تاریخ انتشار:

۵۰ روش ساده براى علاقه مند کردن فرزند به مطالعه

۵۰ روش ساده براى علاقه مند کردن فرزند به مطالعه

اگر این مطلب را انتخاب کرده اید نشان مى دهد که دوست دارید فرزندتان به خواندن علاقه مند شود و قصد دارید قدم در مسیر ایجاد علاقه درس خواندن در فرزند  خود بگذارید، اما این نقطه آغاز راه است.

آموزش مطالعه

1.مطالعه را با هم تجربه کنید.

2.اطلاعاتى را که از مطالعه به دست مى آورید، تقسیم کنید.

3.با صداى بلند بخوانید.

4. روزنامه را خانوادگى بخوانید.

5.تشویق کنید که نسل هاى مختلف باهم بخوانند(خواندن بین نسلى )

6.تشویق کنید که بچه هاى یک نسل با هم بخوانند(خواندن بین نسلى )

7. با صداى بلند با همدیگر بخوانید.

8.درباره مطالب مورد علاقه خود در خانواده صحبت کنید.

9.صحنه هاى مورد علاقه خود را در خانواده اجرا کنید.

10.خواندن کتاب هاى مورد علاقه ى خود را به فرزندانتان توصیه کنید.

11.براى خواندن دلیل هاى عملى بیاورید: خرید.

12. براى خواندن دلیل هاى عملى بیاورید:  معلم خصوصی آشپزى
فرزندتان از دیدن این که هنگام آشپزى از مهارت خواندن خود استفاده مى کنید، سود مى برد. حتى اگر براساس غریزه ى خود آشپزى می کنید و هرگز کتاب آشپزى باز نمى کنید، باز هم هنگام آشپزى مى خوانید و فرزندتان مى تواند در این کار به شما کمک کند. ارتباط برقرار کردن با مثال‌های واقعی و کاربردی نیز می‌تواند جذابیت درس برای کودکان را افزایش بدهد. ارائه مطالب در قالب داستان، مسابقه‌ها، نمایشگاه‌ها و مسابقات مختلف نه تنها مهارت‌های درسی را تقویت می‌کند بلکه علاقه کودکان برای خواندن را نیز جلب می‌کند.

در نهایت، حمایت و تشویق مستمر والدین و معلمان نقش مهمی در ایجاد علاقه درس برای دختر را دارد. تشویق و قدردانی از تلاش‌ها و پیشرفت‌های آنان، ایجاد اعتماد به نفس و احساس توانایی در آنها را تقویت می‌کند و علاقه آنان به درس را بیشتر می‌کند.

