تاریخ انتشار:

دانستنی‌های مهم برای تازه وارد‌های ارز دیجیتال و کریپتو

دانستنی‌های مهم برای تازه وارد‌های ارز دیجیتال و کریپتو

ارز دیجیتال یا کریپتو چیست؟

به طور حتم می‌دانید که ارز دیجیتال نام دیگری است برای پول دیجیتال، پول الکترونیکی و ارز الکترونیکی که در واقع وجود فیزیکی ندارد و تنها راه به دست آوردن و ذخیره‌ آن از طریق اینترنت و با کمک سایت‌ها، برنامه‌ها و کیف پول مخصوص است. شما دیگر با پول کاغذی و یا سکه‌ فلزی سر و کار ندارید و اعتبار و یا ارزشی را به عنوان پول از اسمی به اسم دیگر و یا از کیف پولی به کیف پول دیگر انتقال می‌دهید.
ارز دیجیتال یکی از انواع و اشکال متنوع از پول می‌باشد که بر طبق اصول رمزنگاری تولید می‌گردد. مشخصه بارز ارز دیجیتال متمرکز بودن، شفافیت و تغییر پذیر نبودن بلاک چین است که در بیشتر مدل‌های متنوع از ارزهای دیجیتال، این ویژگی‌های قابل مشاهده است. 

دوره آموزشی ارز دیجیتال

مقدمه‌ای برای رمز ارز :

ارز‎های دیجیتال مدت‌ها قبل از اینکه اولین ارز مجازی به وجود بیاید، به عنوان یک ساختار تئوریک وجود داشت تا بتواند جایگزینی برای مدل‌ فعلی مبادلات و پول‌های رایج بشود. در اوایل دهه ۸۰ میلادی یک رمزنگار آمریکایی با نام david chaum الگوریتمی را با نام “blinding” طراحی کرد که در رمز‌گذاری مدرن وب امروزی نیز به عنوان هسته مرکزی به کار گرفته می‌شود. این الگوریتم فضایی امن و غیرقابل ردگیری برای انتقال پول بین دو طرف معامله را فراهم می‌کرد و یک پول الکترونیکی با نام blinded money برای انتقالات استفاده می‌شد.
در اواخر دهه ۸۰ chaum به هلند نقل مکان کرد و سعی در تجاری سازی blinded money داشت و شرکتی با نام digicash را در آنجا تاسیس نمود و واحدهای پولی را بر پایه الگوریتم طراحی شده خودش به کار می‌گرفت.

رمز ارز چیست؟

 رمز ارز‌ها از پروتکل های رمزگرافیکی و یا کد‌های فوق‌العاده پیچیده برای رمز‌گذاری دیتاهای حساس و انتقال آنها استفاده می‌کنند تا معاملات امنی را فراهم کنند. توسعه‌دهندگان رمز‌ ارزها این پروتکل‌‌ها را بر پایه اصول پیچیده ریاضیات و مهندسی کامپیوتر بنا کرده‌اند که آنها را غیرقابل نفوذ می‌کند.
این پروتکل‌ها همچنین هویت افراد استفاده کننده از رمز‌ ارز‌ها را مخفی نگه می‌دارد و ردیابی و پیدا کردن آنها را برای هر کسی و هر دولتی دشوار می‌کند. رمز ارزها همچنین برای کنترل شدن غیر متمرکز خود شناخته می‌شوند. این به آن معناست که تمام فعالیت‌ها و ارزش‌های این بازار توسط همان کد‌های پیچیده کنترل و ارزیابی می‌شوند و بانک‌ها و یا مقامات دولت‌ها کنترلی روی آنها ندارند. 
ارزهای دیجیتال امکان معامله شدن توسط ارزهای واقعی را نیز دارا می‌باشند و شما می‌توانید در بعضی از مارکت های خاص و صرافی های شناخته شده، مانند بایننس (binance)، کوکوین، ... ارز‌های دیجیتال خود را با دلار، پوند، یورو و غیره جایگزین کنید. 
دوره آموزشی ارز دیجیتال

چرا ارزهای دیجیتال محبوب هستند؟

ارزهای دیجیتال به منظور امنیت و ناشناس بودن ساخته شده اند. تقلب درتراکنش های ارزهای دیجیتال جایگاهی ندارد. کسی مالک آنها نیست و کسی نمی‌تواند آنها را متوقف یا هک کند. آنها غیرمتمرکز هستند و واسطه‌ها را حذف می‌کنند.
استفاده از ارزهای دیجیتال نیاز به ثبت نام یا مدارک ندارد. فرایند استخراج برای همه مقدور است و همه می‌توانند با سخت افزار های مناسب از آن کسب درآمد کنند.

