تاریخ انتشار:

مهاجرت تحصیلی به کانادا، هلند، اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به کانادا، هلند، اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا
مهاجرت دلیل‌های متفاوتی دارد؛ گاهی افراد برای کسب تجربه اقدام به مهاجرت می‌کنند و گاهی برای پیشرفت در حرفه‌ کاریشان  و گاهی مهاجرت تحصیلی به دانشگاه‌های اروپا برای رشد دانش و آگاهی.
اما برای اینکه در هنگام مهاجرت دچار سردرگمی و مشکل نشوید، نیاز هست که اطلاعات دقیقی داشته باشید از  کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید.
در ادامه این مطلب اطلاعاتی راجع به مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت تحصیلی به هلند، مهاجرت تحصیلی به اسپانیا، مهاجرت تحصیلی به آلمان، مهاجرت تحصیلی به فرانسه، مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، آورده شده که با توجه به آن می‌توانید تصمیم درست را بگیرید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا با مساحت ۹٬۹۸۴٬۰۰۰ کیلومتر مربع، دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت است. ‌
مرز مشترک کانادا با ایالات متحده، طولانی‌ترین مرز زمینی در جهان است!
کانادا کشوری با آب و هوای سرد است و بعضی مناطق آن فقط حدود چهارماه در سال رنگ آفتاب را به خود می‌بیند!
جمعیت کشوری که در آن مردم آرزوی دیدن آفتاب را دارند، حدود ۳۸ میلیون است و ملیت‌های گوناگونی در این کشور زندگی می‌کنند:

  • ۷۶٫۷٪ سفید 
  • ۱۴٫۲٪ آسیایی 
  • ۴٫۳٪ بومی 
  • ۲٫۹٪ سیاه 
  • ۱٫۲٪ آمریکایی لاتین 
  • ۰٫۵٪ چندنژادی 
  • ۰٫۳٪ دیگر
ملکه‌ الیزابت دوم ملکه بریتانیا، ملکه کشور کانادا نیز هست. قوانین با امضا او به رسمیت شناخته شده و وضع می‌شوند.
آبشار نیاگارا بلندترین آبشار جهان‌ نیز در معرض کانادا با ایالت متحده قرار دارد.
پایتخت کشور کانادا اتاوا است. 

شهریه میانگین در تمام استان‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

 کارشناسی  ۳۲,۰۱۹ دلار کانادا
 کارشناسی ارشد و دکتری ۱۹,۲۵۲ دلار کانادا





چرا کانادا در بین کشورهای توسعه یافته از محبوب‌ترین مقصدها برای مهاجرت تحصیلی است:
  1. کیفیت آموزش بالا 
  2. امکان مهاجرت با همسر و فرزندان 
  3. هزینه مناسب زندگی در کانادا 
  4. دارای دو زبان رسمی 
  5. وجود دانشگاه‌های با رتبه عالی کانادایی و آمریکایی 
  6. مهاجرپذیری مناسب کشور کانادا  
  7. امکان مهاجرت تنها با یادگیری زبان انگلیسی 
  8. شهریه دانشگاه‌های کانادا در میان کشورهای انگلیسی زبان از همه کمتر است
از این رو کانادا یکی از بزرگترین مقصد‌ دانشجوهای بین‌الملی برای مهاجرت تحصیلی است. با مراجعه به سایت مهاجرت کانادا خودتان هم می توانید اقدام کنید: کلیک کنید

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا برای‌ جمع آوری امتیاز نکات زیر مهم است:
و فرد دارای بیشترین امتیاز قاعدتا شانس گرفتن اقامت برایش بالا‌تر است اما با امتیازات کمتر نیز نباید ناامید شد.
مهاجرت تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی به هلند

در شمال غربی قاره سبز اروپا، کشوری ملقب به سرزمین گل‌ها و آسیاب‌های بادی به نام هلند وجود دارد.
جمعیت کشور هلند حدودا ۱۷ میلیون نفر هست و زبان رسمی این کشورهلندی است، هلند مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی هم هست به دلایل زیر:
  • جزو شادترین کشورهای جهان است 
  • در مطبوعات جزو شاخص‌های بین الملی است 
  • دارای آزادی اقتصادی است 
  • کیفیت زندگی در آن بالا است
تحصیل در دانشگاه‌های هلند می‌تواند به زبان انگلیسی باشد.
دانشجو‌ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ۵ بار در سال می‌توانند برای تحصیل ثبت نام کنند.
و تحصیل در دانشگاه ۵ سال به طول می‌انجامد.
کشور هلند دارای 17 دانشگاه و موسسه آموزشی ‌می‌باشد که در مقطع لیسانس ‌به دانشجویان بین المللی خدمات ارائه می‌دهد.

