تاریخ انتشار:

چه کسی باید زبان فرنسه بداند و مزایای یادگیری زبان فرانسه

چه کسی باید زبان فرنسه بداند و مزایای یادگیری زبان فرانسه
جایگاه زبان‌های خارجی و یادگیری آن در زندگی روزمره بر کسی پوشیده نیست. برای یادگیری یک زبان جدید همواره دلایل قانع کننده‌ی زیادی وجود دارد و به طور کلی یادگیری یک زبان جدید گذشته از فعال شدن مغز و توانایی برقراری ارتباط با دیگران، باعث تغییر دید و شیوه‌ی نگرش ما به جزییات مختلف پیرامون می‌شود.
فرهنگ هر کشور دارای روش منحصر به فردی از تفکر و نگریستن به جهان است که رمز و راز این اندیشه در زبان آن کشور پنهان شده است. بنابراین هرچه تعداد زبان‌هایی که بر آنها تسلط دارید بیشتر باشد، نحوه ارزیابی و اندیشه و درک شما از جهان پیرامون تان نیز بیشتر خواهد شد. پس شما با یادگیری زبان فرانسه نه تنها می‌توانید به فرانسوی صحبت کنید بلکه قادر خواهید بود مثل یک فرانسوی بیاندیشید.
نزد ما ایرانیان از گذشته برای یادگیری زبان انگلیسی دلایل کافی وجود داشته است، روزانه افرد علاقمند به دنبال معلم خصوصی زبان فرانسه و کلاس آنلاین زبان فرانسه در سایت هستند و ما در این مقاله قصد داریم به توضیح دلایل و اهمیت یادگیری زبان فرانسه در امروز، بپردازیم.

یادگیری زبان فرانسه چه مزایایی دارد؟

زبان فرانسه را به جرئت می‌توان به عنوان یک زبان شناخته شده و پرکاربرد در دنیای دیروز و امروز و البته که آینده عنوان کرد. برای توجیه این مطلب باید گفت که درحال حاضر نزدیک به ۲۲۰ میلیون نفر در دنیا به این زبان صحبت می‌کنند و زبان فرانسه دومین زبان رایج پس از زبان انگلیسی در دنیا محسوب می‌شود. زبان فرانسه زبانی بین‌المللی است که هم در اتحادیه اروپا و هم در سازمان ملل متحد به عنوان یکی از زبان‌های اصلی به کار می‌رود.
به دلیل فرهنگ غنی این کشور، قدمت تاریخی آن و موقعیت جغرافیایی در قاره ی اروپا، فرانسه از مهمترین و موثرترین کشورهای حوزه اروپا شناخته می‌شود. به همین دلیل بسیاری از معاملات و مذاکرات تجاری و سازمانی با استفاده از این زبان اتفاق می‌افتد.