13.براى خواندن دلیل‌هاى عملى بیاورید: تعمیر خانه
دنیاى عجیب تعمیرات خانگى موقعیت هاى فراوانى را براى خواندن فراهم مى کند. اگر شما مثل من باشید باید قبل از تعویض یک لامپ سوخته ، مطالب روى پاکت لامپ جدید را حتما بخوانید و اگر مثل شوهر من باشید اول مورد نظر را شروع مى کنید و بعد در صورت برخوردن به یک مشکل دنبال دستورالعمل مى گردید.
بچه ها اغلب از سنین پایین به استفاده از ابزار علاقه نشان مى دهند و چه بخواهید و چه نخواهید با چکش پلاستیکى خود به اشیا مى کوبند.
اگر بتوانید این انرژى بچه ها را در جهت کارى که به درد زندگى واقعى آنها مى خورد سمت و سو بدهید بسیار عالى است . با این کار به آنها نشان مى دهید که چگونه در زندگى خود به عنوان یک بزرگسال از خواندن استفاده مى کنید.
چگونه هنگام تعمیر خانه تمرین خواندن کنیم
الف. ابزارتان را با فرزندتان بررسى کنید و درباه ى نام ، کار و طرز کار هر یک صحبت کنید. حتما تاءکید کنید که بعضى از ابزارها فقط باید توسط بزرگسالان استفاده شود.
ب. از ابزارى که براى انجام یک کار خاص لازم دارید صورتى تهیه کنید، از فرزندتان بخواهید آن را بخواند، ابزار را پیدا کنید و آنها را آماده کند.
ج. مسئولیت اشیا را به فرزندتان بسپارید. اگر مى خواهید ماشین لباس شویى را نصب کنید، ممکن است داخل بسته مخصوص لوازم آن یک صورت از لوازم نیز وجود داشته باشد. از فرزندتان بخواهید صورت را بخواند و اطمینان حاصل کند که همه لوازم ذکر شده در بسته مخصوص موجود است .
د. به هر چیزى که مى خواهید اشاره کنید. علاوه بر دستورالعمل هاى موجود، چیزهاى دیگرى نیز هست که باید آنها را بخوانید.
دخالت دادن بچه ها در کار تعمیرات خانگى حُسن دارد، چون بچه ها با دیدن نتایج کار به اهمیت خواندن پى مى برند. اگر لوله یا اتصالاتى که تازه تعویض شده اند دچار مشکل شوند یا دستشویى اى که پدر تازه نصب کرده است از جا کنده شود و به زمین بیفتد، لابد یک جاى کار ایراد داشته است . این جور فاجعه ها معمولا زمانى رخ مى دهند که از دستورالعمل پیروى نشود. (گاهى نیز به این دلیل است که دستورالعمل درست نوشته نشده است اما این دیگر از حوصله این کتاب خارج است .)

ارتباط برقرار کردن با مثال‌ها و مسائل واقعی نیز می‌تواند ایجاد علاقه درس برای پسران را شکل دهد . استفاده از مثال‌های مرتبط با علایق آنها، بحث و تبادل نظر درباره مسائل کاربردی و پیشرو محور، باعث ایجاد درک مشترک از توانایی پسران می‌شود و علاقه آنها را به درس افزایش می‌دهد. همچنین، استفاده از روش‌های آموزشی مبتنی بر بازی و رقابت نیز می‌تواند علاقه پسران را به درس افزایش دهد. برگزاری مسابقات، تمرین‌های مبتنی بر بازی و فعالیت‌های چالش‌برانگیز، همراه با پاداش‌های مناسب، به پسران انگیزه می‌دهد و تجربه‌ی مثبتی را برای آنها ایجاد می‌کند.


14.براى خواندن دلیل هاى عملى بیاورید: کارهاى دستى
چگونه هنگام انجام کارهاى دستى تمرین خواندن کنیم
الف. مدل ها، دستورالعمل ها و صورت لوازم مورد نیاز را دم دست بگذارید. از فرزندتان بخواهید به شما بگوید که براى انجام کار به چه چیزى نیاز دارید.
ب. در صورت تمایل ، فرزندتان را همراه خود به فروشگاه ببرید تا کالاهاى مورد نیاز را پیدا کنید و بخرید: پارچه ، تکه هاى چوب ، نخ ، الگو یا شابلن ، رنگ و غیره .
ج. ضمن انجام کار به هر چیزى که مى خوانید اشاره کنید. به غیر از دستورالعمل ها چیزهاى دیگرى نیز هست که باید بخوانید:
بسیارى از بچه ها به طور طبیعى به کارهاى دستى گرایش دارند. هنگام انجام کارهاى دستى مجازند که دست و بال خود را کثیف کنند و نتیجه ى کار نیز برایشان کاملا ملموس است .
وقتى براى اولین بار قلاب بافى مى کنند و تمام نخ ‌ها را به هم گره مى زنند و وقتى قطعات ماکت هواپیماى خود را به میز ناهارخورى تان مى چسبانند، مهارت هایى را مى آموزند که تا آخر عمر از آنها استفاده خواهند کرد. مهارت هاى بصرى اى که براى جور کردن قطعات یک ماکت یا بخش هاى یک الگو استفاده مى شود، پیش نیازى است که به فرزندتان کمک مى کند به خوبى و راحتى بخواند. اگر فرزندتان بخواهد در مدرسه یا در شغل خود کارآیى خوبى داشته باشد، باید بتواند از دستورالعمل هاى دو، سه یا ده مرحله اى پیروى کند. اگر براى سرگرمى به کارهاى دستى مى پردازید، به فرزندانتان اجازه بدهید آنها نیز در انجام این کارها دخالت داشته باشند و بدین ترتیب در حق آنها خدمت بزرگى بکنید.


