تاریخ انتشار:

با مشت کردن دستتان حافظه خود را تقویت می کنید

با مشت کردن دستتان حافظه خود را تقویت می کنید

تیم تحقیقاتی روث پراپر ، روانشناس آمریکایی از دانشگاه مونتکلیرآمریکا این نتیجه را با تحقیق بر روی ۵۱ راست دست به دست آورده است.
طبق گزارش منتشره در اشپیگل آنلاین آلمان، شرکت کنندگان در این آزمون باید بر روی صفحه ای تمرکز می کردند که بر روی آن ۳۶ کلمه به نمایش در آمده بود.

طبق این گزارش که در وبسایت مجله تخصصی plos one منتشر شده است، در این تحقیق از آزمونشوندگان خواسته شد، یک بار بدون مشت کردن دست و دو بار هر بار به مدت ۴۵ ثانیه با دست مشتکرده کلمات را به خاطر بسپارند. برای مشت کردن دست توپی کوچک به آنها داده شد تا آن را در دست خود بفشارند.

بهترین نتیجه را گروهی به دست داد که به هنگام تمرکز بر روی صفحه مورد نظر، دست راست و به هنگام یادآوری کلمات دست چپ خود را مشت می;کرد. آنها توانستند به طور متوسط ۱۱ کلمه را به یاد آورند که ۹ تای آن صحیح بود.



کارایی این گروه دوبرابر گروهی بود که هم به هنگام تمرکز و هم به هنگام یادآوری دست چپ را مشت کرده بود.
می توان در تدریس خصوصی زبان یا تدریس خصوصی ریاضی دست راست را مشت کرد گاهی می توانید این را برای معلم خصوصی زبان و معلم خصوصی ریاضی خود توضیح دهید

گروهی که اصلا دست خود را مشت نکرده بود نتایجی بدتر از دو گروه دیگر به دست داد.

روث پراپر میگوید:این نتیجه نشان میدهد که حرکات ساده از طریق ایجاد تغییراتی موقت در فعالیتهای مغزی حافظه را بهبود می;بخشد.

از این تجربه میتوان دریافت که با استفاده از روشهای ساده اما ارزشمند میتوان قابلیتهای متفاوت دو نیمکره مغز را مورد تحقیق قرار داد.

نیمکره چپ مغز مسئول حرکات نیمه راست و نیمکره راست مغز مسئول حرکات نیمه چپ بدن است.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.