تاریخ انتشار:

همه چیز در مورد تحصیل در آمریکا

همه چیز در مورد تحصیل در آمریکا

آموزش در برخی کشور‌ها منحصر به فرد است. آموزش در ژاپن، آموزش و تحصیل در آمریکا بسیار پرطرفدار است. افراد زیادی متقاضی تحصیل در این کشورها می‌باشند. تقاضای بالای تحصیل در این کشورها ناشی از کیفیت بالای آموزش است. در این مقاله قصد داریم به بررسی آموزش در کشور آمریکا بپردازیم.

آموزش و تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا

طبق گزارش ویکی پدیا ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری برای آموزش هزینه می‌کند. در سال 2014، واحد اطلاعات اکونومیست ایالات متحده را در رتبه چهاردهم در جهان قرار داد. 

برنامه ارزیابی بین‌المللی دانش‌آموزان، در حال حاضر دانش و مهارت‌های کلی نوجوانان 15 ساله آمریکایی را در رتبه 31 در جهان در سواد خواندن، ریاضیات و علوم می‌داند.

در سال 2014، این کشور 6.2 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف تمام سطوح آموزشی کرد. در سال 2017، 46.4 درصد از آمریکایی‌های 25 تا 64 ساله به تحصیلات پس از دوره متوسطه دست یافتند و 35 درصد از آمریکایی‌های 25 ساله و بالاتر، مدرک لیسانس یا بالاتر را کسب کرده‌اند.

طبق قانون ایالتی، تحصیل در محدوده سنی بین پنج تا هشت سال شروع شده و بسته به ایالت بین شانزده تا هجده سال تمام می‌شود و آموزش اجباری در آمریکا به سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تقسیم می‌شود پس از آن کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی متعددی طیف گسترده‌ای را در آموزش پس از دوره متوسطه ارائه می‌دهند. 

تحصیلات مدرسه‌ای

سن ورود به آموزش اجباری در ایالات متحده، با توجه به هر ایالت، بین 5 تا 7 سالگی است و سنی که در آن تحصیل اجباری به پایان می‌رسد بین 16 تا 18 سالگی است.

دانش‌آموزان ممکن است بسته به زمان ورود به مدرسه یک سال زودتر یا دیرتر فارغ التحصیل شوند. دانش‌آموزان تیزهوش ممکن است زودتر فارغ التحصیل شوند. تمام ایالت‌ها و مناطق ، پایه دوازدهم را سال آخر می‌دانند و دانش‌آموزان مدرک فارغ التحصیلی خود را که دیپلم دبیرستان نام دارد، دریافت می‌کنند.

مرحله  اول دانشگاه

پس از دوره دبیرستان دوره کارشناسی قرار دارد که به صورت پیوسته و ناپیوسته می‌باشد برای تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته، افراد باید یک دوره چهار ساله را پشت‌سر گذرانده تا موفق به دریافت مدرک کارشناسی شوند، اما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته فرد ابتدا وارد مقطع دو ساله کاردانی و سپس وارد دوره دو ساله کارشناسی ناپیوسته می‌شود. البته نام مقطع کارشناسی در کشور آمریکا برحسب رشته تحصیلی متفاوت است. به عنوان مثال: به کارشناسی علوم پایه BS یا به کارشناسی علوم انسانی BA گفته می‌شود.

همه مؤسسات تحصیلات تکمیلی ایالات متحده دارای مجوز توسط دولت ایالتی یا شهری هستند و تحت مالکیت دولت یا شرکت خصوصی فعالیت می‌کنند و موسسات انتفاعی یا غیرانتفاعی می‌باشند.

مرحله دوم دانشگاه

این مرحله شامل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد .مدرک کارشناسی ارشد نشان‌دهنده مرحله دوم آموزش عالی و اولین مدرک پیشرفته (فارغ التحصیل) است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای 2 سال تحصیلی برنامه‌ریزی شده است، اگرچه این زمان بسته به رشته و توانایی دانشجویان متفاوت است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مبتنی بر تحقیق، شرکت در دوره‌های پیشرفته و سمینار، امتحانات جامع و پایان‌نامه مستقل می‌باشد.

مرحله سوم دانشگاه

بعد از مقطع کارشناسی ارشد دکتری پژوهشی ست. دکترای تحقیقاتی نشان‌دهنده سومین و بالاترین مرحله آموزش عالی در ایالات متحده است.

برنامه‌های دکترا مستلزم مطالعه و تحقیق فشرده در زمینه‌ای خاص است.

