تاریخ انتشار:

یادگیری زبان انگلیسی به روش پازلینگ

یادگیری زبان انگلیسی به روش پازلینگ
روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که افراد باتوجه به استعداد و علایق خود می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند. یکی از راه‌های جدید و خلاقانه یادگیری انگلیسی، روش پازلینگ است که به شما کمک می‌کند تا از فرایند آموختن زبان لذت بیشتری ببرید. استفاده این روش یکی از راه‌های مختلف یادگیری زبان است که در این مطلب از استادسلام به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

تاثیر روش پازلینگ در یادگیری زبان

وقتی از پازل صحبت می‌کنیم برخی می‌گویند که حوصله چیدن هزاران تصویر یا عدد را ندارند و دلشان نمی‌خواهد آن را امتحان کنند. اما پازلینگ روش مناسبی برای فرا گرفتن لغات جدید زبان انگلیسی‌ است و به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر زبان یاد بگیرید. پازل‌ به زبان‌آموزان اجازه می‌دهد تا مهارت حل مسئله را تقویت کنند و برای یافتن کلمات جدید با تمرکز و دقت بیشتری پیش بروند. 
از دیگر تاثیرات روش پازلینگ برای یادگیری زبان می‌توان به تقویت دایره واژگان با تکرار کلمات اشاره کرد. زبان‌آموز با مواجهه مکرر با کلمات در قالب پازل، یک واژه را بهتر به خاطر می‌سپارد. پازل یک روش تعاملی و سرگرم‌کننده است و به‌خصوص‌ به نوجوانانی که از راه‌های سنتی‌ یادگیری‌ زبان خسته شده‌اند کمک می‌کند تا با اشتیاق بیشتری انگلیسی بخوانند. برای اجرای روش پازلینگ می‌توانید از یک معلم خصوصی زبان انگلیسی کمک بگیرید.

یادگیری زبان انگلیسی به روش پازلینگ

انواع روش پازلینگ برای یادگیری‌ زبان انگلیسی

پازل‌ها انواع مختلفی دارند که هر یک در تقویت مهارت خاصی مانند یادگیری کلمات جدید، گرامر، املا و… کاربرد دارند. در ادامه به معرفی چند نمونه از پازل‌های مفید برای یادگیری‌ انگلیسی می‌پردازیم:

جدول کلمات متقاطع

در جدول کلمات متقاطع، زبان‌آموزان با کمک سرنخ‌هایی باید یک واژه انگلیسی را بیابند. پر کردن جدول به یادگیری املای صحیح کلمات هم کمک می‌کند و این مهارت را بهبود می‌بخشد.

پازل اره منبت کاری و اره مویی با متن

در این پازل‌ها باید جملات و پارگراف‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید تا متن صحیح بوجود آید. این نوع از پازل‌ها به زبان‌آموزان برای درک بهتر‌ متون و یادگیری ساختار جمله و گرامر کمک می‌کنند.

پازل‌های درهم ریخته

در این پازل باید کلمات درهم ریخته را مرتب کنید و جمله صحیح بسازید. زبان‌آموزان با مرتب کردن پازل درهم ریخته درک بهتری‌ از قواعد دستور زبان و ساختار جملات پیدا می‌کنند و اهمیت ترتیب کلمات را می‌آموزند.

پازل تطبیقی 

زبان‌آموزان در این پازل‌ها باید تعاریف یا کلمات مترادف و متضاد را با یکدیگر تطبیق‌ دهند. آن‌ها با حل این پازل‌ها درک بهتری از تفاوت‌ معنای واژگان پیدا می‌کنند و با مواردی مانند کلمات مرکب بیشتر آشنا می‌شوند.

پازل نردبان کلمه

در پازل نردبان کلمه باید یک حرف را با حرف دیگر جایگزین کنید و کلمه‌ای جدید بسازید. این پازل به درک بهتر کلمات مشابه و هم‌خانواده کمک می‌کند و شما را با ساختار واژگان آشنا می‌سازد.

پازل داستانی

زبان‌آموزان در این مدل از پازل‌ها، جملات و تصاویر را درکنار یکدیگر قرار می‌دهند تا داستانی منسجم بسازند. با کمک این پازل، درک مطلب زبان‌آموزان افزایش می‌یابد ‌و نحوه ارتباط جملات را فرا می‌گیرند.

