تاریخ انتشار:

چگونه از یادگیری لذت ببریم (بخش دوم)

چگونه از یادگیری لذت ببریم (بخش دوم)

در بخش اول چند روش برای اینکه بتوانید از یادگیری لذت ببرید را برایتان معرفی کردیم و حالا در ادامه نکات بیشتری را مورد بررسی قرار میدهیم تا در رسیدن به اهداف خود از آنها استفاده کنید. پس برای رسیدن به موفقیت از همین حالا شروع کنید...


  1. در هنگام مطالعه درب اتاق خود را ببندید این کار باعث میشود سر و صدای محیط بیرون به گوش نرسد، همچنین تمرکز شما را افزایش می‌دهد.
  2. شما برای خودتان درس می‌خوانید نه برای امتحان!!! سعی کنید این نکته را در ذهنتان تکرار کنید. زمانی که در کلاس هستید و به حرف‌های معلمتان گوش می‌دهید، لذت ببرید نه اینکه به این موضوع فکر کنید که از کدام قسمت درس برای امتحان سوال می‌آید. یک مثال ساده زمان یادگیری از معلم خصوصی زبان انگلیسی است چه کلاس حضوری، چه کلاس مجازی.
  3. تمرکز خود را از روی مطالبی که باید حفظ کنید بردارید و از داستان، فیلم و یا صحبت‌های  معلم در  کلاس خصوصی تافل و تدریس خصوصی آیلتس لذت ببرید. 
  4. از موضوعی که مطالعه می‌کنید متنفر نباشید! این حس تنفر خسته‌کننده است و مطالعه را سخت و کسل‌کننده می‌کند. به این فکر کنید که می‌تواید موضوعات جدیدی را کشف کنید و این خود باعث انگیزه و جاذبه می‌شود.
  5. در مورد موضوعی که می‌خواهید یاد بگیرید قبل از شروع مطالعه فکر کنید. اینکه شما انتخاب‌های زیادی برای رسیدن به هدف خود در زندگی داشتید و این یادگیری در راستای رسیدن به اهداف شما می باشد و اینکه  شما می خواهید بهترین فرد در کلاس باشید. در حقیقت تمام این مراحل برای رسیدن به هدف مانند یک پازل می‌ماند که تکمیل کردن هر قسمت آن به شما حس لذت بخشی می‌دهد.
  6. استفاده از خودکارهای رنگی و نوشتن نکات مهم بر روی برگه های کوچک رنگی به شما احساس لذت و سرگرمی  می‌دهد و کمک میکند تا نکات مهم را بخاطر بسپارید.
  7. خوردن تنقلات و نوشیدن مقداری آب در بین مطالعه را فراموش نکنید.
  8. بعضی از زمان های مطالعه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. اینکار باعث می‌شود انگیزه شما افزایش یابد همچنین حس می‌کنید کسی هست که قدم به قدم با شما مراحل را طی می‌کند و در صورت بروز مشکل با آن می‌توانید همفکری کنید.
  9. برای خود جایزه در نظر بگیرید. این جایزه می‌تواند زمانی باشد که شما امتحان یا آزمون خود را با موفقیت گذرانده باشید. این پاداش می‌تواند دیدن یک فیلم، بیرون رفتن با دوستان و یا گشت و گذار در دنیای مجازی باشد.

سایت استاد سلام یکی از سایت‌های مفیدی است که میتوانید در راستای رسیدن به اهداف خود سری به آن بزنید و به شما کمک می‌کند تا از  کلاس آنلاین با امکانات عالی در زمینه‌های تدریس خصوصی ریاضی و کلاس آنلاین ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوص زبان انگلیسی و کلاس آنلاین زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی انگلیسی، تدریس خصوصی جی مت، معلم خصوصی آیلتس، معلم فتوشاپ، دانلود جزوه و دیگر عناوین استفاده کنید.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.