تاریخ انتشار:

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم!!! (بخش اول)

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم!!! (بخش اول)

امروزه  ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم که دیگر برای کوچکترین موضوعاتی که فراموش کرده ایم یا به دنبال آن می‌گردیم در گوگل جست‌وجو می‌کنیم و یا حتی دیگر شماره کسی را به خاطر نمی‌سپاریم و همه را در گوشی خود ذخیره می‌کنیم، اما شما باید برای تمرکز بر روی اهداف خود و کشف روش‌های جدید در کار و زندگی باید حافظه خود را تقویت کنید، برای این کار باید استرس خود را کاهش دهید همچنین از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید  و راه‌های فکر کردن خود را تغییر دهید. در ابتدا در این بخش روش‌های کاهش استرس را برایتان بیان می‌کنیم.


1.مدیتیشن

در هر روز به مدت 15 تا 30 دقیقه این کار را انجام دهید این عمل موجب تغییرات در مغز شما می‌شود و همچنین اضطراب شما را کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان داده است که مدیتیشن موجب افزایش تمرکز و بهبود خواب می‌شود. بهترین زمان برای مدیتیشن اول صبح می‌باشد اما شما در هر زمان از روز که احساس استرس کردید می‌توانید انجام دهید ولی مدیتیشن قبل از خواب توصیه نمی‌شود زیرا به‌ احتمال‌ زیاد شما در هنگام انجام دادن آن به خواب می‌روید و باید این اطمینان حاصل شود که شما به‌طور کامل بیدار می‌مانید.


2.یوگا

ورزش یوگا کارکنید، این ورزش علاوه بر افزایش قدرت بدنی و انعطاف‌پذیری باعث تغییرات در ذهن شما می‌شود، تحقیقات محققان نشان داده است که یوگا باعث کاهش استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود و از مغز شما در برابر پیری محافظت می‌کند. جالب است بدانید این ورزش تأثیر زیادی در نیمکره سمت چپ مغز شما دارد در حقیقت احساسات مثبت و شادی شما در این نیمکره قرار دارد. یوگا همراه با مدیتیشن کمک شایانی به فکر کردن در زندگی روزمره می‌کند. در استاد سلام مربی یوگا را پیدا کنید

3.به‌طور منظم ورزش کردن

تحقیقات نشان داده است که انجام ورزش منظم باعث کاهش استرس و بهبود خلق‌وخوی و همچنین افزایش اعتماد به نفس می‌شود. محققان در طی مطالعات خود حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت‌های هوازی مانند: ایروبیک یا پیاده‌روی سریع یا 75 دقیقه در هفته فعالیت‌های شدید مانند دویدن را توصیه می‌کنند.ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید اگر شما از دویدن متنفر هستید به جای آن توانید شنا کنید و خود را با تدریس خصوصی شنا سرگرم کنید یا به باشگاه‌های ورزشی بروید.


4.به‌اندازه کافی بخوابید.

به‌طور متوسط بزرگسالان 7.5 تا 9 ساعت خواب در هر شبانه روز نیاز دارند. کودکان و نوجوانان به مقدار خواب بیشتری احتیاج دارند که این مقدار بستگی به سن آنها دارد. اگر شما خواب کافی نداشته باشید به احتمال زیاد از استرس، اضطراب، حافظه ضعیف و بسیاری موارد دیگر رنج خواهید برد. سعی کنید 20 دقیقه قبل از خواب را به خواندن کتاب اختصاص دهید و یا به طور مثال اگر در حال آموزش زبان هستید و در طول روز تدریس خصوصی زبان انگلیسی داشتید لغات آن را مرور کنید. همچنین از نگاه کردن به صفحه نمایش تبلت، تلویزیون، گوشی و کامپیوتر خود جلوگیری کنید. هنگامی که شما به خواب می روید مغز شما اطلاعات را  به حافظه بلند مدت انتقال می‌دهد درنتیجه اگر شما خواب کافی نداشته باشید مغز شما قادر به انجام این کار نمی‌باشد و شما از حافظه ضعیف خود رنج خواهید برد.


