تاریخ انتشار:

گوگل شنوا شد به جای تایپ کردن فرمان دهید

گوگل شنوا شد به جای تایپ کردن فرمان دهید

به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو »، اخیرا کمپانی گوگل فناوری جدیدی به مرورگر کروم خود اضافه کرده است که در پی آن کاربران می‌توانند از طریق فرمان‌های صوتی جستجو‌های خود را انجام دهند.

کاربرانی که از مرورگر کروم استفاده می‌کنند، از این پس می‌توانند توسط افزونه صوتی hotword، که از وب استور کروم قابل دریافت است، جستجوهای صوتی خود را انجام دهند.

این افزونه که در حال حاضر نسخه بتای آن طراحی شده است، بر روی لپ‏‌تاپ‏‌ها و رایانه‏‌های دسکتاپی قابل استفاده است.

نحوه استفاده از این افزونه به این شکل است که ابتدا کاربرانی وارد ‌‏سایت گوگل می‌شوند و در آنجا می‌گویند: ok google و پس از آن عبارت مورد نظر خود را به صورت گفتاری بیان کنند.

برای مثال کاربر می گویند «نمونه محصولات کارخانه فورد و تویوتا در سال 2012 را مقایسه کن». این افزونه قابلیت قابل توجه دیگری هم دارد که می‌تواند جهت یادآوری و هشدار نیز استفاده شود. مثلا به گوگل بگوییم روز 1 شنبه یادآوری کنیم فلان کار را انجام دهد.

همچنین کاربران می‌توانند این جستجوگر صوتی را به گونه‌‏ای تنظیم کنند که مثلا بعد از 5 دقیقه عدم فعالیت متوقف شود. این کار می‌تواند به کم تر مصرف شدن باتری کمک کند.

استادسلام تمامیتش آموزش هست منم 5 سالی هست در این کشتی آموزشی در حرکتم و یادمیگیرم و نتیجه ها رو می نویسم از اراک هستم و به صورت دورکاری با استادسلام همراهم، همه ساعتهام با اتفاقات سایت، رنگی شده: خوشرنگ، کارم را دوست دارم، شخصیت های ارزشمند شما استادها و علاقه مندان مسیر یادگیری هم همیشه علاقه ام را به کارم بیشتر می کند
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.