تاریخ انتشار:

چطور در آلمان شغل پیدا کنیم؟

چطور در آلمان شغل پیدا کنیم؟

مقدمه یافتن شغل در آلمان در 30 روز یا کمتر

مهاجرت شغلی به آلمان می‌تواند یک فرصت و تجربه عالی برای پیشرفت شغلی و تجربه یک فرهنگ جدید باشد. آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا را داشته و شما با طیف وسیعی از فرصت های شغلی در صنایع مختلف رو به رو هستید.
یافتن شغل در آلمان و دریافت ویزای کار در آلمان برای افراد مهاجر می‌تواند بسیار دلهره آور باشد. اما با کمی برنامه ریزی و تلاش بیشتر می‌توانید در زمان کم شغل مورد نظر خود را پیدا کنید و تجربه استخدام در آلمان را داشته باشید. بازار کار آلمان قوی و پویاست و فرصت‌های شغلی زیادی برای افراد ماهر وجود دارد شما با پیدا کردن شغل در آلمان می‌توانید کیفیت زندگی خود را بالا برده و مزایای فراوانی از این طریق کسب کنید. اگر به دنبال کار در آلمان هستید، چند نکته وجود دارد که می‌توانید برای افزایش شانس خود انجام دهید:

مهارت‌ها و تجربه خود را ارتقا دهید.

اولین قدم این است که مطمئن شوید مهارت‌ها و تجربه لازم برای مشاغلی که در آلمان تقاضا دارند را دارید. می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی، دریافت گواهینامه یا کسب تجربه عملی در زمینه خود، مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

برای یافتن شغل آلمانی مدرک زبان نیاز است

اگرچه برخی از مشاغل در آلمان ممکن است فقط به زبان انگلیسی نیاز داشته باشند، یادگیری زبان آلمانی به شما کمک می‌کند تا شانس خود را برای یافتن شغل افزایش دهید و همچنین به شما در ادغام در فرهنگ کشور کمک می‌کند.
در سایت استاد سلام همراه با معلم خصوصی زبان آلمانی و با تدریس خصوصی بهترین اساتید زبان آلمانی را بیاموزید و در یافتن شغل، شانس خود را بالا ببرید.

رزومه مورد پسند شرکت های آلمانی آماده کنید

رزومه و cover letter (هدف cover letter معرفی شما و خلاصه‌ای از سوابق حرفه‌ای شماست) شما باید متناسب با بازار کار آلمان باشد. این بدان معناست که باید آنها را به زبان آلمانی آماده کنید و مطمئن شوید که مهارت‌ها و تجربه خود را که برای مکاراغل در آلمان مناسب است، برجسته کنید.

معرفی سایت های آنلاین کاریابی در آلمان

تعداد زیادی پلتفرم آنلاین کاریابی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای یافتن شغل در آلمان استفاده کنید. برخی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها عبارتند از:

سایت Indeed


سایت Indeed وبسایتی بزرگ در زمینه کاریابی در آلمان است که به افراد در پیدا کردن شغل و به کارفرمایان در پیدا کردن کارمند کمک می‌کند. این وبسایت در سراسر دنیا، از جمله آلمان، قابل استفاده است.
Indeed امروزه یکی از پربازدیدترین و محبوب ترین سایت های کاریابی  است. چندین سال پیش به دلیل طراحی ساده و سهولت در استفاده محبوب شد و همچنان یکی از ساده ترین ابزار برای جویندگان کار جهت جستجو و فیلتر کردن آگهی‌های شغلی است.
استفاده از Indeed برای یافتن متقاضیان شغل بسیار جذاب است. دسترسی وسیعی دارد. مشاغلی از همه صنایع و سطوح را شامل می‌شود. Indeed خودش مستقیما مشاغل را ایجاد نمی‌کند، بلکه بستری برای کارفرمایان است که آگهی‌های استخدام خود را منتشر کنند و کارجویان نیز رزومه و نامه‌ی پوششی خود را برای این مشاغل ارسال کنند.
Indeed می‌تواند منبع ارزشمندی برای یافتن شغل در آلمان باشد، به خصوص اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید

موتور جستجوی StepStone

Stepstone یک ابزار ارزشمند برای کارجویان در آلمان و اتریش است. با استفاده از این پلتفرم، می‌توانید به طیف گسترده ای از آگهی‌های شغلی دسترسی داشته باشید، پروفایل خود را برای کارفرمایان قابل مشاهده بسازید و برای مشاغل به صورت آنلاین درخواست دهید.Stepstone  یک موتور جستجوی شغلی محبوب در آلمان و اتریش است که به کارجویان کمک می‌کند تا شغل‌های مناسب خود را ببینید و به کارفرمایان کمک می‌کند تا استعدادهای برتر را جذب کنند. این پلتفرم در سال 2000 راه اندازی شد و از آن زمان به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های آنلاین برای استخدام در اروپای مرکزی تبدیل شده است.