مدارک لازم برای دانشجو برای مهاجرت تحصیلی به هلند:

  1. دیپلم ۱۲ ساله همراه ریز نمرات 
  2. مدرک زبان انگلیسی‌، دانشجویان زیر ۲۲ سال با مدرک آیلتس ۵.۵ نیز می‌توانند قبول شوند 
  3. معدل درسی که باید بالای ۱۳ باشد
لازم به ذکر است که دانشجویان در هلند حق کار ندارند‌. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند می‌تواند پس از گذراندن یک ترم درخواست انتقالی برای دانشگاه‌های اتریش بدهند.
دانشجویانی که برای بورسیه کشو هلند اقدام کنند، با مدرک زبان با نمره بالا و معدل بالا، میتوانند در برخی دانشگاه‌ها به طور رایگان تحصیل کنند و هزینه برگذاری کلاس زبان هلندی برای دانشجویان بورسیه رایگان است.
برای اطلاع از جزئیات زندگی در هلند به مقاله زندگی در هلند مراجعه کنید.
مهاجرت تحصیلی هلند

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

اسپانیا کشوری فوق‌العاده زیبا، با فرهنگی منحصربه‌فرد، همراه با جاذبه‌های گردشگری بسیار جذاب، غذاهای متفاوت و خوشمزه و از همه مهم‌تر، دارای سیستم آموزشی بی‌نظیر در سطح بین‌المللی در زمینه‌های آموزش و تحقیق است.
کشور پادشاهی اسپانیا با مساحت 504782 کیلومتر مربع، پنجاه و دومین کشور بزرگ جهان و دومین کشور اتحادیه اروپا بعد از کشور فرانسه به لحاظ مسافت به شمار ‌می‌آید.
اسپانیا جزو ۵ کشور برتر برای مهاجران تحصیلی قرار گرفته است، به دلیل اینکه اسپانیا از مهاجرین برای پیشرفت کشور خودش استفاده می‌کند‌.
واحد پولی کشور اسپانیا یورو € ‌می‌باشد و از سال 2018 بیکاری در کشور اسپانیا طبق آمارها 2/15 % شده است
یکی از دلایل اصلی مهاجرت به اسپانیا مهاجرت کاری به کشور اسپانیا ‌می‌باشد.  باید بدانید نرخ بیکاری در کشور اسپانیا میزان بالایی دارد و این در حالی است که حدود یک پنجم از افراد بیکار ‌می‌باشند

