تاریخ انتشار:

جشن استاد سلام

جشن استاد سلام

جشن استاد سلام در تاریخ 17 مرداد 1398 طبق روال هر ساله در تالار پذیرایی خانجان به منظور گرامیداشت مقام معلم، تازه کردن دیدوبازدیدها و آشنایی بیشتر اساتید با سایت و طبیعتا بالعکس برگزار گردید. این مجموعه از سال 1395 بعد از به ثبات رسیدن شرایط کسب و کارش، اقدام به برگزاری جشنی درخور مقام و مرتبه معلم  نموده است. مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و خواندن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی آغاز شد. مجری برنامه، آقای خلیلی در ابتدا با معرفی کادر سایت از اعضا تشکر و قدردانی نمودند.

  سپس از مدیر و موسس سایت خانم نغمه عقیلی دعوت شد تا به جایگاه رفته و سخنرانی کنند. نکاتی که ایشان در متن سخنرانی خود به آنها اشاره کردند:

در ابتدا شروع طنز گونه داشتند و در مورد مسائل قبل از مراسم و دغدغه جالب اساتید صحبت کردند. در واقع تعداد کثیری از معلم ها با مدیر مجموعه تماس می گرفتند که در صورتی که جز اساتید برگزیده جشن هستند و قرار است که بر روی سن  دعوت شوند لباس خوب بپوشند. در ادامه دلیل برگزاری مراسم در تالار پذیرایی خانجان و ترجیج این مکان به فرهنگستان هنررا، ریاست محترم تالار و حمایت از بخش خصوصی دانستند. مهم ترین بخش سخنرانی ایشان در مورد تلاش سایت برای خارج کردن روابط استاد و شاگرد از قالب سنتی، تلاش برای ساختن بستر کلاس آنلاین، ارتباط آزاد و دسترسی آسان و سریع که مثمر ثمر واقع شده و شاهد تلاش اساتید سنتی برای برگزاری کلاس های آنلاین هستیم. به منظور برگزاری کلاس های موفق آنلاین باید تمرین کرد، با دوستان و نزدیکانتان کلاس آنلاین جذاب بسازید. از موزیک، عکس های آموزشی و توصیه حرکت های ورزشی درست پشت میز به شاگرد استفاده کنید تا تجربه های خوبی برای شاگردان ایجاد کنید. به عنوان مطلب داخل پرانتزی و مهم، در این راستا قطعا نمی توانیم درآمدزایی برای مجموعه خودمان را در نظر نگیریم و فکر مدل های درآمدی برای کادر سایت و اساتید نباشیم. یک توصیه خیلی مهم به اساتید اینکه نباید به خودشان غره شوند، چون داریم این روند را در کار میبینیم. به سختی های برگزاری جشن و ماه های سخت مالی اشاره کردند. از همسرشان که بسیار در این راه سخت همراه و همدل بودند، تشکر و قدردانی کردند. در نهایت اینکه تشکر کردند بابت اعتماد اساتید که حدود 100 نفر ثبت نام کردند و تشریف آوردند، این استقبال گرم رو حاصل اعتمادی که ساختند، دانستند. 

 یک پنل حقوقی داشتیم یا حضور خانم ستاره ایوبی وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه کار با استارتاپها صحبت کردند. به پرسش های اساتید در خصوص مسائل حقوقی پاسخ دادند.

 در ادامه ی برنامه یکی از اساتید به شدت فعال و همراه استاد سلام آقای موسویان، که در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند، چند دقیقه ای حضار را تشویق به نرمش کردند و توصیه های ارزشمندی در جهت تلاش برای حفظ سلامت جسم داشتند. در کمال تعجب این قسمت از برنامه با اقبال عمومی روبه رو شد و شاهد ورزش کردن تمامی حاضرین در مراسم بودیم. 

 

در بخش بعدی برنامه آقای سیاح نیا، مدرس و مشاور بازاریابی و برندینگ، سخنرانی بسیار مفیدی داشتند در زمینه:

-رزومه دیجیتال

-چگونگی برندسازی در فضای مجازی

سخنرانی ایشان بسیار مورد استقبال و توجه حاضرین در جشن استاد سلام قرار گرفت. به طوری که چندین دقیقه بیشتر از وقت برنامه ریزی شده به ایشان تعلق گرفت و حتی شاهد یادداشت برداری اساتید از نکات مهم صحبت های استاد سیاح نیا بودیم. ایشان به نکات بسیار ارزنده  و کاربردی در زمینه بازاریابی دیجیتال اشاره کردند. 

 خواننده جشن استاد سلام، آقای رضا احمدی، چند دقیقه ای با خواندن آهنگ های نوستالژیک فضای جشن را غرق در سرور و شادی کردند. ایشان دلیل انتخاب چنین آهنگ هایی را نشانه اعتراض به ساخت آهنگ هایی بدون معنا و مفهوم دانستند.

