چهارشنبه کاری با یک شغل یا بازی خلاقانه؟؟!تولید محتوا
میخواهیم در این مطلب و در این چهارشنبه کاری شما را با شغل تولید محتوا آشنا کنیم که این روزها با افزایش سایتها شغل محبوبی شده است
رشد سریع تکنولوژی، همراه با از بین بردن بعضی شغلهای انسان محور، مشاغل جدید رو هم به وجود آورده. یکی از جذابترین، خلاقانه ترین و محبوب ترین این مشاغل، تولید محتواست به طوریکه در سال 2017، تولید محتوا جز 10 شغل پرطرفدار و محبوب دنیا معرفی شد. تولید محتوا در کسب و کارهای اینترنتی شامل مباحث مختلفی هست، از تولید مطالب برای سامانه های مختلف کسب و کار گرفت تا سناریوچینی های متنوع جهت تبلیغات و معرفی کسب و کارها که در زمره خلاقانه ترین مباحث تولید محتوا ست. برای معرفی این شغل جذاب این روزها، بهتره اول با مفهومی به نام کپی رایتر آشنا بشیم. کپی رایتر کسیه که در جهت تبلیغات، معرفی برند و محصول، انتخاب اسم برند، داستان برند و ... کار تولید محتوا رو به عهده میگیره. اولین نیاز این شغل مطمئنا خلاقیت و ذهن بازه. یه کپی رایتر به دنیای رنگها، کلمات و تصاویر سفر می کنه و بهترین داستانها رو از دلشون استخراج میکنه. مثلا برای فروش محصول a داستانی رو مینویسه که مشتری رو ترغیب به خرید اون محصول میکنه و در نهایت برای پیاده سازی اون داستان رنگهای اثرگذار و طرحهای خلاقانه ای رو پیشنهاد میده.
خلاقیت اگر چه میتونه انتسابی باشه اما خبر خوب اینه که خلاقیت رو میشه با تمرین و آموزش کسب کرد پس اگه فکر میکنید شما هم جز اون دسته هستید که برای بهبود خلاقیتتون نیاز به کمک دارید میتونید در استاد سلام تدریس خصوصی خلاقیت داشته باشید و این مهارتتون رو که در خیلی از قسمتهای زندگی به کمکتون میاد، ارتقا بدید.
نکته بعدی درباره این شغل جذاب آماری هست که خبر از رشد سریع کسب و کارهای اینترنتی در ایران میده. در سال 96 تا مرداد ماه، 29120 شغل در بستر آنلاین ثبت شدند که این رقم خبر از بازار کار خوب برای گرایشهای مرتبط با کسب و کارهای آنلاین میده. بالاخره هر شغلی در بستر اینترنت نیاز به یک تولید کننده محتوا و در 99 درصد کسب و کارهای موفق نیاز به یک کپی رایتر خلاق داره. کسی که به خوبی بتونه با علم روان شناسی، به روحیات مشتری آگاهی پیدا کنه و با تسلط خودش به معنی و اثرگذاری رنگها و کلمات سناریوهای جذابی برای جذب مشتری بنویسه. یه جمله معروف بین کپی رایترها هست که میگه: " ما همون اشخاصی هستیم که اگر تا الان میزان خرید از سایت 1 از 100 بوده، با داستانها و خلاقیتمون این نسبت رو به 1 از 50 می رسونیم."
این شغل هم مثل تمام مشاغل دنیا نیاز به دانش در زمینه های مختلف داره. زمینه هایی مثل نقاشی، روان شناسی، خلاقیت، زبان انگلیسی و نویسندگی . خوبه برای تولید محتوای هر علمی به کلاس های اون بپیوندید مثل کلاس حسابداری و کلاس فتوشاپ و کلاس عکاسی، کسب مهارت کنید، کلاس زبان یکی از مهمترین کلاس هایی هست که همیشه میرویم و اینجا با ترجمه متون زبان اصلی می توانید محتوای خوبی تولید کنید که البته اگر با تحقیق و آمار و پژوهش همراه شود، نتیجه ای عالی برای محتوای شما به ارمغان می آورد، ضمن اینکه این مهمه که شما به عنوان کسی که کار تولید محتوا انجام می دید با مباحث بازاریابی اینترنتی و سئو آشنایی خوبی داشته باشید و در زمینه ترفندهای سرچ در موتورهای جستجو تبحر خاصی داشته باشید.
تیترهایی جذاب از تولید کنندگان محتوای حرفه ای را اینجا با هم ببینیم :
با تمام این تفسیرات اگه علاقه مند به این رشته هستید و به زودی می خواید به عنوان یک کپی رایتر در جایی مشغول به کار بشید و یا قصد دارید کسب و کار خودتون رو راه بندازید و نیازبه ارتقای مهارتهاتون دارید می تونید با کلاسهای تدریس خصوصی سئو<، تدریس خصوصی نویسندگی و تدریس خصوصی روانشناسی و آمادگی خودتون رو بالا ببرید و یادتون باشه هر شغلی که محبوب تره مطمئنا افراد بیشتری هم سراغش میان و این خیلی مهمه که شما بهترین شغلتون باشید.