تاریخ انتشار:

نحوه ساخت رزومه شفاف برای معلم خصوصی

نحوه ساخت رزومه شفاف برای معلم خصوصی
بازار و رقابت جمله‌هایی را در هر کسب‌و‌کاری از جمله تدریس خصوصی برای یک معلم خصوصی بر سر زبان مردم می‌اندازد که همه ما اینها را می‌شنویم و یا می گوییم چون به شکل اصطلاح درآمده و به معنی آن، ممکن هست کمتر توجه ویژه شود.
انواع این موارد را در زیر با هم نگاه می‌کنیم و با برخی مشاغل می‌سنجیم و از دیجیتالیزه شدن آموزش و مزایایش هم، صحبت می‌کنیم.
نمونه هایی که در زیر آورده میشود چه نمونه‌های خوب و چه نمونه‌های بد تجربیات شفاف که در 8 سال، داشتن سایت استادسلام هست.
(رجوع شود به سابقه خرید دامنه و راه اندازی سایت). 
برای ما عادی هست این موارد زیرا بسیار می بینیم ولی وقتی پیش می‌آید و گاهی برای فردی تعریف می کنم، متوجه می‌شوم برای دیگران چقدر جذاب هست بر اساس همه اینها سایت را بهتر و شفاف‌تر پیاده سازی می‌کنیم و تغییرات جدید می‌دهیم تا شاگردی دچار هم‌صحبتی با استادی، بر پایه‌ی دروغ نشود!
جملات زیر را زیاد شنیده ایم 


  • من 23 سال هست که تدریس می کنم و رزومه دارم

در برخی رشته‌های درسی ما معلم‌های خصوصی زیادی داریم که با هم خیلی دوست هستیم، گاهی با هم درباره کارها مشورت می کنیم و صحبت برای رشد سایت و یا رشد کاری او، یکی از این معلمها در مورد یک معلم دیگر تحقیقاتی کرد که فلان استاد 27 سالش هست و نوشته 18 سال سابقه تدریس دارد، موضوع را جویا شدیم و گفته بی اساس استاد 28 ساله برملا شد!
از استاد 28 ساله، کارت ملی خواستیم که سنش را بدانیم و بعد از چند روز یک کارت ملی از خودش فرستاد که تاریخ تولدش را با فتوشاپ دستکاری کرده بود! من هم از بس که فتوشاپ و ریزه‌کاری هایش را می‌دانم به سرعت متوجه شدم و برایم عجیب بود که چرا؟ دروغ چرا؟
چرا آدم‌ها برای سابقه خود دروغ میگویند؟ در همه مشاغل این موارد زیاد مشاهده می‌شود و من شخصا یک علاقه‌مندی ام به فضای مجازی در همین خلاصه میشود که دروغ را آشکار می‌کند.
البته استاد28 ساله از تبلیغ در سایت برای 6 ماه منع گردید. ایشان به اصطلاح خودمان تعلیق شدند، و بعد از شش ماه به سایت بازگشتند.
شاید بگویید چرا کامل او را برکنار نکردید؟ و من می‌گویم: حتی خدا ما را می‌بخشد به خاطر اشتباهات زیاد، و البته یک سایت حق ندارد کسی را که دوست دارد خوب کار کند از کار و تدریس منع نماید و مقرر شد ازین‌پس رزومه تدریس خصوصی او شفاف باشد و تا امروز این‌چنین است.


  • من سالها تجربه معلمی دارم

معلمی هم یک شغل هست که مانند هر شغل دیگر باید در آن درستکار بود، معلم بر مشاغل دیگر، الگوی شاگردانش هست، به نظر من وقتی میگوییم سالها تجربه دارم خوبست بدانیم یعنی دقیقا چند سال؟ از چه سالی شروع کرده ایم و چقدر بین کارمان وقفه بوده... حالا هر فردی حتی یک معلم دچار انواع فراموشی میشود و یادش میرود در یک لحظاتی که چه روزهایی و چه مشاغلی را و در کجا گذرانده است! و این موضوع طبیعی هست.
یادمان می‌رود در چه مدرسه هایی کار کرده ایم. نام برخی افراد را فراموش می کنیم و ...

  • آموزشگاه بلابلا کلاهبردار است و شما چرا او را روی سایت خود دارید

خاطره ای دیگر هر چندسال یکبار روی سایت باز تکرار می شود، یکی از آموزشگاه‌ها، که ما فعالیت او را رصد می کنیم و مانند خیلی مراکز آموزشی در حال تدریس خصوصی و تجربه سازی و ثبت افراد در دوره های خود هست، همیشه دشمنانی دارد! دشمنانی پیگیر هر چند ماه یکبار با ما صحبت می کنند و ادعاهایی را مطرح می کنند ولی هیچکدام در بررسی‌های ما صحت نداشتند. چرا به آموزشگاهی یا موسسه یا سایتی راحت باید بگوییم کلاهبردار؟ چون عملکرد او از ما بهتر بوده؟ 
وقتی نظرهای منفی از شاگردان دریافت می‌کنیم با استاد یا آموزشگاه تماس می‌گیریم تا در جهت رفع آن بکوشند و بدون دخالت نظر‌ها را روی سایت قرار می‌دهیم، فقط شرط این هست که کلمات توهین‌آمیز، نداشته باشد.
با رعایت همه موارد بالا در طول 8 سال گذشته توانسته‌ایم به عنوان مرجع قابل اتکا در صنعت آموزش قرار بگیریم و کسانی که با همت و پشتکار در حال آموزش و تدریس خصوصی و برگزاری کلاس خصوصی هستند این موضوع را قبول دارند و به رزومه شفاف خود در استادسلام افتخار می‌کنند.