برخی از ویژگی‌های Stepstone عبارتند از:
  • جستجوی شغلی: شما می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی، عنوان شغلی، مکان و سایر فیلترها به دنبال شغل باشید.
  • ایجاد پروفایل: می‌توانید پروفایل خود را با رزومه، سابقه کاری و اطلاعات تماس خود ایجاد کنید.
  • ذخیره آگهی‌های شغلی: می‌توانید آگهی‌های شغلی که به آنها علاقه دارید را ذخیره کنید تا بعداً به آنها مراجعه کنید.
  • درخواست شغل: می‌توانید مستقیماً از طریق Stepstone برای مشاغل درخواست دهید.
  • ارتباط با کارفرمایان: می‌توانید با کارفرمایانی که به دنبال کارمند در زمینه شما هستند تماس بگیرید.
  • رویدادهای شغلی: می‌توانید در رویدادهای شغلی که توسط Stepstone برگزار می‌شود شرکت کنید.

سایت Xing


xing.com نیز یک پلتفرم شبکه اجتماعی مشابه LinkedIn است که در آلمان و اتریش بسیار محبوب است. این شبکه برای اهداف حرفه‌ای ساخته شده است که به شرح زیر می‌باشد:
  • ایجاد پروفایل: می‌توانید رزومه، سوابق کاری، مهارت‌ها و علایق خود را به اشتراک بگذارید.
  • شبکه سازی: می‌توانید با افراد حرفه‌ای در زمینه خود ارتباط برقرار کنید، با آنها ارتباط برقرار کنید و فرصت‌های شغلی را دنبال کنید.
  • جستجوی شغل: می‌توانید آگهی‌های شغلی را جستجو کنید و مستقیماً برای آنها درخواست دهید.
  • گروه‌ها: می‌توانید به گروه‌های مرتبط با صنعت یا علایق خود بپیوندید تا با افراد همفکر ارتباط برقرار کنید و از رویدادها و فرصت‌های شغلی مطلع شوید.
نحوه یافتن شغل در آلمان با استفاده از  Xing
  • پروفایل خود را کامل کنید: مطمئن شوید که پروفایل شما به روز است و تمام اطلاعات مربوطه را شامل می‌شود.
  • با افراد مرتبط شبکه سازی کنید: با افراد در زمینه خود، کارفرمایان بالقوه و افراد شاغل در شرکت‌هایی که علاقه مند به کار در آنها هستید ارتباط برقرار کنید.
  • آگهی‌های شغلی را جستجو کنید: از نوار جستجوی Xing برای یافتن آگهی‌های شغلی مرتبط با مهارت‌ها و تجربه خود استفاده کنید. می‌توانید بر اساس عنوان شغلی، مکان، شرکت و سایر معیارها فیلتر کنید.
  • برای مشاغل درخواست دهید: هنگامی که شغلی را پیدا کردید که به آن علاقه مندید، می‌توانید مستقیماً از طریق Xing برای آن درخواست دهید.
  • فعال باشید: به طور منظم در Xing فعالیت کنید، پست‌ها را به اشتراک بگذارید، با دیگران ارتباط برقرار کنید و به گروه‌ها بپیوندید. هرچه فعال تر باشید، احتمال اینکه توسط کارفرمایان بالقوه دیده شوید بیشتر می‌شود.
  • با یک مشاور شغلی صحبت کنید: اگر در جستجوی شغل در آلمان به کمک نیاز دارید، می‌توانید با یک مشاور شغلی صحبت کنید. آنها می‌توانند به شما در ایجاد رزومه و نامه پوششی، آماده شدن برای مصاحبه و موارد دیگر کمک کنند.

سایت Glassdoor

glassdoor.com یک وب‌سایت برای جستجوی شغل و کسب اطلاعات در مورد شرکت‌ها است. این وب‌سایت به کاربران امکان می‌دهد، شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و در مورد کارفرمایان تحقیق کنند.