چطور آگاهی های بیشتر برای ورود به بازار ارزدیجیتال بیابیم؟

توییتر و تلگرام و یوتیوب و آپارات از جمله درگاه‌های ورود خوب به بازار رمز ارز هستند، همیشه مهم هست که پیدا کنید که چه کسانی با تملق کمتر در این بازار کار می کنند، با دنبال کردن افراد، کم کم خودتان آگاه می‌شوید که کدام میتوانند آموزش بهتری برای شما فراهم آورند.
در سایت استادسلام معلم‌ خصوصی ارز دیجیتال بگیرید که مسیر را با او پیش بروید قبل ازینکه پول وارد بازار کنید چند مسیر مهم یادگیری برای تمیز خوب از بد داشته باشید. با تجربه‌دار‌ها کار کنید و مشورت کنید.
یک وبینار رایگان هم درباره همین موضوع داریم : وبینار رایگان آشنایی با رمزارز و کریپتو

ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

ارزهای دیجیتال از فناوری غیرمتمرکز استفاده می‌کنند و به کاربران امکان پرداخت امن و ذخیره پول را بدون نیاز به ثبت نام یا استفاده از بانک‌هاو سازمان های واسطه می‌دهند. 
اکثر ارزهای دیجیتال روی پایگاه داده توزیع شده ای به نام بلاک چین اجرا می‌شوند. بیشتر واحد های اصلی ارز دیجیتال (به جز توکن ها) توسط یک فرآیند به نام استخراج یا ماین تولید می‌شوند.

ارزهای رمزنگاری شده چه تفاوتی با ارزهای دیجیتال دارند؟

ارز رمزپایه یا ارز رمزنگاری شده زیرمجموعه‌ای از ارز دیجیتالی است که با استفاده از تکنیک‌های رمزگذاری پیشرفته معروف کریپتو ایجاد و مدیریت می‌شود. اولین ارز رمزنگاری شده که مفاهیم علمی و دانشگاهی را به واقعیت (مجازی) تبدیل کرد؛ بیت کوین بود که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد.
از آن جایی که بیت کوین در سال‌های بعد افراد زیادی را به خود جلب کرد، در آوریل ۲۰۱۳ درست هنگامی که به بالاترین رکورد و افزایش ۱۰ برابری در دو ماه گذشته‌ آن نسبت به دلار رسید، توجه سرمایه‌گذاران و رسانه‌های زیادی را به خود معطوف ساخت. بیت کوین در زمان اوج خود ارزش بازار بیش از ۲ میلیارد دلار را نیز تجربه کرد، اما اندکی پس از آن با پنجاه درصد سقوط ارزش، باعث به راه افتادن بحث و جدال‌هایی درباره آینده بیت کوین و به طور کلی ارزهای رمزپایه شد.
دوره آموزشی کریپتو

چه چیزی بازار ارزهای دیجیتال را به حرکت در‌می‌آورد؟


کریپتو چیست

از آنجا که بازار کریپتوکارنسی‌ها بسیار جدید هستند، در نتیجه همبستگی کمتری با دیگر دارایی‌ها دارند. کریپتوکارنسی‌ها به‌ صورت غیر متمرکز و به‌ دور از مراجع کنترلی و نظارتی طراحی شده‌اند. به همین دلیل محرک‌هایی از قبیل انتشار اطلاعات، تغییرات نرخ و تحولات سیاسی بر این دارایی‌ها به‌اندازه‌ی ارزهای فیات (مثل دلار و تومان و اسکناس‌های کاغذی) تأثیرگذار نیستند.

