تاریخ انتشار:

چالش مانکن برای واژه استخدام و رو به رشدی عبارت کارآفرینی

چالش مانکن برای واژه استخدام و رو به رشدی عبارت کارآفرینی

حیاطی بزرگ، یک درخت قدیمی کنار حیاط که چند کاشی به خاطر رشد درخت از کنارش کنده شده تا تنه درخت نفس بکشد ،تا آب به ریشه اش برسد. پدر بزرگی با صورتی باریک و پر چین،خوش حال و لبخند بر لب،راضی و آسوده خاطر، از داستان زندگیش می گوید و مادر بزرگی بشاش با چادر نمازی کهنه بر دوش، با افتخار تایید می کند که بچه ها سر و سامان گرفته اند. 6 بچه دارند، که پسر دوم و دختر آخر بیشتر از بقیه مایه ی افتخارشان هستند.به استخدام دولت درآمده و کارمند شده اند و ماه به ماه حقوقشان را می گیرند، داستانی همیشگی که مادر بزرگ از پسرهمسایه می گفت که او هم ماشاالله سوزنبان است و کلی می خندید اما مادر سوزنبان هم از ته دل خوشحال ازاینکه پسرش استخدام رسمی دولت است.

حالا همه این کونه صحنه ها و لبخند ها خاطره شده و مادر و پدر هم نمی دانند به مدرک بچه ها دلخوش باشند، که در آخر توفیر چندانی به حالشان نمیکند یا به دانشگاه خوب دلخوش باشند که آن هم بعد از تحصیل یا در حین آن ایران را ترک می کنند و حضور وتاثیرشان در خانواده کمرنگ میشو و باز میمانند پدر و مادری تنها و خانه ای ساکت و بی هیاهو.اگر هم برای خودش کاری دست و پا کند بار معلوم نیست آخر وعاقبتش چه می شود. و تاره این همه ی ماجرا نیست و این قصه سر دراز دارد.قبول شدن در دانشگاه اول این راه طولانیست.
امروز واژه استخدام رسمی کم کم رنگ باخته و یه جورایی رفته تو چالش مانکن! ثابت مانده و شاید حالا حالا ها جان نگیرد. آن طرف ماجرا اما، واژه کارآفرینی و ارزش آفرینی خیلی خوب در حال رشد است. حالا سوال اینجاست که آیا خانواده به کارآفرین بودن فرزندشان افتخارمی کنند؟!

کارآفرینی با همه چالشهایش امروزه برای خود فرد جذابیت زیادی دارد .یکی از چالش ها راضی کردن خانواده برای سرمایه گذاری است.منظور فقط سرمایه گذاری مادی نیست بلکه حمایت وپشتیبانی در این راه حتی در حد تشویق ویا معرفی کسب وکار نوپای فرزند به اطرافیان.اینجاامیدی به حمایت دولتی نیست و کارآفرین به تنهایی با دغدغه های فراوانی رو به روست.یک تیم قوی بسیار به پیشرفت کار کمک می کند،تیمی مسِول و دلسوز که در آن هر یک از اعضا به حفظ فضای کسب و کار کمک می کنند ،از حاشیه دوری می کنند و به دنبال یادگیری مهرت های لازم برای توسعه ی کار هستند.اما این مهارت ها چه هستند؟هر یک ازما به عنوان عضوی از تیم،برای بهتر شدن چه چیزهای جدیدی باید بیاموزیم؟
باید برویم کلاس تدریس خصوصی زبان و تدریس خصوصی انگلیسی تا اول ببینیم بقیه کشورها برای سازندگی چه کار کرده اند. یا باید برویم سراغ یاد گرفتن مهارتهایی مثل تدریس خصوصی افترافکت و تدریس خصوصی فتوشاپ و تدریس خصوصی تری دی مکس که بتوانیم در تبلیغات و برندینگ قوی باشیم.باید در مورد کار با منابع انسانی خوب بدانیم یا باید بتوانیم یک بیزنس پلن درست بنویسیم .برای همه اینها می توانیم از سایت استاد سلام ، استاد کار بلد اون مهارت را پیدا کنیم و از او کمک بگیریم تا بی گدار به آب نزده باشیم. باید بازاریابی بلد باشیم و همچنین باید دیجیتال مارکتینگ بدانیم.شاید برای همین مهارتهای جوان پسند هست که جوانها و نوجوانها توانسته اند برای خودشان کانالهای مارکتینگ خوب ایجاد کنند و مهندسین با تجربه بیکار بشوند. پس مهارت روز را دانستن، خود از مهمترین کارهاست.
پس چه خوب که مادر و پدرها بتوانند به بودن بچه های کارآفرینشان افتخار کنند.اگر میخواهند بچه ها به مهاجرت فکر نکنند، به جای تدریس زبان انگلیسی، تدریس خصوصی آیلتس و تدریس خصوصی تافل، باید زبان انگیسی را در یک کلاس خوب و با یک معلم خصوصی زبان و معلم خصوصی انگلیسی جلو ببرند تا با یادگیری آن در دنیای تجارت قدرتمند باشند. و قدرت امروز یک ارزش مهم است. در خانواده باید بستر ریسک و مخاطره برای فرزندان ایجاد شود چرا که دانشگاه خانواده ،از موثر ترین دانشگاههاست.

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.