15.براى خواندن دلیل هاى عملى بیاورید:شغل شما

فرزندتان را به بخش هاى مختلف محل کارتان ببرید و قدم به قدم به او بگویید که در یک روز عادى چه کارهایى انجام مى دهید. ابزارهایى را به او نشان دهید که کارتان را ساده تر مى کند و به او بگویید که چگونه آموختید که این کار را انجام دهید. بیشتر بچه ها فکر مى کنند که یاد گیرى با خوردن زنگ و تعطیل شدن مدرسه ، تمام مى شود و به سختى مى توان نظر آنها را عوض ‍ کرد. اگر برایشان تعریف کنید که چگونه هنگام انجام کار چیزهایى مى آموزید، به آنها کمک مى کنید تا بهتر بتوانند تجربیات زندگى تحصیلى خود را به (زندگى واقعى ) بزرگسالان ربط دهند.
اگر مى توانید کار خود را با کار بچه ها مقایسه کنید:
(یادت مى آید در مدرسه یاد گرفتى که چگونه از دستگاه mac استفاده کنى ؟ من دارم طرز استفاده از این دستگاه جدید را یاد مى گیرم .)
(یادت مى آید هفته گذشته چطور با یک سطر از اعداد مشکل پیدا کرده بودى ؟ حلال ببین من باید با یک صفحه پر از عدد کار کنم !)
(وقتى این قسمت را امتحان مى کنم ، همان کارى را مى کنم که تو هنگام امتحان دادن انجام مى دهى . اول همه کارهایى را انجام مى دهم که بلد هستم و بعد برمى گردم و روى قسمت هایى کار مى کنم که خوب بلد نیستم .)
محل کار شما نباید براى فرزندانتان فضاى اسرارآمیزى باشد که بیشتر روز در آنجا ناپدید مى شوید. اگر فرزندانتان بدانند که چه کارى انجام مى دهید، و چرا و چگونه آن را انجام مى دهید، مى توانند شما را بهتر درک کنند و در ضمن مى فهمند که چرا مشغولیت فعلى آنها یعنى یاد گیرى در مدرسه نقش مهمى را در آینده ایفا خواهد کرد.

16.در خانه مطالب خواندنى داشته باشید.

17.چگونه احترام گذاشتن به کتاب را آموزش بدهیم.

18.در اختیار بچه هاى مریض ،کتاب و مجلهقرار دهید.

19. به عنوان پاداش به فرزندانتان کتاب یا مجله بدهید.

>20.کارهایى را اختراع کنید که به خواندن مربوط مى شود.

