تاریخ انتشار:

8 روش برای ایجاد انگیزه بیش تر در مخاطبان

8 روش برای ایجاد انگیزه بیش تر در مخاطبان

شما در هر جایگاهی که هستید و یا هر حرفه و شغلی که دارید با مخاطبان خاص آن حرفه در ارتباط هستید و همیشه ارتباط بهتر کمک به رونق کسب و کار شما می کند.اگر هم حرفه شما در ارتباط مستقیم با افراد است دانستن این نکات که چگونه در آن ها انگیزه قوی برای همکاری بیش تری ایجاد کنید بسیار کلیدی است.مانند استادان گرامی که مخاطب آن ها دانش آموزان هستند و دانش آموزان همیشه نیاز به انگیزه از طرف استاد خود برای درس خواندن دارند.

در این مقاله ما 8 روش را که انجام آن ها برای اساتید بسیار راحت است به شما معرفی می کنیم، شما می توانید تعدادی از این روش ها را باهم ترکیب کنید و یا یک روش را که از نظر خودتان تاثیر بیش تری دارد است را به کار گیرید.

۱- یا باانگیزه باشید یا ادای با انگیزه ها را در بیاورید

اگر توقع دارید مخاطبین شما با انگیزه باشند باید خودتان انگیزه داشته باشید این یک شرط اساسی است. اگر به هر دلیلی انگیزه‌ی کافی برای تدریس خصوصی را ندارید پیشنهاد می کنم تظاهر کنید با انگیزه هستید! کار سختی است ولی جواب می دهد. اگر به مغز تلقین کنیم که با انگیزه هستیم خود به خود حالات چهره ، نوع حرف زدن و رفتار ما شبیه به آدم های باانگیزه می شود. انگیزه داشتن مدرس برای تدریس خصوصی(مانند تدریس خصوصی ریاضی) شرط اساسی است.

۲- یک نقشه ی راه داشته باشید

مخاطب شما باید بداند دقیقا قرار است چه چیزی یاد بگیرد و بعد از تدریس خصوصی(تدریس خصوصی ریاضی)، کلاس یا دوره ی آموزشی چه اتفاقی برایش بیافتد. پیشنهاد می کنم در ابتدای دوره ی آموزشی یا کلاس یک برگه به مخاطبین خودتان بدهید که زمانبندی ، اهداف، نتایج و حتی تکالیف روی آن نوشته شده باشد. اگر این برگه را چاپ رنگی کنید چه بهتر. این یعنی کار شما نظم دارد وشما قابل اعتماد هستید، مخاطب هم انگیزه ی کافی برای همراهی با شما را دارد.

۳- زود پاداش بدهید

در کنار اهداف اصلی دوره .هدف های کوچک و ساده تعیین کنید تا مخاطبین زود به موفقیت برسند. مثلاً در پایان یک جلسه آموزش تدریس خصوصی یک امتحان کوچک با پنج سوال دو نمره ای بگیرید. سوالات باید آنقدر ساده باشند که بیشتر کلاس نمره ی بالای ۷ از ۱۰ نمره بگیرند. درست مثل بازی های رایانه ای که تند تند به مخاطب پاداش های کوچک می دهند و در آخر نیز یک جایزه ی بزرگ می دهند. مثلا در یک بازی ساده اگر به مدت طولانی هیچ سکه ای داده نشود. بازیکن انگیزه ای برای ادامه ی بازی نخواهد داشت.

۴- تعریف و تمجید کنید

ریچارد دنی در کتاب هنر ایجاد انگیزه می گوید

" آدم ها برای دریافت تعریف و تمجید بیشتر از هر چیز دیگری تلاش می کنند "

کافی است کار های خوب افراد را به رخ آن ها بکشید. این یک اصل است که همیشه باید خوبی های افراد را بیشتر از بدی های آنان ببینیم.

