تاریخ انتشار:

تدریس خصوصی یا آموزش گروهی

تدریس خصوصی یا آموزش گروهی
تدریس خصوصی یا آموزش گروهی

کلاس خصوصی بهتره یا عمومی

شما کدام یک را انتخاب میکنید؟

سالیان گذشته دانش آموزان میدانستند هر آنچه که باید آموزش ببینند در مدرسه اتفاق می افتد و برایشان شانس مجددی وجود نداشت تا بتوانند توسط معلم درس را مجدد فرا بگیرند.نت برداری و نوشتن نکات مهم مطالب درسی در سر کلاس درس بسیار مرسوم بود.

تعداد زیاد دانش آموزان درکلاس و نداشتن تمرکز کافی از معایب آموزش در کلاس بود. معلم درحالی که پشت به کلاس بود بر روی تابلو می‌نوشت و عملا نمی‌توانست بر دانش آموزان کنترلی داشته باشد. ترتیب چیدمان صندلی ها به طوری بود که تعامل میان دانش آموزان را به مراتب کمتر میکرد.معلم علاوه بر داشتن دانش گسترده به اعصاب محکم نیز نیاز داشت تا بتواند تعداد زیادی شاگرد را همزمان مدیریت کند.


تدریس خصوصی

حتی اگر مدرس فرد ماهری در برقراری نظم کلاس بود اما در افزایش میزان جذب و تمرکز افراد موفقیت نداشت و تنها تعداد اندکی از شاگردان همیشه بهترین بودند. در همه کلاس ها دانش آموزان سطح متوسط و ضعیف بیشترین تعداد را شامل می‌شدند.زمام امور به دانش آموزان بهتر می‌افتاد و دانش آموزان متوسط و ضعیف شانس کمتری داشتند.

تدریس در کلاس های شلوغ با چالش های زیادی روبرو بود.زمان برای دانش آموزان محدود بود و اگر تعداد سوالات زیادتر می‌شد هم سر و صدای شاگردان دیگر بلند می‌شد و هم از حوصله کلاس خارج بود. شاگرد باید منتظر زمان استراحت می‌شد تا اگر معلم وقت داشت و حوصله داشت از او سوالات خود را بپرسد.در نتیجه به همه سوالات پاسخ مناسبی داده نمی‌شد.

مطالب درسی بر اساس نیاز هر دانش آموز نبود و برای همه افراد با بهره های هوشی متفاوت یکسان بود و سبب عدم مشارکت برخی دانش آموزان در کلاس درس می‌شد. و همین موضوع سرعت آموزش را کم می‌کرد چرا که بعضی مفاهیم باید تکرار می‌شد تا برای همه قابل فهم تر باشد.معلم نمی‌توانست مطالب درسی را فراتر از استاندارد های مشخص شده آموزش دهد و به طبع محدود می‌شد.

در تدریس گروهی مدرس به عنوان متکلم وحده بود که به عنوان منبع آموزش برای دانش آموزان شناخته می‌شد. کلاس درس به جلسه سخنرانی تبدیل می‌شد که مشکلات در درک و تفهیم مفاهیم به قوت خود باقی بود.یکی از مزایای تدریس گروهی بیان دیدگاه ها و نظرات متفاوت بود که پتانسیل کلاس را بالا می‌برد و شاگردان با زوایای متفاوت آموزش آشنا میشدند.

نقش معلم خصوصی

امروزه با افزایش تعداد مدارس دولتی و غیر دولتی, موسسات و آموزشگاه ها, تعداد دانش آموزان در مدارس پراکنده شده و دیگر خبری از کلاس های شلوغ 50-60 نفره نیست. ممکن است وارد کلاسی شوید که تنها 25 دانش آموز داشته باشد و یا حتی کمتر.

با اینحال 90 درصد دانش آموزان از منابع کمک درسی مازاد و کلاس خصوصی استفاده می‌کنند. رقابت بین دانش آموزان بیشتر شده و برای کسب نمرات بهتر و بالاتر بیشتر تلاش میکنند.به همین منظور نقش معلم خصوصی پر رنگ تر شد تا شکاف های ایجاد شده در کلاس درس را پر کند و با توجه به زمانی که در اختیار دارد روش های مختلف یادگیری را امتحان کند.قطعا معلم خصوصی چیزی جدای بر مطالب درسی آموزش نخواهد داد اما آن را تقویت خواهند کرد.در کلاس خصوصی مدرس نیازهای فردی دانش آموز را تدریس می‌کند درحالی که دانش آموز در مدرسه آموزش کلی خواهند دید.

به عنوان یک معلم ، شما می‌توانید در زندگی افراد تأثیر بگذارید.

شغل معلم با توجه به نوع مدرسه،اعم از دولتی و غیر دولتی, درجه و سطح شغلی متفاوتی را تجربه می‌کنند. از مسئولیتهای معمولی شامل تدریس ، مدیریت دانش آموزان ، کارهای اداری و فعالیتهای فوق برنامه گرفته تا پیگیری وضعیت دانش آموز و نحوه مطالعه در منزل را شامل می‌شود.

