تاریخ انتشار:

چگونه زبان فرانسه را یاد بگیریم؟

چگونه زبان فرانسه را یاد بگیریم؟

دلایل خوب برای یادگیری زبان فرانسه


فرانسوی یک زبان جهانی

 زبان فرانسه یک زبان جهانی ست بیش از 300 میلیون نفر در دنیا به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. زبان فرانسه بعد از انگلیسی دومین زبان خارجی و پنجمین زبان پرکاربرد در جهان است. همچنین فرانسه تنها زبانی است که در کنار انگلیسی در همه کشورهای جهان تدریس می‌شود.

 معلم خصوصی زبان فرانسه برای جستجو در بازار کار بین المللی

توانایی صحبت به زبان فرانسه و انگلیسی یک مزیت در بازار کار بین المللی است. دانش زبان فرانسه درهای شرکت‌های فرانسوی را در فرانسه و سایر نقاط فرانسوی زبان جهان را برای شما باز می‌کند و هینطور فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان بوده و مقصدی پیشرو برای سرمایه‌گذاری خارجی است.

یادگیری فرانسوی به خاطر فرهنگ غنی

  فرانسوی زبان بین المللی آشپزی، مد، تئاتر، هنرهای تجسمی، رقص و معماری است. دانش زبان فرانسه امکان دسترسی به آثار ادبی بزرگ و همچنین فیلم‌ها و آهنگ‌ها را فراهم می‌کند. همچنین فرانسوی زبان ویکتور هوگو، مولیر، ژان پل سارتر، آلن دلون و زین الدین زیدان است!

زبان فرانسه مناسب برای سفر

فرانسه برترین مقصد گردشگری جهان است و سالانه بیش از 87 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. توانایی صحبت کردن به زبان فرانسه حتی کم، بازدید از پاریس و تمام مناطق فرانسه را بسیار لذت بخش تر می‌کند و بینش‌هایی را در مورد فرهنگ و شیوه زندگی فرانسه ارائه می‌دهد.

زبان فرنسه برای آموزش دانشگاهی 

  زبان فرانسه فرصت‌هایی را برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس بازرگانی مشهور فرانسه باز می‌کند که در میان برترین موسسات آموزش عالی در اروپا و جهان قرار دارند.
زبان فرانسه برای روابط بین الملل
  زبان فرانسه هم زبان کار و هم زبان رسمی سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، یونسکو، ناتو، کمیته بین المللی المپیک، صلیب سرخ بین المللی و دادگاه‌های بینالمللی است. فرانسه زبان سه شهر استراسبورگ، بروکسل و لوکزامبورگ است که مقر مؤسسات اتحادیه اروپا است.

 زبان فرانسه برای پیگیری اخبار دنیا

زبان فرانسوی دسترسی به اخبار جهان را فراهم می‌کند. می‌توانید اخبار سراسر جهان را از رسانه‌های بین‌المللی فرانسوی زبان (مانند TV5Monde، France 24 و Radio France Internationale) دنبال کنید.

زبانی که یادگیری آن سرگرم کننده است

فرانسوی زبانی برای یادگیری آسان است. روش‌های زیادی وجود دارد که یادگیری زبان فرانسه را برای کودکان و بزرگسالان لذت بخش می‌کند.

زبانی برای یادگیری زبان های دیگر

  زبان فرانسه پایه خوبی برای یادگیری زبان‌های دیگر به ویژه زبان‌های رومی (اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی) و همچنین انگلیسی است، زیرا درصد قابل توجهی از واژگان انگلیسی از زبان فرانسوی مشتق شده‌است.

