تاریخ انتشار:

نکات مهم برای یک معلم در تعیین سطح زبان انگلیسی

نکات مهم برای یک معلم در تعیین سطح زبان انگلیسی

بهترین روش‌های تعیین سطح زبان انگلیسی برای یک معلم خصوصی

تعیین سطح زبان انگلیسی آزمونی است که برای سنجش مهارت فرد در زبان انگلیسی انجام می‌شود. این آزمون به فرد کمک می‌کند تا سطح فعلی زبان انگلیسی خود را درک کند و بفهمد در کدام سطح مبتدی، متوسط یا پیشرفته قرار دارد و بتواند متناسب با سطح خود برای یادگیری بهتر و بیشتر اقدام کند.

معلم خصوصی زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند سطح فعلی زبان خود را بدانید و با انجام یک آزمون تعیین سطح، سطح فعلی زبان خود را بهتر درک کنید و باتوجه به سطح خود هدف‌گذاری کنید. 
پس از انجام تعیین سطح، معلم خصوصی به شما کمک می‌کند تا سطح زبان خود را بهتر درک کنید و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و با توجه به نتایج آزمون و اهداف‌تان یک برنامه آموزشی مناسب تدوین کنید. 

معلم خصوصی زبان انگلیسی استاد سلام 

انتخاب یک معلم خصوصی خوب و مناسب گامی اساسی در جهت ارتقای مهارت زبانی شماست. آیا می‌خواهید برای آزمون‌هایی مانند آیلتس یا تافل آماده شوید یا به دنبال تقویت مهارت مکالمه هستید؟ دانستن مسیر به شما کمک می‌کند تا معلمی را پیدا کنید که با اهداف‌تان تناسب دارد و در زمینه مورد نظر شما تجربه و تخصص دارد.
با توجه به نیاز خود بهتر است شروع به تحقیق و جستجو در مورد معلم خصوصی زبان انگلیسی کنید. می‌توانید از تجربه دوستان، همکاران و آشنایان خود در زمینه معلم خصوصی استفاده کنید یا از سایت استاد سلام برای یافتن معلم خصوصی مناسب اقدام نمایید.

هنگامی که لیستی از معلمان باتجربه و خوب را پیدا کردید، رزومه و سوابق تجربی و تحصیلی معلم‌ها را بررسی کنید و حتما به دنبال معلمانی باشید که برای تدریس خصوصی با توجه به نیاز شما مناسب باشند. تمامی مدرسین سایت استاد سلام این ویژگی را دارند و شما با خیالی آسوده می‌توانید به انتخاب معلم بپردازید.
پس از بررسی سوابق، با چند نفر از معلمین مصاحبه کرده و از سوابق، روش‌های تدریس و فلسفه آموزشی‌شان سوال کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که با سبک تدریس و شخصیت معلم احساس راحتی می‌کنید. همچنین، بهتر است هزینه کلاس‌ خصوصی زبان انگلیسی آنلاین و حضوری سایت استاد سلام را نیز بررسی کنید و در همان ابتدا مطمئن شوید هزینه کلاس با بودجه‌ای که دارید مطابقت داشته‌ باشد.
در پایان می‌توانید از معلم بخواهید یک جلسه آموزشی برگزار کرده تا اطمینان کامل حاصل کنید که آیا از روش تدریسش راضی هستید یا خیر و آیا می‌توانید با معلم خصوصی انتخابی خود رابطه خوبی برقرار کنید یا نه.
اگرچه باید اضافه کرد پشتیبانان سایت استاد سلام در فرآیند انتخاب معلم خصوصی زبان انگلیسی مناسب در کنار شما خواهند بود.
با کمی تلاش و تحقیق و رجوع به سایت استاد سلام، به راحتی می‌توانید معلم خصوصی مناسب خود را بیابید تا به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کند و زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن فرا‌ بگیرید.