تسلط به زبان فرانسه در زندگی شخصی چه کمکی می‌کند؟ 

برای پاسخ به این سوال باید به نکات زیر اشاره کرد:
  1. یکی از مزایای مهم و چشم گیر زبان فرانسه، ایجاد تاثیری عمیق در افزایش بازدهی ذهن و توانایی‌های فردی و شخصیتی است. به این دلیل که ساختار این زبان با زبان‌های معمولی مانند انگلیسی بسیار متفاوت است، بنابراین یادگیری آن می‌تواند مغز را به چالش بکشد و مهارت‌های زبانی شما را چند پله پیشرفت دهد.
  2. زبان فرانسه، زبانی استدلالی- تحلیلی است که تفکر انتقادی را توسعه می‌دهد و در دنیا به زبان فیلسوفان بزرگی چون دکارت، سارتر، ماری کوری، پاستور مشهور است. و به طورکلی زبان فرانسه زبان روشن فکری است.
  3. دنیای شغل‌های حرفه‌ای فضایی به شدت رقابتی است و داشتن مهارت‌های زبانی، به غیر از زبان انگلیسی، می‌تواند به تنهایی تفاوت‌های قابل توجهی را برای یافتن شغل موردنظر و مناسب ایجاد کند. از آنجایی که فرانسه پنجمین اقتصاد برتر دنیاست، یادگیری زبان رسمی این کشور، در‌ها را به روی بازار و همچنین مشاغل فرانسوی زبان باز می‌کند.
  4. به دلیل وجود منابع و فرصت‌های شغلی و تحصیلی بین‌المللی، این کشور می‌تواند مقصد خوبی برای نیروی کار و دانشجوها باشد. خوب است بدانید که هزینه تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر فرانسوی، اگر نمرات خوب بگیرید نزدیک به رایگان است، بنابراین یک فرصت تکرار نشدنی برای آنهایی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند.
    با یادگیری زبان فرانسه می‌توان به راحتی و با صرف هزینه‌ای کم‌تر از سایر کشورها مثل کانادا و آمریکا، ویزای تحصیلی گرفت و برای مهاجرت اقدام کرد. دانشجویان با سطح قابل قبولی از زبان فرانسه ممکن است واجد شرایط دریافت یک کمک‌هزینه از طرف دولت فرانسه برای ثبت‌نام در دوره کارشناسی‌ارشد در دانشگاه‌های این کشور باشند که منجر به اخذ مدرک کارشناسی‌ارشد در سطح بین‌المللی می شود
  5. زبان فرانسه زبانی است که در هر پنج قاره می‌توان توسط آن با سایرین ارتباط برقرار کرد. این زبان ششمین زبان وسیع و گسترده در دنیا است تعداد فرانسوی زبانان به بیش از ۲۲۰ میلیون نفر می‌رسد. زبان فرانسه زبان رسمی گفتاری 29 کشور است. یک معلم خصوصی زبان فرانسه‌ی خوب کمک می‌کند تا با جوامع مختلف و نه فقط کشور فرانسه، ارتباط برقرار کنید.
     یک جمله‌ی معروف هست که می‌گوید : "اگر زبان فرانسوی یک کارت اعتباری بود، مسترکارتی بود که تقریبا در سراسر جهان می‌شد از آن استفاده کرد." بر اساس پیش‌بینی‌های «سازمان بین‌المللی فرانکوفونی» تا ۵۰ سال دیگر حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون فرانسوی‌زبان در دنیا خواهیم داشت.
  6. با یادگیری زبان فرانسه، یادگیری زبان‌های دیگری چون اسپانیایی، ایتالیایی و پرتغالی آسان می‌شود، چرا که بیش از نیمی از واژگان این زبان‌ها امروزه از زبان فرانسه مشتق شده ‌است.
  7. همانطور که در سراسر دنیا زبان فارسی را با شعرا و شعرهایش می‌شناسند، زبان فرانسه را نیز با ادبیات و رمان‌هایش می‌شناسند.
    نویسندگانی چون ویکتور هوگو، گوستاو فلوبر، مولیر، ژول ورن، اگزوپری و مارسل پروست از مشاهیر زبان در فرانسه و دنیای ادبیات هستند. به طور کلی هنر در تار و پود و تاریخ این کشور ریشه دارد. کشور فرانسه به عنوان مهد هنرهایی چون نقاشی، سینما، مد و موسیقی شناخته می‌شود.

یادگیری راحت زبان فرانسوی

قبل از اینکه بدانیم «چطور باید زبان فرانسه را یاد بگیرم؟» باید بدانیم که «چرا» می‌خواهیم این زبان را بیاموزیم. برای یادگیری زبان فرانسه باید در خود شور و انگیزه ایجاد کنیم. برای صحبت کردن به هر زبانی، در ابتدا باید عاشق آن زبان بشویم یا حداقل یک دلیل خوب و محکم پیدا کنیم. دلایلی مثل مهاجرت به کشورهای فرانسوی زبان، پیدا کردن موقعیت‌های شغلی خوب، آشنایی با دنیای غنی و سرشار تاریخ و هنر و مد و معماری می‌توانند در ما انگیزه ی کافی برای تلاش ایجاد کنند.
بنابراین