معلمان مدارس و معلم خصوصی در منزل هر دو نقش مهمی را در آموزش و آماده سازی دانش آموزان در موفقیت تحصیلی ایفا می‌کنند.

پیشنهاد ما به شما:

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی ابتدایی


تدریس خصوصی

شاگردان این مقاطع به این دلیل که برای اولین بار وارد مدرسه میشوند و ممکن است در ابتدای ورود و تغییر بزرگی که در زندگی آنها رخ میدهد به کمک یک معلم خصوصی نیاز داشته باشند. اما برای تدریس خصوصی در این مقطع حتما حتما با شیوه های نوین آموزشی آشنا باشید.

برای شناخت بهترین های استاد سلام در تدریس خصوصی ابتدایی در اینجا همراه ما باشید

تدریس خصوصی متوسطه اول

توانایی درک و آموزش این دانش آموزان نسبت به آموزش ابتدایی رویکرد متفاوتی دارد.

نحوه تدریس و تعامل با این گروه بسیار مهم است چرا که حتی در کلاس خصوصی نیز ممکن است تمرکز لازم را نداشته باشند که به دلیل سن و بلوغی که در حال تجربه هستند بسیار طبیعی است.

تدریس خصوصی بزرگسالان

بسیاری از دانش آموزان مسن تر برای گذراندن مدرکی که هرگز تمام نشده، به مدرسه بر می‌گردند ، مهارت جدیدی یاد می‌گیرند، یا می‌خواهند شغل خود را تغییر دهند.

شرکت در محیط های آموزشی با عنوان حضور در مدرسه برای این افراد بسیار سخت است و غیرقابل قبول . برای این افراد سعی کنید آموزش از راه دور داشته باشید. در مدرسه آنلاین از نحوه آموزش به این افراد بیشتر آگاه خواهید شد.

می‌خواهم تدریس خصوصی کنم

همان طور که همه می‌دانیم برای تدریس در مدرسه لازم است مدرس دوره های مخصوصی را دیده باشد و از وزارت آموزش و پرورش تایید صلاحیت شده باشد . در واقع مجوز تدریس داشته باشند

درحالی که اگر شما به تدریس علاقه مند هستید و در دروس خاصی مهارت دارید وحتی در تدریس دروس مرتبط مهارت دارید با دانش لازم بدون نیاز به گذراندن دوره ای خاص و با تسلط در تدریس و شیوه های بیان جذاب و مهارت های حل مسئله و با توجه به تفکر انتقادی, انعطاف پذیری و سازگاری بالا می‌توانید ازهمین امروز به استاد سلام بپیوندید تا ما بستر لازم برای تدریس خصوصی را برایتان فراهم کنیم.

بسیاری افراد به تدریس و آموزش فکر می‌کنند درحالی که مدرک مورد نیاز را ندارند و همیشه به این فکر می‌کنند که رویای آموزش و معلم شدن خود را چگونه تحقق ببخشند!خوب است بدانید مشاغل آموزشی تنها موقعیتهای موجود در آموزش و پرورش نیستند و شما می‌توانید به راحتی شروع به تدریس کنید.ورود به عرصه آموزش محدود به تدریس نمی‌شود؛ راه های شغلی زیادی وجود دارد که به دانشجویان و در هر سنی کمک می‌کند تا آموزش و پرورش را ارتقا دهند.

هستند بسیاری از افرادی که در دوران دبیرستان و یا حتی در دوران دانشجویی متوجه می‌شوند که به تدریس و آموزش علاقه دارند و حتی به صورت داوطلبانه در مناطق محروم کار تدریس را شروع می‌کنند و یا برای تدریس خصوصی اقدام می‌کنند. ممکن است در روزهای ابتدایی و اوایل تدریس نتوانید به درستی بر کلاس مسلط شوید. عصبی شدن و یا سردرگم شدن بسیار عادی است. به مرور زمان کشف می‌کنید در شغل انتخابی شما چه می‌گذرد.چگونه باید حرکت کنید و چگونه در این شغل بمانید.مهم این است بدانید چقدر این شغل برای شما ارزشمند است.کسب تجربه در تدریس بعد از کسب مدرک ، اولین گام مهم در حرفه آموزش و یا تدریس است. کسب تجربه سال به سال یشتر می‌شود و مهارتهای حاصل از تجربه تدریس نیز بیشتر خواهد شد.

معلمانی که با دانش آموزان ارتباط عاطفی و معنوی بیشتری برقرار می‌کنند و از مسیرهای شغلی احتمالی دانش آموزان خود آگاه هستند ، با آگاهی بیشتر از نیازهای آینده دانش آموزان خود و رابطه بین برنامه درسی مدرسه مستقر و دنیای فراتر از مدرسه ، به تدریس خصوصی می‌پردازند

میزان درآمد معلمان در اموزشگاه ها و مدارس طبق تعرفه ای مشخص به آنها پرداخت می‌شود اما همانطور که می‌دانید در تدریس خصوصی شما درآمد مستقلی خواهید داشت و کارفرمای خود خواهید شد.زمان برای شما شناور و منعطف است پس میتوانید مدیریت زمان هم داشته باشید.

