تاریخ انتشار:

رزومه نویسی به زبان انگلیسی برای اپلای کاری و مهاجرت

رزومه نویسی به زبان انگلیسی برای اپلای کاری و مهاجرت
این روزها که بازار مهاجرت داغ شده و افراد زیادی قصد دارند برای ادامه تحصیل یا کار از کشور خارج شوند، اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بیشتر از گذشته شده است‌. لازمه یافتن شغل مناسب در خارج از ایران نوشتن یک رزومه خوب به زبان انگلیسی است. شما باید بتوانید یک رزومه کامل بنویسید و توانایی‌هایتان را به بهترین شکل ارائه دهید. چراکه مدیران منابع انسانی در شرکت‌های معتبر تنها با خواندن اطلاعات رزومه از شما برای مصاحبه دعوت می‌کنند.

تاثیر زبان انگلیسی در نوشتن رزومه 

یادگیری زبان انگلیسی آنقدر مهم شده است که حتی داخل ایران بسیاری از شرکت‌ها‌ شرح شغلی را به انگلیسی منتشر می‌کنند. این شرکت‌ها از کارجویان نیز می‌خواهند که روزمه‌هایشان را به زبان انگلیسی بنویسند. 
از این موضوع که بگذریم،‌ مهاجرت کردن بدون یادگرفتن زبان انگلیسی تقریبا غیرممکن است‌. حتی اگر قصد داشته باشید فقط برای کار به خارج از کشور مهاجرت کنید نیاز دارید که سطح زبانتان را به حد خوبی‌ برسانید. این موضوع مخصوصا زمانی‌که رزومه می‌نویسید خود را بیشتر نشان می‌دهد.
شاید بگویید هزاران تمپلیت آماده وجود دارد که می‌توانید رزومه خود را بنویسید. اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم باید بگوییم که با چنین رزومه‌ای شانس یافتن شغل برای شما بسیار کم است. چراکه در بازار امروز‌ که با هزاران کارجو در‌ حال رقابت هستید باید برای هر شغل روزمه مخصوصی بنویسید و این مورد بدون تسلط به زبان انگلیسی ممکن نیست. 

معلم خصوصی آنلاین زبان انگلیسی دارای تجربه رزومه نویسی

یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی داشتن معلم خصوصی است. حال تصور کنید که این معلم تجربه رزومه نویسی موفق نیز داشته باشد و بتواند به شما آموزش دهد که چگونه به زبان انگلیسی یک رزومه عالی بنویسید.
رزومه یا cv زبان انگلیسی که باید برای شرکت‌های خارجی ارسال کنید حاوی نکات و‌ جزئیات بسیار زیادی است که قطعا در سطح اینترنت پیدا نخواهید کرد. کسی که خود‌ در‌ این زمینه فعالیت داشته است بهترین فرد برای کمک محسوب می‌شود و می‌تواند نحوه نوشتن رزومه به زبان انگلیسی را به بهترین شکل به شما آموزش دهد.
رزومه نویسی زبان انگلیسی برای مهاجرت

نقش زبان انگلیسی در یافتن شغل 

بعد از مهاجرت، وارد کشوری‌ جدید با زبان و‌ فرهنگ متفاوت می‌شوید‌. حلقه اتصال شما به آن کشور، زبان انگلیسی است که به شما کمک می‌کند تا کار بیابید و زندگی جدیدی را شروع کنید. حال بیاید کمی بیشتر درباره تاثیر زبان انگلیسی در پیدا کردن شغل صحبت کنیم.

