علم داده ها با نرم افزار R  دوره پیشرفته

کلاس و دوره آموزشی نیمه خصوصی علم داده ها با نرم افزار R دوره پیشرفته با استاد محمدرضا نوربخش

ثبت نام در کلاس آنلاین نیمه خصوصی علم داده ها با نرم افزار R دوره پیشرفته با قیمت مناسب که استاد محمدرضا نوربخش برگزار می کند.

برگزار کننده: استاد محمدرضا نوربخش زمان ثبت نام: 1403/04/30 13:08 - 1403/08/01 23:59 زمان برگزاری: 1403/08/17 20:00 - 1403/08/30 22:00 روزهای برگزاری: یک شنبه، سه شنبه و پنج شنبه ها ساعت 20 تا 22
هزینه دوره: 
800,000 تومان
  • توضیحات دوره
  • سرفصل ها
  • نظرات
توضیحات دوره
نحوه برگزاری: آنلاین
5
حداکثر ظرفیت شرکت‌کنندگان 4 نفر است.
در دنیای تحلیل داده‌ها دو زبان پایتون و آر همیشه بعنوان پرکاربردترین زبان‌ها بوده‌اند که اکثر سازمان‌ها و شرکت‌ها همواره یکی از این دو و یا گاهن با هر دو زبان کار می‌کنند. آر دارای قابلیت‌های بسیار زیادی است. بعنوان مثال متخصصان تحلیل دیتا معتقدند که آر در مصورسازی داده‌ها نسبت به پایتون بهتر عمل می‌کند. اما لازم به ذکر است که بدانید در دنیای صنعت و بطور کلی محیط خارج از دانشگاه، متخصصان داده همواره باید به هر دو زبان مسلط باشند. چون محیط کار دارای شرایط خاص خودش است و ما نمی‌توانیم تنها با یادگیری یک ابزار یا زبان برای تحلیل داده‌ها برای کار در چنین محیط‌هایی آمادگی صد در صد داشته باشیم. پس بهتر است که هر دو زبان را در حد مطلوب بیاموزیم تا بتوانیم در میان اعضای تیم‌های تحلیل داده همیشه حرفی برای گفتن داشته باشیم. متاسفانه، متخصصانی که تمایل دارند در حوزه علم داده‌ها مشغول به کار شوند و مهارت‌های تئوری لازم برای کار در این حوزه را دارند با مشکل بزرگی روبرو هستند. این افراد در انتخاب زبان برنامه‌نویسی و به ویژه میان دو زبان R یا پایتون برای تحلیل داده‌ها مردد هستند که کدامیک عملکرد بهتری دارند. اگر به هوش مصنوعی و علم داده‌ها علاقه‌مندید، اما در انتخاب زبان برنامه‌نویسی مردد هستید، این دوره برای شما مفید است.

زبان برنامه‌نویسی R قدمتی زیاد دارد و در گروه زبان‌های برنامه‌نویسی قابل اعتماد طبقه‌بندی می‌شود که انجمنی قدرتمند از توسعه‌دهندگان و متخصصان علم داده‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. به لطف انجمن‌های مختلفی که برای این زبان برنامه‌نویسی وجود دارند افرادی که از زبان آر استفاده می‌کنند با مشکل چندان خاصی روبرو نمی‌شوند، زیرا پشتیبانی آنلاین خوبی از آن‌ها به عمل می‌آید. در نتیجه افراد تازه‌کار یا توسعه‌دهندگانی که در انجام پروژه‌های خود با مشکلی روبرو می‌شوند با طیف گسترده‌ای از متخصصان این زبان پشتیبانی خواهند شد. علاوه بر پشتیبانی آنلاین، نفوذ این زبان در میان متخصصان زیاد بوده و بالغ بر 5000 هزار بسته‌ آماده برای این زبان ارائه شده که امکان دانلود و به‌کارگیری آن‌ها همراه با زبان R امکان‌پذیر است. بسته‌هایی که دامنه فعالیت‌های این زبان را گسترش داده و اجازه می‌دهند از زبان R برای انجام وظایف مختلف (عمدتا در ارتباط با مبحث تحلیل داده‌ها و داده‌کاوی) استفاده کنید. همین موضوع باعث شده تا زبان آر برای انجام تجزیه و تحلیل‌های داده‌ اکتشافی (exploratory data analysis) به گزینه مناسبی تبدیل شود. زبان برنامه‌نویسی آر با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی همچون سی‌پلاس‌پلاس، جاوا و سی یکپارچه می‌شود. زمانی‌که نیاز به انجام تحلیل‌های آماری پیچیده و سنگین یا رسم نمودار ضروری است، زبان برنامه‌نویسی آر انتخاب درستی است. عملیات ریاضی رایج همچون ضرب ماتریس‌ها به سادگی و به دور از پیچیدگی‌های مرسوم انجام می‌شود و ترکیب نحوی آرایه‌محور این زبان قابلیت کارآمدی برای ترجمه ریاضیات به کدها در اختیار افرادی قرار داده که هیچ پیشینه‌ای در برنامه‌نویسی ندارند.

هدف از این دوره آشنایی با یادگیري آماري و روشهاي یادگیري با ناظر و بدون ناظر است و پیش نیاز آن آشنایی مقدماتی با نرم‌افزار R، علم داده‌ها با نرم‌افزار R مقدماتی است. طول دوره 12 ساعت است و منبع مورد استفاده برای آموزش کتاب جِیمز، ویتِن، هستی و تیبشیرانی (2021) با عنوان مقدمه‌اي بر یادگیري آماري با کاربرد در R است.

سرفصل ها

سرفصل

· مرور دوره علم داده ها مقدماتی

· بازنمونه‌گیري: اعتبار سنجی متقابل، بوت استرپ

· انتخاب مدل و تنظیم‌گري: انتخاب متغیرها، روش گام به گام، رگرسیون ریچ و لاسو، رگرسیون مؤلفه‌هاي اصلی (PCR) و کمترین مربعات جزئی (PLS)

· مدل‌هاي غیر خطی: رگرسیون چند جمله‌اي، اسپیلاین‌ها، مدل‌هاي جمعی

· مدل‌هاي درخت پایه: درختان تصمیم (درختان رگرسیون، درختان طبقه‌بندي)، بَگینگ، جنگل‌هاي تصادفی و بوستینگ

· ماشین‌هاي بردار پشتیبان: طبقه بندی بردار پشتیبان، ماشین بردار پشتیبان، منحنی ROC

نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.