نکات مهم برای یک معلم در تعیین سطح زبان انگلیسی

مزایای تعیین سطح زبان انگلیسی

 با دانستن سطح زبان خود، می‌توانید دوره آموزشی مناسب خود را انتخاب کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا از زمان و منابع خود به‌طور موثر استفاده کنید و از یادگیری زبان بیشترین بهره را ببرید.
تعیین سطح به شما کمک می‎‌کند تا پیشرفت خود را در زبان انگلیسی بهتر پیگیری کنید و همچنین در طول زمان متوجه شوید که چه میزان پیشرفت کرده‌اید.
یکی از مواردی که در مراحل مختلف آزمون تعیین سطح زبان به شما کمک می‌کند تا در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی موفق شوید، معلم خصوصی زبان انگلیسی است.
زمانی که تعیین سطح توسط معلم خصوصی صورت می‌گیرد، معلم می‌خواهد تشخیص دهد که فرد در چه وضعیتی قرار دارد. با این تعیین سطح، معلم می‌تواند گامی ضروری برای برنامه‌ریزی اهداف زبان‌آموز بردارد. سطح فعلی زبان باعث می‌شود معلم اهداف درستی را برای زبان‌آموز خود تعیین کند.

نکات لازم برای تعیین سطح زبان انگلیسی توسط معلم خصوصی زبان انگلیسی

ارزیابی سطح مهارت فعلی زبان انگلیسی یک زبان‌آموز یا یک گروه از زبان‌آموزان، بخش بسیار مهمی از شغل یک معلم است. تسلط بر این مهارت دشوار است، بنابراین در این قسمت، نکاتی را در مورد چگونگی تعیین موثر سطح مهارت زبان انگلیسی ارائه می‌دهیم.

سوالاتی که باید قبل از شروع دوره بپرسید

با یک مکالمه بسیار کوتاه به زبان مادری شروع کنید تا متوجه شوید که آیا شخص قبلاً زبان خارجی یاد گرفته است یا خیر. اگر نه، پس واضح است که باید از سطح 0 شروع کنید.
زبان‌آموز را تشویق کنید که اشتباه کند، ریسک کند و از سطح انگلیسی خود خجالت نکشد. هر چه دانش‌آموزان احساس راحتی بیشتری داشته باشند، راحت‌تر می‌توانند سطح تسلط خود را بهبود بخشند.
همچنین، در ابتدای جلسه در مورد اهداف دانش‌آموز صحبت کنید. اگر هدف آن‌ها تمرکز بیشتر بر روانی و توانایی صحبت کردن است تا اشتباه نکردن، اجازه دهید صحبت کنند و تا پایان جلسه منتظر بمانند تا اصلاحات را انجام دهند.
 اگر زبان‌آموز مهارت زبان خود را در سطح خاصی می‌داند، در این خصوص از وی سوال کنید. بهتر است رزومه شخص از جمله نمونه کارهای قبلی مانند نتایج امتحانات یا گواهی‌نامه و مدارک زبان از دیگر موسسات یا معلم‌های دیگر نیز در فرآیند تعیین سطح بررسی گردد. با این کار نقاط قوت فرد شناسایی شده و پیشرفت او در طول زمان قابل مشاهده است.
در مدرک زبان‌آموز، نه تنها به سطحی که در مدرک اشاره شده است، بلکه به تاریخ دریافت آن نیز توجه کنید. اگر مدرک زبان چندین سال پیش دریافت شده است، بهتر است وضعیت فعلی زبان‌آموز را حتما بررسی کنید.

نکات مهم برای یک معلم در تعیین سطح زبان انگلیسی

در درجه اول بر ارتباطات تمرکز کنید

سریع‌ترین راه برای بررسی سطح زبان‌آموزان این است که یک مکالمه معمولی داشته باشید، ترجیحاً در مورد موضوعی که با آن آشنا هستند.
استرس روی هر موقعیتی تاثیر بسیار منفی می‌گذارد، چه مکالمه خصوصی با یک دوست انگلیسی زبان یا یک امتحان. به یاد داشته باشید که به‌عنوان یک معلم باید برای از بین بردن استرس تلاش کنید!