انجام تحقیق و تهیه پایان‌نامه بسته به موضوع انتخابی، بودجه پژوهشی موجود و محل تحقیق می‌تواند از یک تا چندین سال به طول بینجامد. 

زمان دوره دکترا حداقل 4 یا 5 سال است که مطالعه و تحقیق تمام وقت است. زمان واقعی دریافت مدرک بسته به موضوع و ساختار برنامه متفاوت است. دکترای تحقیقاتی در رشته‌های دانشگاهی و برای تحقیقات نظری در برخی زمینه‌های حرفه ای اعطا می‌شود. رایج‌ترین این مدرکها دکترای فلسفه (PhD) است.

دو سال اول تحصیل در مقطع دکتری شامل کلاس‌های حضوری و سمینارها است و حداقل 1 سال نیز جهت تهیه پایان‌نامه می‌باشد. پایان‌نامه دکتری باید حاوی تحقیقات و طرح‌هایی باشد که در هیچ مجله یا ژورنالی منتشر نشده باشد. همچنین پایان‌نامه باید خلاصه‌ای از موضوع  و زمینه تحصیلی دانشجویان باشد.

چند دانشگاه برتر برای تحصیل در آمریکا

بهترین دانشگاه های آمریکا

موسسه تکنولوژی ماساچوست 

دانشگاه استنفورد 

دانشگاه هاروارد 

موسسه تکنولوژی کالیفرنیا 

دانشگاه شیکاگو 

دانشگاه پنسیلوانیا 

دانشگاه پرینستون

دانشگاه ییل 

دانشگاه کرنل

دانشگاه کلمبیا 

چندی از دانشگاه‌های ارزان برای دانشجویان بین‌المللی و در عین حال دارای اعتبار بالا و بسیار خوب در ایالات متحده آمریکا عبارتند از:

دانشگاه ایالتی آریزونا

دانشگاه میشیگان شرقی

دانشگاه ویچیتا

دانشگاه نیواورلئان

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا فرسنو

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نورتریج

دانشگاه ایالتی کلیولند

دانشگاه وایومینگ

دانشگاه ایالتی ایندیانا

دانشگاه تگزاس شمالی

دانشگاه ایالتی کنت

دانشگاه دپیپل

کالج تگزاس جنوبی

دانشگاه ایالتی آرکانزاس

دانشگاه ایالتی مینوت

دانشگاه ایالتی آلکورن

کالج‌های سن متئو در دره سیلیکون

دانشگاه اجتماعی هیلزبورو

دانشگاه ایالتی سونوما

دانشگاه بلویو

دانشگاه وست کلیف

دانشگاه سیتی نیویورک

و...

سیستم نمره‌دهی در مدارس آمریکا

برای تحصیل در آمریکا بهتر است ابتدا با نحوه نمره‌دهی در این کشور آشنا شوید. به صورت کلی هیچ سیستم نمره دهی اجباری در ایالات متحده وجود ندارد. از این رو نوع نمره‌دهی در دبیرستان‌های آمریکا متنوع می‌باشد. برخی از آنها به صورت اعداد 0 تا 100 نمره می‌دهند. برخی دیگر از مدارس از حروف A ،B ،C و سایر که رایج‌تر می‌باشد برای نمره‌دهی استفاده می‌کنند. برخی دیگر نیز از علائم منها یا جمع همراه با حروف در نمره‌دهی استفاده می‌کنند. معدل نیز معمولا در مداری بر اساس حروف A تا F مشخص می‌شود که نمره 4 تا 0 را بیان می‌کند. از این رو سیستمی برای ارزیابی کل سال تحصیلی می‌باشد.

انواع دیگر آموزش در آمریکا

آموزش از راه دور

آموزش از راه دور به عنوان وسیله‌ای برای ارائه آموزش به افرادی تلقی می‌شود که موقعیت مکانی، شرایط یا کارشان ارتباط از راه دور را ضروری یا راحت می‌کند. این یک نوع آموزش جداگانه محسوب نمی‌شود. در عوض، آموزش از راه دور به عنوان روشی از آموزش در نظر گرفته می‌شود که با آموزش سنتی مبتنی بر دانشگاه متفاوت است.

 رشد سریعی در برنامه‌های آموزشی در همه سطوح وجود دارد که از طریق رادیو، تلویزیون، ایستگاه‌های اتصال ماهواره‌ای، ویدئوها، پایانه‌های کامپیوتری و وسایل دیگر ارائه می‌شوند.

