تاریخ انتشار:

ماجرای پلمپ شدن موسسه آموزش زبان آلمانی گوته تهران

ماجرای پلمپ شدن موسسه آموزش زبان آلمانی گوته تهران

آلمان یکی از کشورهای مهاجرپذیر در اروپا است که سالانه افراد زیادی از سراسر جهان از جمله ایران را می‌پذیرد. به همین دلیل، ایرانیان بسیاری این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. یادگیری زبان آلمانی و تسلط نسبی بر آن از مهم‌ترین شروط ورود به این کشور محسوب می‌شود. یکی از آموزشگاه‌های مطرح زبان آلمانی، موسسه گوته است که در ایران و زیر نظر سفارت آلمان فعالیت می‌کند.

در‌ روزهای اخیر، دولت ایران اعلام کرده که فعالیت این آموزشگاه غیرقانونی است؛ در ادامه این مطلب به توضیح بیشتر این ماجرا می‌پردازیم.


ماجرای پلمپ شدن موسسه آموزش زبان آلمانی گوته از کجا شروع شد؟

آموزشگاه زبان آلمانی گوته در سال ۱۳۳۷ در‌ ایران تاسیس شد، اما بعد از انقلاب و در سال ۱۳۶۶ فعالیت خود را متوقف کرد. این آموزشگاه مجددا و با حمایت سفارت آلمان در سال ۱۳۷۴ کار خود را آغاز کرد و به پذیرش زبان‌آموزان پرداخت‌. موسسه گوته در ۲۹ سال گذشته بدون هیچ‌گونه مشکلی به فعالیت خود در ایران ادامه داده است، تا اینکه در ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۳، قوه قضاییه‌ این موسسه را غیرقانونی اعلام و دستور پلمپ آن را صادر کرد.

گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره ماجرای پلمپ شدن آموزشگاه گوته وجود دارد که اصلی‌ترین آن مقابل به‌مثل دولت ایران در پی بسته شدن مرکز اسلامی هامبورگ است. در سوم مرداد ماه ۱۴۰۳، مرکز اسلامی هامبورگ و موسسات وابسته به آن در کشور آلمان بنابر حکم دادگاه بسته شد. دولت آلمان، این مرکز را به حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران مرتبط می‌دانست. 

دولت ایران، اعتراض خود را با احضار سفیر آلمان به این کشور اعلام کرد. اکنون که موسسه گوته تهران بسته شده است، بسیاری از کارشناسان این عمل را واکنش متقابل ایران در برابر اقدامات آلمان می‌دانند. گذشته از این موضوع، زبان آموزان بسیاری در این آموزشگاه مشغول یادگیری آلمانی بودند، که اکنون سردرگم شده‌اند و مشکلات بسیاری برای‌شان ایجاد شده است.


دلیل تعطیلی آموزشگاه زبان آلمانی گوته

قوه قضاییه ایران در مرداد ماه ۱۴۰۳، فعالیت موسسه گوته را غیرقانونی اعلام کرد. خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه در همین رابطه نوشت 《دو شعبه از موسسه آموزش زبان آلمانی به‌دلیل نقص قوانین کشور، ارتکاب اعمال غیرقانونی متعدد و تخلفات گسترده مالی تعطیل شده است》. 

کشور آلمان نسبت به این اقدام ایران واکنش نشان داد تا جایی‌که سفیر ایران را احضار و اعتراض خود را به‌طور رسمی اعلام کرد. دولت جمهوری اسلامی ایران هنوز دلیل رسمی برای توقف فعالیت آموزشگاه گوته اعلام نکرده است، اما کارشناسان آن را اقدامی در مقابله با تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ می‌دانند. 


ماجرای پلمپ شدن موسسه آموزش زبان آلمانی گوته تهران


چه بلایی بر سر دانشجویان موسسه گوته تهران خواهد آمد؟

گرفتن مدرک زبان B2 زبان آلمانی یکی از شروط صادر شدن ویزای کار و دانشجویی آلمان است. در ایران، موسسه گوته تهران این مدرک را صادر می‌کرد که اکنون فعالیت آن متوقف شده است. در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۳، موسسه گوته در کانال تلگرام خود اعلام کرد که ساختمان قلهک و دیباجی این آموزشگاه تعطیل شده و کلاس‌های حضوری و آنلاین برگزار نمی‌شود.

این موضوع، نگرانی‌های بسیاری را برای کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، ایجاد کرده است. اکنون زبان‌آموزانی که در آموزشگاه زبان آلمانی گوته مشغول تحصیل بودند، در انتظار روشن شدن تکلیف این موسسه برای ادامه برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌ها هستند. تا مشخص شدن وضعیت آموزشگاه گوته، زبان آموزان این موسسه می‌توانند در استادسلام معلم خصوصی زبان آلمانی بگیرند و آموزش خود را پیگیری کنند.


آموزش زبان آلمانی با استادسلام

زبان آلمانی یکی از زبان‌های پیچیده و دشوار در جهان محسوب می‌شود؛ به‌همین دلیل برای یادگیری آن باید از یک استاد باتجربه و مسلط برای تدریس خصوصی زبان آلمانی کمک بگیرید. با استادسلام به‌راحتی می‌توانید به اساتید برجسته زبان آلمانی دسترسی داشته باشید و هزینه تدریس خصوصی زبان آلمانی با اساتید مختلف را مقایسه کنید و بهترین مورد را بیابید.

برای پیدا کردن بهترین معلم خصوصی زبان آلمانی بعد از بازکردن سایت استادسلام، در بالای صفحه سمت راست عبارت زبان آلمانی را بنویسید و علامت جستجو را بزنید. در صفحه‌ جدید، اسامی معلم‌های مختلف به‌همراه مشخصات کامل و هزینه تدریس خصوصی برای شما به نمایش در می‌آید. شما می‌توانید با توجه به نیازهای خود یک معلم خصوصی مناسب انتخاب کنید‌. لازم به ذکر است که تیم پشتیبانی استادسلام در تمامی مراحل در کنار شما خواهد بود و شما را راهنمایی می‌کند.

نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.