تاریخ انتشار:

روش تدریس خلاق و شیوه های جذاب سازی کلاس درس را چقدر آموختید

روش تدریس خلاق و شیوه های جذاب سازی کلاس درس را چقدر آموختید
شیوه های جذاب سازی کلاس

روش های تدریس خلاق

آیا تا به حال در وسط تدریس به دانش آموزان خود توجه کرده اید؟ چقدر جذب نحوه تدریس شما هستند و یا بالعکس, خسته شده اند و منتظر پایان کلاس هستند؟

درست وقتی فکر می کنید که برنامه درسی کامل یا فعالیت جذابی را در پیش گرفته اید ، ممکن است متوجه شوید که دانش آموزانتان بدون علاقه در کلاس تنها حضور فیزیکی دارند. به همین منظور ضروری است که شما راه هایی را برای جالب نگه داشتن کلاس های خود پیدا کنید تا دانش آموزان بتوانند اطلاعاتی را که ارائه می دهید جذب و حفظ کنند.

با تدریس خصوصی فیزیک, تدریس خصوصی شیمی, تدریس خصوصی ریاضی, ..... در کنار شمائیم. استاد سلام مرجع تدریس خصوصی روش های موثری را برای افزایش جذابیت کلاس به شما ارائه میدهد همراه ما باشید

ده ها سال است که مربیان سعی دربکارگیری راهبردهای جدید تدریس خصوصی دارند تا دانش آموزان خود را روی انگشتان خود نگه دارند و آنها را از یادگیری هیجان زده کنند. اگرچه برخی از استراتژی ها با شکست مواجه شده اند ، اما برخی دیگر کاملاً مؤثر هستند.

روش های آزمایش شده معلم ها برای جالب نگه داشتن کلاس :

کلاس دانش آموز محور

رمز و راز را در درسهای خود بگنجانید

یادگیری ممکن است سرگرم کننده ترین برای دانش آموزان شما باشد وقتی که آنها نمی دانند انتظار چه چیزی را دارند. سعی کنید حس تعجب و رمز و راز را در دروس خود بگنجانید. وقتی می خواهید از درس جدید رونمایی کنید ، هر روز تا آخرین روز قبل از شروع درس ، سرنخ جدیدی را به دانش آموزان بدهید. این یک روش جالب برای ایجاد درس شما است ، و شما ممکن است دریابید که دانش آموزان شما واقعاً مشتاقانه منتظر هستند تا دریابند که در آینده چه می آموزند.

مطالب تکراری

_ مطالب کلاس را تکرار نکنید

بررسی مطالب درسی مناسب و ضروری است ، اما سعی کنید آن را به صورت کلامی تکرار نکنید زیرا این امر می تواند باعث کاهش جذابیت برای دانش آموزان شود. دفعه بعد که باید مطالب را مرور کنید ، یک بازی نقد و بررسی را تدارک ببینید که در طی آن اطلاعات را به روشی متفاوت از اولین باری که به دانش آموزان آموزش داده اید ارائه دهید. استراتژی 3-2-1 روشی جالب برای بررسی و تکرار مطالب را بکار ببرید. برای این فعالیت ، دانش آموزان در نوت بوک های خود یک هرم ترسیم می کنند و سه موردی را که یاد گرفته اند می نویسند ، دو مورد که فکر می کردند جالب بود و یک سؤال که هنوز هم دارند

بازی و آموزش

_ ایجاد بازی در کلاس درس

چه 5 ساله و چه 25 ساله باشید ، بازی کردن می تواند سرگرم کننده باشد. بازی ها همچنین راهی جالب برای افزایش جذابیت دروس هستند. اگر دانش آموزان شما باید کلمات املایی خود را به خاطر بسپارند ، یک زنبور عسل را امتحان کنید - مسابقه ای که شرکت کنندگان هنگام اشتباه یک کلمه از بین می روند. یا اگر دانش آموزان نیاز به تمرین ریاضی دارند ، یک زنبور عسل ریاضی داشته باشید که شبیه زنبور عسل است ، اما با مشکلات ریاضی یا حقایق به جای کلمات املا. بازی ها یادگیری را سرگرم کننده می کنند و بازی هایی که در کلاس هستند ، نسخه ای برای دانش آموز خوشحال است.

