تاریخ انتشار:

قلم نوری چیست و کاربردش برای تدریس آنلاین چطور است

قلم نوری چیست و کاربردش برای تدریس آنلاین چطور است

قلم نوری چیست و کاربرد آن برای تدریس آنلاین چطور است

قلم نوری در سال 1955 تحت عناوین پروژه های نظامی در دانشگاه mit اختراع شد. کارکردهای اولیه قلم بسیار ساده بود و برای طرح های ساده گرافیکی و وکتورها، انتخاب متن و تعامل با واسط کاربری در صفحه نمایش کامپیوتر استفاده می شود. این قلم ها در سال های 1980 تا 2000 بسیار گسترش یافتند و همین سبب تحولات زیادی در انواع آن ها شد. قابلیت هایی از جمله میزان فشار و وضوح بالاتر به آن ها اضافه شد تا راحتر بتوان از آنها در کلاس تدریس خصوصی استفاده نمود.


نحوه ی کار قلم نوری

قلم نوری یک وسیله الکترونیکی دستی است که در نوک آن یک عدسی از جنس یک پلیمر خاص شفاف وجود دارد که وظیفه آن متمرکز کردن پرتوهای نوری بر روی یک نقطه است. این ماده از شیشه نرم تر است که به هنگام تماس با صفحه نمایش به سطح آن آسیب نرساند .

این نوع قلم ها به دلیل حالت ارگونومیکی راحت تر از ماوس در دست جای می گیرد و کارکرد انگشت با آن ها راحت تر است.استفاده از قلم حتی جذاب تر و موثرتر از استفاده از ماوس است. همچنین شما را توانمند می کند که به صورت مستقیم با رایانه خود تعامل برقرار کنید. سیستم های قلم نوری ابزارهای بسیار متنوعی هستند که نسبت به سایر دستگاه های ورودی کامپیوتر کمتر متداول است.

قلم نوری با تشخیص تغییر در روشنایی پیکسل های اطراف کار می کند ، این نشان می دهد که پرتو الکترونی crt در آن منطقه اسکن می شود. سپس زمان این رویداد را به رایانه ارسال می کند ، که سپس این اطلاعات را با زمان سنجی آخرین اسکن توسط پرتوی الکترون مقایسه می کند و به رایانه اجازه می دهد مکان دقیق قلم را استنباط کند



مزایای قلم نوری:

قلم نوری به دلیل اینکه آزادی عمل کافی برای کاربران ایجاد می کند دارای جذابیت است به این دلیل که کاربر به راحتی می تواند در هر نقطه از صفحه کلیک کرده و این وسیله دقت و سرعت کار کاربران را بالا می برد.

قلم های نوری برای کارهای هنری و طراحی مفید است و در کلاس های تدریس خصوصی نقاشی بسیار محبوب است و امکان انجام کار را نسبت به ماوس ساده تر می کند. رسم خطوط صاف، خطوط طبیعی با یک ماوس می تواند مقداری ناخوشایند باشد.

آن ها نیاز به فضای میز زیادی ندارند و همچنین این وسیله به گونه ای طراحی شده که توسط افراد ناتوان نیز مناسب است.

همچنین در پزشکی برای پزشکی علامت گذاشتن روی مدارک پزشکی و روی فیلمهای رادیولوژی استفاده می شود.امکان ذخیره کردن مطالب نوشته شده در کلاس درس را فراهم می کند. همه مطالب را می توانید به صورت یک فایل دریافت کنید!

معایب قلم نوری:

استفاده از قلم نوری در کامپیوتر در طولانی مدت کاربر را دچار خستگی میکند.قلم ها در نتیجه افتادن از روی میز یا ارتفاع بالا، صدمه می بینند.قیمت بالای این وسیله هزینه های آموزش را افزایش می دهد.