عوامل زیر بر ترید (خرید و فروش) ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارند:

  • زمانی که مخالفت‌ها نسبت به فضای کریپتوکارنسی‌ها افزایش پیدا می‌کند
  • حمله به بازار کریپتوکارنسی‌ها که نقص‌های امنیتی را آشکار می‌کند 
  • اخبار و شایعاتی مبنی بر کنترل بیشتر بانک مرکزی یا دولت‌ها بر اجرای ممنوعیت کریپتوکارنسی‌ها

رمز‌ارز‌ها ۷ خصیصه کلیدی دارند:

ارز دیجیتال چیست
  1. دیجیتالی بودن: رمز ارز‌ها فقط به صورت دیجیتالی و بر روی کامپیوترها وجود دارند. هیچ سکه یا اسکناسی در کار نیست. هیچ پولی به عنوان پشتوانه در بانک‌های مختلف مثل بانک مرکزی برای رمز ارز‌ها وجود ندارد!
  2. غیر متمرکز: رمز ارز‌ها سرور مرکزی ندارند. آنها معمولاً در میان شبکه‌ای از هزاران کامپیوتر توزیع شده‌اند. شبکه‌هایی که سرور مرکزی نداشته باشند، شبکه‌های غیر متمرکز نامیده می‌شوند. 
  3. همتا به همتا: رمز ارز‌ها به صورت آنلاین از یک شخص به شخص دیگر منتقل می‌شوند. کاربران رمز ارز از طریق بانک، پی‌پال (paypal) یا فیسبوک با هم در ارتباط نیستند. آنها بدون واسطه با یکدیگر داد و ستد دارند. در دنیای پول فیات، بانک‌ها، پی‌پال و فیسبوک به عنوان اشخاص ثالث معتمد شناخته می‌شوند. اما در دنیای رمز ارز‌ها هیچ شخص ثالث معتمدی وجود ندارد!
  4. نام مستعار: این مورد یعنی برای استفاده از رمز ارز‌ها یا به تملک درآوردن آنها لازم نیست حتما اطلاعات شخصی خود را ارائه کنید. شما می‌توانید با یک نام مستعار و به صورت ناشناس به معامله رمز ارزها بپردازید. 
  5. بدون نیاز به اعتماد: عدم وجود اشخاص ثالث معتمد به معنای این است که برای استفاده از سیستم لازم نیست لزوماً به شخص یا سازمان دیگری برای نظارت و کنترل دارایی خود اعتماد کنید. کاربران در همه حال کنترل کامل پول و اطلاعات خود را در اختیار دارند.
  6. رمزنگاری ‌شده: هر کاربر کد ویژه‌ای دارد که از دسترسی سایر کاربران به اطلاعات او جلوگیری می‌کند. به این عمل رمزنگاری گفته می‌شود و هک کردن آن تقریباً غیرممکن است. این‌جاست که بخش crypto از اصطلاح cryptocurrency وارد بازی می‌شود. crypto به معنای رمزنگاری شده و مخفی شده است. وقتی اطلاعات از طریق رمزنگاری مخفی می‌شود، اصطلاحاً می‌گویند اطلاعات رمزنگاری شده است.
  7. جهانی: هر کشور ارز مخصوص به خودش دارد که به آن ارز فیات می‌گویند. انتقال ارزهای فیات در سطح جهانی کار دشواری است. رمز ارز‌ها را به راحتی می‌توان به سراسر جهان ارسال کرد. ارزهای رمزنگاری ‌شده به ارزهای بدون مرز موسوم‌اند.

چند نوع ارز دیجیتال داریم؟

ارز دیجیتال به جز بیت‌کوین، در دو دسته آلت کوین و توکن‌ تقسیم می‌گردد. که به شرح و توضیح هر یک به صورت جداگانه در ادامه می‌پردازیم:

آلت کوین‌:

آلت کوین‌ یا همان کوین‌ هر کدام بلاک چین مخصوص خود را داشته که برخی از کوین‌‌ها از کد‌های اولیه بیت‌کوین ساخته شده‌اند و یا به اصطلاح معروف فورکی از بیت‌کوین هستند. این کدهای اولیه با اعمال اصلاحات کوچکی در متغیرهایی مانند تعداد سکه‌، الگوریتم استخراج، زمان ایجاد بلاک‌ و … از بیت کوین به وجود می‌آیند.
بعضی از کوین‌ های دیگر مانند اتریوم، ریپل و ترون و ... شبکه خود را بدون استفاده از کدهای بیت کوین می‌سازند و در اینجاست که این بلاک چین‌ در بیشتر موارد برای کاربردهای بیشتری به جز پول دیجیتال ایجاد می‌شود.