  • شهر مادرید مهم ترین مرکز سیاسی، فرهنگی و هنری کشور اسپانیا بوده و دارای مناطق زیبایی ‌می‌باشد. این شهر دارای تابستان‌ها و زمستان‌های معتدلی است.جمعیتی حدود 6 میلیون نفر در این شهر زندگی ‌می‌کنند. میزان در‌آمد در شهر مادرید در سال 2018 مابین  1000 تا 3500 یورو در ماه بوده و در سال مابین 20000 تا 37000 یورو ‌می‌باشد. هزینه اجاره آپارتمان در مرکز شهر 41/864 یورو و هزینه اجاره آپارتمان خارج از مرکز شهر 18/645 یورو ‌می‌باشد.
  • شهر بارسلونا یکی از غنی‌ترین شهر‌های اسپانیاست که دارای مراکز مهم بازرگانی، فرهنگی و صنعتی ‌می‌باشد. این شهر دارای تابستان‌ها و زمستان‌های مدیترانه‌ای است و توریستی‌تر از شهر مادرید ‌می‌باشد. جمعیتی حدود 2 میلیون نفر در این شهر زندگی ‌می‌کنند. میزان درآمد در شهر بارسلونا در سال 2018 مابین 1400 تا 3417 یورو در ماه بوده و مابین 22000 تا 35000 یورو در سال ‌می‌باشد. هزینه اجاره آپارتمان در مرکز شهر 94/898 یورو و هزینه اجاره آپارتمان خارج از مرکز شهر 03/694 یورو ‌می‌باشد.
  • شهر والنسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا بعد از مادرید و بارسلوناست. بندر والنسیا از حیث نقل و انتقال کانتینر‌ها پنجمین بندر اروپا و بزرگ‌ترین بندر مدیترانه ‌است. جمعیتی در حدود 1 میلیون نفر در این شهر زندگی ‌می‌کنند. میزان درآمد در شهر والنسیا در سال 2018 مابین 1500 تا 3000 یورو در ماه بوده و مابین 18000 تا 36000 یورو ‌می‌باشد. هزینه اجاره آپارتمان در مرکز شهر 89/563 یورو و هزینه اجاره آپارتمان خارج از مرکز شهر 86/392 یورو  ‌می‌باشد.
بهترین شهرها برای زندگی در کشور اسپانیا شهر مادرید و بارسلونا هستند که مرکز تجارت و بازرگانی این کشور ‌می‌باشند. باید بدانید که وضعیت اقتصادی شهر مادرید، بهتر از شهر بارسلونا است.
تحصیل در اسپانیا  دارای مراکز مهم آموزشی در رشته‌های پزشکی، اقتصاد و …است که  مورد توجه بسیاری از متقاضیان جهت ادامه تحصیل قرار گرفته است‌. برای تحصیل در اسپانیا نیاز به آموزش خصوصی زبان انگلیسی ‌می‌باشید و حدود ۳۰ دانشگاه دولتی و خصوصی مورد تایید وزارت علوم ‌ایران است.
مدارک دانشگاه‌های اسپانیا با اعتبار بالایی که دارد ‌می‌تواند باعث شود که دانشجو نه تنها در اسپانیا بلکه در دیگر کشور‌های اروپایی نیز شغل مورد نظر خود را کسب کند و از آن طریق نیز اقامت اسپانیا و یا کشور مورد نظر را کسب کند. 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا :

  • نامه پذیرش از دانشگاه شما در اسپانیا با مهر و امضا
  • شناسنامه و پاسپورت ترجمه شده برای ویزای تحصیلی اسپانیا 
  • اعتبار بیمه مسافرتی شینگن متقاضی معادل ۳۰۰۰۰ یورو 
  • تمام سوابق تحصیلی دانشجو برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا؛ بدین ترتیب که اگر شخص برای تحصیل کارشناسی در اسپانیا اقدام ‌می‌کند باید مدارک تحصیلی قبلی خود مانند دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز‌‌نمرات را بدهد. 
  • نکته قابل توجه جهت  اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا این است که باید ارائه تمام سوابق تحصیلی و مدارک به صورت ترجمه شده به زبان اسپانیایی و مهر تایید شده توسط دادگستری باشد. 
  • ارائه مدارک پزشکی مبنی بر صحت جسمی برای تحصیل در اسپانیا 
  • ارائه نامه ای مبنی بر عدم سوء پیشینه از اداره آگاهی 
  • ارائه مدارک فرد متقاضی مبنی بر اقامت در اسپانیا یعنی کپی اجاره نامه اپارتمان و یا خوابگاه و یا هتلی که برای اقامت رزرو کرده است.

 شرایط تحصیل در اسپانیا

  1. در صورتی که شما مدرک لیسانس یا ارشد خود را از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم دریافت کردید، شما می‌توانید در دانشگاه‌های معتبر اسپانیا تحصیل کنید.
  2. هزینه دوره‌های ارشد در اسپانیا بین 4 تا 6 هزار یورو در سال است و زبان دانشگاه‌ها در این مقطع، انگلیسی یا اسپانیائی یا هردو ( انگلیسی و اسپانیائی ) میباشد‌.( معلم زبان اسپانیایی و معلم خصوصی زبان انگلیسی را نیز اینجا از لینک ها دنبال کنید)
  3. هزینه تحصیل‌ در دوره دکترا در اسپانیا تقریبا رایگان میباشد یعنی حداکثر سالیانه حدود  400 تا500 یورو میباشد  و زبان تدریس در اکثر دانشگاه‌های این کشور در این مقطع به زبان انگلیسی است. 
  4. هزینه یک سال زندگی دانشجویی در شهرهای اسپانیا حدودا بین تا 7200 9600 یورو است، که از دیگر کشورهای اروپای غربی هزینه کمتری است. 
  5. امکان اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا توجه به شرایط اقتصادی اتحادیه اروپا چندان گسترده نمیباشد اما برای متقاضیانی که مقالات بین المللی، شرکت در کنفرانسهای بین المللی، نمره زبان و سابقه کار مرتبط در کنار معدل مناسب میباشند و امکان اخذ کمک هزینه تحصیلی در مقطع دکترا وجود دارد.