اهمیت رزومه انگلیسی برای برنامه نویسان

برنامه‌نویسی یکی از مشاغلی است که در خارج از ایران درخواست زیادی برای آن وجود دارد. این بازار کار مناسب موجب شده تا بیشتر برنامه‌نویسان به مهاجرت فکر کنند. مانند تمامی مشاغل دیگر، برنامه‌ نویسان هم باید بتوانند به‌خوبی توانایی‌های خود را معرفی کنند و این جز با زبان انگلیسی امکان‌پذیر نیست. 
روزمه فرد برنامه نویس باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:
  • تمامی فعالیت‌های وی به زبان انگلیسی و به بهترین شکل نوشته شود.
  • یک برنامه‌نویس باید صفحه لینکدین به زبان انگلیسی داشته باشد.
  • سوابق کاری وی باید نشان‌دهنده پیشرفت‌ او در طول سال‌ها باشد.‌
  • باید بتواند خود را فردی منعطف و تطبیق‌پذیر معرفی کند.
  • بعد از دعوت به مصاحبه باید بتواند به‌خوبی‌ با مصاحبه‌کننده ارتباط برقرار سازد.‌
  • رزومه باید به‌طور اختصاصی نوشته شود و پوزیشن‌های مرتبط یک شرکت را هدف بگیرد.‌
‏یکی از اشتباهات رایج در مصاحبه کاری و یا نوشتن رزومه ندانستن این موضوع است که در یک مذاکره موفق (کاری، سیاسی، ارتباطی) مرکزیت بحث‌ها باید «بهره‌ی شخص مقابل» باشه نه فقط پرحرفی از مزایای خود شما! و هدف پاسخ‌ها باید این باشد که قانع کنید شما مناسبید، نه فقط برون‌ریزی افتخارات و خاطرات! پس: It's about them, not you!
تمامی این موارد مذکور با تسلط به زبان انگلیسی و کمک معلم خصوصی زبان انگلیسی مجرب میسر است. با دایره لغات گسترده‌ انگلیسی و توانایی شرح دادن مهارت‌هایتان می‌توانید شغلی مناسب و با درآمد خوب در کشورهای دیگر پیدا کنید.
رزومه نویسی انگلیسی برای اپلای کاری

بررسی رابطه یادگیری زبان‌ انگلیسی و کسب درآمد بیشتر

یادگیری زبان انگلیسی نه‌تنها برای مهاجرت بلکه در ایران نیز برای یافتن شغلی با درآمد مناسب به شما کمک می‌کند. در ادامه به معرفی چند شغل می‌پردازیم که با بهبود سطح زبان خود می‌توانید در آن‌ها پیشرفت کنید:

  • تدریس

    یکی از مشاغلی که سطح زبان خوب چه در ایران و چه در خارج از کشور به شما کمک می‌کند تا به درآمد مناسبی برسید، تدریس است‌. در صورت مهاجرت با یادگیری زبان در سطح عالی می‌توانید بعد از سپری کردن دوره‌های مخصوصی به تدریس مشغول شوید. شما حتی می‌توانید به‌عنوان معلم خصوصی آنلاین زبان انگلیسی‌ فعالیت کنید و به‌ درآمد مناسبی دست یابید. نظر کارشناسان استاد سلام این است که حتی زمان گرفتن معلم خصوصی زبان انگلیسی خوبست معلمی انتخاب کنید که بتواند برای رزومه نویسی هم به شما کمک کند و از پروسه‌های این‌چنین مهاجرت با‌خبر باشد، بسیاری از مدرسان زبان در این سایت به دلیل داشتن تعداد زیاد شاگرد خود به خود دارای یک شبکه اجتماعی قوی هستند. ممکن است این معلم کمی گران‌تر تدریس کند ولی می‌تواند با اطلاعات و ارتباطاتی که دارد، بسیاری از مراحل اپلای و نوشتن رزومه زبان انگلیسی را برای شما آسان کند.

  • تولید محتوا

    تولید محتوا دارای دسته‌های مختلفی مانند تولید محتوای متنی، ویدئویی و تصویری است. با یادگیری زبان انگلیسی در هرجای جهان که باشید در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، وب سایت و وبلاگ می‌توانید به تولید محتوا بپردازید و مخاطبین جهانی داشته باشید. این شغل یکی از پولسازترین مشاغل حاضر در جهان محسوب می‌شود.

  • بازاریابی

    شغل بازاریابی از آن دست مشاغلی است که مکالمه در آن نقش مهمی دارد. شما باید بتوانید با گفتگو فرد را مجاب کنید تا محصولی را بخرد. در ایران و خارج از کشور بازاریابان حرفه‌ای از درآمد بالایی برخوردار هستند. هرچه تسلط شما به زبان انگلیسی بیشتر باشد مشتریان بالقوه بین‌المللی را به‌راحتی می‌توانید به مشتریان بالفعل تبدیل کنید و درآمد بیشتری بدست آورید.

