تاریخ انتشار:

کدام زبان خارجی را یاد بگیریم ؟ انگلیسی یا آلمانی

کدام زبان خارجی را یاد بگیریم ؟ انگلیسی یا آلمانی

مقایسه زبان انگلیسی و آلمانی

در این مطلب قصد داریم به مقایسه زبان آلمانی و انگلیسی بپردازیم باید اشاره کرد که هریک از زبان‌ها ویژگی منحصر به فرد خود را دارد اما در بین تمام زبان‌ها زبان انگلیسی و آلمانی از زبان‌هایی هستند که شباهت‌هایی بایکدیگر دارند. 
بسیاری از افراد یادگیری زبان آلمانی را دشوار و سخت می‌دانند اما در واقع به راحتی می‌توان این زبان را فرا گرفت. با وجود روش‌های مختلف یادگیری، تکنیک‌های متنوعی برای یادگیری زبان آلمانی یا هر زبان دیگری آسان شده است. یکی از این روش‌ها کمک گرفتن از معلم خصوصی است.
معلم خصوصی به شما در یادگیری زبان جدید کمک شایانی خواهد کرد. از طرفی زبان آلمانی یکی از زبان‌های مهم در دنیا می‌باشد. این زبان از زبان‌های پر کاربرد در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. 
برخی کلمات مورد استفاده در زبان آلمانی ریشه لاتین و یونانی دارد و برخی نیز جزو زبان فرانسوی و انگلیسی هستند.
زبان انگلیسسی نیز زبان بین المللی بوده و اکثر واژگان انگلیسی که امروزه توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد، از زبان لاتین آمده است. در سال 1066 نورمن‌ها که فرانسوی زبان بودند به انگلستان حمله کردند و اینگونه بود که بسیاری از کلمات فرانسوی و لاتین به انگلستان آمدند.
انگلستان قبلا دارای قبایل زیاد ژرمن بود و زبان آنها انگلیسی قدیمی و کهن بود و از کلماتی استفاده می‌کردند که هنوز هم در آلمانی از آن‌ها استفاده می‌شود. 
زبان انگلیسی که با لاتین و فرانسوی ترکیب شد به زبان آنگلوساکسون معروف شد. و نام این زبان از قبایل ژرمن نشین آمده است. که 800-500 سال قبل از میلاد به آنجا مهاجرت کردند. 
وقتی حرف از زبان انگلیسی و آلمانی و مقایسه زبان انگلیسی و آلمانی است، شباهت‌ها و تفاوت‌هایی بین آن‌ها مطرح می‌شود. شباهت‌های زیادی بین زبان انگلیسی و زبان آلمانی وجود دارد زیرا زبان آلمانی ریشه زبان انگلیسی است. گرچه این دو زبان در ریشه کلامی تفاوت‌هایی دارند.
بنا به گزارشاتی که وجود دارد زبان آلمانی به زبان انگلیسی 60 درصد شباهت داشته و 29 درصد شباهت با زبان فرانسوی دارد. همچنین زبان آلمانی شباهت‌های زیادی به واژگان سوئدی، نروژی و دانمارکی دارد.  
بین زبان انگلیسی و آلمانی شباهت‌هایی وجود دارد که به همین سبب برخی افراد معتقدند کسانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، راحت‌تر بر زبان آلمانی مسلط می‌شوند. البته بر عکس این موضوع نیز صادق است کسانی که به زبان آلمانی مسلط هستند، زبان انگلیسی را راحت‌تر فرا می‌گیرند. 
این دو زبان تفاوت‎‌هایی نیز با یکدیگر دارند تفاوت اول در حروف الفبای این دو زبان است. زبان آلمانی و انگلیسی هر دو دارای 26 حرف الفبا هستند اما زبان آلمانی علاوه بر این 26 حرف، 4 حرف اضافه دیگر نیز دارد. و این موضوع برای زبان آموزان در برخی مواقع چالش ایجاد می‌کند. 
یکی دیگر از تفاوت‌های این دو زبان بی قاعده بودن جمع اسامی در زبان آلمانی است. به شکلی که زبان‌آموزان آلمانی در کنار یادگیری اسامی باید اسامی جمع را نیز فرا بگیرند اما در زبان انگلیسی جمع اسامی از قاعده خاصی پیروی کرده و نیازی نیست افراد جمع اسامی را جداگانه بیاموزند. 
همچنین جهت مقایسه زبان انگلیسی و آلمانی باید گفت زبان آلمانی حالت محور بوده به این معنا که اسم بنا به موقعیتی که قرار دارد تغییر می‌کند و در زبان آلمانی 4 حالت برای برای تغییر اسامی موجود است. اما در زبان انگلیسی بدن گونه نیست و اسامی در هر جایگاهی که باشند حالت آنها تغییر نمی‌کند. 
از دیگر موضوعات قابل اشاره استثناها است. در زبان انگلیسی استثناهای زیادی وجود دارد و این استثناها در زبان آلمانی وجود نداشته و این موضوع سرعت یادگیری زبان آلمانی را افزایش می‌دهد. 