توکن:

توکن‌‌ها دسته دیگری از ارز دیجیتال بوده که بر بستر یک پلتفرم مانند اتریوم یا ویوز و ایاس ساخته می‌‌شود. توکن‌ها بلاک چین جداگانه ندارند و برای اجرای تراکنش‌ خود باید از قدرت بلاک چین اصلی کمک بگیرند.
توکن‌ها طی عرضه اولیه سکه یا همان ico‌ها در ازای تامین سرمایه جمعی به سرمایه‌ گذاران واگذار می‌گردند. توکن کاربرد هایی مخصوص خود را داشته و نمی‌‌توان آن‌ را به چشم یک ارز دید. علاوه بر آن توکن‌ها خود نیز به دو دسته توکن‌ اوراق بها دار و توکن کاربردی قابل تقسیم می‌باشند.
آماری که در ژانویه ۲۰۲۰ از تعداد ارزهای دیجیتال موجود در جهان منتشر شد، عددی بیش از ۲۰۰۰ را برای ارزهای رمزنگاری شده نشان می‌داد که بسیاری از آنها  در جوامع اختصاصی و نیز در میان سرمایه‌گذاران (حتی در موارد اندک) از طرفداران زیادی برخوردار هستند. در ادامه به ۱۰ مورد از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنیم:

  • بیت کوین (btc)
  • اتریوم (eth)
  • ریپل (xrp)
  • لایت کوین (ltc)
  • تتر (usdt)
  • بیت کوین کَش (bch)
  • لیبرا (libra) 
  • مونرو (xmr)
  • بیت کوین اس وی (bsv)
  • بایننس کوین (bnb)


ویژگی‌های مثبت ارزهای دیجیتال :

  • تورم تاثیری روی آن ندارد
  • روشی مقرون به صرفهبه صورت خودگردان اداره و مدیریت می‌شود 
  • امن و خصوصی است 
  • مبادلات ارزی را می‌توان به راحتی انجام داد
  • غیرمتمرکز است 
  • روشی مقرون به صرفه
  • راهی سریع برای انتقال وجوه


ویژگی‌ های منفی ارزهای دیجیتال:

  • می‌تواند برای معاملات غیرقانونی استفاده شود 
  • از دست دادن داده‌ها می‌تواند باعث خسارات مالی شود 
  • با وجود غیرمتمرکز بودن هنوز توسط برخی از سازمان‌ها مدیریت می‌شود 
  • استخراج آن اثرات منفی بر محیط زیست دارد 
  • ریسک هک شدن وجود دارد 
  • امکان بازپرداخت یا لغو وجود ندارد
دوره آموزشی ارز دیجیتال

سیگنال کریپتو:

امروزه معاملات ارزهای دیجیتال در واقع جزء یکی از رایج‌ترین راه‌هایی است که می‌توان توسط آن سپرده و سرمایه‌گذاری کرد.
سیگنال کریپتو در واقع به یک سری ایده‌های معاملاتی گفته می‌شود که مبنی بر خرید و فروش کوین‌های مختلف در زمان و قسمت مشخص هستند.
زمانیکه شما یک سکه مناسب از کریپتوکارنسی دریافت کنید در واقع سود چشمگیری دریافت خواهید کرد و اینجاست که نقش سیگنال کریپتو پررنگ‌تر خواهد شد، این سیگنال در واقع به شما می‌گوید که کدام یک از ارزهای دیجیتال بیشترین قابلیت برای سوددهی را دارا هستند.
سیگنال کریپتو در واقع ممکن است که براساس فاکتورهای مختلفی تحلیل شوند که از جمله آنها می‌توان به تحلیل تکنیکال، فاندامنتال (اخبار و شایعات) در این زمینه و همچنین وضعیت بازار اشاره کرد.
این سیگنال‌ها به صورت دستی و یا توسط یک معامله‌گر حرفه‌ای صادر می‌شوند. همچنین استفاده از الگوریتم‌ها و ربات‌هایی که به صورت خودکار در این زمینه سیگنال صادر می‌کنند هم جایز است. سیگنال کریپتو معمولاً هم سود دارد هم ضرر و نمی‌توان گفت که سود خالص را شامل می‌شوند.