حق انتخاب

_ به دانش آموزان خود حق انتخاب بدهید

یکی از استراتژی هایی مؤثر، دادن حق انتخاب به دانش آموزان در هنگام تدریس است. انتخاب می تواند یک محرک قدرتمند باشد زیرا به تقویت علاقه و استقلال دانش آموزان کمک می کند. دفعه بعد که فعالیتی را برنامه ریزی می کنید ،

یک هیئت انتخاب, انتخاب کنید.روی یک تخته برای انجام دانش آموزان نه کار مختلف را بنویسید. هدف این است که هر دانش آموز سه وظیفه را در یک ردیف انتخاب کند

تازه های فناوری

_ استفاده از فناوری

فناوری روشی عالی برای جالب نگه داشتن درس شما است. کودکان عاشق الکترونیک هستند ، بنابراین سعی کنید آن را در استراتژی کلی تدریس خود بگنجانید. به جای ایستادن در جلوی اتاق و سخنرانی ، سعی کنید از صفحه نمایش تعاملی smartboard استفاده کنید. با اتصال به کلاس درس در یک شهر یا کشور دیگر از طریق ویدئو کنفرانس ،فعالیت یادگیری تعاونی خود را گسترش دهید. از روش های گوناگونی استفاده کنید و خواهید دید که سطح علاقه به کلاس شما با جهش زیادی افزایش می یابد.

معلم موثر

_ خیلی جدی تدریس نکنید

معلم مؤثر بودن کار مهمی است ، اما این بدان معنی نیست که شما باید همیشه در کلاس جدی بمانید. سعی کنید کمی منعطف باشید و بپذیرید که دانش آموزان ممکن است علایق و سبک های یادگیری متفاوتی حتی نسبت به خود شما داشته باشند. بعضی اوقات به خودتان بخندید و تفریح کنید.دانش آموزان به شما و کلاس شما علاقه بیشتری نشان خواهند داد.

برقراری تعامل

_ درسهای خود را تعاملی کنید

در یک کلاس سنتی ، معلم در جلوی اتاق می ایستد و دانش آموزان به درس گوش میدهند و یادداشت برداری میکنند. متأسفانه ، این موثرترین روش برای جلب علاقه دانش آموز نیست. سعی کنید از فعالیت یادگیری تعاونی استفاده کنید که در آن هر دانش آموز مسئول قسمت خاص خود از فعالیت های گروهی است. یا یک آزمایش علمی دستی را امتحان کنید.

وقتی دانش آموزان را درگیر می کنید و دروس خود را تعاملی می کنید ، کلاس شما جالب تر می شود.

برقراری ارتباط

_ برقراری ارتباط با زندگی واقعی دانش آموزان

سعی کنید ارتباطی را در دنیای واقعی با آنچه دانش آموزان شما می آموزند ایجاد کنید. این به آنها درک بهتری می دهد که چرا آنها باید آنچه را که می آموزید یاد بگیرند. اگر دائما از شما سؤال می کنند که چرا آنها باید چیزی یاد بگیرند و شما همیشه با دلیل پاسخ می دهید ، به زودی اعتبار خود را از دست خواهید داد. درعوض ، سعی کنید پاسخ واقعی به آنها بدهید ، مانند شما در حال یادگیری افزایش درآمد هستید زیرا در دنیای واقعی ، باید بدانید که چگونه غذا بخرید و صورتحساب خود را پرداخت کنید.

با دادن یک جواب ساده ، به آنها کمک می کنید تا بین آنچه در کلاس یاد می گیرند و نحوه استفاده آنها از این اطلاعات در آینده ارتباط برقرار کنند.

تفکر انتقادی

_ تقویت مفاهیم

دانش آموزان می توانند اطلاعات جدیدی را در خانه بیاموزند و سپس به مدرسه بیایند و از کلاس برای تفکر انتقادی استفاده کنند. فعالیت ها و تقویت مفاهیم منحصر به فرد یکی از موثرترین راه هاست. با این وجود بسیاری از معلمان از این استراتژی استفاده می کنند و به نتایج مثبتی می رسند. دانش آموزان در هنگام حضور در کلاس با همسالان خود به روشی تعاملی تر و معنادارتر درگیر می شوند. برای درس های جدید نیز عمق درگیری دانش آموزان خود را رعایت کنید.

برنامه ریزی

_خارج از چهارچوب فکرکنید

برنامه های درسی نباید شامل برگه ها یا سخنرانی هایی باشد که در طی آن دانش آموزان بارها و بارها می نشینند و یادداشت می برداری میکنند. سعی کنید خارج از چهارچوب فکر کنید و درسی را که کاملاً خارج از حد معمول است ، برنامه ریزی کنید. به یک سفر میدانی بروید یا در خارج از منزل یاد بگیرید. وقتی چیزی جدید و متفاوت را امتحان می کنید ، این احتمال وجود دارد که دانش آموزان شما به طور مثبت به شما و شیوه تدریس شما پاسخ دهند. هنگام برنامه ریزی درسی ، سعی کنید با یک معلم دیگر همکاری و مشورت کنید.

یادگیری که دانش آموزان را درگیر خود کند ، مؤثرترین است.

منبع

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.