معایب تحصیل در اسپانیا 

  1. معایب تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی این است که متقاضیان باید مسلط به زبان اسپانیایی، باشند و ممکن است افرادی تمایل نداشته باشند تا زمان خود را به یادگیری زبان اسپانیایی صرف کنند. 
  2. نرخ بیکاری در شهر‌های کوچک این کشور بالا است.
مهاجرت تحصیلی اسپانیا


مهاجرت تحصیلی به آلمان

بد نیست حتی برای مهاجرت تحصیلی بدانید که مساحت کشور آلمان ۳۵۷٬۳۸۶ کیلومتر مربع است و جمعیتی معادل ۸۳/۷ میلیون نفر دارد.
زبان رسمی این کشور آلمانی است، برای یادگرفتن زبان آلمانی خوبست از یک معلم خصوصی زبان آلمانی خوب کمک بگیرید.

بالاترین میزان حضور اتباع خارجی در ایالت‌های هامبورگ، هسن، برلین و بادن-وورتمبرگ است. اتباع خارجی در ایالت‌های جدید کمتر از ۲ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. حدود ۱۹٪ جمعیت آلمان، از خانواده‌های مهاجر هستند یا خود مهاجر هستند. 
هامبورگ بالاترین میزان مهاجران را به خود اختصاص داده‌است. جمعیت مهاجران این ایالت به نسبت کل جمعیت حدود ۳۰٪ است. جامعه ی مهاجر آلمان از ۱۷٬۹٪ از ترک‌های آلمان، ۱۳٬۱٪ لهستانی‌ها، ۸٬۷٪ روس‌ها، ۸٬۲ قزاق‌ها و ۵٬۳٪ ایتالیایی‌‌ها تشکیل شده‌است.
حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت مشغول به کار هستند، از این تعداد ۵۳٬۲ درصد مرد و ۴۶٬۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. حدودا ۲٬۱ میلیون نفر نیز در آلمان بیکار هستند. 
در افراد بیکار  ۱۵ تا ۶۴ ساله نرخ بیکاری ۵.۱٪ تا ٪ ۶.۴ می‌باشد.
آلمان دارای یک بازار اقتصادی اجتماعی با نیروی کار حرفه‌ای، سرمایه گذاران بزرگ، سطح پایین فساد، و سطح بالا از نوآوری است. برای مهاجرت تحصیلی به آلمان بدانید که بزرگ‌ترین اقتصاد ملی در اروپاست.
آلمان هفتمین کشور توریستی و پربازدید جهان است و شهر برلین، که پایتخت آلمان است، سومین شهر پر جمعیت اروپا ‌می‌باشد.
برای مهاجرت تحصیلی به آلمان مدرک زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین آیتم‌‌ها است. در صورتی که فردی تمایل به ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان داشته باشد ‌می‌تواند با داشتن مدرک زبان انگلیسی از دانشگاه‌های خصوصی و با شهریه سنگین، پذیرش بگیرد.
اولین قدم برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور را دارند، اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های آلمان ‌می‌باشد. 
تقریبا 35% از دانشجویان مقطع کارشناسی در آلمان را دانشجویان بین المللی تشکیل ‌می‌دهند. برای مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی نباید گپ تحصیلی بیش از ۴ یا ۵ سال پس از اخذ دیپلم وجود داشته باشد‌.
مدرک آیلتس ۶ را متقاضی باید داشته باشد. راه خلاصه رسیدن به نمره خوب در آیلتس، استادهای آیلتس استاد سلام هستند.
یکی از اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای دانشجویی آلمان، نامه تمکن بانکی ‌می‌باشد که این نامه تمکن، نشان دهنده این موضوع ‌می‌باشد که دانشجو هزینه‌های تحصیل و زندگی یک سال اول را می‌تواند تامین ‌کند. این هزینه‌ها توسط دولت آلمان برای یک فرد حدودا ماهیانه 750 یورو تخمین زده شده است.
مهاجرت تحصیلی آلمان

