تاریخ انتشار:

101 روش برای یادگیری زبان انگلیسی

101 روش برای یادگیری زبان انگلیسی

به یاد داشته باشید راههای دور زدن در یادگیری انگلیسی وجود ندارد. باید لغات را یاد گرفت ، گرامر را تمرین کرد و بتوان صحیح صحبت کرد. این روش ها فقط انجام آن مراحل یادگیری را آسان‌تر خواهد کرد.

1- وقتی مثلا با معلم خصوصی زبان کلمه تازه می‌آموزید تمام مشتقات آن را نیز یاد بگیرید یعنی وقتی beautiful را که صفت است آموختید، beauty و beautifully را نیز در کنارش بیاموزید.


2- سعی کنید بیشتر در محیطی باشید که زبان انگلیسی به کار می‌رود مثلا در محیط های تدریس خصوصی زبان انگلیسی و یا ( رادیو، تلویزیون و اینترنت ...) این گونه انگلیسی بیشتر در ضمیر ناخودآگاهتان نفوذ خواهد کرد و یادگیری زبان انگلیسی آن بسیار آسان تر خواهد بود چون همه چیز آشنا به نظر می‌رسد.

3- هر روز تمرین کنید. برای خود برنامه مطالعه بریزید و طبق آن پیش برویدو یا معلم خصوصی زبان انگلیسی از سایت استاد سلام پیدا کنید

4- اصطلاحات یا همان idiom ها سخت ترین موارد برای یادگیری زبان انگلیسی می‌باشند. از آنها نهراسید و تلاش کنید تا می توانید در مکالمات از اصطلاحات استفاده کنید تا تدریس زبان انگلیسی برایتان جذاب تر باشد.

5- خانواده و دوستان خود را از برنامه ای که برای آموزش زبان انگلیسی ریخته اید مطلع سازید و از آنها بخواهید تا شما را در اجرای برنامه کمک کنند و یا حداقل در آن اختلال ایجاد نکنند!


6- نو ه در اکثر آموزش داده شده است با یادگیری انگلیسی که مردم به طور روزمره استفاده می‌کنند متفاوت است. برای یادگیری نوع غیررسمی زبان انگلیسی به تماشای فیلم بنشینید.

7- روی همه مهارت های پایه ای reading , listening, writing, speaking کار کنید. همه ی اینها مهم هستند و اگر می‌خواهید یادگیری زبان انگلیسی خود را تقویت کنید باید بر همه ی این مهارت ها مسلط باشید.

8- از یک فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی بهره ببرید که یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از ترجمه در ذهن همین کار می‌باشد.

9- لیست کلماتی که یاد می‌گیرید را در دفترچه ای یادداشت کنید و با خود همراه داشته باشید و مدام مرور کنید. سعی کنید کلمات را چند بار در مکالماتتان بکار ببرید. افرادی که نمی‌خواهند دائم دفترچه ای را همراه خود داشته باشند از برنامه فلش کارت های هوشمند anki از این سایت می‌توانند برای موبایل اندروید و یا آیفون خود استفاده کنند. این برنامه بر روی کامپیوتر نیز قابل اجرا است و مهمترین ویژگی آن sync شدن است.

10- از ساعت بیولوژیک بدن خود استفاده کنید و بهترین زمان برای مطالعه را بدانید. یعنی اگر شب ها بهتر یاد می‌گیرید سعی کنید برنامه آموزشی زبان انگلیسی خود را برای شب ها قرار دهید.

11- این نکته را بیاد داشته باشید که اگر کلمه یا نکته ای را با مثال بیاموزید خیلی بهترتر خواهد بود.

12- ببینید کدام روش‌ برای شما کارسازتر است و بعد سعی کنید از همان روش ها بیشتر استفاده کنید تا نتیچه بهتر بگیرید.

13- کتاب داستان و روزنامه های انگلیسی بخوانید.

14- اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و از اشتباه کردن نترسید. حتما شما نیز با مشکلاتی در یادگیری زبان انگلیسی مواجه هستید تنها راه تصحیح اشتباهات این می باشد که صحبت کنید و از انگلیسی خود تان می توانید استفاده کنید تا دیگران بتوانند اشتباهات شما را تصحیح کنند.

15- کلمات ریشه را بیاموزید. این کلمات به شما کمک می‌کنند تا معنی خیلی کلمات دیگر را بدانید.

16- پیشوند ها و پسوند ها را بیاموزید تا یادگیری لغات جدید برایتان راحت تر باشد.

17- اصلا در ذهن خود ترجمه نکنید. فارسی و انگلیسی دو زبان متفاوت می‌باشند که در بیشتر موارد ترجمه لغت به لغت باعث اشتباهات فراوان خواهد بود. در ضمن سرعت یادگیری و مکالمه و درک شما را پایین خواهد برد.

18- بهترین و طبیعی‌ترین راه یادگیری گرامر زبان انگلیسی استفاده از آن در مکالمات است.

19- به یاد داشته باشید که انگلیسی را نمی‌توان از روی یک کتاب یاد گرفت. مانند رانندگی ، انگلیسی را نیز باید به کار برد تا آموخت.

20- یک قانون ساده: هر چقدر می‌توانید از هر مقدار انگلیسی که یاد گرفته اید استفاده کنید، این اصلی ترین راه پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی می‌باشد.

این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.