کاربران می‌توانند بر اساس موقعیت مکانی، حقوق یا نوع شرکت، شغل مورد نظر خود را جستجو کنند. Glassdoor به کارمندان فعلی و سابق شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که به‌طور ناشناس نقد و بررسی لازم را انجام دهند.
این بررسی‌ها می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد نوع کار و سبک مدیریت شغل مورد نظر ارائه دهد. Glassdoor داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد را جمع‌آوری می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا مشاهده کنید که افراد در نقش‌ها و موقعیت‌های مکانی خاص به‌طور معمول چه حقوقی دریافت می‌کنند.
استفاده از Glassdoor در کنار سایر منابع و رسانه‌های اجتماعی برای به دست آوردن اطلاعات خوب، مفید است. 

سایت Monster

Monster.com یک وب‌سایت جستجوی شغل است. افراد می‌توانند رزومه خود را ایجاد و آپلود کنند و یک پروفایل آنلاین بسازند. کاربران از طریق Monster می‌توانند مستقیماً برای شغل‌ها درخواست دهند.
این وب‌سایت به کاربران امکان می‌دهد تا به طیف گسترده‌ای از مشاغل دسترسی داشته باشند، در مورد کارفرمایان تحقیق کنند و مهارت‌های جستجوی شغل خود را ارتقا دهند.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای کاریابی در آلمان

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند راه خوبی برای برقراری ارتباط با افراد شاغل در آلمان و یافتن فرصت‌های شغلی باشند. در پلتفرم‌هایی مانند LinkedIn و Xing فعال باشید و با افراد در زمینه خود ارتباط برقرار کنید.
پیدا کردن کار در آلمان و ویزای کاری برای آلمان


در جستجوی کار آلمان با LinkedIn 

لینکدین (https://www.linkedin.com) می‌تواند ابزاری ارزشمند برای یافتن شغل در آلمان باشد، به خصوص اگر به دنبال فرصت های شغلی بین المللی هستید. در اینجا چند نکته برای استفاده از LinkedIn برای یافتن شغل در آلمان آورده شده است:
  1. پروفایل خود را بهینه کنید: 
    مطمئن شوید که پروفایل LinkedIn شما کامل و به روز است. این شامل یک عکس حرفه‌ای، خلاصه‌ای قوی از مهارت‌ها و تجربیات شما و کلمات کلیدی مرتبط در عنوان و بخش تجربه کاری شما می‌شود. پروفایل خود را به زبان آلمانی ترجمه کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا توسط کارفرمایان آلمانی زبان دیده شوید. سعی کنید اطلاعات خوب درباره مهارت خود در به شبکه‌های شغلی مرتبط با خود منتشر کنید و در این انجمن ها عضو شوید. با افراد در صنعت خود، و همچنین با آلمانی‌ها و افراد مقیم آلمان ارتباط برقرار کنید.

  2. شغل‌ها را همینجا جستجو کنید: 
    از ابزار جستجوی شغل LinkedIn برای یافتن فرصت‌های شغلی در آلمان استفاده کنید. می‌توانید بر اساس عنوان شغلی، محل، شرکت و سایر معیارها فیلتر کنید. همچنین می‌توانید برای مشاغلی که توسط شرکت‌های مورد علاقه شما منتشر شده اند، هشدار تنظیم کنید.

  3. با کارفرمایان ارتباط برقرار کنید:
    به گروه‌های LinkedIn مرتبط با صنعت خود بپیوندید. این یک راه عالی برای شبکه سازی با افراد و یافتن فرصت‌های شغلی است. با کارفرمایان بالقوه ارتباط برقرار کنید و به آنها اطلاع دهید که به دنبال شغل در آلمان هستید. برای موقعیت‌های شغلی که به آنها علاقه دارید، درخواست دهید. با پیروی از این نکات، می‌توانید از LinkedIn برای افزایش شانس خود برای یافتن شغل در آلمان استفاده کنید.

مسیرهای پیدا کردن کار در آلمان

آژانس‌های کاریابی آلمان

آژانس‌های کاریابی می‌توانند به شما در یافتن شغل در آلمان کمک کنند. آنها می‌توانند با کارفرمایان در زمینه شما مطابقت داشته باشند و در مراحل درخواست شغل به شما کمک کنند.

نمایشگاه‌های شغلی ایران و آلمان

نمایشگاه‌های شغلی راه خوبی برای ملاقات با کارفرمایان و یافتن فرصت‌های شغلی هستند. تعدادی نمایشگاه شغلی در طول سال در آلمان برگزار می‌شود.

دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی آلمان

اگر در زمینه تحقیق یا آموزش تخصص دارید، می‌توانید با دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی در آلمان تماس بگیرید. آنها ممکن است فرصت‌های شغلی برای محققان و مربیان داشته باشند.

کمک از دولت آلمان برای یافتن کار در این کشور

دولت آلمان تعدادی برنامه برای کمک به کارجوها در کشور دارد. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه‌ها با وب‌سایت اداره فدرال کار آلمان مراجعه کنید.
صبور باشید. یافتن شغل در آلمان ممکن است زمان ببرد. تسلیم نشوید و به جستجوی خود ادامه دهید. از درخواست برای مشاغلی که واجد شرایط آنها نیستید، حتما خودداری کنید. این فقط وقت شما و کارفرمایان را تلف می‌کند.
برای مصاحبه آماده باشید. حتما در مورد شرکت و موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید، تحقیق کنید. همچنین باید برای پاسخ به سوالات رایج مصاحبه در مورد تجربه و صلاحیت خود آماده باشید.
همیشه در هنگام تماس با کارفرمایان یا شرکت در مصاحبه، حرفه‌ای باشید. این به معنای لباس پوشیدن مناسب، مودب بودن و به موقع بودن است. با سخت کوشی و پشتکار، می‌توانید شغلی در آلمان پیدا کنید و زندگی رویایی خود را بسازید. در جریان باشید همین روزهاست که یک هوش مصنوعی آموزش دیده برای مصاحبه آماده می شود و باید بتوانید برای این نوع مصاحبه ها هم در مسیر شغلی آماده شوید.

معرفی چند شغل پر طرفدار در آلمان

شغل سکوریتی در آلمان

شغل سکوریتی یا Sicherheitsmitarbeiter در آلمان به عنوان یک کارمند حفاظت یا مامور امنیتی شناخته می‌شود. این افراد وظایف مختلفی را برای تامین امنیت افراد، اموال و دارایی‌ها در مکان‌های مختلف مانند ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی، رویدادهای عمومی، و اماکن صنعتی بر عهده دارند.

شغل آزاد در آلمان

کار آزاد یا فریلنسینگ در آلمان می‌تواند یک گزینه شغلی جذاب برای افراد ماهر و با انگیزه باشد. این نوع کار مزایای متعددی از جمله انعطاف پذیری، استقلال و پتانسیل درآمد بالا را به همراه دارد.
با این حال، کار به صورت آزاد در آلمان نیز با چالش‌هایی همراه است که می‌توان در این بین به عدم امنیت شغلی، مسئولیت های زیاد و نیاز به خودآموزی و بازاریابی اشاره کرد.

نجاری در آلمان

کار نجاری در آلمان می‌تواند یک فرصت شغلی عالی برای افراد ماهر و با انگیزه باشد. صنعت نجاری در آلمان بسیار مورد احترام است و تقاضا برای نجاران ماهر در این کشور بالا است. نجاران در آلمان وظایف مختلفی را در ساخت و ساز، مرمت و نوسازی ساختمان‌ها، ساخت مبلمان و اشیاء چوبی، و همچنین کار با انواع مختلف چوب بر عهده دارند.


درآمد برخی مشاغل مختلف در کشور آلمان

حقوق و درآمد پزشکان در آلمان، در اولین سال کاری حدود 4000 یورو به صورت ماهیانه خواهد بود. پزشکانی که دارای 3 الی 5 سال سابقه کاری هستند، حقوق‌شان به 5000 یورو در ماه می‌رسد.
البته درآمد پزشکان در آلمان به طور قابل توجهی بسته به تخصص، سابقه کار، محل کار و نوع استخدام (کارمند یا مطب شخصی) متفاوت است. با این حال، می توان به طور کلی گفت که پزشکان در آلمان از درآمد بالایی برخوردار هستند.
همچنین درآمد مهندسین عمران نیز به طور قابل توجهی بسته به عوامل مختلفی از جمله سطح تحصیلات، تجربه، مهارت ها، محل کار و صنعت کارفرمایی متفاوت است.
در سال 2024، میانگین درآمد ناخالص سالانه برای یک مهندس عمران در آلمان حدود 58.500 یورو است. این به معنای حدود 4.875 یورو در ماه است. کمترین حقوق برای یک مهندس عمران حدود 33.000 یورو در سال و بیشترین حقوق تا 90.000 یورو در سال است.