  • محیط خود را با تمام چیزهای مربوط به زبان فرانسه احاطه کنیم

  • هوش شنوایی خود را با گوش دادن به برنامه‌های رادیویی و پادکست‌ها و موسیقی‌های فرانسوی تقویت کنیم. فیلم‌های فرانسوی، سریال ها و انیمیشن‌های فرانسوی را ترجیحا بدون زیرنویس تماشا کنیم و سعی کنیم جمله‌ها را حدس بزنیم.
  • مقاله و کتاب‌های فرانسوی زبان را بخوانیم.
  • زبان تلفن همراه و رایانه خود را به فرانسه تغییر دهیم.
  • از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان فرانسه استفاده کنیم.
  • سعی کنیم حداقل روزی یک پاراگراف با کلمات جدیدی که یاد گرفته‌ایم، دربارۀ اتفاقات روزمره و خاطرات خود بنویسیم.
    این کارها باعث توقف فرایند ترجمۀ کلمات فرانسه به زبان مادری می‌شوند تا فرانسوی فکر کنیم. در این صورت به وقت حرف زدن، مغز ما به سادگی و با سرعت بیشتری واژه‌های مورد نیاز را پیدا می‌کند.

  • استفاده از کلاس‌های آموزشی

  • حضور در کلاس‌های آنلاین و یا حضوری زبان فرانسه و تعامل مستمر با معلم و هم‌کلاسی‌ها می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد؛ بخصوص اگر زبان آموزی مبتدی هستیم.
  • از اینکه خنده‌دار بنظر برسیم، نترسیم
    به دلیل وجود آواهای مخصوص و شیوه‌ی ادا کردن آنها که در زبان فرانسه وجود دارد ممکن است ابتدا از صحبت کردن با صدای بلند در جمع خجالت بکشیم. متاسفانه ترس از صحبت کردن به زبان های دیگر بدترین چیزیست که ممکن است در یادگیری زبان به ما لطمه بزنید. باید قبول کنیم که در ابتدای کار همه‌ی ما ممکن است بیشتر آوا‌ها را اشتباه ادا کنیم و این کاملا طبیعی است. بنابراین هیچ اشکالی ندارد اگر اشتباه کنید. این را بدانید که اگر با صدای بلند صحبت نکنید ممکن است در این پروسه خیلی دیر پیشرفت کنید.
  • یادگیری مکالمه زبان فرانسه با شرکت در گروه‌های مکالمه برای ارزیابی میزان پیشرفت در یادگیری زبان فرانسه یکی از شیوه‌های بسیار خوب شرکت در کلاس‌های گروهی مکالمه فرانسوی است. خود را درگیر مکالمه با همکلاسی‌های خود کنید و آن را پیش ببرید و بدانید که دیگر اعضای گروه نیز از سطح زبانی مشابه با سطح شما برخوردارند.
  • یک دوست فرانسوی پیدا کنیم این کار باعث می‌شود با زبان و لهجه‌ی نیتیو فرانسوی آشنایی بیشتری پیدا کنید و پس از مدتی به طور ناخودآگاه مانند فرانسوی‌ها صحبت کنید. با جستجو در شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم فرانسوی‌زبان‌ها بخواهیم با ما به این زبان صحبت کرده و اشتباهاتمان را اصلاح کنند.
  • از میانبر استفاده کنیم حتی با کمک معلم خصوصی زبان فرانسه برای یادگیری ساده‌تر و لذت‌بخش، زبان از ابزارهایی تجربه معلم، فلش کارت یا تکنیک پومودورو استفاده کنیم. تکنیک پومودورو یکی از روش‌های کنترل و مدیریت زمان است. به این صورت که ساعاتی را که به یادگیری زبان اختصاص می‌دهیم به بخش های 25 و 5 دقیقه‌ای تقسیم کنیم. 25 دقیقه مطالعه‌ی دقیق و سپس 5 دقیقه استراحت و سپس شروع مجدد. با این تکنیک تمرکز و سرعت یادگیری زبان فرانسه افزایش یافته و به این ترتیب با صرف زمان کم، بازدهی بیشتری خواهیم داشت.