از آنجایی که آلمان و ترکیه از بابت اقتصادی به یکدیگر وابستگی های قابل تامل دارند به موضوع مهاجرت تحصیلی به ترکیه نیز نگاهی بیاندازید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان برای دوره کاراموزی

اطلاعاتی را که در زیر بیان می‌کنیم از سمت استاد گرامی خانم پرنیا آقامحمدی که خودشان با همین مسیر مهاجرت کرده اند:
برای اقدام به مهاجرت تحصیلی به آلمان جهت اخذ مدرک تحصیلی لیسانس، باید مدرک زبان آلمانی c1 را بگیرید و برای کارشناسی ارشد و دکتری با مدرک زبان انگلیسی مثل آیلتس و تافل هم، می‌شود مهاجرت تحصیلی کرد.
یک فیلد دیگری به تازگی برای مهاجرت به آلمان آمده است که با کارآموزی به آلمان می‌روید، با شرکت خوب اگر بتوانید دوره کاراموزی بگیرید، می توانید نسبتا راحت وارد شوید و حتی به درآمد برسید. این راه جدیدا خوب پیش برنده شده است.
یک فیلد دیگری به تازگی برای مهاجرت به آلمان آمده است که با کارآموزی به آلمان می‌روید، با شرکت خوب اگر بتوانید دوره کاراموزی بگیرید، می توانید نسبتا راحت وارد شوید و حتی به درآمد برسید. این راه جدیدا خوب پیش برنده شده است.
در آلمان شرکت‌هایی هست که به صورت واسط به شرکت های آلمانی کمک می کند تا برای ویزا فرستادن به کارمند راحت‌تر پیش روند، در آلمان واقعا نیروی کار کمیاب هست، آلمانی ها هم کمتر ریسک می کنند تا برای ویزا پیگیر شوند ژس این شرکت‌های واسط کمک می کنند تا ویزای کاری برای شما مهیا کنند. 
گاهی شرکت ممکن هست سه ماه در جستجوی یک فرد کاربلد برای یک زبان برنامه نویسی خاصی باشد.
حالا یک دانشجو اگر برای کار هم علاقه‌مند باشد که برود می‌تواند از طریق اپلای مستقل با لینکدین، stepstone.de ،indeed  مهیا شود، شاید توانستید کار پیدا کنید. اداره کار آلمان هم لینکی را قرار داده که از افراد حمایت می کند برای کاریابی که کارآموزی هم در همین سایت روش مقبولی هست به خصوصی برای افراد 18 الی 24 سال و یا افرادی که تحصیلات عالیه ندارند و به دنبال پیشرفت هستند. سریع وارد بازار کار می‌شوید. شما می توانید با شرکت بوش یا زیمنس دوره های کارآموزی بگیرید که گارانتی می‌شوید که در همین شرکت کار کنید و اینکه در دورانی که در حال تحصیل هستید به شما حقوق هم می‌دهند. حقوقی بین 500 تا 1000 یورو.
برای مورد کاراموزی نیاز هست اپلیکیشن را دانلود کنید و یا سایت arbeitsagentur.de بروید. به سه زبان سایت را می توانید ببینید، در سایت ثبت نام کنید و به بخش کار بروید، آنجا تمام بخش‌های کاری دسته بندی شده اند که می‌توانید دوره تحصیلی را انتخاب کنید و در آن کاراموز شوید با گارانتی استخدام در معتبرترین شرکت‌ها.