 بسیاری از برنامه‌ها رارائه شده و منجر به گواهینامه‌ها، دیپلم و مدرک میشوند. 

آموزش در صنعت

این یک شکل خاص از آموزش حرفه‌ای مداوم در نظر گرفته می‌شود و به عنوان آموزش با حمایت کارفرما شناخته می‌شود. برنامه‌ها توسط کارفرمایان یا از طریق قرارداد توسط موسسات تحصیلات تکمیلی، انجمن‌های حرفه‌ای، اتحادیه‌ها یا سازمان‌های مشاوره ارائه می‌شود. آموزش ممکن است در محل کار یا جاهای دیگر ارائه شود و یک شکل خاص از آموزش‌های تحت حمایت کارفرمایان  است که برای نیروی انسانی و نیروی کار در نظر گرفته شده است.

آموزش غیر رسمی

بسیاری از فرصت‌های آموزشی در آمریکا وجود دارد که ساختار رسمی ندارند. این دوره‌ها شامل برنامه‌هایی می‌شوند که توسط کتابخانه‌ها، موزه‌ها، پارک‌ها و مقامات تفریحی، باشگاه‌ها و سایرین ارائه می‌شوند که برای اعضا یا عموم در نظر گرفته شده‌اند.

بسیاری از دانشجویان در سراسر کشور علاقمند به تحصیل در آمریکا هستند و این علاقه و تمایل ناشی از موارد زیر است:

1. تنوع

آمریکا شامل طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی‌ست و متقاضیان می‌توانند هر رشته تحصیلی را در هر دانشگاهی انتخاب کنید.

2. انعطاف پذیری آموزش

سیستم آموزشی ایالات متحده یکی از متنوع‌ترین سیستم‌های آموزشی در جهان است. دانش‌آموزان انتخاب‌های نامحدودی دارند. معمولاً دانشگاه‌های ایالات متحده این امکان را به شما می‌دهند که در دو سال اول تحصیلتان دوره‌های مختلفی را تجربه کنید، برخلاف دانشگاه‌های اروپایی که باید طبق برنامه از پیش تعریف شده حرکت کرد.  

در سیستم آموزشی ایالات افراد را تشویق می‌کند تا دانش خود را در زمینه‌های مختلف گسترش دهد تا از این طریق مهارت‌ها و شخصیت افراد توسعه یابد. به عنوان مثال، اگر در حال تحصیل برای وکالت هستید، ممکن است بخواهید دوره‌های سخنرانی عمومی، ادبیات و روابط عمومی را داشته باشید ایالت متحده این امکان را به شما می‌دهد. این بدان معناست که استعدادهای شما با شرکت در فعالیت‌های فوق برنامه، میزهای گرد، تحقیقات و غیره شناسایی و پرورش می‌یابد. 

دانشگاه و زندگی دانشجویی و تنوع بالای فرهنگی در آمریکا

به دلیل استاندارد بالای آکادمیک، بسیاری از دانشگاه‌های ایالات متحده هر ساله بهترین و باهوش‌ترین دانشمندان را از سراسر جهان جذب می‌کنند.

افراد این فرصت را خواهند داشت که با محققان درجه یک که دارای دانش و تجربه می‌باشند ملاقات و تعامل داشته باشید. 

تعامل فراوانی در آموزش ایالت متحده وجود دارد . در کلاس از دانشجویان و دانش‌آموزان انتظار می‌رود که نظر خود را بیان کنند و امکان بحث آزاد وجود دارد.

معمولاً زندگی دانشجویی در دانشگاه و خوابگاه خلاصه می‌شود. معمولاً پردیس خارج از شهر یا در یک منطقه تعیین شده است. از آنجایی که بیشتر وقت خود را در دانشگاه می‌گذرانند، زندگی دانشجویی بیشتر شبیه به یک جامعه در نظر گرفته می‌شود که در آن می‌توانید با دانشجویان دیگر تعامل داشته باشید. در فعالیت‌ها، باشگاه‌ها مختلف شرکت کنید.

شناخت جهانی

داوطلبان دارای مدرک دیپلم ایالات متحده شانس بیشتری برای انتخاب توسط کارفرمایان دارند. در یک نظرسنجی برای دانشگاه‌های برتر جهان از سال 2014، 40 دانشگاه از 100 دانشگاه در ایالات متحده واقع شده‌اند که 7 مورد آن در 10 دانشگاه برتر قرار دارند.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.