معرفی کتاب‌های درسی یادگیری زبان فرانسه 

زبان فرانسه
  • Easy French Step-by-step 
این کتاب پرفروش‌ترین کتاب در بخش آموزش زبان فرانسه است. این کتاب درسی، برای گرامر و واژگان بسیار مناسب بوده و دارای فصل‌های متنوعی می‌باشد کتاب تمرینات مختلفی دارد که راه‌حل های آن نیز به شکل موثری ارائه شده‌است. 
  • French All-in-One for Dummies
این کتاب برای افرادی که دارای سطح متوسط هستند، بسیار مناسب بوده و رویکردی ساده برای یادگیری را دنبال می‌کند. این کتاب به تقویت مهارت‌های گفتاری، خواندن و نوشتن می‌پردازد. همچنین شامل محتوایی است که به طور خاص فرانسوی کانادایی ست. همچنین، سی دی صوتی برای کمک به مهارت‌های گفتاری و درک شنیداری زبان‌آموز در نظر گرفته شده است.
  • Barron’s Mastering French Vocabulary: A Thematic Approach
 اگر قبلاً دانش زبان فرانسه دارید اما می‌خواهید دایره لغات خود را گسترش دهید، می‌توانید از مهارت Barron's French Vocabulary: A Thematic Approach لذت ببرید. در این کتاب می‌توانید واژگان لازم برای هر یک از 24 موضوع خاص را بیاموزید.
 برخی از موضوعات گنجانده شده در این کتاب عبارتند از: اصطلاحات تجاری، اصطلاحات پزشکی، اقلام خانگی، غذا و حمل و نقل.
 نسخه جدید این کتاب دارای یک MP3 صوتی است که شامل 10 ساعت صوتی برای همراهی با مطالب کتاب است که به شما کمک می‌کند، تلفظ صحیح همه کلماتی را که در حال یادگیری هستید یاد بگیرید.
 بنابراین اگر به دنبال یادگیری بسیاری از واژگان فرانسوی هستید، این کتاب قطعا می‌تواند به شما کمک کند.

یادگیری زبان فرانسه از طریق فیلم و سریال 

در واقع، یکی از موثرترین و لذت بخش‌ترین راه‌ها برای یادگیری زبان دیدن فیلم و سریال است.  با دیدن فیلم و سریال شما با فرهنگ و زبان کشوری که قصد یادگیری زبان آن را دارید آشنا خواهید شد. 
برای شروع سریال‌های زیر پیشنهاد می‌شود. این سریال‌ها از سطح مبتدی تا پیشرفته را در برگرفته و بسیار موثر برای یادگیری می‌باشد. 
  • Kirikou et la Sorcière (“Kirikou and the Sorceress”)
Kirikou et la Sorcière  یک انیمیشن ماجراجویی است. اگرچه این فیلم، کودکان را هدف قرار داده‌است، اما داستانی زیبا و ساده برای تمام سنین می‌باشد. 
داستان این فیلم در غرب آفریقا اتفاق می‌افتد و داستان یک پسر تازه متولد شده به نام Kirikou را دنبال می‌کند که قصد دارد دهکده خود را از دست یک جادوگر شیطانی نجات دهد.  
این انیمیشن دارای زبانی ساده بوده، همچنین واژگان مفیدی در خصوص احساسات، عواطف، خانواده، طبیعت و فرهنگ در آن وجود دارد.
این انیمیشن برای زبان آموزان مبتدی و متوسط (به ویژه B1) مناسب است. هنگام تماشا، به دستورات زبان دقت کرده تا با قواعد زبان فرانسه آشنا شوید. 
  • Le fabuleux destin d’Amélie (“Amélie”)
یکی از داستان‌های بسیار جذاب را فیلم فرانسوی Le fabuleux destin d'Amélie دارد این فیلم در  زبان انگلیسی با نام آملی شناخته می‌شود.
داستان فیلم درباره آملی پولن، زن جوانی ست که تصمیم می‌گیرد به مردم کمک کند. این فیلم در مونت‌مارتر پاریس اتفاق می‌افتد و نگاهی مثبت به زندگی معاصر فرانسوی دارد. این فیلم برای زبان‌آموزان مبتدی تا متوسط مناسب می‌باشد.  
  • Les Intouchables (“The Intouchables”)
یکی دیگر از فیلم های موفق و با استقبال بین المللی فیلم Les Intouchables است. فیلم  داستان زندگی مردی جوان را دنبال می‌کند. در این فیلم کلمات و جملات مربوط به شرایط شغلی و کاری، به وفور به کار رفته است و برای افرادی که سطح مبتدی تا متوسط هستند، مناسب می‌باشد. 
  • La grande vadrouille
La grande vadrouille یک فیلم کمدی- تاریخی- کلاسیک است. فیلم برای افرادی که در سطح مبتدی تا متوسط زبان فرانسه هستند مناسب می‌باشد. زبان آموزان در محتوا فیلم با اصلاحات مربوط به جنگ‌ها و تاریخ فرانسه آشنا می‌شود. 
  • La belle verte (“The Green Earth”)
Tanguy یک کمدی سیاه مشهور فرانسوی است. این فیلم برای جوانان بسیار مناسب می‌باشد. همچنین برای زبان آموزان فرانسوی در سطح B1 یا B2 مناسب بوده و طنز کلاسیک آن را بسیار جذاب و سرگرم کننده است.
  • Le dîner de cons (“The Dinner Game”)
این فیلم بر اساس یک نمایشنامه، ساخته شده است که درباره گروهی از دوستان می‌باشد. کمدی عالی در فیلم خیلی پیچیده برای زبان آموزان نیست، به این معنی که دنبال کردن آن برای زبان آموزان متوسط و پیشرفته نسبتا آسان است.
 کسانی که در سطح B2 هستند، این فیلم را مفیدترین فیلم برای یادگیری زبان فرانسه می‌دانند. 