مهاجرت تحصیلی‌ به فرانسه

جمعیت فرانسه فراتر از ۶۵/۲ میلیون تَن است که با این شمار، فرانسه در رتبه دومین کشور پرجمعیت پس از آلمان در اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد. 
پایتخت این کشور پاریس است. پاریس بزرگترین شهر فرانسه نیز هست.
می‌توان گفت که فرانسه با دارا بودن مساحتی غالب بر 643 کیلومتر مربع، بزرگ ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ قاره اروپا محسوب ‌می‌شود.
کشور فرانسه با توجه به وسعت و موقعیت مکانی‌ای که دارد، دارای آب‌وهوای با تنوع بالا است.
مردم این کشور اکثرا به زبان فرانسوی که زبان رسمی ‌می‌باشد، صحبت ‌می‌کنند. که البته زبان دلنشینی هست و برای اطلاعات بیشتر میتوانید از معلم های زبان فرانسه اطلاعات بیشتری برای یادگیری آن بگیرید، همچنین لازم به ذکر است که اغلب مردم فرانسه مسیحی کاتولیک ‌می‌باشد، یعنی حدود 80-80% کل جمعیت فرانسه.
فرانسه را می‌توان کشوری پیشرو در زمینه جای دادن فرهنگ‌های گوناگون در جهان دانست که شهر پاریس نیز پرچمدار شهرهای این کشور، در این زمینه است. فرانسه از قرن هفدهم میلادی مرکز فرهنگی دنیا بوده و علاقه مردم این کشور به تئاتر، سینما، رستوران‌ها، آثار هنری و مواردی از این دست معروف است.
فرانسه یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های مهاجرت تحصیلی است. تحصیل رایگان در این کشور از علت‌های محبوبیت بالای مهاجرت تحصیلی به فرانسه هست.
برای تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی، 
  • باید مدرک دیپلم را داشته باشید. (سال تحصیلی در یک کالج یا دانشگاه فرانسه از نیمه سپتامبر تا پایان ژوئن سال بعد ‌می‌باشد.) 
  • نیاز به مدرک زبان آیلتس ۷ به بالا دارید که حتما لازم است از معلم‌های آیلتس برای زودتر به نتیجه رسیدن کمک بگیرید.
  • سطح c1 زبان فرانسه که طبق دستورالعمل های بالا زیاد سخت نیست. 

همچین می‌شود برای گذراندن دوره دو ساله زبان فرانسه اقدام کرد.


رشته‌های پرتقاضا جهت مقطع کارشناسی در فرانسه برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه از قرار زیر است:
  • مقطع کارشناسی تجارت
  • علوم انسانی و فرهنگ
  • مهندسی و فناوری، فناوری اطلاعات 
  • ادبیات 
  • طراحی و رسانه ‌
اگر رزومه علمی شما قوی باشد ‌می‌توانید به صورت رایگان و از شرایط بورسیه تحصیلی بهره‌مند گردید و یا در طول تحصیل با قرارداد کاری بابت پژوهش‌های دوره دکترای خود حقوق دریافت نمایید. 

  • بورسیه تحصیلی ایفل که در مقاطع فوق لیسانس و دکتری ارائه ‌می‌شود و به ارزش 1.180 تا 1.400 یورو به دانشجویان کمک ‌می‌کند.

  • کمک هزینه تحصیلی emile boutmy که توسط دانشگاه science po برای دوره‌های تحصیلی 2 ساله و 3 ساله ارائه ‌می‌شود. این بورسیه مبالغی از 3 هزار الی 12 هزار یورو در این دوره‌های تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی کمک ‌می‌کند. 

  • یک بورسیه تحصیلی معروف دیگر در فرانسه hec paris mba ‌می‌باشد. در این برنامه مبالغی بین 6 تا 24 هزار یورو به دانشجویان بر اساس نیازهای جامعه تحقیقاتی  و استعداد‌ها و رزومه دانشجویان اعطا ‌می‌شود.

یکی از مواردی که برای دانشجویان بین المللی با اهمیت ‌است، داشتن اجازه کار دانشجویی حین تحصیل ‌می‌باشد. دانشجویان در صورتی که به زبان فرانسوی مسلط باشند ‌می‌توانند به راحتی یک کار پاره وقت در کنار تحصیلشان داشته باشند.

در جدول زیر برخی از دانشگاه‌های برتر فرانسه امده است:

 دانشگاه centralesupélec
 دانشگاه سوربن
 دانشگاه psl
 لیونens دانشگاه
 دانشگاه علوم po
 دانشگاهécole des ponts paristech
 دانشگاه پانتئون سوربن
 دانشگاه ens paris-saclay
 دانشگاه استراسبورگ
 دانشگاه مونپلیه
 دانشگاه ایکس مارسی
 دانشگاه لیون insa
 دانشگاه بوردو
 دانشگاه پل سابتییر
 دانشگاه پاریس 2 پانتئون-آصس
 دانشگاه دکارت پاریس
 دانشگاه کلود برنارد لیون 1
 دانشگاه لیل
 nice دانشگاه سوفیا آنتیپولیس
 دانشگاه  de rennes 1
 دانشگاه ژان مولن لیون
 دانشگاه caen normandy
 دانشگاه cergy-pontoise
 دانشگاه poitiers