یکی دیگر از نکاتی که در خصوص مقایسه زبان انگلیسی و آلمانی وجود دارد این است که این زبان به دلیل قواعد و قوانین مشخصی که دارد امکان حدس املای کلمات را ممکن کرده است اما زبان انگلیسی بدین شکل نمی‌باشد، زیرا زبان انگلیسی قواعد و قوانین مشخص و ثابتی برای ساختار کلمات ندارد و اصولا نمی‌توان املای کلمات را حدس زد. 
از دیگر تفاوت‌های قابل تامل این دو زبان تفاوت در این موضوع است که در بیشتر زبان‌های اروپایی حروف تعریف دو جنسیت دارند اما در زبان آلمانی سه جنسیت وجود دارد. این موضوع کار را برای زبان‌آموزان دشوار می‌کند و زمان خواهد برد تا زبان‌آموزان بیاموزند از کدام جنسیت استفاده کنند.
در ادامه باید اشاره کرد که در زبان انگیسی تنها اسم‌های خاص با حروف بزرگ نوشته می‌شوند اما در زبان ‌آلمانی تمامی اسم‌ها به حروف بزرگ نوشته می‌شوند. با توجه به این موضوع تشخیص اسامی برای افراد آسان می‌شود گرچه این موضوع در نوشتار ممکن است زبان‌آموز را با چالش رو به رو کند.
این مورد که بسیاری از حروف در زبان انگلیسی بی‌صدا است، برای زبان‌آموزان چالش است. این موضوع املا و نوشتن کلمات را دشوار می‌کند. اما در زبان آلمان چنین مشکلی وجود ندارد. همچنین در زبان آلمانی در برخی موقعیت‌های نیاز به استفاده از حروف اضافه نیست. 
در مقایسه زبان انگلیسی و آلمانی علاوه بر تفاوت شباهت‌های نیز بین این دو زبان وجود دارد یکی از این شباهت‌ها صدا شناسی و تلفظ کلمات است. الگوهای لهجه‌ای و تاکیدی این دو زبان به هم شبیه بوده گرچه تفاوت‌هایی در تلفظ دیده می‌شود.  
زبان انگلیسی و زبان آلمانی از زبان‌های پر طرفدار در کل دنیا است. یادگیری این زبان‌ها تقاضای زیادی دارد و روز به روز بر تعداد افرادی که متقاضی یادگیری زبان انگلیسی و آلمانی هستند افزایش می‌یابد. 
با توجه به آمار، تعداد افراد متقاضی مهاجرت و افراد خواستار کلاس زبان رو به افزایش است.  در این خصوص موسسات آموزشی زیادی وجود دارد.  موسسات آموزش زبان به شکل فعالی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند. زبان‌آموزان می‌توانند این آموزشگاه‌ها را بسته به منطقه‌ای که هستند در سایت استاد سلام بیابند. 
در کنار موسسات آموزشی کلاس‌های خصوصی نیز در خصوص یادگیری زبان انگلیسی و زبان آلمانی وجود دارد. کلاس خصوصی زبان انگلیسی و کلاس خصوصی زبان آلمانی به افرادی توصیه می‌شود که خواهان کسب نتیجه زود هنگام هستند. 
افرادی که قصد مهاجرت دارند اغلب با کمبود زمان مواجه‌اند و در زمان کوتاهی می‌خواهد به زبان انگلیسی و یا زبان آلمانی مسلط شوند. اغلب این افراد کلاس خصوصی را در نظر می‌گیرند. کلاس خصوصی در سایت استاد سلام در حال برگزاری است. 
اگر شما فردی هستنید که نیاز به معلم خصوصی دارید به سایت استاد سلام مراجعه کنید. 
در کنار برگزاری کلاس برای بزرگسالان افرادی که خواهان کلاس برای کودکان خود هستند نیز می‌توانند معلم خصوصی زبان آلمانی کودکان و یا معلم خصوصی زبان انگلیسی کودکان و خردسالان را در سایت جستجو کرده و به  این افراد متخصص دست یابند. 
آموزش زبان به کودکان باید به گونه‌ای باشد تا کودک خسته نشده و به زبان علاقمند شود. اساتید زبان استاد سلام در زمینه کودکان تخصص لازم را داشته و با روش‌های نوین سعی در جذب کودکان برای آموزش زبان دارند.
معلم خصوصی زبان آلمانی می‌تواند از اپلیکیشن‌های متنوعی برای آموزش استفاده کند. استفاده از اپلیکیشن فضای درسی را برای کودک متنوع کرده و آموزش را برای وی جذاب خواهد کرد. 
این اپلیکیشن‌ها به راحتی با جستجو در گوگل پلی و یا پلی استور قابل دستیابی هستند. برای افراد بزرگسال نیز استفاده از اپلیکیشن مزایای زیادی دارد برای مثال یکی از این اپلیکیشن‌ها Rosetta stone  است. 
این اپ برای افرادی که دارای سطوح مبتدی هستند و یا کودکان کاربرد دارد. تشخیص و ربط دادن تصاویر، فیلمها، صدا و متن‌های آلمانی و ترجمه آن از ویژگی جذاب و جالب این اپلیکیشن می‌باشد. 
توصیه می‌شود برای آموزش زبان آلمانی و یا زبان انگلیسی از روش‌های جدید بهره گرفته شود. این اقدام توسط اساتید استاد سلام صورت گرفته است. 
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.