مزایای ویزای کار آلمان و مسیر یافتن شغل رویایی این کشور

کار در آلمان مزایای زیادی دارد، از جمله:
  • حقوق و مزایای خوب: کارگران آلمانی از حقوق و مزایای خوب، از جمله حقوق پایه بالا، تعطیلات با حقوق، مرخصی استعلاجی و مرخصی با حقوق برخوردار هستند.
  • ثبات شغلی: بازار کار آلمان بسیار پایدار است و نرخ بیکاری پایین است. این به این معنی است که به احتمال زیاد شغل خود را حفظ خواهید کرد و می‌توانید برای آینده برنامه ریزی کنید.
  • تعادل بین کار و زندگی: آلمانی‌ها به تعادل بین کار و زندگی خود اهمیت زیادی می‌دهند و ساعات کاری معمولا کوتاه است. این موضوع به شما امکان می‌دهد زمان زیادی برای گذراندن با خانواده و دوستان و همچنین دنبال کردن علایق خود داشته باشید.
  • مراقبت های بهداشتی با کیفیت: آلمان دارای سیستم مراقبت های بهداشتی با کیفیت جهانی است که برای همه ساکنان رایگان است.
  • آموزش با کیفیت: آلمان دارای سیستم آموزشی با کیفیت جهانی است که برای همه ساکنان رایگان است.
  • امنیت: آلمان کشوری بسیار امن با نرخ جرم و جنایت پایین است.
  • فرصت های سفر: آلمان به طور مرکزی در اروپا واقع شده است که سفر به کشورهای دیگر را آسان می‌کند.
  • فرهنگ غنی: آلمان دارای فرهنگ غنی و تاریخ است.
  • محیط زیست تمیز: آلمان کشوری تمیز با محیط زیست سالم است.
البته، مانند هر کشوری دیگری، زندگی در آلمان نیز معایبی دارد. به عنوان مثال، هزینه زندگی در آلمان می تواند بالا باشد و یادگیری زبان آلمانی هم کمی دشوار است. با این حال، مزایای کار در آلمان به طور کلی از معایب آن بیشتر است.
اگر به دنبال یک چالش شغلی هستید و می خواهید کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید، کار در آلمان گزینه ای عالی است.


خلاصه هزینه زندگی در برلین آلمان در سال 2024

بسیاری از افراد علاقمند به مهاجرت به کشور آلمان، شهر محبوب برلین می‌باشند. لازم است قبل از مهاجرت اطلاعات لازم در خصوص هزینه‌های این کشور جهت برآورد و تخمین هزینه‌ها کسب کرد. 
به صورت تخیمنی هزینه یک خانواده چهار نفره ماهانه 3653.1 دلار (3416.5 یورو) بدون اجاره است. همچنین هزینه‌های ماهانه (تخمینی) یک نفر بدون اجاره 1082.9 دلار (1012.8 یورو) می‌باشد. 
برلین 120.3 درصد گران‌تر (بدون اجاره) از تهران است. اگر بخواهیم کمی دقیق تر هزینه‌های شهر برلین را بررسی کنیم باید گفت برای مثال قیمت غذا و برخی نوشیدنی‌ها در سال 2024 در برلین به شرح زیر است: 
  • هزینه غذا در رستوران نسبتا ارزان به طور میانگین:  14 یورو 
  • هزینه صرف غذا در مک دونالد به طور میانگین: 10 یورو 
  • هزینه یک کاپوچینو (معمولی) به طور میانگین: 3.71 یورو 
  • هزینه یک قوطی کوکاکولا/پپسی به طور میانگین: (بطری 0.33 لیتری) 2.69 یورو 
  • هزینه یک بطری آب (بطری 0.33 لیتری)  به طور میانگین:  2.52 یورو 
هزینه حمل و نقل نیز از موارد مهم دیگر بوده که لازم است افراد قبل از یافتن شغل یا سفر یا مهاجرت به کشور مقصد اطلاعات کسب کنند. در آلمان در سال 2024 این هزینه‌ها به شکل زیر محاسبه شده است:
  • بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) به طور میانگین: 3.50 یورو 
  • کارت ماهانه (قیمت معمولی) به طور میانگین:  49.90 
  • تاکسی 1 کیلومتر (ترافیک معمولی) به طور میانگین: 2.30 یورو 
  • بنزین (1 لیتر) به طور میانگین: 1.80 یورو 
با کسب این اطلاعات خواهید توانست هزینه‌های خود را تا حدودی پیش بینی کنید.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.