تاریخ انتشار:

هزینه میلیاردی برای «مرورگر ایرانی» که کپی رایگان فایرفاکس است! +سند

هزینه میلیاردی برای «مرورگر ایرانی» که کپی رایگان فایرفاکس است! +سند

به گزارش سیتنا به نقل از صبحانه، اعلام خبرهای مختلف در رسانه ها مبنی بر تولید اولین مرورگر ایرانی که مراحل بومی سازی آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده، باعث خوشحالی و تحسین کاربران و مسئولان کشورمان شد به گونه ای که بنابر اعلام مرکز متما سازمان فناوری اطلاعات ایران، طی سه ماه گذشته کاربران اینترنت بیش از 300 هزار نسخه از مرورگر ساینا را دانلود کرده‌ اند.

مسئولان "متما" در تشریح ویژگی های مهم این مرورگر ایرانی اعلام کرده اند که برخی از قسمتهای این مرورگر مشابه خارجی ندارد و برای مثال بخش حمایت از خانواده در این مرورگر دیده شده تا خانواده ها این امکان را داشته باشند که اجازه استفاده بخشی از آدرسهای اینترنتی را به فرزندان خود ندهند و از طرفی امکان کنترل استفاده از ip آدرسها برای سنین مختلف در این مرورگر دیده شده است.

اما در عین حمایت کامل از تلاش متخصصان کشورمان برای طراحی و تولید نرم افزارهای فارسی همچون مرورگر، برخی بررسی های فنی و تخصصی حکایت از وجود شائبه های جدی در طراحی و اجرای این مرورگر است.

امیر قاسمی صاحب نظر در حوزه نرم افزار در گفتگو با صبحانه به بیان برخی از این ابهامات پرداخته و می گوید: ساینا به دلایل مختلف، به نظر تنها یک کپی تمام و فارسی شده از مرورگر فایرفاکس است و نه تنها یک مرورگر بومی و ایرانی نیست، بلکه بررسی های تخصصی جمعی از فعالان عرصه نرم افزار در داخل کشور نشان می دهد این مرورگر صرفاً یک ورژن شخصی ساز شده (customize) از مرورگر firefox بوده است.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.