از وظائف اصلی و مهم شما به عنوان یک مدرس خصوصی

  • ّبرنامه ریزی و تهیه سناریویی برای تدریس
  • ّمشخص نمودن اهداف
  • ّآماده کردن منابع کمک درسی و راه های نوین آموزشی
  • ّمشاهده عملکرد و پیشرفت دانش آموزان
  • ّترغیب دانش آموزان برای ادامه مسیر پیشرفت
  • ّرعایت نظم و انضباط در برگزاری کلاس خصوصی

رزرو معلم خصوصی


رزرو معلم خصوصی

در تدریس خصوصی معلم تلاش می‌کند تا بخش هایی که دانش آموز بیشتر مشکل دارد را تدریس کند و دانش آموز را برای امتحان آماده می‌کند. با مشخص کردن برنامه مشخص, آموزش و تدریس حول محور آن می‌تواند کمک شایانی به دانش آموز کند.مدرس خصوصی نیازی به تدریس طبق چهارچوب و قوانین مدرسه ندارد و می‌تواند با روش های نوین و بیان های متفاوتی به تدریس بپردازد.

مطالعات و راهکارهای آموزشی زیادی برای بهبود رفتار دانش آموزان وجود دارد. اما تجربه شخصی ممکن است بهترین راه برای نشان دادن چگونگی تبدیل دانش آموز بی علاقه به یک شاگرد علاقه مند باشد. ایجاد سیستم پاداش و جریمه هم تا حدودی می‌تواند در این مرحله برای شما راهکار باشد اما به شرط آنکه در جای درستی از آن استفاده شود.این نوع ایجاد انگیزه برای ساخت رفتاری که از درون دانش آموز حاصل می‌شود می‌تواند یک استراتژی یادگیری قدرتمند باشد.در دانش اموز حس تعلق ایجاد می‌شود و می‌داند که مهم شناخته شده است.

هدف گذاری

در ابتدای کلاس خصوصی اهداف خود را مشخص کنید تا در انتهای دوره بتوانید ارزیابی درستی داشته باشید و گزارش درستی را برای والدین داشته باشید.

  • یک برنامه آموزشی معنی دار تدوین کنید متناسب با سن دانش آموز برنامه بایدانعطاف پذیر باشد اهداف بلند مدت را در نظر بگیرید که منعکس کننده نتایج یادگیری در پیشرفت مهارت های اجتماعی ، دانشگاهی و زندگی دانش آموزان است
  • اهداف کوتاه مدت ایجاد کنید که به دستیابی به اهداف بلند مدت منجر شود اطمینان حاصل کنید که اهداف قابل اندازه گیری ، دستیابی ، پشتیبانی ، از نظر زمانی هستند و هدف آنها حفظ دانش آموز در مدرسه است به طور واضح مسئولیت های فردی و مشترک را با یکدیگر در ارتباط باشید
  • بهتر است در پایان هر 3 ماه یک ارزیابی از دانش آموز داشته باشید
  • ترجیحات و علایق دانش آموز ، صرف نظر از نحوه بیان آنها ، باید هنگام برنامه ریزی برنامه ها به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
  • هنگام برنامه ریزی برای دانش آموزانی که نیازهای یادگیری اضافی دارندایجاد علاقه مندی در دانش آموز باعث بالا رفتن نتیجه کار خواهد شد
  • سعی کنید در ابتدای هر جلسه مروری بر دروس جلسه پیش اشته باشید تا مطمئن شوید سوایل از جلسه پیش باقی نمانده باشد
  • سعی کنید تدریس نکات مهم و کلیدی را در ابتدای جلسه داشته باشید
  • می‌توانید جلسه پشتیبانی داشته باشید. در پایان روز می‌توانید مشخصا ساعتی را تعیین کنید و در کلاس آنلاین سوالات پیش آمده برای دانش اموز را رفع کنید

یک نکته را همیشه به یاد داشته باشید:

مدرسی که نرخ بالایی برای تدریس خصوصی دارد لزوما کیفیت تدریس را مشخص نمی‌کند.گاها اساتید برای شروع کار نرخ های پایین تری را انتخاب می‌کنند.پس قیمت نباید معیار باشد.

در مقاله میخواهم تدریس خصوصی کنم همراه ما باشید

اگرهم به دنبال معلم خصوصی برای تدریس خصوصی فرزند خود هستید ما در کنار شما هستیم.وقت بگذارید و پروفایل اساتید را مطالعه کنید بازخوردهای آنها را بررسی کنید و از نظرات دیگر کاربران بهره ببرید.در صورت تمایل می‌توانید با آن ها تماس هم بگیرید.سطح مهارت های فعلی فرزند خود را بدانید تا پس از پایان جلسات خصوصی بتوانید پیشرفت تحصیلی آن ها را ببینید.

پشتیبانی سایت نیز در کنار شماست. همین حالا رزرو معلم خصوصی بدهید تا تجربه شرکت در بهترین کلاس خصوصی در کنار حرفه ای ترین معلم خصوصی را داشته باشید.

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی و برگزار کننده مدرسه آنلاین در خدمت شماست.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.