از فرزندتان بخواهید یک صورت غذا براساس حروف الفبا برایتان تهیه کند یا دستور تهیه غذاهایى را که با عجله از تلویزیون یادداشت کرده اید، برایتان پاک نویس کند یا در کامپیوتر تایپ کند.
از فرزندتان بخواهید از جشن ها و مراسم و سالگردهاى افراد فامیل یک تقویم درست کند و آن را براى سایر اعضاى فامیل نیز ارسال کند.
عکس هایى را که مى خواهید در آلبوم بچینید به فرزندتان بدهید و از او بخواهید تاریخ و محل گرفتن هر عکس را روى یک برچسب مشخص ‍ کند.
از فرزندتان بخواهید قفسه کتاب یا مجموعه نوارها و cdهایتان را به ترتیب حروف الفبا و براساس نام خانوادگى نویسنده یا خالق اثر مرتب کند.
از فرزندتان بخواهید کارهایى را که هر یک از اعضاى خانواده باید در خانه انجام دهد، به صورت یک تقویم هفتگى بنویسد که روى در یخچال نصب کنید.
اگر مى خواهید همراه خانواده یا براى خانواده کارى انجام دهید که نیاز به تحقیق و جمع آورى اطلاعات دارد، از فرزندتان بخواهید بخش تحقیق و جمع آورى اطلاعات را به عهده بگیرد. مثلا براى خرید ماشین ، انتخاب محل مناسب براى مسافرت و غیره .
اگر براى فرزندتان عاقلانه کار اختراع کنید، نه تنها مهارت هاى خواندن و نوشتن او را تقویت مى کنید بلکه ترتیب آن را مى دهید که او برخى از کارهاى شما را نیز برایتان انجام دهد. کارى که براى شما تکرارى است و هیچ ارزش ذهنى ندارد مى تواند براى فرزندتان واقعا جالب یا مشکل باشد، به خصوص اگر طورى آن را نشان دهید که ضرورى و باارزش به نظر برسد.

21.مجلاّت کودکان را مشترک شوید.

22.براى فرزندتان یک دوست مکاتبه ایپیدا کنید.

23.در خانواده داستان هاى تجربه ى زبانى خلق کنید.
تجربه ى زبانى : براساس این مفهوم توانایى شنیدارى ، گفتارى ، نوشتارى و خواندن ، بخشى از طیف تجربه ى ارتباطى فرد را تشکیل مى دهد و گفتار، نقاشى و نوشتن را که وسیله بیانى افراد است ، نباید از خواندن جدا کرد.
چگونه داستان تجربه ى زبانى را پدید آوریم
اگر فرزندتان کم سن و سال است ، مطالبى را که به زبان مى آورد بنویسید و اگر بزرگ تر است بگذارید خودش داستان را بنویسد.
موضوع هاى ساده انتخاب کنید:
بزرگ ترین آرزوى تو چیست ؟
ترسناک ترین اتفاقى که برایت افتاد چه بود؟
دوست دارى به کجا سفر کنى ؟
بهترین دوست تو کیست و به چه دلیل ؟
مطلب را ساده نگه دارید. اجازه بدهید چند دقیقه فکر کند سپس چند جمله اى را براى داستان انتخاب کند. خیلى بازنویسى نکنید، سعى کنید داستان را به زبان کودکتان بنویسید.
ضمن این که مى نویسید براى فرزندتان توضیح بدهید که چه مى کنید. اگر فرزندتان کم سن و سال است توضیح بدهید که هر چه مى گوید را مى توان با حروف الفبا نوشت . و حتى افراد غریبه نیز مى توانند بعدا آنچه را که گفته است ، بخوانند.
از فرزندتان بخواهید براى داستان نقاشى بکشد و آن را در یک پوشه یا کلاسور بگذارید.
روز بعد از این که داستان تجربه ى زبانى را نوشتید از فرزندتان بخواهید آن را بخواند. حتى بچه هایى که سواد خواندن ندارند نیز مى توانند برخى از عناصر داستان را به یاد بیاورند یا برخى از کلمات را بشناسند. چون داستان ساخته ى خودِ فرزندتان است ، مى خواهد بداند که هر کلمه چیست .


24.براى خانواده دفتر یادگارى درست کنید.

25.مراجعه به کتابخانه را در روال کارهاى جمعى خانواده قرار دهید.

26.به نمایشگاه هاى کتاب بروید.

27.فرزند خود را با کتاب هاى سرى آشنا کنید.
(مثل قصه هاى خوب براى بچه هاى خوب )

28. داستان هایى را پیدا کنید که فیلم یا کارتون آن نیز ساخته شده است .

29. از کتاب هایى که موضوع آن جشن هاى ملى و مناسبت هاى مذهبى است ، استفاده کنید.

30.براى تابستان یک برنامه مطالعه ى آزاد تنظیم کنید .

31. در سفرهاى طولانى با ماشین کتاب بخوانید .

