تاریخ انتشار:

درس اقتصاد با رویکرد «اقتصاد مقاومتی» از امسال در مدارس تدریس می‌‌شود

درس اقتصاد با رویکرد «اقتصاد مقاومتی» از امسال در مدارس تدریس می‌‌شود

اخبار آموزش و پرورش: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۱۴۰ عنوان کتاب جدیدالتالیف آماده شده است، گفت: درس اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سال تحصیلی جدید تدریس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرهنگیان، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان،‌ اظهار داشت: وظیفه اصلی ما در آموزش و پروریش «تربیت» است و مبنای فعالیت‌های آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه که تا سال ۱۳۹۹ ادامه خواهد یافت،‌ اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت تک بعدی یکی از آفت‌های تربیت است و زمانی تربیت از راه درست و مسیر مناسب را طی می‌کند که تک بعدی نباشد و این در حالی است که برخی خانواده‌ها و موسسات فقط روی یک بعد تربیت تاکید می‌کنند. به عنوان مثال تنها بعد آموزشی مدنظر است و برای دانش‌آموز کلاس‌های فوق‌ برنامه و تست‌زنی پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره ۶ ساحت تربیتی گفت: ۶ ساحت تربیتی شامل «تربیت اخلاقی و اعتقادی»، «تربیت اقتصادی ـ حرفه‌ای»، «تربیت بدنی و جسمانی»، «تربیت هنری و زیباشناختی»، « تربیت اجتماعی ـ سیاسی» و «تربیت علمی و فناوری» است.

فانی درخصوص تربیت اقتصادی ـ حرفه‌ای افزود: دانش‌آموز باید مهارت و حرفه‌ای را بیاموزد تا بتواند مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف کند.

وی همچنین به شعار امسال که «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» است، اشاره کرد و ادامه داد: تربیت اقتصاد مقاومتی وظیفه آموزش و پرورش است و دانش‌آموزان باید به اهمیت توانمندی داخلی و جلوگیری از اسراف و استفاده بهینه از منابع پی ببرند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال نظام جدید آموزشی به پایه دهم رسیده است، گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۴۰ عنوان کتاب جدیدالتالیف داریم و درس اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶-۹۵ تدریس می‌شود.

فانی با بیان اینکه یادگیری در ابتدا آموختن برای دانستن بود و بعدها آموختن برای بکار بردن مطرح شد، گفت: پس از آن آموختن برای بکار بستن و آموختن برای بهتر زیستن مطرح شد و این در حالی است که ما در شرایطی مانند کنکور در زندگی، دانش‌آموزان را از آموختن برای زیستن محروم کرده‌ایم یعنی دانش‌آموزان از تابستان سال سوم متوسطه به قرنطینه حفظ کردن می روند و برای شرکت در ماراتن کنکور ۳ ساعته آماده می‌شوند.

چقدر خوب که نطام آموزشی ما به سمتی سوق پیدا کند که آموزش در ابعاد مختلف زندگی برای بچه ها باشد نه فقط یک بعد آن هم درسی و شنیدن این خبر و تحولاتی که در نظام آموزشی کشورمان در حال انجام است استاد سلام را که در همین زمینه در تلاش است بسیار خوشحال کرده.

ما هم همین هدف را داریم که اگر بچه ها در دروس اصلی خود به تدریس خصوصی مانند تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی زیست شناسی، تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل و تدریس خصوصی حسابان نیازمند هستند در کنار آن ها می توانند مباحث هنری، برنامه های کامپیوتری و غیره که به آن علاقه دارند نیز بپردازند مانند تدریس خصوصی پیانو، تدریس خصوصی نقاشی و تدریس خصوصی فتوشاپ.

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.