خیلی ها برای تاًیید شدن از طرف دیگران حاضرند هر کاری را بکنند. افرادی را در شبکه های اجتماعی می بینیم که برای لایک و فالوور چه کارها که نمی کنند. حتی حاضرند جان و آبروی خودشان را به خطر بیاندازند تا بیشتر توسط مردم تایید شوند. پس با ارضای حس تأیید طلبی مخاطبان در آنها انگیزه ایجاد کنید.

۵- عدالت را رعایت کنید

یک بی عدالتی ما می تواند انگیزه ی آموختن را به طور کلی از بین ببرد. حدود یک دهه قبل مصاحبه ای با یک آدم معتاد در تلوزیون دیدم . از همان مصاحبه ها که از یک آدم با چهره ی شطرنجی می پرسیدند “چی شد که الان اینجایی و چه توصیه ای برای هم سن و سالای خودت داری؟” آن معتاد در پاسخ به خبرنگار گفت: بی عدالتی معلم دوره ی راهنمایی باعث شد که من ترک تحصیل کنم و … راست و دروغ این ماجرا با خود آقای معتاد محترم ولی ما باید مراقب باشیم تا تدریس خصوصی ما با بی عدالتی زیر سوال نرود.

برخی از بی عدالتی ها ناخواسته به وجود می آیند. برای اینکه انگیزه از بین نرود باید با شجاعت تمام عذر خواهی کنیم و دلیل سوتفاهم را هم بگوییم

عدالت این نیست که همه به صورت مساوی از یک پاداش بهره مند شوند . عدالت این است که هرکس به اندازه ی حقش پاداش بگیرد. شاید در یک آزمون شخصی ۸ بگیرد و دیگری ۲۰ و هر دو در عین عدالت باشد.

۶- در ایجاد انگیزه خلاق باشید و تفاوت آدم ها را درک کنید

شاید کسی با جایزه انگیزه بگیرد و دیگری با تعریف و تمجید. شاید شما برای تشویق مسئولیتی را به کسی واگذار کنید و او هم از این کار انگیزه بگیرد ولی کسی دیگر قبول مسئولیت را برای خودش تنبیه بداند. پس باید آدم ها را خوب بشناسید و با توجه به شخصیتشان از فاکتور های انگیزشی استفاده کنید. شما باید تا حدودی تیپ شخصیتی افراد را نیز بشناسید.

۷- گروه دوستی ایجاد کنید

تا می توانید مخاطبین خودتان را باهم مرتبط کنید. معمولا آدم ها در جمع انگیزه و انرژی بیشتری برای کار دارند. همین که یک نفر باشد تا بعد از کلاس در رابطه با موضوعی که یادگرفته اند با هم تبادل نظر کنند انگیزه را زیاد می کند. البته اگر دربین مخاطبین شما افراد درون گرا هم هستند توصیه می کنم به آنها اصرار نکنید که ارتباط بگیرند. بگذارید راحت باشند. افراد درون گرا فرصت بیشتری برای دوست شدن نیاز دارند.

۸- برای خودتان جایگاه سازی کنید

تصور کنید کیفیت تدریس آقای الف و آقای ب باهم برابر است .اما مدیر مجموعه قبل از کلاس از آقای الف تعریف کرده و گفته است که آقای الف بهترین مدرس هستند، ایشان تالیفاتی دارند و … آقای مدیر هیچ تعریفی از آقای ب نمی کند چون آقای ب رزومه ای ندارد. به نظر شما مخاطبین برای حضور در کدام کلاس انگیزه ی بیشتری دارند؟

این توصیه های کوچک از طرف تیم استاد سلام یرای اساتید محترم در هر رشته ای که تدریس خصوصی دارند مانند تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی ریاضی ششم، تدریس خصوصی ریاضی هفتم، تدریس خصوصی ریاضی هشتم، تدریس خصوصی ریاضی نهم، تدریس خصوصی ریاضی دهم، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی زیست شناسی، تدریس خصوصی حسابان و تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل برای بالا بردن بازده کلاس های آموزشی است.

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.