32. به نوار قصه گوش کنید .

33.اطمینان حاصل کنید که فرزندتان براى خواندن آمادگى دارد .

بچه ای را که در مرکز شهر بزرگ شده بود، امتحان شد در یک آزمایش ‍ ساده : او باید کلمات را با تصویر مربوط به خود ربط مى داد. تصویر، تصویر یک حیوان شاخدار بود و کلمات : گاو، پرچم و گوزن . کودک کلمه گاو را برگزید و وقتى از او پرسیدم گفت : (خوب این گاو است .) معلوم شد که هرگز نه گوزن دیده است و نه درباره آن چیزى شنیده است . معلوم شد وقتى باید به کمک قدرت درک خود مى خواند، از موقعیت خوبى برخوردار نبوده است .

34.تجربه

35.قبل از خواندن:
- جلد کتاب را بالا نگه دارید و از بچه ها بخواهید موضوع داستان را حدس ‍ بزنند.
- عنوان کتاب و نام نویسنده را ذکر کنید. اگر داستان مشابهى براى بچه ها خوانده اید برایشان یادآورى کنید یا اگر از همان نویسنده چیزى دیگر خوانده اید ذکر کنید.
در ضمن خواندن
- تصاویر را به بچه ها نشان دهید و از آنها بخواهید شخصیت هاى داستان و کارهاى آنها را مشخص کنند.
- درباره ى شخصیت ها و وقایع داستان ، سؤ الاتى مانند سؤ الات زیر بپرسید:
آیا چنین اتفاقى واقعا مى تواند بیفتد؟
چرا چنین کرد؟
اگر تو بودى همین کار را مى کردى ؟
مشکلش چیست ؟
چگونه مى تواند مشکلش را حل کند؟
بعدا چه اتفاقى مى افتد؟
- اگر داستان به نظم نوشته شده است یا ترجیع بند دارد هنگام رسیدن به بندهاى تکرارى مکث کنید و به بچه ها اجازه بدهید آنها را به زبان بیاورند.
بعد از خواندن
- به بچه ها یادآورى کنید که درباره ى داستان چه چیزهایى پیش گویى مى کردند و از آنها بپرسید که داستان با پیشگویى آنها چه تفاوتى داشت .
- نظر بچه ها را درباره ى تصاویر، شخصیت پردازى ، سبک نگارش و طرح داستان بپرسید.

35.اجازه بدهید بچه ها به موضوعى علاقه مند شوند و آن رادنبال کنند.

36. به بچه هایى که نمى توانند بخوانند اجازه بدهید قصه را از روى تصاویرتعریف کنند:
تکرار = حفظ کردن = خواندن
چند توصیه هنگام به کار گیرى این مراحل : اصرار نکنید فرزندتان طرح دقیق داستان را توصیف کند یا از همان کلماتى استفاده کند که در کتاب نوشته شده است . اجازه بدهید تا حد امکان از تخیل خود استفاده کند. اگر خیلى از موضوع پرت شده مى توانید بپرسید: (در تصویر چه اتفاقى افتاده است ؟ تو از کجا فهمیدى ؟) تنها یک پاسخ درست وجود ندارد پس ‍ از پاسخ خلاق فرزندتان با آغوش باز از او استقبال کنید. اگر هنگامى که قصه را از روى تصاویر آن مى خوانید از خود شور و هیجان نشان دهید براى خواندن از روى کلمات تشویق مى شود و شاید ضرورت پیدا نکند در طول چند ماه آینده یک داستان را بیش از چند صدبار براى او بخوانید!

37. از بچه ها بخواهید پس از شنیدن داستان آن را دوباره تعریف کنند.

38. از بچه ها بخواهید داستان ها را ارزیابى کنند .

39. بین داستانها و زندگى بچه ها ارتباط برقرار کنید .

40. بچه ها را تشویق کنید با شخصیت ها همانند سازى کنند .