معرفی کتاب داستانی برای مطالعه زبان فرانسه

در کنار فیلم و سریال، خواندن کتاب نیز برای یادگیری زبان فرانسه بسیار مفید است. بسیاری از زبان‌آموزان این روش را برای یادگیری بهتر به کار می‌برد. 
مطالعات نشان داده‌اند که خواندن واژگان، گرامر را بهبود می‌بخشد، خواندن روشی مطمئن برای فراگیری سریع و موثر زبان فرانسه است. همچنین سایر مهارت‌های زبانی مانند نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را ارتقا می‌دهد.
خواندن کتاب‌های کلاسیک فرانسوی برای یادگیری زبان فرانسه مناسب بوده همچنین  بهترین راه برای درک قواعد گرامر و افزایش دایره لغات خود در زبان فرانسه، خواندن کتاب است. 
در اینجا قصد داریم به معرفی چند کتاب داستانی برای یادگیری بهتر زبان فرانسه بپردازیم:
  • Le Petit Prince (The Little Prince)
سطح: مبتدی / متوسط پایین
شازده کوچولو داستانی فلسفی در قالب یک داستان کودکانه است و داستان، سفر یک پسر کوچک در سیارات مختلف را دنبال می‌کند که او به موضوعاتی مانند عشق، دوستی و تنهایی می‌پردازد. کتابی فوق‌العاده و پر از مشاهدات در مورد زندگی است.
این قطعه از ادبیات فرانسه بسیار تاثیر‌گذار بوده و دارای زبان ساده‌ای می‌باشد و تصاویر زیبای آن که توسط خود نویسنده ساخته شده است، شما را به عنوان یک زبان آموز مجذوب خود می‌کند.
سادگی زبان کتاب آن را برای زبان آموزان سطح A2 تا B1 مناسب می‌کند. برای جستجوی کلمات جدید فقط به یک فرهنگ لغت نیاز دارید. 
  • L'Étranger (The Stranger)
سطح: متوسط / پیشرفته
شاید آلبر کامو را به خاطر علاقه عمیقش به جنبش فلسفی بشناسید. نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌نگار فرانسوی، کامو آثار مکتوب مختلفی را منتشر کرد که از جمله آنها L'Étranger است. 
پیچیدگی این کتاب برای زبان آموزان B2 و بالاتر مناسب‌تر است و اگر می‌خواهید خودتان را به چالش بکشید، این کتاب انتخاب مناسبی است!
  • Les Fables de La Fontaine (La Fontaine’s Fables)
سطح: مبتدی / متوسط پایین
ژان دو لافونتن، افسانه‌نویس فرانسوی قرن هفدهم، مجموعه‌ای از افسانه‌ها را با ریشه‌های مختلف گردآوری کرد. افسانه‌های طنز و کنایه‌آمیز این کتاب راه خود را به سیستم آموزشی هموار کردند.
همه زبان‌آموزان فرانسوی از مبتدی تا پیشرفته می‌توانند از کار La Fontaine لذت ببرند. زبان به کار رفته در متن ساده و قابل دسترس برای هر خواننده است.
این کتاب به دلیل داستان‌های کوتاه، درک را برای مبتدیان ساده کرده است.
  • Le Petit Nicolas (Little Nicolas)
سطح: مبتدی / متوسط پایین
هدف این کتاب نشان دادن مزیت‌ها و خوبی‌های مدرسه برای کودکان است. 
این کتاب همچنین حاوی انبوهی از کلمات عامیانه است که توسط کودکان مدرسه‌ای استفاده می‌شود، که راهی عالی برای بهبود مهارت‌های زبانی است!
با توجه به اینکه این کتاب برای کودکان است، Le Petit Nicolas برای تمام سطوح یادگیری زبان فرانسه مناسب می‌باشد.
این کتاب همچنین یک راه عالی برای کودکان، جهت یادگیری زبان فرانسه است. کودکان در این کتاب در حالی که از گرامر آسان فرانسوی لذت می‌برند، خواهند توانست با ماجراهای نیکلاس کوچک و دوستانش ارتباط برقرار کنند.

