تاریخ انتشار:

واتس‌آپ فیلتر نشده‌است عدم صدور ابلاغیه‌ای به وزارت ارتباطات

واتس‌آپ فیلتر نشده‌است عدم صدور ابلاغیه‌ای به وزارت ارتباطات

محمد فرنقی‌زاده، مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به انتشار اخباری در زمینه عدم دسترسی کاربران به سرویس پیام‌رسان واتس‌آپ از صبح امروز، افزود: هیچ تغییر وضعیتی در مورد واتس‌آپ صورت نپذیزفته است.
وی همچنین با اشاره به انتشار ابلاغیه‌ای در این زمینه اظهار داشت: تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر اجرایی کردن فیلترینگ واتس آپ به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نرسیده است.
در روزهای گذشته در پی‌ اختلال در سرویس‌ پیام‌رسان وایبر مجدا بحث فیلترینگ پیام‌رسان‌های موبایلی قوت گرفت و فیلترینگ واتس آپ به دلیل آنکه زیر مجموعه فیس‌بوک است، در صدر اخبار قرار گرفت.
پیش از این، عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در این باره تاکید کرده بود: ما در خصوص فیلترینگ نرم افزارهای مجازی مانند وایبر، تانگو و اینستاگرام اتخاذ تصمیمی نکرده‌ایم و شاید در آینده در دستور کار کارگروه قرار گیرد، البته نتیجه نهایی بستگی به رای این کارگروه دارد.
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در مورد وضعیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور و تصویب مسدود کردن سرویس «واتس‌آپ» نیز در اظهار نظری اعلام کرد: برای اپلیکیشن‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی تاکنون هیچ تصمیمی گرفته نشده است تنها در اسفندماه سال 92 کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، بحث مسدودسازی سرویس «واتس آپ» را مطرح کرد که همین طور که قبلا هم گفتم نقصانی در رای گیری به وجود آمد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دولت موافق بستن شبکه‌های اجتماعی خارجی که مخرب نیستند و به اخلاق و عفت عمومی لطمه‌ای نمی‌زنند نیست، افزود: تا زمانی که جایگزینی برای این شبکه‌ها در کشور نداشته باشیم دولت موافق مسدود کردن آنها نیست.
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل موضوع فیلتر شبکه‌های اجتماعی و فیلتر «واتس آپ» در شورایعالی فضای مجازی مطرح شد و رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا دستور داد که این موضوع متوقف شود و این کار انجام نشود.
همچنین وزیر ارتباطات در واکنش به اظهارات دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره فیلتر شدن پیام رسان موبایلی «واتس اپ» مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور رأسا نمی‌تواند مانع اقدامات کارگروه تعیین مصادیق شود، تاکید کرد: وظیفه دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، دبیری یک گارگروه است و وظیفه‌اش این نیست که برای شخص رئیس جمهور و برای شورایعالی فضای مجازی که هیچ ارتباطی با این کارگروه ندارد و یک مجموعه بالادستی است تعیین تکلیف کند.
وی افزود: وظیفه کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ این است که از سیاستگذاری‌هایی که شورایعالی فضای مجازی انجام می‌دهد تبعیت کند.

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.