تاریخ انتشار:

اوپر au pair چیست؟ هر آنچه باید درباره au pair بدانید

اوپر au pair چیست؟ هر آنچه باید درباره au pair بدانید
برنامه Au Pair هنوز در بسیاری از کشورها کاملاً جدید است و معنای آن برای همه واضح به نظر نمی‌رسد. 


برنامه Au Pair (اوپر) چیست؟

برنامه Au Pair یک تبادل فرهنگی بین‌المللی است که به جوانان این امکان را می‌دهد تا مدتی را در خارج از کشور بگذرانند و در مورد فرهنگ‌های متفاوت بیشتر بیاموزند، مهارت‌های خود را در یک زبان خارجی در ازای کمک در انجام وظایف مربوط به مراقبت از کودکان بهبود بخشند.
اصطلاح "au pair" از زبان فرانسوی به معنای "در شرایط مساوی" است، به این معنی که Au Pair و خانواده میزبان با یکدیگر به صورت یکسان رفتار می‌کنند.

Au Pair کیست؟

اوپر یک فرد جوان (زن یا مرد) بین 17 تا 30 سال است که با یک خانواده محلی اقامت می‌کند، زبان و فرهنگ آنها را در ازای کمک در مسئولیت‌های مراقبت از کودک می‌آموزد.
Au Pair برای هزینه‌های شخصی محل اقامت، وعده‌های غذایی منظم و پول توجیبی می‌گیرد. در مورد مزایا و معایب تجربه Au Pair بخوانید تا دریابید که آیا این برنامه برای شما مناسب است یا خیر.
Au Pair نه یک نظافتچی است و نه یک پرستار تمام وقت. اگر علاقه‌مند به تجربه Au Pair هستید، به عنوان Au Pair در AuPair.com ثبت نام کنید!
این عنوان از اصطلاح فرانسوی au pair به معنای «همتراز» یا «برابر با» گرفته شده است، که نشان می‌دهد قرار است این رابطه برابر باشد. au pair برای تبدیل شدن به عضوی از خانواده، هرچند موقتی، در نظر گرفته شده است. 
این اصطلاح از لحاظ تاریخی به معنای گسترده‌ای برای نشان دادن برابری اقتصادی بین «کارفرما» و «کارمند» استفاده می‌شد. بنابراین در سال 1840 توسط Honoré de Balzac استفاده شد.
مفهوم au pair در اروپا پس از جنگ جهانی دوم آغاز شد. قبل از جنگ، منابع فراوانی از خدمتکاران خانگی برای مراقبت از فرزندان خانواده‌های طبقه متوسط و متوسط در دسترس بود، اما تغییر در نگرش های اجتماعی، و افزایش دستمزدها و مالیات‌ها پس از جنگ، این سیستم قدیمی را برای اکثر افراد متوسط غیرقابل دسترس کرد.
همچنین در همان زمان، تغییرات اجتماعی باعث شد که تعداد زیادی از دختران در طبقه متوسط نیازمند کسب درآمد باشند همچنین تمایلات دختران به ادامه تحصیل و تجربه فرهنگ‌های خارجی و یادگیری زبان‌های خارجی افزایش یافت.
با این حال، به دلیل انگ واژه «خدمت‌کار» بودن، این عرصه بالقوه برای نیروی کار خانگی تنها در صورتی می‌توانست مورد استفاده قرار گیرد که یک نقش جدید غیر خدمتگزار ایجاد شود. بنابراین au pair متولد شد. قرار بود با au pair به جای خدمتکار با فرد به عنوان عضوی از خانواده رفتار شود که ملزم به پوشیدن یونیفرم نبود.
یک au pair کمک هزینه و اتاق خود را دریافت می‌کند. رویه معمول این است که au pair ها بیشتر اوقات با خانواده غذا می‌خورند و در برخی از فعالیت‌های معمول خانوادگی مانند گردش و مسافرت شرکت می‌کنند.
 با این حال، خانواده‌های میزبان معمولاً انتظار دارند که برای خود وقت خصوصی داشته باشند و در این مدت، یک au pair می‌تواند برای تماشای تلویزیون، مطالعه یا بیرون رفتن وقت آزاد داشته باشد.
 غالباً پیش بینی می‌شود که au pair زمانی برای مطالعه داشته باشد، به ویژه زبان کشور میزبان. شورای اروپا توصیه می‌کند که au pairها با خانواده قراردادهای استاندارد صادر کنند.
برخی از au pair ها اکنون مذکر هستند، اما زنان همچنان اکثریت قاطع را تشکیل می‌دهند. بسیاری از دولت‌ها محدودیت‌هایی را برای چند ساعت اجازه کار یک au pair اعمال می‌کنند.
 وظایف می‌تواند شامل بردن کودکان به مدرسه و بازگشت از مدرسه باشد همچنین فعالیت‌های بعد از مدرسه شامل پخت و پز، تمیز کردن، اتو کردن، مرتب کردن وسایل و نگهداری از کودکان است. وظایف بسته به خانواده میزبان متفاوت است.