 

یک پنل اعلام تجربه های شخصی وعینی استادهای موفق و پرکار را داشتیم، که دعوت شد از:

-خانم عقیلی مدیر مجموعه

-خانم همایونی استاد ریاضی

- آقای مجد استاد ریاضی

- آقای بیک محمدلو استاد آمار و احتمال

- خانم مشایخی استاد تدریس به کودکان استثنایی 

آقای شهاب مجد به تجربه خود در زمینه نحوه ی اعتمادسازی در خانواده های شاگردان اشاده کردند. ایشان معتقد بودند با ایجاد رابطه درست و مستمر با خانواده شاکردان و گزارش دهی وضعیت فرزندانشان به آنها زمینه اعتماد بیشتر و با کیفیت فراهم می شود. در ادامه خانم مشایخی در ارتباط با کودکان استثنایی و نحوه شناسایی آنها صحبت کردند. ایشان در ادامه فرمودند که اخیرا نمونه های بسیار زیادی از شاگردان عادی دیده می شود که به واسطه تسخیص اشتباه آموزگاران به مراکز آموزشی کودکان استثنایی ارجاع داده شده اند. لذا از همکاران خود در مراکز آموزشی عادی خواهش کردند در صورتی که احساس می کنند شاگردی شرایط تحصیل در کنار کودکان عادی را ندارند حتما با معلمانی که دانش و تجربه کافی در این زمینه را دارند مشورت بعمل آورند. چراکه در صورت تسخیص ناصحیح، پروسه بازگشت شاگرد بسیار زمانبر و فرسایشی می باشد. خانم الهام همایونی از اساتید ریاضی سایت اکثر کلاس هایشان را به صورت آنلاین و با استفاده از قلم های نوری برگزار می کنند. از تجربه های خود در زمینه برگزاری کلاس های آنلاین و رضایت شاگردان خود صحبت کردند. از همکاران خود در سایت گلایه کوچکی داشتند که به سختی و خیلی سربسته و کوتاه به آن اشاره کردند. ایشان معتقد بودند که برخی نظرهای منفی داخل سایت اصلا ربطی به شاگردان ندارد و بیشتر به خود اساتید و همکاران برمی گردد.

 چند دقیقه ای صرف استراحت و پذیرایی از مهمانان شد.

 

مهمانان و مقامات ویژه مراسم:

-آقای دکتر بیرجندی رئیس جهاد دانشگاهی

-خانم دکتر پورپارسا مشاور وزیر علوم

-آقای خداوردی لو سرپرست مراکز فرهنگی وزارت ارشاد

-خانم رستم خانی دستیار معاون وزیر در توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در حوزه فناوری اطلاعات 

 

حضور شخص جناب آقای دکتر بیرجندی در این مراسم قوت قلب بزرگی برای این مجموعه به حساب می آید. لازم به ذکر است در سال جاری تفاهم نامه ای بین جهاد دانشگاهی و مجموعه استاد سلام منعقد گردیده که پیام آور رویدادهای علمی فرهنگی قابل توجهی می باشد.

 

در ادامه آقای خداوردی لو چند دقیقه ای سخنرانی بسیار شیوا و رسایی داشتند با محوریت:

- مهاجرت نخبگان

- اهمیت کلاس های آنلاین و حرکت به سوی برگزاری کلاس های آنلاین 

  

قسمت های جالب جشن:

- حضور دو زوج استاد سلامی:

 خانم و آقای مجد که هر دو از اساتید فعال و ارزشمند سایت هستند و زوج دیگری که به تازگی ازدواج کرده بودند و ترجیح داده بودند به جای حضور در مهمانی های خانوادگی در روز جشن، همراه استاد سلامی ها باشند. 

- حضورآقای مبین رستگاری هنرمند و بازیگرکشورمان

- یکی از اساتید تدریس خصوصی اکسل ، آقای مرتضی نقدی، بسیار با حوصله مطلب کاملی در ارتباط با تجزیه و تحلیل و نقد سایت برای مدیر مجموعه نگارش کرده بودند. ایشان دو صفحه کامل نقد، تمجید و پیشنهاد به صورت بخش بندی شده و مرتب هم ایمیل کرده و هم پرینت شده به مدیر مجموعه تقدیم نمودند.

گویا بعد از مراسم مدیر مجموعه از طریق تماس تلفنی با ایشان یک به یک به مسائل اشاره شده پاسخ دادند.

در پایان جشن مهمانان ویژه مراسم قبول زحمت کردند و هدایای اساتید برگزیده که به رسم یادبود برای آنها تدارک دیده شده بود، تقدیمشان کردند.

معیار انتخاب اساتید برگزیده هم مواردی مانند:

- پرکارو فعال بودن

-عدم وجود شکایت و نارضایتی 

خاص ترین و مهم ترین بخش جایزه ها، از نظر کادر مجموعه استاد سلام و اساتید، تندیس ها بودند. چراکه آماده سازی آنها به دلیل دست ساز بودنشان بسیار زمانبر بودند. در واقع تمامی مراحل ساخت آنها به صورتی دستی و با عشق و علاقه انجام گرفته، طبیعتا آنچه از دل برآید، لاجرم بردل نشیند.

 در این جشن، آموزشگاه زبان کارینو، فینگرفود توت، کسب و کار اینترنتی ایران درخت و سایت تیزلند حامی و همراه مجموعه استاد سلام بودند. بنایراین وظیفه خود دانسته که از حامیان این مراسم تقدیر و تشکر بعمل آوریم.

https://carinoli.ir/

https://tizland.ir

https://iranderakht.com

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.