یادگیری زبان انگلیسی به روش پازلینگ

روش‌های مختلف استفاده از پازلینگ برای یادگیری زبان انگلیسی

در قسمت قبل به‌ معرفی چند روش معروف پازلینگ پرداختیم. اگر معلم زبان هستید، احتمالا این سوال در ذهنتان شکل گرفته که چگونه باید از روش پازلینگ در تدریس خصوصی استفاده کرد. در‌ همین راستا، در ادامه چند روش کمک گرفتن از پازلینگ برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم.

تشکیل گروه‌های چند نفره

به‌عنوان معلم زبان انگلیسی می‌توانید چندین گروه تشکیل دهید و از آن‌ها بخواهید تا با حل کردن پازل‌ها با یکدیگر به رقابت بپردازند. یادتان باشد که هر گروه باید از زبان‌آموزانی با سطوح قوی، متوسط و ضعیف تشکیل شده باشد تا رقابت عادلانه‌ای صورت گیرد.

استفاده از پازل به‌عنوان سرگرمی 

معلم زبان انگلیسی می‌تواند از زبان‌آموزان بخواهد تا با پازل‌ها عبارات جدید و خلاقانه بسازند. این مورد به افزایش خلاقیت آن‌ها کمک می‌کند و زبان‌آموزان را خسته نمی‌‌سازد. یکی دیگر از مواردی که می‌توانید در‌ این زمینه انجام دهید خرید پازل‌های انگلیسی رنگ‌آمیزی است. زبان‌آموزان با رنگ کردن این پازل‌ها هم کلمات جدید یاد می‌گیرند و هم سرگرم می‌شوند.

تهیه کاردستی

با چیدن برخی از پازل‌ها کنار یکدیگر یک کاردستی زیبا ایجاد می‌شود. شما می‌توانید در کلاس از زبان‌آموز بخواهید که پازل‌های کلمات یا تصاویر انگلیسی را کنار هم بچیند و یک کاردستی زیبا بسازد. گاهی اوقات نیز می‌توانید پازل‌های زبان‌آموزان را بایکدیگر تعویض کنید تا برایشان چالش جدیدی ایجاد شود.

یادگیری زبان انگلیسی به روش پازلینگ

مزایای استفاده از روش پازلینگ برای یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری انگلیسی به روش پازلینگ به پیشرفت مهارت‌های زبان‌آموزان کمک می‌کند. این روش در بهبود یادگیری به‌خصوص در کودکان و نوجوانان موثر است و اشتیاق آن‌ها را افزایش می‌دهد. برخی از مهم‌ترین مزایای روش پازلینگ عبارتند از:
  • تقویت حافظه
  • افزایش انگیزه و تعامل
  • تقویت مهارت حل مسئله
  • بهبود رایتینگ
  • درک بهتر گرامر
  • امکان تصحیح اشتباهات
  • افزایش فعالیت‌های گروهی
  • یادگیری جمعی
  • افزایش دقت در خواندن و نوشتن
  • یادگیری بهتر ساختار جمله
  • تفکر خلاق
  • یادگیری همراه با سرگرمی

یادگیری زبان انگلیسی به روش پازلینگ در استاد سلام 

استاد سلام یک مدرسه آنلاین و خصوصی است که در آن می‌توانید به بهترین معلم خصوصی زبان انگلیسی، ریاضی، شیمی و بسیاری از دروس دیگر دسترسی داشته باشید. با مراجعه به سایت استاد سلام و جستجوی آموزش زبان انگلیسی، پروفایل معلم‌های مختلف همراه با مشخصات و هزینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی را مشاهده خواهید.
استاد سلام این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در هر نقطه از ایران و جهان، بهترین مدرسان یک رشته را پیدا کنید. لازم به ذکر است که پشتیبانی استاد سلام از زمان ثبت نام تا پایان یافتن‌ کلاس‌ها در کنارتان خواهد بود و به تمامی سوالات و مشکلات شما رسیدگی می‌کند بنابراین، با اطمینان خاطر‌ می‌توانید در استاد سلام ثبت نام کنید و معلم خصوصی مورد نظر خود را بیابید.
نظرات
ثبت نظر جدید
هنوز نظری ثبت نشده است.
تماس با ما
تماس از طریق تلگرام
استاد سلام
Ostad salam online school

می خوام از کارهای مهم استادسلام با خبر بشم

اگر «بله» را انتخاب می‌کنید بعد از آن دکمه Allow را هم بزنید.