همینطور که برای شاگردان با موارد عنوان شده درباره رزومه معلم، شفاف‌سازی کرده‌ایم، برای معلم ها هم برای درباره هزینه تدریس آنلاین شفاف سازی کرده‌ایم:  هزینه تدریس خصوصی حضوری و آنلاین در سایت استادسلام

پیشگیری از فراموشی سابقه کاری و تدریس با دیجیتال کردن رزومه

برای پیش‌گیری از فراموشی در هر شغلی، رزومه می نویسیم همه ما رزومه نیاز داریم، هرگاه فردی یا مدرسه ای یا شاگردی بخواهد سابقه ما را بداند او کاملن محق هست که رزومه مان را برایش ارسال کنیم و احتیاجی به صحبت های طولانی و تعریف از خود نیست.
کم کم در طول زمان رزومه را کامل می کنیم: برای بازدید عموم و در دسترس بودن و شکیل بودن رزومه شفاف یک معلم خصوصی خوب هست در سایت فرد سومی این موارد را وارد کنیم در سایت استادسلام

  1. رزومه را روی سایت استادسلام که مرجع شاگردان و معلم هاست، قرار می‌دهیم و آن را مرتبا به‌روز می‌کنیم.
  2. شاگردان ما بعد از کلاس خصوصی نظرشان را می‌نویسند و ما هم از پیگیری او به عنوان معلم، قدردان خواهیم بود.
  3. مشخص هست چند سال پیش در سایت عضو شده‌ام و شروع به تدریس کرده‌ام.
  4. مشخص هست صفحه من چقدر بازدید داشته است، و البته برای خودم مشخص هست چه روزهایی چه میزان بازدید داشته‌ام.
  5. مشخص هست چند نفرساعت از کلاس آنلاین، تدریس آنلاین کرده است. (جدید)
  6. حتی اگر رزومه او که در معرض دید عموم هست مشکلی داشته باشد، سریع به تیم پشتیبانی ما، از دیگران مورد نقضش ارسال می‌شود و تیم ما هم پیگیر موضوع و بررسی آن می‌شویم.

ما شخص سوم ناظر هستیم، منافع غیر مستقیم از اعضای سایت داریم و اعتبار سایت، به درست بودن رزومه هاست پس در درست بودن و نگهداری صحیح آن می‌کوشیم

مورد پنجم به تازگی روی سایت محاسبه می‌شود و برای استادها در صفحه ایشان قرار می‌گیرد و مواردی را هم باید متذکر شویم
  1. استاد اسکیت، مربی یوگا، معلم سنتور و پیانو برای تدریس آنلاین با اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ راحت میتواند تدریس کند و ساعت تدریسی که در واتساپ باشد روی سایت قرار نمی‌گیرد.
  2. معلمی ریاضی و فتوشاپ و زبان و .... در اسکایپ و کلاس آنلاین استادسلام، تقریبا امکاناتی برابر دارد اگر دوست دارد رزومه اش شفاف باشد، بهتر هست روی کلاس آنلاین خودمان که البته برای تدریس آنلاین به یک نفر رایگان هم هست، استفاده کند، کلاس آنلاین استادسلام تخته هم دارد ولی اسکایپ همه موارد لازم برای تدریس خصوصی را ندارد.
  3. معلمی که می‌گوید من در کلاس آنلاین استادسلام تدریس نمی‌کنم به نظر ما یا دوست ندارد با جایگاه‌های جدید آشنا شود و یا علاقه دارد که زمان تدریس خصوصی آنلاینش پنهان بماند، ولی چرا؟ 
  4. شما هم برای هر چه بیشتر شفاف سازی رزومه معلم خود از او بخواهید که با شرکت در کلاس آنلاین رایگان استادسلام، کلاس را برقرار کند تا سابقه تدریس آنلاین او برای همه قابل نمایش و افتخار باشد. حتی اگر هم کم باشد ولی صادقانه آورده شده و هیچ معلمی نمی‌تواند بی اساس بگوید مثلا من 6 سال هست که تدریس آنلاین می کنم!
  5. می توانیم ازو بپرسیم چند نفر ساعت؟ خودش و شاگرد وقتی در کلاس آنلاین یکساعت بمانند میشود 2 نفر ساعت.
    رزومه معلم خصوصی



نمونه هایی از شفاف سازی رزومه معلم های خصوصی زبان را در سایت با هم دیدیم
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.