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد؟

اگر می‌خواهید دروغ نشنوید و عدد دقیق \اسخ بگیرید نمی‌توانم بگویم زیرا برای پاسخ به این سوال عوامل متعددی را باید در نظر گرفت. از جمله اینکه:
  1. هدف ما از یادگیری زبان فرانسه چیست؟ ممکن است عده‌ای بنا به علاقه‌ی شخصی شروع به یادگیری این زبان کنند و یا عده‌ای برای مهاجرت به فرانسه به مدرک زبان نیاز داشته باشند که به این علت با محدودیت زمانی رو به رو هستند.
  2. مورد دیگر این که سطح زبانی‌مان را در نظر بگیریم. اینکه از ابتدا می‌خواهیم شروع کنیم یا از قبل آشنایی کمی با آن داریم.
  3. برای رسیدن به سطح زبانی خوب چقدر علاقه و انگیزه داریم. آگاهی از این موضوع که یادگیری زبان فرانسه چه مزایا و امکاناتی برای ما دارد.
  4. چقدر می‌توانیم برای یادگیری در روز زمان بگذاریم.
  5. از چه منابعی قرار است استفاده کنیم. به طور کلی با بررسی های متعددی که انجام شده است، چه به صورت شرکت در کلاس‌ها و چه یه صورت خودخوان و البته مستمر، به طور میانگین این طور برآورد شده است که برای رسیدن به حد قابل قبولی در زبان فرانسه به 2 سال زمان نیاز داریم.


مدارک رسمی زبان فرانسه کدام ها هستند؟ 

آزمون‌های متفاوتی برای تعیین سطح افراد در زبان فرانسه وجود دارد که مهم‌ترین آنها TCF, DELF, DALF, TEF می باشند.
در استادیلام برای آمادگی آزمون ها زیر کمکتان می کنیم:
مدارک DELF و DALF که توسط وزارت آموزش فرانسه اعطا می‌شوند، دو آزمون معتبر مهارت در زبان فرانسوی برای افراد غیر بومی هستند. این آزمون‌ها در هر سطح چهار مهارت را ارزیابی می‌کنند: گوش دادن، صحبت کردن، نوشتن و خواندن. هر بخش شامل 25 نمره است. بنابراین، برای کسب مدرک آن به حداقل امتیاز 5 از 25 در هر بخش و در مجموع 50 از 100 نیاز دارید. این مدارک مادام العمر هستند و انقضا ندارند.
آزمون های TCF و TEF برای تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در کشور فرانسه طراحی شده‌اند وهر کدام دارای انواع و کاربری‌های متفاوت هستند. به طور کلی دارای 4 بخش ارزیابی سطح زبانی هستند و همچنین دو بخش اختیاری مانند مکالمه‌ی شفاهی و بیان نوشتاری دارند. هزینه‌ی شرکت در آنها به علت خصوصی بودن شرکت‌های برگزارکننده بیشتر است و دارای انقضای 2 ساله هستند.
با اینکه رشته ریاضی کاربردی خوندم، اما با توجه به علاقه زیادی که به دنیای تکنولوژی داشتم وارد دنیای جذاب و بی‌انتهای دیجیتال مارکتینگ شدم. استفاده از دانش و تفکر ریاضی و ترکیب‌اش با دیجیتال مارکتینگ باعث شد که چالش‌های جدید را کشف کنم و آموزه‌هایم را در استادسلام پیاده سازی کنم. در استادسلام هر روز تجربه‌های جدیدی دارم که با شما هم به اشتراک میزارم:)
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.