تاریخ انتشار:

چهارشنبه های کاری با یک شغل شادی بخش و شادی آفرین

چهارشنبه های کاری با یک شغل شادی بخش و شادی آفرین

دهه شصت رو به خاطر بیارید.خانواده های پر جمعیت و بچه های نسبتا هم سن و سال . اگه قرار بود خانواده ای برای بچه اش جشن تولد بگیره، از چند روز قبل درگیر تدارک دیدن برای مراسم می شد. از دعوت مهمون ها و مرتب کردن خونه و تهیه کادو بگیر تا غذا و کیک و تزئین خونه و مسابقات مختلف برای سرگرم کردن بچه ها. وقتی هم که مهمونی تموم میشد صاحب خونه خونه ای رو تحویل می گرفت که هیچ شباهتی با اولش نداشت و تا چند روز مشغول جمع آوری و مرتب کردن خونه اش بود. حدودا سی سال از اون روزها میگذره و حالا در دهه 90 کسب و کارهایی به وجود اومدن که اینجور مواقع به دادمون می رسند. کسب و کارهایی برای برگزاری مراسم های مختلف مثل انواع جشن ها و مراسم های یاد بود و مهمونی ها. یکی از مهم ترین این مراسم ها، تولده که همیشه بازارش داغه. با یه نگاه کوچیک به آمار جمعیتی ایران میشه فهمید که ما حدود 10 میلیون نفر کودک زیر 7 سال داریم که خانواده ها در اکثر مواقع برای به یادگار موندن تولدشون در این سن ترجیح میدن مراسم نسبتا بزرگی برگزار کنند. این فقط آمار کودکان زیر 7 سال که تقریبا برگزاری مراسم براشون از یک مدل پیروی می کنه. پتانسیل بالای این شغل، چند سالیه که افراد رو مجاب کرده تا با کمک تیم های مختلف آشپزی، دکوراتیو، موسیقی، گل آرایی، خدمات، ایده پردازی و ... یک کسب و کار رو راه اندازی کنند و وظیفه هماهنگی و برگزاری هر چه بهتر این مراسم ها رو به عهده بگیرند.

  • این کسب و کار دقیقا چه می کند؟

در این کسب و کار تمامی مواردی که یک فرد برای برگزاری یک مراسم مد نظر داره رو مدیریت می کنه .

  • به عنوان مثال با توجه به سلیقه و نظر صاحب مجلس، وظیفه تزئین و در صورت نیاز تهیه تم متناسب با مجلس رو به عهده می گیره. با صحبت با کسب و کارهای مربوط به غذا و شیرینی پزی، هماهنگی های مرتبط با غذا، دسر، نوشیدنی و ... انجام میده. اگر نیاز به دعوت گروه موسیقی زنده هست، اونها رو دعوت میکنه و نیازهای مربوط به گروه رو فراهم میکنه. در حین مراسم نیروهایی خدماتی رو برای پذیرایی و کارهای خدماتی در نظر میگیره تا بعد از پایان مراسم هم در صورت درخواست صاحب مجلس کارهای نظافت و مرتب کردن رو انجام بدن. در بعضی از موارد حتی تیم های متخصصی برای خرید لباس مورد نظر صاحب مراسم هم در نظر گرفته میشه. خلاصه که این گروه ها تمام کارهای ریز و درشت برگزاری یک مراسم رو به عهده می گیرن و از دغدغه صاحب مجلس کم می کنند.


  • درسته که زیاد از عمر این کسب و کار در ایران نمی گذره ولی با توجه به میزان مشغله افراد و تخصصی شدن امور و تغییر میل باطنی آدمها برای اینکه تا اونجا که میشه کارهاشون رو به استارتاپ ها واگذار کنند، شغل هماهنگ کننده مجالس شغلی آینده دار و خوب در ایران و البته جهان به حساب میاد. به طوریکه در کشورهای آمریکایی کسی که عهده دار برگزاری مراسم هاست حقوق سالانه حدود 45000 دلار داره. طی تحقیقی هم که در ایران صورت گرفته، ثابت شده که در مراسم های عروسی حدود 50 تا 60 درصد هزینه دریافت شده از سوی سالنهای برگزار کننده مجالس سود خالص هست. که این رقم قابل تاملی هست. حالا با همه این اوصاف اگر می تونید تیم ایده پرداز خوبی رو دور خودتون جمع کنید و توانایی مدیریت و برنامه ریزی خوبی دارید می تونید با آشنایی نسبی با رشته های مورد نیاز این کسب وکار، کم کم به فکر راه اندازی این شغل باشید. برای آشنایی با پیش نیازهای این شغل هم می تونید از تدریس خصوصی آشپزی، تدریس خصوصی خلاقیت و تدریس خصوصی بازاریابی در استاد سلام کمک بگیرید و به فعالیت در این زمینه بپردازید.
استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.