  • نمونه رزومه زبان انگلیسی

    بعد از راهنمایی‌هایی که نوشتیم حالا با یک لینک شما را به صفحه‌ای می‌فرستیم که نمونه‌های زیادی رزومه زبان انگلیسی برای مشاغل مختلف دارد، پس از کمک گرفتن از معلمتان می‌توانید اطلاعات و سوابق خود را آن‌گونه که درست است با کمک نمونه‌های رزومه زبان انگلیسی همین‌جا بنویسید.

    • چند نکته مهم و پرتکرار در مورد رزومه نوشتن

    • استخدام‌کننده recruiter به طور میانگین ۸-۱۲ ثانیه برای خواندن هر رزومه زمان اختصاص می دهد. برای همین bold کردن کیوردها بسیار بسیار مهم است. سعی کنید مطالب مهمتر رو همان ابتدا بیا کنید و در کل کار خواندن او را آسان‌تر کنید
    • لیست skills بهتر است ابتدا آورده شود که لیستی از تکنولوژی‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی و سپس در هر کدام از تجربه‌های کاری یا حتی پژوهشی، تکنولوژی، زبان برنامه‌نویسی، مدل ماشین‌لرنینگ استفاده شده بهتر است که bold شود. در این حالت مهارت شما باورپذیرتر می‌شود و به آن شکل ساختاری context داده می‌شود.
    • برای هر تجربه کاری اعداد مهم هستند! ارقامی مانند تعداد افرادی که در هر پروژه با آنها هم‌تیمی بوده‌اید و کار کردید و مخصوصاً اگر شما راهبر تیم بودید، تعداد افرادی که از تیم‌های دیگر با ایشان کار کردید را بنویسید و بگویید چه موقعیت شغلی داشتند، حجم داده ورودی در پروژه‌ای که کار می‌کردید را بیاورید و یا تعداد کاربرهایی که در پروژه اصلی شما دخیل بوده‌اند و یا مقدار تغییر سنجه در مسیر انجام پروژه شما، تعداد درخواست‌هایی که مثلا در هر دقیقه ساعت یا ثانیه در پروژه کاری یا ساعت کاری انجام می‌شده است.
    • برای موقعیت‌های شغلی، فقط چند publication کافیست و برای ادامه معرفی مقالات بهتر این است که به google scholar لینک داده شود، در غیر اینصورت اهمیت بقیه رزومه تحت تاثیر قرار می‌گیرد. حتی بخش education بهتر است پایین‌تر قرار بگیرد و ژیش از آن تجربه کاری و پروژه‌های مهم را بیاورید.
    • برای هر موقعیت شغلی که می‌خواهید رزومه بفرستید سعی کنید رزومه را مقداری ویرایش کنید تا بیشتر به job description شبیه شود. حتی اگه مهارت skill جدید نیاز هست که قبلاً تجربه‌ای برای آن نداشتید، می‌توانید چند پروژه جانبی انجام دهید و به رزومه اضافه کنید.

جمع‌بندی

چه قصد مهاجرت داشته باشید یا آنکه بخواهید در ایران بمانید باید زبان انگلیسی را یاد بگیرید تا بتوانید به شغلی مناسب و با درآمد عالی دست پیدا کنید. دنیای رقابتی امروز، فرصت محدودی را برای ارائه مهارت‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد. شما باید با تقویت زبان انگلیسی از این فرصت‌ها استفاده کنید و بتوانید توانایی‌هایتان را به کارفرما نشان دهید و او را مجاب سازید تا از میان هزاران متقاضی، شما را استخدام کنند‌. بنابراین، تعلل نکنید و از همین امروز برای یادگیری زبان انگلیسی قدم بردارید. نمونه ارسال و تنظیم رزومه را نیز با جزئیات آوردیم تا همان شکل که استخدام کننده به رزومه نگاه می‌کند بنویسید و امید است رزومه انگلیسی و ساده و گویایی را در اختیارشان قرار دهید.
این سایت رو با هدف تسهیل روابط بین معلم و شاگرد درستش کردم ، نرم افزار خواندم و به خاطر پیشرفت خودم و سایت، mba هم خواندم ولی تجربه روابط دوستانه با استاد و شاگردهای سایت خیلی درس های بزرگتری بهم داد، همیشه در حال یادگیری ام با شما
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.