علامه طباطبایی واحد آبشناسان
  • 25 نظر
  • 1 دوره آموزشی عمومی
  • 2 دوره آموزشی خصوصی
  • 23 ساعت کلاس آنلاین برگزار شده
  • 25 جزوه آموزشی
  • 25 فیلم آموزشی
  • 2726 بازدید

علامه طباطبایی واحد آبشناسان

علامه طباطبایی واحد آبشناسان دارای خدمات آموزشی دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی در شهر تهران

شاني : تهران - بزرگراه نیایش - انتهاي ستاري شمالي - دوربرگردان جنوبي - خروجي دوم- خيابان ‎‏شعرا - پلاك 17
  • درباره آموزشگاه
  • آخرین دوره‌های برگزار شده
  • نظرات
  • کتابهای مرتبط را ببینید و خریداری کنید
درباره آموزشگاه

مجتمع فرهنگي و آموزشي علامه طباطبايي، همانطور که از نامش پيداست در وهله‌ي اول يک مجموعه‌ي فرهنگي و سپس آموزشي است. مؤسسين مجتمع علامه‌طباطبايي همواره دغدغه مسائل فرهنگي را در اولويت برنامه‌هايشان داشته و دارند از همين روي به تعميق و نهادينه کردن مباحث فرهنگي در مجموعه مدارس خود اهميت خاصي مي‌دهد. از جمله راهبردهاي اساسي در برنامه‌هاي تشکيل، تحکيم و تعالي مجموعه مدارس علامه‌طباطبايي، فرهنگسازي و گفتمان‌سازي، بسترسازي و همسوسازي، آموزش و توانمندسازي و تدوين کاربست‌هاي پژوهشي در راستاي رشد و تکامل شخصيت فردي و اجتماعي دانش‌آموزان مي‌باشد.

***

مسئولين مجتمع علامه‌طباطبايي باور دارند که دانش‌آموزان ثروت اصلي هر جامعه را تشکيل مي‌دهند. پس براي جلوگيري از تحليل اين قشر عظيم در جامعه بايد بيانديشيم و بر انديشه‌هايمان صيقل بزنيم تا از کاروان قافله تمدن و فرهنگ عقب نمانيم. و با پاسخگويي به نيازهاي جامعه از اساس و بنيان فرهنگ، استقلال، مکتب و هويت خويش نيز دفاع کرده و آموزش را با فرهنگ و ارزش‌هاي مکتب در هم آميخته و از الگوهاي تغييرناپذير اجتناب نمائيم و از طرفي با جذب و هضم متغيرها در خود بر توانمندي‌هايمان بيفزائيم تا انسان‌سازي، تعهد، پيمان و اصلاح، معني پيدا کرده و انساني جديد براي جامعه‌اي نوين فراهم آيد. در اين مسير معتقديم، آموزش و پرورش در شكلِ فراگير و رسمي آن، حتي براي چند ساعت آموزش رسمي روزانه در مدرسه، توانايي آن را دارد تا در توسعه‌ي علمي و عقلاني افراد يك جامعه مؤثر باشد و با جامِه‌ي عمل پوشاندن به كاركردهاي عمده‌ي خود مي‌تواند يكي از سهامداران اصلي تغيير و تحول فرهنگي و اجتماعي جامعه قلمداد شود.

توسعه‌ي انسان‌ها بيش از همه به آموزش و پرورش و تحولات برنامه‌اي، روشي و كاركردي آن در تربيت انسان‌هايي بالنده و خود شكوفا وابسته است. توسعه‌ي همه جانبه و پايدار، جز با كمك مدارس كارآمد و تحول‌آفرين امكانپذير نيست. اما پرسش اينجا است كه مدرسه‌ي كارآمد و تحول‌آفرين چيست؟ چگونه مدارس مي‌توانند بر فرآيند پيچيده‌ي توسعه و به خصوص تسهيل توسعه‌ي فرهنگ تأثيرگذار و سهمي اساسي در تحول آن داشته باشند؟ براي رسيدن به پاسخي مبنايي مي‌بايد به مفهوم فرهنگ، توسعه‌ي فرهنگ، عناصر اصلي فرهنگ، اثر تعيين كننده‌ي آموزش و پرورش بر اعتلاي فرهنگ و شكوفا كردن استعدادهاي خلاق و نوآور توجه كرد. به كاركردهاي آموزش و پرورش و در قلب آن برنامه‌هاي درسي، شاخص‌هـاي توسعه‌ي فـرهنگ و تحـول اساسـي در ديدگاه‌هـاي برنامه‌هـاي درسي«Curriculum Orientations» در راستاي تقويت جامعه‌ي توسعه يافته توجهي دوباره كرد. ملاك‌هايي چون ايجاد فرصت يادگيري و ايجاد انگيزه در دانش‌آموز به جاي كتاب‌مداري و انتقال معلومات، تربيت عقلي و تفكر انتقادي، برانگيختن فهم و درك، تقويت ارتباط مؤثر اجتماعي و توسعه‌ي مشـاركت‌گرايي، تأكيد بر فرآيند يادگيري و خود راهبري «Self-Direction» دانش‌آموز به عنوان شاخص‌هاي راهنماي تحول در مدرسه و برنامه‌هاي درسي مدنظر باشند. براي تحقّق چنين معيارها و شاخص‌هايي مي‌بايد به نقش مدرسه و برنامه‌هاي درسي، از يك طرف و مطالعات فرهنگي تربيتي از طرف ديگر، نگاهي دوباره و عميق داشت.

آخرین دوره‌های برگزار شده
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.