دوره آموزشی ارز دیجیتال

انواع سیگنال کریپتو:

مؤلفه اول: اقدام به خرید و فروش
مؤلفه دوم: زمان خرید و فروش
مؤلفه سوم: قیمت
مؤلفه چهارم: سود و ضرر

سودآوری رمز ارزها:

این موضوع را باید در نظر داشت که بسیاری از افراد از طریق رمز ارز وعده ثروت در یک شب می‌دهند. 
باید مراقب باشید که گول افرادی سودجو را نخورید. درست است سرمایه‌گذاری در رمز ارز ممکن است درآمدی بیشتر از بورس اوراق بهادار یا صندوق سرمایه گذاری داشته باشد. 
شما ممکن است با ۱۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری در بیت کوین، اتریوم و … در یک سال بیش از ۳۰۰ درصد سود کسب کرده باشید. با این حال باید اذعان داشت که وقتی صحبت از ارزهای رمزنگاری شده می‌شود شک و تردید زیادی وجود دارد که بازدهی آن فقط برای یک سال است و چشم‌اندازی از آینده آن وجود ندارد. اما شواهد تاکنون نشان داده است که ارزهای رمزنگاری شده واقعی هستند و به طور فزاینده‌ای تولید می‌شوند تا بمانند.
بنابراین توصیه می‌شود اگر در مرحله حدس و گمان به سر می‌برید سرمایه‌گذاری کوچک در این مقوله کنید چون می‌توانید درآمد زیادی کسب کنید. 
اگر بتوانید با صرف اندک پول از این طریق درآمد زیادی را کسب کنید برنده هستید و اگر سرمایه خود را ازدست دادید شکست سنگینی نخورده‌اید. اگر با منابع معتبر در زمینه آموزش کسب درآمد از طریق رمز ارز آشنایی داشته باشید همگی متفق القول هستند که سرمایه‌گذاری در رمز ارز ثروتی یک شبه نیست و مستلزم زمان و هزینه برای کسب مهارت و تجارت در آن است.
دوره آموزشی ارز دیجیتال

امکانات و مزایای استفاده از کیف پول ارز دیجیتال:

با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال در کنار مزیت هایی که دارد امکاناتی نیز برای کاربران فراهم می‌گردد که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:
  • مدیریت موجودی کیف پول: امکان خرید و فروش رمزارز های دیجیتال محبوب و بررسی وضعیت موجودی وجود دارد.
  • پرداخت با کارت ‌های شتاب: معامله انواع رمز ارز با تومان از طریق واریز و برداشت با کارت ‌های بانکی عضو شتاب وجود دارد. 
  • کیف پول امن: رمز اختصاصی کیف پول کاربر به صورت آفلاین نگهداری می‌شود و در برابر هک ایمن خواهد بود.

10 نکته طلایی در مورد کسب درآمد دلاری از ارزهای دیجیتال


  1. بازار ارزهای دیجیتال بازاری شبیه بورس و فارکس است، با این تفاوت که تحلیل بنیادی در آن مبتنی بر فناوری است و کسانی می‌توانند به تحلیل بنیادی این بازار بپردازند که از چند‌ و چون فناوری بلاکچین باخبر باشند. 
  2. کسب سودهای عالی دلاری در این بازار ممکن است، اما ضرر کردن در این بازار آسانتر است. اغلب افراد در این بازار ضرر میکنند، چون از دلایل موفقیت در این بازار بی‌خبرند. 
  3. کسی در این بازار فرمول جادویی برای پولدار شدن ندارد. اگر کسی یا نهادی به شما پیشنهاد داد که در ازای سرمایه‌گذاری، در مدتی کوتاه سودی بسیار عالی به شما خواهد داد، به صحت حرفهای او شک کنید. شما آن شخص خوشبخت و زرنگی که موقعیتی عالی برای پولدار شدن در عین آسودگی و بیکاری پیدا کرده‌اید نیستید، آن فرد نیز آن دیوانه‌ای که ماشین پولساز خود را اجاره میدهد نیست. طمع نکنید. 
  4. برای کسب سود مستمر در این بازار به کسب دانش در موارد زیر نیاز دارید:
    الف-تحلیل تکنیکال
    ب-نحوه نگهداری و انتقال امن ارزهای دیجیتال و ابزار مورد نیاز برای کسب سود
    ج-مدیریت سرمایه و ریسک
    د- تحلیل فاندامنتال (بنیادی)
    ه- اطلاع و رعایت نکات مهم در روانشناسی معامله‌گری (trading)
  5. الف به شما می‌آموزد چه زمانهایی به بازار ورود یا از آن خروج کنید. ب به شما نحوه انجام موثر این کار را می‌آموزد. ج وقت و سرمایه شما را در بلندمدت بیمه خواهد کرد‌. د به شما می‌آموزد در چه بازارهایی ورود کنید. ه به شما می‌آموزد چطور مثل اکثریت متضرر در این بازار نیاندیشید. پنج عامل فوق همه در موفقیت شما دخیل‌اند. بدون کسب دانش در حتی یکی از آنها، قطعا در بلند مدت ضرر خواهید کرد. 
  6. برای کسب دانش در زمینه های فوق پیشنهاد من به شما ایجاد روحیه “یادگیری” در خودتان است.
  7. بازار کریپتو نیز نظیر بازارهای دیگر مثل بورس و فارکس، برای یک‌شبه پولدار شدن شما طراحی نشده‌اند. اگر فکر میکنید در این بازارها پول بدون دانش و زحمت کسب میشود، سراغ این بازارها نیایید چون سرمایه و زمانتان را هدر خواهید داد. ضمنا این بازار دارای یک سری ریسکهای ذاتی است. قبل از ورود این ریسکها را محاسبه کنید. ممکن است هک شوید و دارایی‌تان به سرقت رود، ممکن است پول شما توسط صرافی‌ها بلوکه شود و هزاران مشکل دیگر که به جز با سواد به روز، توان حل آنها را نخواهید داشت.
  8. هویت ایرانی شما در این بازار دشمن شماست.
  9. فقط “نداشتن دانش” عامل ضرر یا سود نکردن در این بازار نیست، به‌کار نبستن آن نیز با نداشتن آن تفاوتی ندارد.
  10. کسب دانش و شرکت در دوره های آموزشی مناسب به شما خواهد آموخت در چه زمان، به چه میزان از چه ارزی را بخرید و در چه زمان و به چه میزانی آن را بفروشید تا بصورت مستمر و “آهسته آهسته” سود کنید. 