ویزای اوپر برای سفر و تقویت زبان
در بسیاری از کشورهای در حال توسعه به دلیل وجود نیروی کار فراوان، تقاضای کمی برای au pair وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد.
در سال‌های اخیر، زوج‌های مشتاق و خانواده‌های میزبان علاقه‌مند در ساتی‌های آنلاین پروفایل داشته و بدین ترتیب فرد مدنظر خود را پیدا می‌کنند. 
چنین وب سایت‌هایی قابلیت جستجو را با اطلاعات مختلف در مورد الزامات au pair را دارند. هزینه هایی برای کاربران در چنین وب سایت‌هایی اعمال می‌شود تا امکان تبادل کامل اطلاعات جهت میزبانی از  au pair فراهم شود.

خانواده میزبان چیست؟

خانواده میزبان خانواده ای است که مایل به میزبانی Au Pair تحت برنامه رسمی کشور میزبان است. 
خانواده‌های میزبان برای پیوستن به برنامه باید شرایط خاصی را داشته باشند. به عنوان مثال، آنها باید یک فرزند زیر 18 سال داشته باشند، توانایی میزبانی Au Pair در خانه خود را داشته باشند.
اگر می‌خواهید میزبان Au Pair باشید، به عنوان یک خانواده میزبان در AuPair.com ثبت نام کنید!

برنامه Au Pair چگونه کار می‌کند؟

برنامه Au Pair در درجه اول یک تبادل فرهنگی است، بنابراین خانواده میزبان و Au Pair باید به ملیت‌های مختلف تعلق داشته باشند.
 در ابتدا، Au Pairs و Host Families به دنبال یک تطابق کامل هستند. هنگامی که آنها آن را پیدا کردند، چندین نکته سازمانی وجود دارد که قبل از این مهاجرت موقت، به خارج از کشور باید در نظر بگیرند: ویزای اوپر، بیمه، حساب بانکی و غیره.
سفر به اروپا و تقویت زبان به عنوان پرستار

 برای اطمینان از همکاری بین Au Pair و خانواده میزبان، آنها یک قرارداد Au Pair امضا می‌کنند که در آن تمام جزئیات مهم یادداشت می‌گردد.
مدت اقامت به Au Pair، خانواده میزبان و مقررات برنامه کشور میزبان بستگی دارد. برخی از کشورها حداقل و حداکثر زمان را برای اقامت Au Pair تعیین کرده اند که معمولاً از 3 تا 12 یا 24 ماه متغیر است. مدت زمان برنامه برای Au Pairs در اتحادیه اروپا انعطاف پذیر است زیرا هیچ نیازی به ویزا وجود ندارد.

برنامه‌های Au Pair در سراسر جهان!

Au Pairing در سراسر جهان شناخته شده است - بسیاری از کشورها از برنامه تبادل فرهنگی Au Pair حمایت می‌کنند.

آیا می‌توان قرارداد را فسخ کرد؟

قرارداد Au Pair برای جلوگیری از سوء تفاهم‌ها و مشکلات احتمالی در طول اقامت در خارج از کشور امضا می‌شود.
Au Pairs مجبور نیست برای والدین میزبان آشپزی کند، اتاق‌هایی را که منحصراً توسط والدین میزبان استفاده می‌شود تمیز کند یا از فرزندان دیگران مراقبت کند.

ساعت کاری Au Pair چقدر است؟

بسته به کشور میزبان، تعداد ساعات کاری Au Pair می‌تواند متفاوت باشد. در اکثر کشورها، Au Pairs باید حداکثر 30 ساعت در هفته کار کند.
 در ایالات متحده آمریکا، Au Pairs می‌تواند تا 45 ساعت در هفته کار کند. هر دو Au Pair و Host Family باید در مورد برنامه و نحوه تقسیم آن ساعات توافق کنند. 
خانواده های میزبان نباید فراموش کنند که حداکثر ساعات کاری در روز را که یک Au Pair حق دارد در کشورشان کار کند، بررسی کنند.

یک Au Pair چقدر پول تو جیبی می‌گیرد؟

ما خانواده‌های میزبان و Au Pairs را برای توافق بر سر پول تو جیبی توصیه می‌کنیم. 
Au Pairs از پول جیبی خود برای تامین هزینه‌های خود استفاده می‌کند. Au Pair به هیچ وجه قرار نیست خودش غذا بخرد یا کرایه بپردازد.

