اردیبهشت 97 روز معلم خوب، مبارک با 10 معیار جدید
با معرفی جشن آموزگار شروع می کنیم، ما و همکاران ما در استاد سلام با نگاهی جدی به تدریس خصوصی و کلاس آنلاین و دوره های آموزشی، از اسفند سال 96 در تدارک روز معلم و بزرگداشت معلم ر اردیبهشت 97 هستیم، 20 اردیبهشت جشن آموزگار را برگزار می کنیم، و با همکاری شرکتهای مختلف خصوصی در نمایش و معرفی خوب همه استادهای استادسلام، کمر همت بستیم و ارتباط دیداری جدیدی را تدارک دیدیم، تا با گوش شنوا همه نقد های شما را بشنویم، به شما خسته نباشید عرض کنیم و ساعاتی ارزشمند را با هم رقم بزنیم.
این روزها فقط برای نسل قدیم میشود از شان و منزلت معلم حرف زد، دانش آموزبا نگاه عجیب و جدیدی یک معلم را نگاه می کند، با کاهش تزریق پول نفت به سفره های همه اقشار جامعه، مانند هر کشوری که این امتیاز را نداشته دیدگاه افراد به خیلی موضوعات تغییر کرده، هر کسی برای هر کاری به منافع خود بسیار با ریزبینی بیشتری نسبت به قبل می نگرد، روز معلم و با وانت و ماشین کادو ها را جابجا کردن گذشته است، شاید خیلی ها خوشحال باشند که روز معلم تعطیل است و با معلمشان چشم در چشم نمیشوند که بخواهند روزش را به او تبریک گویند، روزگار عجیبی است نازنین، روزگار عجیبیست!!!
بچه ها در اینستاگرام و کانال های انواع و اقسام شبکه های اجتماعی به دنبال دستیابی به بهترین اطلاعات و آموزش ها و مهمتر از آن سرگرمی هستند، سرگرمی رایگان برای اقشار معمولی و کم درآمد و سرگرمی های فاخر برای اقشار 4 درصدی در ایران، شما کدامیک هستید؟
کسب و کار ها با هشتگ #روز_معلم به دنبال لایک بیشتر بر اساس تقویم محتوای خود، بچه ها به دنبال یافتن راهی برای خرید کادوی ارزان، احساسات ارزان و تمرکز نایاب است، آموزش و جایگاه آن با این حجم توجه به پول متزلزل شده است و در این میان همچنان کسانی که خوب زحمت می کشند و محتوای خوب تولید می کنند و در شبکه های اجتماعی و سایت ها خودشان را می توانند به خوبی معرفی کنند و تاییدی گویا از کاربران دریافت کنند وضعیت مناسبی دارند، این شد بخش توجه بچه ها برای گرفتن آموزش
استاد خوب برای انتخاب روز معلم، استاد خاطره ساز برای روز معلم
معیارهای یک استاد خوب و یا آموزشگاه خوب را در ده عنوان بررسی می کنیم :
معیار اول : استاد شجاعی که علم خود را در شبکه های اجتماعی در معرض دید و رایگان قرار میدهد تا قضاوت شود و هر روز به سوالات افراد پاسخگو باشد
معیار دوم : استادی که بتواند در برابر ناملایمات بچه های بی تجربه و انتقادات آنها به خوبی مقاومت کند و بهترین برخورد را در شبکه های اجتماعی از خود نشان دهد
معیار سوم : استادی که صبوری لازم برای خصول نتیجه از انواع کارهای رایگان و ارتباط سازی را داشته باشد.
معیار چهارم : استادی که بعد از همه این مراحل کلاس های آموزشی تدریس خصوصی، تدریس نیمه خصوصی و دوره آموزشی گروهی برگزار کند و به روز پیشرفت کند.
معیار پنجم : استادی که بتواند ظاهر و نمایش خود را به نحو مطابق با سلیقه عموم والدین و شاگردان تنظیم کند.
معیار ششم : استادی که خوب تدریس کند! (توجه کنید که معیار ششم تدریس خوب شد، برای رسیدن به کلاس و تدریس خصوصی و راهیابی به کلاس مدرسه همه مراحل قبل مورد نیاز است و اگر نباشد به کلاسی نمی رسیم، این واقعیتی است از جامعه امروز)
معیار هفتم : استادی که انتقادات و پیشنهادات والدین و شاگردان را جدی بگیرید و بتواند به مشتریان و دانش آموختگان خود احترام و اهمیت هدیه دهد.
معیار هشتم : استادی که اطلاعات به روز جامعه را داشته باشد و سازگاری با همه اخبار و نیازهای روز، را در اطلاعات و محتوای خروجی خود منتشر کند، آموزشهای تکراری و روشهای آموزشی تکراری دیگر مورد پسند جامعه نیست
معیار نهم : بعد از اتمام کلاس ها و دوره های آموزشی بتواند ارتباط خود را باشاگردان قدیم حفط کند و نطرات مثبت و منفی آنها را در روند کاری خود منعکس کند و همیشه در دسترس شاگردان و والدین باقی بماند تا با یک دکمه share به دیگران ارسال و معرفی شود.
معیار دهم : آموزش های خود به صورت آنلاین هم برگزار کند تا شاگردان کم رفت و آمد و کم تحرک امروز بتوانند با او ارتباط برقرار کنند، دنیای آینده تعداد زیادی شاگرد آنلاین در کلاس آنلاین را در برخواهد داشت و استاد خوب باید کلاس آنلاین برگزار کند
هر نوع مهارتی که استاد دارد از برگزازی کلاس های تدریس خصوصی آیلتس و تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی برنامه نویسی باید تجربه آموزش آنلاین را به عنوان رسالتی جدید برای تسهیلگری این فضا برای شاگردان خود فراهم کند، این یک رسالت بر دوش هر معلم است تا رضایت و سهولت و محبوبیت برای شاگردانش فراهم کند در دنیایی به روز و تعاریف کهنه و تکراری را از سرفصل های اخلاقی به مدلهای جدید تبدیل نماید و با خلاقیت آموزشی کلاس جذاب خود را شهره فضاهای اینترنتی کند.