نکات قابل توجه درباره یادگیری زبان فرانسه از طریق مطالعه کتاب


  •  مداوم مطالعه کنید

خواندن دو صفحه در روز می‌تواند تفاوت را، در سطح زبان شما ایجاد کند. به یاد داشته باشید، تنها زمانی پیشرفت را خواهید دید که تلاش‌های شما مداوم باشد.

  • مطالعه مداوم را بر خواندن فشرده اولویت دهید.

شما ممکن است به طور غریزی درگیر مطالعه فشرده شوید. روشی که در سراسر سیستم آموزشی رسمی استفاده می‌شود. با این حال، یادگیری زبان نیاز به مطالعه مداوم دارد. به عبارت دیگر، شما باید کمتر اما مداوم بخوانید. مزیت یادگیری مداوم این است که بدون اینکه خود را خسته کنید با ویژگی‌های زبان آشنا می شوید.

  •  به زمان‌های فعل توجه کنید

هنگامی که عادت خواندن مداوم را در خود ایجاد کردید، گام بعدی تمرکز بر زمان‌های افعال است. شما همچنین باید سعی کنید به افعال توجه کنید.
بخش مهم این تمرین این است که بتوانید زمان‌های فعل را بشناسید و از آنها در مکالمات استفاده کنید.

  • در ابتدا کلمات مهم را یاد بگیرید

 نمی‌توان انتظار داشت که تمام کلماتی را که با آنها برخورد می‌کنید را یاد بگیرید. من به شما پیشنهاد می‌کنم کلماتی را که بیشتر با آن مواجه می‌شوید را در ابتدا بیاموزید.  این کلمات به احتمال زیاد کلماتی هستند که در گفتار روزمره استفاده می‌شوند.

  •  به دنبال درک کلی باشید

شما در حال یادگیری زبان هستید، نه متن. داشتن درک کلی از مطالب خواندنی برای مبتدیان کافی ست.

  • مطالب خواندنی مناسب را انتخاب کنید

شما باید مطالبی را بخوانید که در سطح مناسب شما هستند. این تنها راه برای بهبود مهارت‌های شماست. در غیر این صورت، از فرآیند یادگیری لذت نخواهید برد.
خواندن کتاب غریبه اثر آلبر کامو در حالی که دارای سطح مبتدی هستید، انتخاب مناسبی نیست.

  • از خواندن به زبان فرانسوی لذت ببرید

سعی کنید، مطالبی را بخوانید که به آنها علاقه دارید و از آنها لذت می‌برید!

یادگیری زبان فرانسه از طریق معلم خصوصی 

برخی از افراد به دلیل اینکه در زمان کوتاهی میخواهند به زبان فرانسه مسلط شوند، داشتن معلم خصوصی زبان فرانسه را در کنار خود انتخاب می‌کنند. 
تدریس خصوصی یادگیری را ویژه‌تر خواهد کرد و شما انعطاف بیشتری را در یادگیری تجربه می‌کنید. همچنین برای رسیدن به اهداف خود انگیزه بیشتری خواهید داشت و نیز به لطف آموزش خصوصی زبان فرانسه، اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری به دست خواهید آورد.
در سایت استاد سلام شما می‌توانید اساتید مجرب را در خصوص زبان فرانسه پیدا کنید. همچنین دوره‌های متعددی نظیر کلاس‌های free discussion  در سایت توسط اساتید اجرا شده که بسیار کارآمد برای زبان‌آموزان می‌باشد. برای ارتباط با اساتید زبان فرانسه کافی ست وارد سایت استاد سلام شوید.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.