از قبل آماده باشید

سرعت انجام تست، بستگی زیادی به آمادگی شما دارد. اگر از قبل به آن رسیدگی کنید و مواد مناسب را تهیه کنید، همه چیز به آرامی و با نظم خاصی پیش خواهد رفت. 
یکی از پیشنهادات ما ایجاد جدول است. در ستون سمت چپ اطلاعات مربوط به سطح زبان را بنویسید و در ستون کناری آن سوالات مربوطه را که برای آن سطح زبان مناسب است یادداشت کنید. در ستون بعدی، مسائل گرامری و کلمات مهم را یادداشت کرده تا سطح دانشجو را در این ابعاد نیز بررسی کنید. 

گفتگوی شفاهی

در این نوع تعیین سطح مکالمه‌ای ساده با فرد به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد تا سطح درک و بیان وی در مورد موضوعات مختلف سنجیده ‌شود. همچنین، از موضوعات چالش‌برانگیز استفاده می‌شود تا شخص وادار به صحبت کردن شود و در این بین به دامنه واژگان، گرامر، تلفظ و... توجه می‌شود.
به تلفظ کلمات با دقت گوش دهید، زیرا به شما کمک می‌کند تا بفهمید که دانشجو نیاز به بهبود صداها دارد یا نه. این مسائل را یادداشت کنید تا بعدا بتوانید به آن‌ها رسیدگی نمایید.
تلفظ بد به معنای تسلط ضعیف به زبان انگلیسی نیست! گاهی اوقات برخی از زبان‌آموزان مسلط هم ممکن است تلفظی کمتر از حد مطلوب داشته باشند.
هنگامی که متوجه یک خطای مکرر شدید، از زبان‌آموز بخواهید جمله را تکرار کند و سپس در مورد تلفظ صحیح کلمه یا عبارت به او بازخورد بدهد. تلفظ می‌تواند یکی از سخت‌ترین چیزهایی باشد که می‌توان آن را اصلاح کرد، بنابراین تقویت مداوم تلفظ صحیح مهم است.

ارزیابی کتبی

در این روش، متنی با سطح سنی و تحصیلی فرد به او بدهید تا بخواند و سپس آن را خلاصه کند و به سوالات مربوط به متن پاسخ دهد یا داستانی کوتاه بر اساس متن بنویسد. در این مرحله تمرکز بر درک مطلب، نگارش دانش‌آموز و موارد این چنینی می‌باشد.
از زبان بدن و پاسخ‌های زبان‌آموز برای بررسی درک مطلب استفاده کنید. گاهی فرد کاملا متحیر به نظر می‌رسد، با این نشانه‌های فیزیکی می‌توانید ایده بگیرید که با چه سرعتی باید صحبت کنید و از چه زبانی باید استفاده کنید (ساده، متوسط، پیشرفته).
در ابتدا، همیشه فرض کنید که سطح درک فرد پایین است. سپس با شروع معرفی خود و دریافت بازخورد فیزیکی از فرد شما متوجه خواهید شد آیا او شما را درک می‌کند یا خیر. بر این اساس سرعت خود را تنظیم کنید.

تکالیف و تمرین در کلاس

ارزیابی تکالیف و بررسی تمرین‌ها نیز بعدها برای فهمیدن دقیق‌تر سطح زبان‌آموز موثر است. معلم خصوصی زبان انگلیسی همچنین با دادن تکالیف کوتاه و ارائه بازخورد منظم و سازنده در حین کلاس می‌تواند سطح فعلی زبان‌آموز را مشخص و متناسب با آن برای یادگیری بهتر اقدام کنند.

با روش‌های یاد شده می‌توان تعیین سطح مناسبی داشت. شما به عنوان معلم از چه تکنیک‌هایی برای تعیین سطح استفاده می‌کنید؟ پیشنهادی دارید؟ آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.
من نرم افزار خوندم و بعدش به دلیل علاقه‌ای که به راه‌اندازی کسب و کار داشتم در رشته کارآفرینی ارشد گرفتم. الانم در سایت استاد سلام همکاری می‌کنم و درجهت سوالاتی که برای خیلی از افراد و کاربرانمون به وجود میاد، تحقیق می‌کنم و می‌نویسم من هم با شما در حال یادگیری‌ام.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.