مهاجرت تحصیلی به فرانسه


مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا تقریبا ۶۰ میلیون نفر است
 و۹۳ درصد مردم آن مسیحی هستند. ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است. ایتالیا آب‌وهوای معتدل فصلی دارد و آب‌وهوای مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان‌های داخلی تفاوت زیادی دارد. (منبع ویکی پدیا) 
 تحصیل در ایتالیا با وجود دانشگاه‌‌های معتبری همچون دانشگاه بولونیا، جاذبه‌ها و مناطق دیدنی این کشور در کنار هزینه‌های زندگی و تحصیل مناسب و پذیرش راحت‌تر نسبت به سایر کشورها، تبدیل به گزینه‌ی بسیار خوبی برای دانشجویان بین‌المللی شده است.
تحصیل کارشناسی در ایتالیا به طور کلی سه تا چهار سال به طول می‌‌کشد بستگی به برنامه تحصیلی انتخابی دانشجو، که به زبان انگلیسی یا ایتالیایی دارد.

برترین دانشگاه‌های ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی به این کشور

ایتالیا دانشگاه‌های قدیمی زیادی دارد که در این بخش مقاله به بررسی چهار دانشگاه برتر این کشور در رتبه‌بندی جهانی می‌پردازیم.

  • دانشگاه بولونیا: این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه در دنیا و معروف به مهد علم و دانش است که با رتبه ۱۸۰ در جهان چهارمین دانشگاه برتر ایتالیا می‌باشد. 
  • دانشگاه ساپینزا رم: این موسسه آموزشی در پایتخت ایتالیا یعنی شهر رم قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های اروپا می‌باشد؛ با رتبه جهانی ۲۱۷ یکی از دانشگاه‌های برتر ایتالیا و یکی از قدیمی‌ترین موسسات آموزش این کشور است. این دانشگاه به دلیل جذابیت‌های بی‌شمار شهر رم یکی از محبوب‌ترین مقاصد دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. هفت برنده جایزه نوبل از میان دانشجویان و اعضا هیئت علمی ایتالیا بوده است
  • دانشگاه میلان: یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا دانشگاه میلان است. کیفیت بالای آموزش همچنین میراث مهم تاریخی، هنری و فرهنگی، این دانشگاه را به یک انتخاب محبوب بین دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده. 
  • دانشگاه پیزا: رتبه ۱۶۷جهانی متعلق به دانشگاهی است که نه تنها یکی از بهترین دانشگاه‌های ایتالیاست بلکه افرادی مثل گالینه در آن مشغول به تحصیل بوده‌اند‌.
بورسیه edisu: این بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیه اروپا در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا که در دانشگاه پدیمونت تحصیل می‌کنند و با توجه به شرایط اقتصادی و شایستگی تحصیلی، شرایط دریافت بورسیه را دارند، می‌توانند برای آن اقدام کنند.

هرساله سفارت ایتالیا از دانشجویانی که ۱۸ سال خود را تمام کرده باشند، و مدرک دیپلم ۱۲ سال تحصیل را داشته باشند. آزمونی میگیرد و به شرط قبولی امتحان سفارت می‌توانند ویزای تحصیلی بگیرند. و مراحل بعدی را با راهنمایی خود سفارت بگذرانند، پس از آن سفارت یک ویزای تحصیلی ۶ ماه صادر می‌کند و این دانشجوها می‌توانند اقامت تحصیلی بگیرند.
البته در نظر داشته باشید که هرساله این شرایط تغییر می‌کند. و باید با بروز ترین داده‌ها پیش بروید.

مدارک برای درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا:
  • گذرنامه با اعتبار 
  • دو نسخه از نامه پذیرش دانشگاه 
  • پنج قطعه عکس ۴.۵*۳.۵ پشت نویسی شده به انگلیسی‌ 
  • رزرو بلیط پرواز به ایتالیا 
  • نامه تمکن مالی با معادله حداقل ۷ هزار یورو در سال‌ 
  • ترجمه مدرک تحصیلی 
  • ترجمه مدارک شخصی و شناسنامه‌ 
  • رزرو هتل برای حداقل ۲۰ روز اقامت 
  • مدارک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل 
  • ۵۰ یورو به صورت نقدی جهت بررسی مدارک ویزای تحصیلی 
  • فرم پر شده درخواست ویزا

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.