تاریخ انتشار:

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم!!! (بخش دوم)

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم!!! (بخش دوم)

در بخش قبل گفته شده برای اینکه بتوانیم حافظه خود را تقویت کنیم می‌توانیم سبک زندگی خود را تغییر دهیم، در گام اول روش‌های کاهش استرس را بیان کردیم و در این بخش تغذیه مناسب را برای اینکه بتوانیم حافظه‌ی خوبی داشته باشیم را بازگو می‌کنیم.

1. مصرف آنتی‌اکسیدان
مطالعات نشان داده شده است زغال‌اخته کمک شایانی به محافظت از مغز می‌کند و ممکن است اثرات بیماری‌هایی که با افزایش سن ایجاد می‌شود مانند آلزایمر و یا کاهش حافظه را کاهش دهد. روزانه 1 پیمانه زغال‌اخته مصرف کنید که می‌تواند به‌صورت یخ زده یا تازه و یا حتی خشک‌ شده باشد. انار و یا آب انار بدون نمک نیز منبع خوبی از آنتی اکسیدان است.


2 . خوردن چربی‌های سالم
بسیاری از ماهی ها از جمله ماهی قزل‌آلا سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب ضروری است که برای عملکرد مغز مفید میباشد، این اسیدها همچنین التهاب را کاهش می‌دهد، که مصرف 2 تا 3 بار درهفته توصیه می‌شود.همچنین آووکادو منبعی دیگری از چربی سالم اشباع نشده است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند. همچنین شما میتوانید از کلاس آنلاین برای آموزش خصوصی آشپزی برای طبخ غذاهای گوناگون که حاوی ماهی است کمک بگیرید.

3. آجیل و دانه‌های خوراکی
آجیل و دانه‌هاخوراکی منبع زیادی از ویتامین e است. مصرف مقداری آجیل در روز مفید می‌باشد. بو داده یا خام  بودن آن مهم نیست اما مراقب مقدار نمک آن باشید.


4. غلات سبوس دار
خوردن غلات باعث افزایش سلامت قلب می‌شود که باعث ترویج جریان خون در سراسر بدن از جمله مغز می‌شود. نصف فنجان غلات سبوس دار، 1 تا 3 برش نان یا 2 قاشق غذاخوری جوانه گندم در هر روز توصیه می‌شود.

5.لوبیا
لوبیا کمک به ثبات قند خون (گلوکز) می‌کند. نصف لیوان لوبیا در هر روز توصیه می‌شود.

6. نوشیدن چای تازه دم
2 تا 3 فنجان چای داغ یا سرد در هر روز توصیه می‌شود. چای حاوی مقداری کمی کافئین است که کمک به افزایش حافظه، تمرکز و خلق و خوی خوب می‌کند. چای همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان است.


7. شکلات تلخ
شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان و چند محرک طبیعی از جمله کافئین است که باعث افزایش تمرکز و بهبود خلق و خوی میشود.  اگر در حال آموزش زبان انگلیسی هستید و در طول روز تدریس خصوصی زبان انگلیسی داشتید با مصرف شکلات تلخ به مقدار مناسب می‌توانید تمرکز بیشتری داشته باشید.


8. نوشیدن آب به اندازه کافی
حدود 80 درصد مغز شما آب است، زمانی که مغز شما دچار کم آبی باشد، به درستی عمل نمی کند. در طول روز به توجه به وزن خود، آب و هوا و فعالیت روزانه باید آب بنوشید.

استاد سلام  سایتی جامع در زمینه‌های تدریس خصوصی ریاضیو کلاس آنلاین ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، کلاس آنلاین زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی انگلیسی، تدریس خصوصی تافل ،تدریس خصوصی آیلتس، تدریس خصوصی فتوشاپ، جزوه آموزش زبان انگلیسی، جزوه ریاضی و دیگر عناوین استفاده کنید.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.