اصطلاحات رایج ارزهای دیجیتال :

آشنایی با اصطلاحات ارزهای دیجیتال، برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را دارند، الزامی ‌است. اصطلاحات به‌کاربرده شده در این بازار مالی، عمدتاً با سایر بازارهای سرمایه‌گذاری متفاوت است.
  • ارز دیجیتال (cryptocurrency) 
  • شت کوین (shitcoin) 
  • آلت کوین (altcoin) 
  • ساتوشی (satoshi)
  • بیت (bit)
  • کریپتوگرافی (cryptography)
  • توکن (token) 
  • وایت پیپر (whitepaper) 
  • ساتوشی ناکاموتو (satoshi nakamoto) 
  • بلاک چین (blockcahin) 
  • همتا به همتا (p2p) 
  • بلاک (block)
  • الگوریتم‌های اجماع (consensus algorithms)
  • اثبات کار (proof of work)
  • اثبات سهام (proof of stake)
  • هش (hash) 
  • نرخ هش (hash rate)
  • دو بار خرج کردن (double spending)
  • حمله ۵۱ درصدی (attack 51%)
  • صرافی ارز دیجیتال (crypto exchange)
  • هالوینگ (halving)
  • شماره یا ارتفاع بلاک (block height)
  • پول یا ارز فیات (fiat)
  • فورک (fork)
  • سافت فورک (soft fork)
  • هارد فورک (hard fork) 
  • عرضه‌ اولیه‌ سکه (ico)
  • exit scam
  • زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی (solidity)
  • bitcoin maximalists 
  • خودت تحقیق کن (dyor)
  • when lambo
  • btfd
  • دفتر کل مرکزی (central ledger)
  • دفتر کل توزیع‌شده (distributed ledger)
  • جستجوگر بلاک چین (blockchain explorer)
  • ارز دیجیتال باثبات یا استیبل کوین (stablecoin)
  • نود (node)
  • متن‌باز یا اپن سورس (open source)

با اینکه رشته ریاضی کاربردی خوندم، اما با توجه به علاقه زیادی که به دنیای تکنولوژی داشتم وارد دنیای جذاب و بی‌انتهای دیجیتال مارکتینگ شدم. استفاده از دانش و تفکر ریاضی و ترکیب‌اش با دیجیتال مارکتینگ باعث شد که چالش‌های جدید را کشف کنم و آموزه‌هایم را در استادسلام پیاده سازی کنم. در استادسلام هر روز تجربه‌های جدیدی دارم که با شما هم به اشتراک میزارم:)
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.