انواع قلم نوری

  • قلم های نوری سیم دار
  • قلم های باتری
  • قلم طراحی
  • قلم نور led
  • قلم نوری در تبلت

هر یک از انواع قلم های نوری را به اختصار توضیح میدهیم:

قلم های نوری برای شناسایی نور ساطع شده توسط یک منطقه روشن مانند مانیتور رایانه طراحی شده اند. قلم در نتیجه نوری که از منبع روشنایی حاصل می شود ، می درخشد. به گزارش وبوپدی ، قلم نوری مانند ماوس است ، اما مکان نما را می توان با حرکت مستقیم به مکان نما با خود قلم نور ، مستقیماً حرکت داد.

قلم نوری سیم دار

قلم های نوری به دلیل اینکه بصری هستند کاربر پسند هستند. برای انتخاب چیزی ، به صفحه ضربه بزنید. بیشتر قلم های نوری قدیمی با طنابی که به پشت قلم وصل می شود در بازار موجود هستند. در حالی که نیازی به شارژ مجدد این نوع قلم ها نیست ، سیم ها می تواند دست و پا گیر باشد.

قلم نوری باتری

هرچند که بیشتر رایانه ها درایور نرم افزار را برای آن ندارند. درایورها باید از سی دی همراه با قلم نوری بارگیری یا نصب شوند.

قلم نوری طراحی

قلم نوری طراحی نیز نوعی قلم است که به طراحان این امکان را می دهد تا با استفاده از نور طراحی کنند. قلم نور اجازه می دهد تا طرح مورد نظردر 3 بعد تنظیم شود. طبق گفته دانشگاه واشنگتن ، طراح در مورد یک مدل 3 بعدی دقیقاً تصمیم می گیرد که منبع نور در کجا واقع شود و سپس می تواند بازنمایی های 3 بعدی از چگونگی تأثیر نور در محیط اطراف را مشاهده کند. سپس طراح می تواند وسایل نوری را انتخاب کند که برای آن منطقه خاص مفید باشد.

قلم نوری در تبلت

قلم نوری در ابتدا برای ترسیم اشیاء روی صفحه مفید بود. با این حال ، قلم از وضوح بالایی برخوردار نبود و استفاده از آن راحت نبود زیرا تصویرگر مجبور بود برای ترسیم روی صفحه نمایش به جلو بیاید. تبلت ها قلم نوری را به عنوان ابزاری برای نقاشی در ایجاد امضاها و گرافیک جایگزین کرده اند. با استفاده از رایانه لوحی ، تصویرگر از قلم استفاده می کند

قلم نوری led

نوع دیگر قلم نوری, قلم نوری led است. این قلم هنگام فشرده شدن رنگ های روشن ایجاد می کند. رنگ ها هیچ هدف خاص و کاربردی ندارند اما برای سرگرمی کاربر گزینه مناسبی هستند قابل ذکر است که این نوع قلم قابل شارژ مجدد است

از میان برندهای ارائه دهنده قلم نوری می توان به وکام ، آرتیسول و هویون اشاره کرد که به تولید قلم های نوری با کاربری های مختلف می پردازند. به طور مثال،

قلم نوری سینتیک (cintiq) و وکام (wacom) و مدل های gt-185 و gt-191به دلیل قابلیت هایی که دارند مناسب برای کلاس تدریس خصوصی طراحی هستند.

قلم های نوری که برای تدریس خصوصی و یا موارد پزشکی (نوشتن نسخه یا بررسی پرونده بیماران) مورد پیشنهاد هستند مدل های one by wacom و یاintuos draw است که به دلیل قیمت پایین تر و قابلیت های محدود تر نسبت به سایر انواع پیشنهاد می گردد.

از کاربردهای مهم قلم نوری در تدریس خصوصی , استفاده آنها در کلاس آنلاین هست. که برای تدریس دروس تخصصی مانند تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی زبان انگلیسی و ... کاربردهای بسیاری دارد.

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی با امکان داشتن کلاس آنلاین با رویکرد برگزاری کلاس هایی با کیفیت بالای آموزشی قدم مهمی را در این مسیر برداشته است.

ّبرای اطلاع از نحوه برگزاری کلاس آنلاین اینجا همراه ما باشید

راه های ارتباطی با ما :ایمیل ارتباطی: ostadsalam.ir@gmail.com و شماره تماس: 02128428139-02128428914
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.