5.منظم باشید

اینکه در راه برگشتن از خانه ندانید کلیدهای خود را کجا قرار داده‌اید و یا در هنگام داشتن یک قرار ملاقات مهم مدارک خود را گم کنید باعث می‌شود دچار استرس شوید. پس زمانی که همه وسایل را در محل مخصوص خود قرار دهید  باعث کاهش استرس در زندگی می‌شود و نیز باعث می‌شود تمرکز خود را بر روی موضوعات مهم‌تر قرار دهید. لازم نیست یکباره تمام این کارها را انجام دهید. فهرستی از وسایلی که باید مرتب کنید تهیه کنید و آرام‌آرام شروع به انجام این کار کنید.


6.بخندید

تحقیقات نشان می‌دهد خنده می‌تواند حافظه کوتاه‌مدت را در افراد مسن بهبود ببخشد. همچنین اندورفین و سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد و استرس را کاهش می‌دهد و باعث بهبود در تمام گروه‌های سنی می‌شود. دیدن فیلم‌های کمدی، خواندن مطالب خنده‌دار و یا رفتن به نمایش‌های کمدی از جمله کارهایی است که می‌توان به طور منظم انجام داد تا لبخند را بروی لبان شما بنشاند.

7. پاکیزگی

دوش آبگرم بگیرید، از ماسک‌های صورت استفاده کنید و اگر در توان مالی‌تان است به ماساژ بپردازید در حقیقت زمانی را برای تمرکز بروی داشتن احساس خوب بگذارید این کار باعث می‌شود از اینکه مراقب خودتان هستید احساس غرور کنید.

8.عدم استفاده زیاد از تکنولوژِی

مدت‌زمان بسیار زیادی از زمان خود را صرف نشستن پشت کامپیوتر یا گذراندن با تلفن همراه نکنید. کاهش زمان استفاده از آن‌ها حتی به مدت 30 دقیقه باعث بهبود عملکرد مغز شما می‌شود. البته ما میدانیم امروزه وجود تکنولوژی همه کار هایمان را راحت تر کرده است از رفت و آمد روزانه و خرید گرفته تا آموزش که توسط کلاس مجازی انجام می شود اما منظور استفاده در صورت نیاز است.

9.به دکتر مراجعه کنید.

اگر شما به‌طور دائمی دچار اضطراب و هستید می‌توانید پیش یک مشاور بروید و از آن مشاوره و راهنمایی بخواهید.

10.اجتماعی باشید.

وقت خود را با آدم‌هایی که از کنار بودن آنها لذت می‌برید و احساسات شما را درک می‌کند بگذرانید. اجتماعی بودن  باعث می‌شود اعتماد به نفس را بالا ببرد و استرس را کاهش دهد و ذهن  را از مسایلی که باعث  استرس می‌کند دور نگه دارد. اگر شما از خانواده یا دوستانتان دور هستید از دنیای مجازی برای ارتباط برقرار کردن استفاده کنید.

  استاد سلام یک جامعه بزرگ مجازی میباشد که اطلاعات اساتید را برای انواع رشته ها و موضوعات دارا میباشد و از جمله  سایت های مفیدی است که میتوانید در راستای رسیدن به اهداف خود از معلمان و جزوه ها و دوره های آن کمک بگیرید و همچنین میتوانید  از کلاس آنلاین با امکانات عالی در زمینه‌های تدریس خصوصی ریاضی و کلاس آنلاین ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، کلاس آنلاین زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان ، تدریس خصوصی انگلیسی، تدریس خصوصی تافل، تدریس خصوصی آیلتس، تدریس خصوصی فتوشاپ، جزوه آموزش زبان انگلیسی ، جزوه ریاضی و دیگر عناوین استفاده کنید.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.