41. بین کتاب ها رابطه برقرار کنید :
اگر موضوع کتاب جالب بود، کتاب هاى دیگرى پیدا کنید که موضوع مشابهى دارند. اگر نوع ادبى کتاب (مثلا نمایشنامه ، یا داستان پلیسى ) براى فرزندتان جالب بود به او کمک کنید کتاب هاى دیگرى از همان نوع پیدا کند. براى این که مهارت هاى انتقادى فرزندتان را برانگیزد از او بخواهید کتاب هایى را که موضوعى واحد یا شخصیت هایى مشابه یا ... دارند با هم مقایسه کند. از او بپرسید کدام یک را ترجیح مى دهد و چرا.

42.بچه ها را تشویق کنید پاسخ خود را از کتاب بگیرند نه از شما

43. از واژه ها لذت ببرید و این لذت را نشان بدهید
در حالى که رانندگى مى کنید مى توانید واژه اى سخت و ناآشنا را براى فرزندانتان بخوانید، یا هنگام روزنامه خواندن واژه اى پرطمطراق و دهن پر کن را، بلند خوانى کنید. به ریتم ها و قافیه هاى ناهماهنگ در گفتار توجه کنید. به بازى هاى زبانى اهمیت بدهید چون فرزندانتان از این کار خوششان مى آید و کم کم متوجه مى شوند زبان ارزش کشف را دارد.

44. افق هاى فرزندتان و افق هاى خود را گسترش دهید :

با خارج کردن فرزندتان از محدوده ى کوچک زندگى او، یعنى خانه و مدرسه ، مى توانید افق هاى او را گسترش دهید و بدین ترتیب توانایى خواندن او را افزایش دهید. اگر از طرح زیر پیروى کنید، بیرون رفتن با خانواده مى تواند بالقوه دایره ى لغات و مهارت هاى زبانى فرزندتان را افزایش دهد.
بیرون بروید = درباره ى جایى که رفتید صحبت کنید = کتاب هایى پیدا کنید که موضوع را بسط دهد.
براى بیرون رفتن لازم نیست که حتما به یک سفر دور و دراز بروید، حتى مى توانید کارى ساده انجام بدهید، مثلا براى خرید روپوش مدرسه به مرکز خرید بروید. هدف این است که از بیرون رفتن به عنوان وسیه اى براى آموختن کلمات هنگام خواندن استفاده کنید تا بتوانید از این مفاهیم و کلمات هنگام خواندن استفاده کنید و به وسیله ى خواندن نیز آنها را گسترش دهید.
رفتن به جاهاى زیر مى تواند به گسترش دایره ى لغات و افزایش مهارت هاى زبانى فرزندتان کمک کند:
موزه سینمانمایش هاى خیابانى
باغ وحش تئاتربازار
راه پیمایى در طبیعت کنسرت نمایشگاه ها
باغ هاى گیاه شناسى مسابقات ورزشى شهر بازى ها

45. محیط مناسبى براى خواندن فراهم کنید .

46. تلویزیون را به طور دائم روشن نگذارید، بلکه از آن عاقلانه استفاده کنید.

47. با معلم فرزندتان همکارى کنید .

48. انتظار بالایى داشته باشید

اگر مى خواهید محیط خانه ى خود را مناسب خواندن کنید، یکى از مهم ترین قدم هایى که مى توانید بردارید این است که به فرزندانتان بفهمانید که از آنها انتظارات بزرگى دارید. طبق تحقیقى که انجام شد بچه هایى که در خانواده هاى کم درآمد زندگى مى کردند اما در خواندن موفق بودند، والدینى داشتند که از آنها انتظار رفتن به دانشگاه را داشتند. در واقع تقریبا" همه تحقیقاتى که نقش والدین را در موفقیت بچه ها در خواندن بررسى مى کنند، نشان مى دهند که برخورد والدین با امور آموزشى و موفقیت هاى بچه ها، بسیار مهم تر از موقعیت اقتصادى - اجتماعى خانواده آنهاست .
هرچه که بتوانید به فرزندانتان بدهید، باید از نیازهاى اساسى آنها، یعنى غذا، لباس ، سرپناه ، عشق و باور به توانایى هاى آنها شروع کنید. و این نعمت آخر، یعنى باور به توانایى هاى آنهاست که بچه ها را از وضعیت متوسط بالاتر مى برد و به آنها کمک مى کند که از موانعى مانند معلم هاى بد، امکانات غیر کافى و محیط دوستانه عبور کنند و به عنوان خواننده ، دانش آموز و بالاخره بزرگسالانى توانا، تمام استعدادهاى بالقوه ى خود را شکوفا کنند.