آیا Au Pairs حق داشتن اوقات فراغت و تعطیلات را دارند؟

Au Pairs معمولاً حق 1-2 روز مرخصی در هفته را دارند (در برخی کشورها حداقل یک روز آف باید در روز یکشنبه باشد) و در برخی موارد نیز حق برخورداری از حداقل یک آخر هفته اف در ماه را خواهند داشت. در اکثر کشورها، Au Pairs تا 4 هفته تعطیلات با حقوق برای اقامت 12 ماهه دارند.
در طول روزهای آزاد و تعطیلات خود، Au Pairs باید تشویق شوند تا در فعالیت‌های خود به خانواده میزبان بپیوندند.

چه کسی باید هزینه‌های سفر را پرداخت کند؟

اگرچه ما به خانواده‌های میزبان توصیه می‌کنیم که از Au Pairs با هزینه‌های سفر حمایت کنند، تنها کشورهای کمی وجود دارند که این هزینه را برای یک خانواده اجباری می‌کنند. در Au Pair USA، بلیط کاملاً توسط خانواده میزبان پوشش داده می‌شود.
علاوه بر این، اگر Au Pair کل اقامت خود را همانطور که در قرارداد ذکر شده است کامل کند، می‌تواند یک بلیط رفت و برگشت نیز دریافت کند. 
در چین، خانواده میزبان همچنین به Au Pairs کمک می‌کند تا بسته به مدت اقامت، هزینه بلیط را به طور جزئی یا کامل پوشش دهد.
در کشورهای دیگر، اگر خانواده میزبان آینده بخواهد از نظر مالی به Au Pair خود کمک کند، هزینه‌های حمل و نقل باید در ابتدا توسط شرکت کنندگان پوشش داده شود.
توصیه می‌کنیم قبل از شروع اقامت Au Pair درباره این سوال بحث کنید و ترجیحاً آن را در قرارداد Au Pair یادداشت کنید.

هزینه ویزای اوپر

چه کسی باید هزینه‌ ویزای اوپر را بپردازد؟

هزینه‌های ویزا باید توسط Au Pair پرداخت شود و خانواده میزبان در هر صورت تعهدی به پس دادن وجه ندارند.
 Au Pair ها باید در سفارت کشور میزبان برای ویزا درخواست دهند. شرکت کنندگان باید مطمئن شوند که شرایط ویزا را برآورده می‌کنند تا درخواست آنها تأیید شود.

آیا اوپر باید در دوره زبان شرکت کنند؟

اوپرها معمولاً در یک دوره زبان در کشور میزبان شرکت می‌کنند تا به زبان آن کشور مسلط شوند و با افراد جدید آشنا شوند.
Au Pairs باید برنامه کاری خود را با خانواده میزبان در میان بگذارد تا زمان لازم برای پیوستن به یک دوره زبان را داشته باشند.
اگرچه در برخی از کشورها خانواده‌های میزبان باید هزینه‌های دوره زبان را بپردازند، در بیشتر موارد Au Pairs هزینه آن را پرداخت می‌کند.

چه کسی باید هزینه حمل و نقل عمومی را پرداخت کند؟

اگرچه این امر در اکثر کشورها الزامی نیست، اما به خانواده‌های میزبان توصیه می‌کنیم که Au Pair خود را با ماشین تهیه کنند یا هزینه بلیط حمل و نقل عمومی را تقبل کنند. 
به این ترتیب Au Pair می‌تواند کودکان را به مدرسه یا هر فعالیت دیگری ببرد و در یک دوره زبان شرکت کند. در برخی کشورها، این هزینه‌ها را می‌توان بعداً از مالیات بر درآمد سالانه خانواده کسر کرد.

بررسی برخی از کشورها در این زمینه


ترکیه 

ترکیه یک کشور بین قاره ای است که اروپا و آسیا را در بر می‌گیرد. بنابراین فرهنگ ترکیه ناهمگون و متنوع است. جایی که برنامه‌های Au Pair از محبوبیت ویژه ای برخوردار است، ترکیه را می‌توان یکی از محبوب ترین کشورهای غیر اتحادیه اروپا در میان Au Pairs در نظر گرفت.
با این وجود، برنامه‌های Au Pair هنوز در ترکیه چیزی کاملاً جدید و غیرعادی هستند، و این باعث می‌شود هم برای جوانانی که فرهنگ منحصربه‌فرد ترکی وسوسه شده‌اند و هم برای خانواده‌هایی که به دنبال یک مراقب قابل اعتماد برای فرزندان خود هستند، فرصتی عالی باشد.
یکی از بزرگترین موانع برای تبدیل شدن به مرکز شکوفایی جامعه Au Pairs، نیاز به ویزا برای خارجی‌ها است. ورود به ترکیه بدون ویزای معتبر برای Au Pairs غیرممکن است و برای درخواست ویزا هر Au Pair بالقوه به یک قرارداد Au Pair و یک دعوت نامه نیاز دارد، که به طور قابل توجهی تعداد افرادی را که مایل به تلاش و گذراندن چنین شرایطی هستند کاهش می‌دهد زیرا فرآیند درخواست پیچیده است.
اگر شما از افرادی هستید که تمایل به استفاده از این طرح دارید می‌توانید در سایت استاد سلام از معلم خصوصی ترکی استانبولی جهت تقویت زبان ترکی خود بهره بگیرید.

