاد سلام در زمینه تدریس خصوصی علاوه بر تدریس خصوصی ریاضی برای کودکان از جمله تدریس خصوصی ریاضی ششم، تدریس خصوصی ریاضی هفتم، تدریس خصوصی ریاضی هشتم برای خلاقیت کودکان نیز بسیار ارزش قائل است و به امید روزی که همه کودکانمان خلاق و موفق باشند.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.