49. تفاوت هاى بین بچه ها را به رسمیت بشناسید .

بعضى از والدین به تفاوت هاى ظاهرى یا تفاوت هاى ظاهرى یا تفاوت استعدادهاى هنرى فرزندانشان افتخار مى کنند اما همین والدین به سختى مى توانند قبول کنند که رشد شخصیتى یکى از بچه ها سریع تر از رشد شخصیتى دیگرى صورت مى گیرد یا یکى از بچه ها از فعالیت مورد علاقه ى دیگرى است . هرگز نمى گویید:(چه بد که چشمان پسرمان سبز است ، آخر چشمان سایر اعضاى خانواده قهوه است .) اما اگر پسرتان نتواند خوب بخواند ممکن است به هر غریبه اى که مى رسید بگویید:(وقتى خواهرانش این سن بودند خیلى خوب کتاب مى خواندند.)
این گونه مقایسه ها همیشه تاءثیر مخرّب دارد. حتى اگر در حضور فرزندانتان اظهار نظر نکنید، آنها اضطراب شما را حس مى کنند. کودکى که به خواندن علاقه دارد کم رو مى شود، و کودکى که نمى تواند خوب بخواند احساس ‍ حماقت مى کند.
اگر کودکى به کلى از خواندن دورى کند ممکن است در یادگیرى ، یک ناتوانى جزئى داشته باشد که کار خواندن را مشکل و ناخوشایند مى کند. اگر احساس مى کنید که ممکن است چنین مشکلى وجود داشته باشد با معلم فرزندتان در این باره صحبت کنید. اما به خاطر داشته باشید که برخى از این ناتوانى ها هرگز به طور کامل رفع نمى شود. ممکن است در مدرسه به فرزندتان توجه ویژه بشود و او نیز بیاموزد که این نقص خود را جبران کند اما شاید هرگز نتواند آن طور که شما مى خواهید سریع بخواند و از خواندن لذت ببرد.
حتى بچه هایى که در ظاهر هیچ مشکلى در یادگیرى ندارند و دانشمندترین والدین دنیا را دارند ممکن است کارهاى دیگر را به خواندن ترجیح بدهند. شما مى توانید فرزندتان را سرمیزى که غذاى آن کلم است بنشانید اما نمى توانید او را به خوردن آن وادار کنید. خواندن نیز همین طور است . بعد از آن همه کارهاى لازم را انجام دادید و همه گفتنى ها را گفتید، بقیه اش به سلیقه تان ربط دارد. بهترین کارى که مى توانید بکنید این است که میز را طورى بچینید که اشتهاى فرزندتان تحریک شود، سپس غذا را در بشقاب ها بکشید و امیدوار باشید که الگوى رفتار مناسب شما نتیجه ى مورد نظرتان را سبب شود.

با اینکه رشته ریاضی کاربردی خوندم، اما با توجه به علاقه زیادی که به دنیای تکنولوژی داشتم وارد دنیای جذاب و بی‌انتهای دیجیتال مارکتینگ شدم. استفاده از دانش و تفکر ریاضی و ترکیب‌اش با دیجیتال مارکتینگ باعث شد که چالش‌های جدید را کشف کنم و آموزه‌هایم را در استادسلام پیاده سازی کنم. در استادسلام هر روز تجربه‌های جدیدی دارم که با شما هم به اشتراک میزارم:)
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.