نیوزلند

در نیوزلند Au pairها می‌توانند خانواده‌های میزبان را مستقیماً یا از طریق آژانس پیدا کنند. آژانس‌ها حداقل 200 ساعت تجربه مراقبت از کودک را قبل از ارائه درخواست بررسی می‌کنند. همچنین پلیس بررسی‌های سوابق پزشکی را انجام می‌دهند.
آژانس‌های au pair نیوزیلند به دنبال حفظ رفاه برای au pair و خانواده میزبان هستند. اکثر آژانس های au pair نیوزلند عضو انجمن بین المللی Au Pair هستند و همچنین برای اجرای برنامه درسی آموزش دوران کودکی، Te Whāriki، به au pair نیاز دارند.

چین

آژانس‌های Au Pair در چین، جوانان چینی را به کشورهای غربی فرستادند تا به عنوان au pair در خارج از کشور، به ویژه برای خانواده‌هایی که نوزادانی را از چین به فرزندخواندگی پذیرفته بودند، کار کنند تا به آنها در یادگیری زبان چینی کمک کنند. 
علاوه بر این، رشد طبقه متوسط و رشد اقتصادی چین منجر به افزایش تقاضا برای au pairها شده است. این به ایجاد فرصت‌هایی برای یادگیری زبان چینی در سنین پایین و همچنین فرصتی برای مادران برای بازگشت به کار باشد. با این حال، هدف اصلی اکثر خانواده‌هایی که au pairs استخدام می‌کنند، در درجه اول کمک به فرزندان و همچنین خودشان در یادگیری زبان انگلیسی است. 
اگر شما علاقمند به یادگیری زبان چینی می‌باشید کلاس خصوصی زبان چینی در سایت استاد سلام برای شما مناسب است.

فرانسه

اگر علاقمند به یادگیری زبان فرانسه هستید تدریس خصوصی زبان انگلیسی را در سایت استاد سلام شروع کنید. 
همچنین au pair مدت‌هاست که روشی مطلوب برای زنان جوان برای یادگیری زبان فرانسه و همچنین به طور فزاینده ای برای مردان جوان نیز بوده است. 
پول جیبی برای au pairs در فرانسه 60 یورو در هفته است، به علاوه، در بیشتر موارد، 20 یورو در هفته به کلاس های زبان آن‌ها کمک می‌شود.
ثبت نام در دوره زبان فرانسه برای au pair های غیر اروپایی اجباری است.

معیارهای کاربردی

au pair های بالقوه باید:
17 تا 27 سال سن داشته باشید.
داشتن مهارت‌های اولیه در زبان فرانسه.
قادر به انجام یک دوره حداقل 10 ماهه باشید 
در زمان اقامت در فرانسه در کلاس‌ خصوصی زبان فرانسه شرکت کنید (این یک الزام برای دریافت ویزای طولانی مدت Au Pair است).

فنلاند

مسئولیت های au pair شامل کارهای خانگی سبک به مدت حداکثر 25 ساعت در هفته است. au pair باید حداقل یک روز اف کامل در هر هفته و دو روز متوالی اف در دو هفته داشته باشد. 
au pair اتاق خود را دارد، غذا در اختیار او قرار می‌گیرد و مبلغی در هفته حداقل 280 یورو در ماه (حداقل تعیین شده توسط قانون فنلاند) به او پرداخت می‌شود. 
علاوه بر این، خانواده میزبان یک دوره زبان فنلاندی یا سوئدی ترتیب می‌دهد تا به au pair کمک کند تا با کودکان ارتباط بهتری داشته باشد و از اقامت آنها در فنلاند بهره بیشتری ببرند. Au pair ها می‌توانند تا یک سال با خانواده میزبان خود بمانند یا برای اقامت کوتاه تری مذاکره کنند. هر کس، به جز شهروندان کشورهای شمال اروپا یا کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا، که مایل به کار در فنلاند به عنوان au pair هستند، باید قبل از ورود به فنلاند برای دریافت مجوز اقامت اقدام کنند.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.