تاریخ انتشار:

در یک ماه پایانی تا کنکور سراسری چه باید کرد؟

در یک ماه پایانی تا کنکور سراسری چه باید کرد؟

یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین اتفاقات زندگی ما، کنکورسراسریه. چرا که از طریق همین امتحان مهم آینده ی کاری و حرفه ای ما رقم میخوره. سال پیش دانشگاهی معلم تست ریاضیمون یه جمله ی معروفی داشتن و همیشه قبل شروع تدریسشون تکرارش می کردن: چند ماه سختی بکش، یه عمر راحت و راضی باش (این جمله عمق اهمیت این امتحان رو تو زندگیمون نشون میده). خب این روزا با توجه به رقابت تنگاتنگی که وجود داره، فقط درس خواندن به تنهایی نمی تونه اون جوابی که می خوایم رو بهمون بده. بلکه روش درست مطالعه بسیار تعیین کنندس، مخصوصا در روزهای پایانی. دقیقا یک ماه تا کنکور سراسری زمان باقیست. از معلم ها زیاد شنیدیم که در جلسات تدریس خصوصی، داوطلبان کنکور در مورد روش مطالعه در ماه پایانی تا کنکور سراسری به شدت دچار تردیدند و نمی دانند که بهترین روش برای مطالعه و جمع بندی در این بازه زمانی کوتاه و سرنوشت ساز چیست؟ با توجه به اهمیت این مسئله و تعیین کننده بودن این مدت باقی مانده، ما تصمیم گرفتیم با یکی از افراد موفق و با تجربه کنکور سراسری صحبت کنیم و ایشون لطف کردند و تجربیاتشون رو در اختیار ما گذاشتند:

آقای سلطانی لطفا خودتون رو معرفی بفرمایید و برای داوطلبان عزیزمون به تفسیر توضیح بدید که بهترین روش برای مطالعه و جمع بندی در این روزهای پایانی چه روندیه؟

حسین سلطانی هستم دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک، تجربه ی 3 بار شرکت در کنکور سراسری رو دارم. سال اخر موفق شدم رتبه 360 منطقه رو کسب کنم.

مهم ترین کاری که دانش اموزان باید در این بازه زمانی مهم انجام بدهند: 1) مطالبی رو که خیلی خوب کار کردند به تسلط بیشتر برسند 2) مطالبی که مطالعه کافی داشتند اما به دلیل مرور نکردن از یادشون رفته، مجدد بخوانند.

برای پیدا کردن نقاط قوت و ضعف بهترین و موثرترین روش ممکن گرفتن آزمون شبیه سازی کنکور از خود به صورت 2 یا 3 روز یکباره. 2 کنکور اولی که من تجربه کردم و متاسفانه موفقیت آمیز نبودند، راه های اشتباه بی شماری رو تجربه کردم. سال آخر درست ترین راه رو (برگزاری آزمون جامع شبیه ساز کنکور) انتخاب کردم و جهش درصد چشمگیری داشتم.

وقتی آزمون سراسری سال های قبل رو در همون زمان بندی کنکور، پاسخ می دهید، با مجموعه سوالات از مباحث مختلف مواجه میشید. بنابراین به راحتی میشه مباحث رو از هم جداسازی کرد. مثلا مبحثی که در آن چندین سوال در انواع مختلف رو به راحتی پاسخ دادید، تسلط کافی روش دارید و نیازی نیست که وقت برای مطالعه بهش اختصاص بدید. زمان بیشتر رو صرف مطالعه ی مباحثی کنید که قبلا وقت کافی بهش اختصاص دادید و فقط نیاز به مرور کوتاه برای یادآوری دارند. نکته مهم اینه که حتما می دونید که تو این روزا نباید برای مطالب جدید وقت صرف کرد، چرا که خواندن مباحث جدید بسیار وقتگیره و باعث ایجاد استرس میشه.

آزمون شبیه سازی رو چطور برگزار کنیم؟

آزمون رو یه نصفه روز برگزار کنید. بقیه روز آزمون رو بررسی کرده و رفع اشکال کنید (رفع اشکال هم میتونه دوره کردن بخشی از کتاب درسی باشه یا تست زدن). در 4 نیم روز دیگه (با فرض برگزاری آزمون 3 روز یکبار)، میتونید 4 درس اختصاصی و 4 درس عمومی رو مطالعه کنید. در واقع در هر نیم روز یک درس عمومی و یک اختصاصی خوانده بشه. هدف از برگزاری این آزمون ها پیدا کردن اشکالات و برطرف کردن 90 درصد آنهاست.در واقع در هر آزمون یه تیکه از مشکلات حل میشه.

برای دروس عمومی چه باید کرد؟

آزمون جامع عمومی 100 سوالی با همان زمان بندی کنکور، قبل از دروس اختصاصی برگزار کنید. 45 دقیقه برای بررسی آن وقت بگذارید و نقاط ضعفتون رو بشناسید:

نقاط ضعف دروس عمومی شامل 3 آیتمه: 1) مطالبی که اصلا خوانده نشده (طبیعتا نباید وقت برای مطالعه گذاشته بشه)، 2) سوالاتی رو که مبحث مربوط بهش رو خواندیم و نیاز به مرور سطحی داره، 3) مطالبی که قبلا خوانده شده ولی قادر به پاسخگویی سوالات مربوط بهش نیستیم (این مباحث نیاز به توجه بیشتری دارند، چند روز یک بار باید مرور بشن)

برای برگزاری آزمون ها از سوالات کنکور سراسری 5 سال اخیر داخل و خارج کشور، آزمون های جامع سنجش، قلم چی و... ( متنوع باشه) استفاده کنید. مطمئن باشید که این روش کمک شایان توجهی به پیدا کردن اشکالاتتون می کنه و جهش درصد چشمگیری خصوصا در درس های عمومی براتون به ارمغان میاره. به عنوان مثال من همیشه در آزمون های آزمایشی درس عربی رو 45 تا 50 درصد می زدم، اما در کنکور سراسری درصد خودم رو به 90 رسوندم، و این درصد رو مدیون همین آزمون های شبیه سازی و برطرف کردن اشکالاتم می دونم.

و در آخر درصدهای من:

ادبیات: 70% عربی: 90% دین و زندگی: 70% زبان 65%

ریاضی: 43% فیزیک: 76% زیست شناسی: 77% شیمی: 53%

با آرزوی موفقیت برای همه ی پشت کنکوری های عزیز...

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.